Des toch reur
Word ik onlangs gebeld door VISA, de credit card club, zegt dat alleraardigste meiske 'spreekt ik meej mijnheer Potjebier?' Dus ik zeg 'dat is 'm, je mag wel jij zeggen hoor' (en ik hoor aan de stem dat 't een lekker ding is

). Zegt ze: 'heeft u 10 minuten geleden voor 3700 dollar iets op internet gekocht?' Dus ikke 'van nee, 't enige wat ik op internet koop is boeken bij Amazon, en dan niet voor dat soort bedragen'. Zegt ze 'dat dachten wij al, de computer haalde deze betaling er meteen uit, omdat hij niet in 't patroon past. Geen probleem, ik boek de betaling terug en wij handelen 't verder af'.
Ik zeg 'de warme douche voor VISA' (en ook voor dat lekker ding

): geeft toch een veilig gevoel dat hun systemen er zo dicht bovenop zitten. Ik was zelfs behoorlijk onder de indruk.
Iemand anders ook goede ervaringen met VISA? Of alleen maar slechte? (Breek me de bek niet open over Mastercard - ik kreeg eens zo'n ding cadeau toen ik een nieuwe auto kocht. Betaal ik er een keer mee, wordt 't bedrag er de dag daarna (en nee, niet einde van de maand) meteen van mijn bankrekening afgeboekt. Bel ik die knakkers, krijg ik een grote bek. Meteen doormidden geknipt; zout op, dat is geen credit card. Sindsdien staat Mastercard op mijn blacklist).