abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 mei 2009 @ 18:38:58 #1
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_68663949
The Butterfly Effect

Aangezien ik hier nog nergens een topic over deze geweldig Australische band kon vinden moet ik er zelf maar eens aan geloven. Al sinds ik hun debuut CD een jaar of 5 geleden voor het eerste hoorde vind ik deze band helemaal te gek. Niet super vernieuwend, wel gepassioneerd en vol emotie.
Down under timmeren ze flink aan de weg, hier in Europa zijn ze nog nauwelijks bekend. Maar warempel: giisteren stonden ze in de (kleine zaal van) de 013 in Tilburg. En als ik ooit al twijfels had zijn deze nu helemaal verdwenen: de band maakt het ook live helemaal waar!!
Ik sprak nog kort met de bassist na afloop, en waarschijnlijk zijn ze na de zomer weer in Europa en Nederland!

Lineup:

Clint Boge - Vocals
Ben Hall - Drummer
Glenn Esmond - Bass
Kurt Goedhart - Guitar

All Music Biografie:

" Singer Clint Boge, guitarist Kurt Goedhart, bassist Glenn Esmond, and drummer Ben Hall co-founded Australian hard rock quartet the Butterfly Effect in Brisbane in 2001. By year's end the group issued its self-titled debut EP, which quickly entered steady rotation on the influential Aussie radio outlet Triple J and eventually sold in excess of 10,000 copies, thanks also to the Butterfly Effect's relentless tour schedule. After scoring a mainstream hit single with "Crave," the band began work on its first full-length effort, issuing Begins Here in mid-2003. The album debuted at number 24 on the Australian charts, galvanized by the hit "Always." The Butterfly Effect's 2006 sophomore effort, Imago, proved even more successful, yielding the Top Ten hit "A Slow Descent."

Discografie:
De band heeft inmiddels 3 officiële full length CD's uit.

2004 Begins Here
2006 Imago
2008 Final Conversation of Kings

Final conversation of Kings is in Europa nog niet verkrijgbaar, maar komt waarschijnlijk volgende maand uit!

Media

Om je een beetje op weg te helpen:

Beautiful Mine (album: Begins here)

A slow Decent (album: Imago)

Worlds on fire (album: Final Conversation of Kings)

Links:

official site: http://www.thebutterflyeffect.com.au
Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Butterfly_Effect_(band)
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_68664019
Was geniaal gister ja!! Heb er bijna 5 jaar op moeten wachten maar dat was het zeker waard.

In september hoop ik ze weer te kunnen zien
pi_68664550
De eerste twee vids bekeken. Ik ken de band niet dus altijd nieuwsgierig. Zeker als je zo'n mooie OP maakt.

NIet verkeerd. Zware gitaren en bas en normale zang ipv gekrijs etc.

Deed mij wat denken aan Ashes Divide. Of TriggerFinger. Check die bands ook ff om te kijken of je het daar op vindt lijken..

Wanneer zijn ze weer in NL?
  maandag 4 mei 2009 @ 19:01:30 #4
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_68664609
De bassist stond na het optreden in de hal en zei dat ze in september terug zijn. Ze hadden op de festivals gehoopt, maar daar zijn ze dan dus helaas te laat voor.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_68664695
quote:
Op maandag 4 mei 2009 19:01 schreef TAV74 het volgende:
De bassist stond na het optreden in de hal en zei dat ze in september terug zijn. Ze hadden op de festivals gehoopt, maar daar zijn ze dan dus helaas te laat voor.
Band als deze hoop ik niet te zien in een festival maar in een kleine zaal?

Triggerfinger live (en morgen op bevrijdingsfestival Overijssel, belgische band)

Ashes Divide:
pi_68665134
kvind de film beter...
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_68665659
quote:
Op maandag 4 mei 2009 18:59 schreef devl1nsect het volgende:
NIet verkeerd. Zware gitaren en bas en normale zang ipv gekrijs etc.

Deed mij wat denken aan Ashes Divide. Of TriggerFinger. Check die bands ook ff om te kijken of je het daar op vindt lijken..
Hmm triggerfinger klinkt, zo na een 1e indruk, wat 'eenvoudiger'.. TBE heeft zeer afwisselende riffs en open gitaarspel, veel effecten en loopjes, minder zware akkoorden. Ingetogen stukken, haast dromerig, afgewisseld met die vette riffs.. Dat hoor ik in dit nummer van Triggerfinger niet zo terug. Maar ik kan me vergissen, ik ken het verder niet
  maandag 4 mei 2009 @ 19:32:24 #8
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_68665666
quote:
Op maandag 4 mei 2009 18:59 schreef devl1nsect het volgende:

Oh ja, hier las ik overheen: Ashes Divide heb ik wel in mijn kast staan, nog nooit helemaal aan toe gekomen me daar echt in te verdiepen helaas, vond de CD bij de paar luisterbeurten waar ik wel aan toe kwam zeker wel ok. Ik snap wel wat je bedoeld, zit qua genre wel in de buurt, ik vind alleen de zanger van TBE een stuk beter/opvallender.
pi_68665708
AD lijkt er idd meer op qua stijl
pi_68665752
quote:
Op maandag 4 mei 2009 19:34 schreef Sunnythesun het volgende:
AD lijkt er idd meer op qua stijl
Bedankt voor je reactie. Idd vind ik ook AD er meer op lijken.

Zijn er nog meer van dit soort toffe bands?
pi_68666234
Weinig ben ik bang.. Althans, ik ben er de laatste paar jaar niet zo veel tegen gekomen van vergelijkbaar niveau
  donderdag 7 mei 2009 @ 19:11:48 #12
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_68781887
3voor 12 is het in ieder geval met me eens:

The Butterfly Effect veroverde zondagmiddag de Kleine Zaal van 013. Dat vrijwel niemand de teksten mee kon zingen, mocht niet deren - zanger Clint Boge bleef mateloos enthousiast: "You’ve been watching me in the shower again, haven’t you?"

VOLT VIOLIN
Het Bredase Volt Violin kent erg veel variatie, zowel tussen haar nummers als daarbinnen. Desondanks vormt haar geluid een goed samenhangend geheel, hoewel opgemerkt dient te worden dat het bereik van zanger Niels Hereijgers het niet helemaal redt als het gaat om de wat hogere noten, die met name tijdens de rustige delen van de act in de zang voorkomen. De hardere, explosieve uitspattingen van de band staan echter als een huis. Gitarist Nico van Heiningen weet duidelijk waar hij mee bezig is en weet een verrukkelijk geluid uit zijn gitaar te toveren. Al met al spelen de mannen het publiek in de Kleine Zaal dan ook meer dan los voor de wervelwind die volgt.

THE BUTTERFLY EFFECT
Het is tijd voor The Butterfly Effect, een band die al behoorlijk wat positieve recensies op haar kerfstok heeft staan. Geheel niet onterecht, want god tyfus dit is goed! Het merendeel van de aantekeningen van ondergetekende zijn in zijn enthousiasme gevuld met zoveel scheldwoorden dat ze bij nader inzien onbruikbaar zijn. De grenzeloze passie waarmee deze mannen hun nummers te lijf gaan, de foutloze opvoering die zo mogelijk nog beter klinkt dan op cd; alles, maar dan ook daadwerkelijk alles is ontzagwekkend goed. De nummers variëren van rustig en oorverdovend mooi tot hard en hersensplijtend geweldig. Het enige kritiekpuntje is dat ze niet lang genoeg spelen, maar eerlijk gezegd hadden ze twee maanden lang kunnen spelen en was het nog niet genoeg geweest.

Duidelijk is dat het merendeel van het publiek in de Kleine Zaal The Butterfly Effect voor dit optreden nog niet kende. Wanneer frontman Clint Boge zegt dat een bepaald nummer een meezinger is, wordt duidelijk dat eigenlijk niemand de tekst kent. Te horen aan het enorme applaus dat volgt, wil dat echter niet zeggen dat de zaal het nummer niet kan waarderen. De opmerking van de verwarde jongeman die heel hard "You’re the greatest" roept tijdens een stil moment, wordt gortdroog teruggekaatst door een meesterlijke opmerking van Boge zelf: "You’ve been watching me in the shower again, haven’t you?" The Butterfly Effect verovert de Kleine Zaal bij storm. Als je hier niet bij bent geweest, dan heb je een verdomd goed excuus nodig waarom je dit gemist hebt.
pi_72143769
*hele harde schop*

Voor wie de band wil leren kennen:
3 december staan ze in Tivoli Utrecht, locatie de Helling. Kaarten kosten 11,-

Ich bin dabei!
pi_72562092
Van de week zoals vroeger voor de lol een album gekocht met een leuk hoesje voor weinig...
Final Conversation of Kings..
Leuk hoesje, onbekende band voor mij..
Kopen!

Een hele tijd vergeten om te luisteren..
Album weer gevonden..
In de auto aan naar het werk..
Wat ONWIJS VET album!

3FM moet zich weer richten op deze bands en niet op de 538 style!
Wat mis ik dat keuken soms
If I don't make it in heaven I'll run shit in Hades
  dinsdag 8 september 2009 @ 20:49:51 #15
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_72562273
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 20:45 schreef ik_jij_en_jou het volgende:
Van de week zoals vroeger voor de lol een album gekocht met een leuk hoesje voor weinig...
Final Conversation of Kings..
Leuk hoesje, onbekende band voor mij..
Kopen!

Een hele tijd vergeten om te luisteren..
Album weer gevonden..
In de auto aan naar het werk..
Wat ONWIJS VET album!
En de vorige twee zijn minstens zo goed (zijn overall iets steviger/minder poppie).

Enne: 3-12 in Tivoli te bewonderen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')