Hallo,
Dit weekend is er in mijn kamer ingebroken. Ik woon in een studentenhuis op de begane grond. Er is voor een aanzienlijk bedrag aan spullen weggehaald (o.a. laptop en camera) en nu ben ik in onzekerheid over in hoeverre mijn inboedelverzekering de schade dekt.
Er zijn geen permanente sporen van braak. Waarschijnlijk heeft de inbreker mijn Hörmann raamkozijn geforceerd, want deze stond op de verkeerde stand open. Om preciezer te zijn, het handvat stond in de kantelstand, terwijl het raam na de inbraak wagenwijd open stond. Dit is mijns inziens alleen mogelijk als de inbreker wat geforceerd heeft. Echter, aan het kozijn is geen duidelijke schade te zien.
Mijn inboedelverzekering dekt de schade als er aanwijsbare sporen van braak zijn.
Een huisgenoot heeft de inbreker op heterdaad betrapt en is hem nog achterna gerend, maar hij kon op een haar na ontsnappen. De politie is hierop meteen langs gekomen en zij hebben behalve het raamkozijn in de verkeerde stand geen sporen van braak kunnen ontdekken.
Ik heb nog geen aangifte gedaan. Voor mij is natuurlijk het allerbelangrijkste dat de inbraak als zodanig wordt beschouwd door mijn inboedelverzekering. Hebben jullie advies voor mij hoe ik dit kan aanpakken? En zijn er mensen die soortgelijke gevallen hebben meegemaakt?