De publieke omroep heeft een budget dat ver boven dat van bijvoorbeeld RTL uitreikt.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 23:31 schreef John.Milton het volgende:
Het is niet allemaal gratis om zoiets gehost te krijgen.
Dat is toch nog geen reden om het zonder reclame aan te bieden? Als ze hiermee extra inkomsten kunnen genereren dan juich ik dat alleen maar toe.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 23:32 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
De publieke omroep heeft een budget dat ver boven dat van bijvoorbeeld RTL uitreikt.
We betalen toch al belasting, dan wens ik niet verder lastig gevallen te worden door dat subsidietuig.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 23:35 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Dat is toch nog geen reden om het zonder reclame aan te bieden? Als ze hiermee extra inkomsten kunnen genereren dan juich ik dat alleen maar toe.
Je krijgt op TV toch ook reclame te zien bij de publieken? Niet zo verwonderlijk dat dat op internet dan ook het geval is. En het is doorgaans maar één korte reclameboodschap, dus stel je niet zo aan.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 23:37 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
We betalen toch al belasting, dan wens ik niet verder lastig gevallen te worden door dat subsidietuig.
Ik zie liever dat ze zelf geld verdienen dan dat ze zomaar wat belastinggeld over de balk gooien.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 23:37 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
We betalen toch al belasting, dan wens ik niet verder lastig gevallen te worden door dat subsidietuig.
Mmm ik vind het vervelend. Maar windows media player zuigt nogsteeds.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 23:38 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Je krijgt op TV toch ook reclame te zien bij de publieken? Niet zo verwonderlijk dat dat op internet dan ook het geval is. En het is doorgaans maar één korte reclameboodschap, dus stel je niet zo aan.
Het is ook idioot dat de publieke omroep 3 kanalen heeft, terwij al haar functies al door de commercielen worden gedekt. Reclame op de publieke omroep is ook belachelijk. Dit is niet de taak van de overheid.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 23:38 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Je krijgt op TV toch ook reclame te zien bij de publieken? Niet zo verwonderlijk dat dat op internet dan ook het geval is. En het is doorgaans maar één korte reclameboodschap, dus stel je niet zo aan.
Dan gaan ze maar bij de commercielen, dit is niet een taak van de overheid.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 23:39 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Ik zie liever dat ze zelf geld verdienen dan dat ze zomaar wat belastinggeld over de balk gooien.
Ik vind dat ze een voorbeeld mogen nemen aan de BBC, geen reclame, kwaliteitsprogramma's en online services zijn goed.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 23:40 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Het is ook idioot dat de publieke omroep 3 kanalen heeft, terwij al haar functies al door de commercielen worden gedekt. Reclame op de publieke omroep is ook belachelijk. Dit is niet de taak van de overheid.
Niet al haar functies. De publieke omroep zendt ook programma's uit voor kleine doelgroepen... dat doen de commerciëlen niet. En ik vind de kwaliteit van de programma's bij de publieken vele malen beter dan die van de commerciëlen.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 23:40 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Het is ook idioot dat de publieke omroep 3 kanalen heeft, terwij al haar functies al door de commercielen worden gedekt. Reclame op de publieke omroep is ook belachelijk. Dit is niet de taak van de overheid.
Het idee is leuk, maar de BBC heeft een budget van bijna 5 miljard euro, dat is het niet waard.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 23:49 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Ik vind dat ze een voorbeeld mogen nemen aan de BBC, geen reclame, kwaliteitsprogramma's en online services zijn goed.
Dat klopt, maar er komen steeds meer kanalen op de digitale tv en internet die deze doelgroepen benaderen. Ik vind trouwens niet dat de programma's van de publieken een betere kwaliteit hebben.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 23:52 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Niet al haar functies. De publieke omroep zendt ook programma's uit voor kleine doelgroepen... dat doen de commerciëlen niet. En ik vind de kwaliteit van de programma's bij de publieken vele malen beter dan die van de commerciëlen.
De reclame tussendoor vind ik ook niet zo erg, maar ik vind niet dat een overheidsinstelling zich hiermee moet bemoeien.quote:Ik ben het wel met je eens dat drie zenders wat veel van het goede is (en ik vind de themakanalen helemaal onzin). Wat de reclame betreft, vind ik het niet zo'n punt. De BBC zendt geen reclame uit, maar die hebben echt een monsterlijk groot budget vergeleken met onze omroepen. En de publieke omroep zendt al dik veertig jaar reclame uit, dus dat zijn we inmiddels toch ook wel gewend, hè. Het genereert inkomsten voor de omroepen en dat scheelt ons weer in de belasting.
Minder mooi, wel meer inhoud en de rust om ook dieper op de zaken in te gaan. Een programma als "Andere tijden" vind je niet bij de commerciëlen. Fatsoenlijke consumentenprogramma's ook niet. De commerciëlen zenden alleen documentaires uit met spektakel of drama. Kritische programma's zal je bij de commerciëlen ook alleen vinden als er enig spektakel in voorkomt (ONGELOOFLIJK DAT DIT KAN IN NEDERLAND!).quote:Op zaterdag 2 mei 2009 23:58 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dat klopt, maar er komen steeds meer kanalen op de digitale tv en internet die deze doelgroepen benaderen. Ik vind trouwens niet dat de programma's van de publieken een betere kwaliteit hebben.
Ik snap dat "bemoeien" niet helemaal. Er is sinds '89 pas een commerciële Nederlandse zender (dat was RTL Véronique, wat later RTL 4 werd). Voor die tijd waren de commerciëlen de alleenheersers van de Nederlandse TV en blijkbaar was er vroeger vraag naar om de TV als reclamemedium in te zetten, zoals we dat tegenwoordig gewend zijn. Dan vind ik het niet zo gek dat de publieke omroepen daar gehoor aan geven. En het scheelt gewoon belastinggeld.quote:De reclame tussendoor vind ik ook niet zo erg, maar ik vind niet dat een overheidsinstelling zich hiermee moet bemoeien.
En dan weer terug naar de PO. Leuke pogingquote:Op zondag 3 mei 2009 00:37 schreef Kwaliteit het volgende:
maar er gaat geen CENT van reclame inkomsten naar de publieke omroep, maar naar de staatskast...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |