Dat is nog eens goed nieuws!!quote:Op zondag 3 mei 2009 13:46 schreef Tism het volgende:
Eisen verlichting voertuigen aangescherpt
Per 1 mei worden nieuwe eisen gesteld aan de verlichting van voertuigen. Lichtarmaturen mogen voortaan alleen voorzien zijn van het type lamp waarvoor ze zijn goedgekeurd.
In koplampen met code HC, HR of HCR moet een halogeenlamp zitten. Gasontladingslampen (‘xenonlampen’) zijn alleen toegestaan in armaturen met code DC, DR of DCR.
Doel van deze maatregel is verblinding van andere weggebruikers door oneigenlijke toepassing van met name ‘xenonlampen’ te voorkomen.
De bovengenoemde regels zijn onderdeel van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990) en de Regeling voertuigen.
Een overzicht van de wijzingen is ook te raadplegen op de website van het ministerie van Verkeer en Waterstaat, bij het onderwerp ‘Verkeersborden en verkeersregels’: Wijzigingen per 1 mei 2009.
Is al verboden.quote:Op zondag 3 mei 2009 13:41 schreef Mirjam het volgende:
zou tijd worden dat ze die rotzooi gaan verbieden
ik heb tot nu toe alleen bij mercedes mooie xenon gezien die goed licht uitstraalde en andere weggebruikers niet hinderde.quote:Op zondag 3 mei 2009 13:54 schreef Jumpers het volgende:
xenon licht varieert in kleur van wit tot paarsachtig dus er rijden ook mensen met blauw xenon licht.
Als zoeen motor achter je rijdt, lijkt het net alsof ie de ganse tijd zit te flitsen naar jequote:Op zondag 3 mei 2009 14:00 schreef Jumpers het volgende:
Er rijden ook mensen met xenon licht die het hebben in de motor.
Da's pas echt scherp in je gezicht.
dan moetren ze er beter op controleren, ben al zo vaak verblind door die rotzooiquote:Op zondag 3 mei 2009 13:53 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Is al verboden.
Lampen zijn wit of geel, niet blauw.
vastquote:Op zondag 3 mei 2009 14:16 schreef Posergoth6667 het volgende:
ik zet altijd mijn groot licht aan als er eentje aan komt rijden, en hou dat zo'n 2 seconden vast, en daarna ga ik seinen, met mijn zonneklepje naar beneden, terwijl ik rustig mijn auto afrem tot stilstand.
Hier snap ik niks van.quote:Op zondag 3 mei 2009 14:19 schreef Posergoth6667 het volgende:
bij mijn vaders auto kan ik de lampen naar binnen klikken. ik reed laast op de weg en er zat een politie auto achter mij met die #*$%* lampen. tijdens het rijden de lampen naar binnen geklapt en de binnenspiegel zelf weg gedraaid.
Zoeen Bassie & Adriaan auto. Dat je kan knipogen met de koplampenquote:Op zondag 3 mei 2009 14:39 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Hier snap ik niks van.![]()
Je koplampen naar binnen klikken? Nadere uitleg of een paint hiervan please.
hij zal zn buitenspiegels wel bedoelen. die kunnen vaak ingeklapt worden tijdens het parkeren (of gaat automatisch)quote:Op zondag 3 mei 2009 14:39 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Hier snap ik niks van.![]()
Je koplampen naar binnen klikken? Nadere uitleg of een paint hiervan please.
quote:Op zondag 3 mei 2009 14:16 schreef Posergoth6667 het volgende:
terechte klacht!
maar ook de echte xenon is hinderlijk. mijn rijleraar (motorrijles) heeft xenon in zijn mercedes, en als hij achter mij rijd, zie ik niets meer in mijn spiegels. ik weiger dan ook nog te lessen als hij in de auto gaat rijden.
ik zet altijd mijn groot licht aan als er eentje aan komt rijden, en hou dat zo'n 2 seconden vast, en daarna ga ik seinen, met mijn zonneklepje naar beneden, terwijl ik rustig mijn auto afrem tot stilstand.
optieven met die lampen. weg uit het verkeer ermee!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |