abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 2 mei 2009 @ 23:01:38 #211
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_68606298
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 15:46 schreef AyrtonSenna het volgende:

[..]

Molukse treinkaping in Wijster? Daar vielen 9 doden.
Ja maar dat was nog een soort van gevolg van de leugens en niet nagekomen beloftes van de Nederlandse regering tegenover de Molukkers. Dit was gewoon een gestoorde die ook misschien gefrustreerd was, maar deze vent was meer gestoord gefrustreerd.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_68607844
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 21:05 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik vind dat echt gezeur. Ik ben zelf een keer vroegtijdig ontslagen, ik had een vakantiebaan maar de baas had het werk verkeerd ingeschat en dus had hij geen werk meer en kon ik vertrekken. Op dat moment moet je niet gaan zitten mokken (ook al had ik nog lang niet voldoende verdiend waarvoor ik spaarde) maar juist op zoek gaan naar een nieuwe uitdaging, probeer de situatie waarin je verkeerd zo positief mogelijk uit te buiten. Daarvoor is het een vereiste dat je snel accepteert dat er sprake is van een nieuwe realiteit en probeer daar het beste uit te halen. Het is even zuur als je ontslagen wordt maar teleurstellingen horen bij het leven. Het is juist de dramatische sfeer die vakbonden, media en politiek creėren rondom ontslagen die deze mensen schade berokkent dan het ontslag zelf, zij zouden juist meer enthousiasmerend op moeten treden.
Hallo Een vakantiebaan....
pi_68607881
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 21:11 schreef Bolter het volgende:

[..]

Nee, ik ben wel capabel. Ik snap dat je het niet goedpraat maar met de beelden van het gebeuren nog vers in m'n hoofd en waarschijnlijk iets andere denkbeelden zou ik hem na het gene wat hij eergisteren heeft gedaan nooit als slachtoffer bestempelen.
De daad is never goed te keuren. Maar er zijn situaties waarin mensen tot wanhoop worden gedreven. Misschien was dat die laatste keer de bekende druppel geweest.
pi_68607923
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 21:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste mensen weleens ontslagen zijn geweest, en dan niet alleen voor een lullig vakantie- c.q. studentenbaantje, EchtGaaf, wat denk je zelf?
Ik denk niet dat dat een verzachtende omstandigheid vormt.
Zeker, 1 keer ontslag zal in het algemeen mensen niet tot een wanhoopsdaad drijven.

Dit lijkt op een opeenstapeling van negatieve gebeurtenissen. En mogelijk iets bij hem knapte.
  zondag 3 mei 2009 @ 00:09:11 #215
154534 Bolkesteijn
TINSTAAFL!
pi_68608212
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 23:54 schreef EchtGaaf het volgende:
Hallo Een vakantiebaan....
Het ging meer om de mentaliteit die je er op na houdt bij een ontslag. Ik had binnen twee dagen een andere vakantiebaan, nadat ik een dag zo ongeveer alle banken, verzekeraars en salarisadministraties van grote bedrijven had opgebeld. Het kan snel gaan als je je over de teleurstelling heen zet gelijk actie onderneemt. Ik ben er vrij zeker van dat ik een ontslag uit een vaste baan niet als een nederlaag, persoonlijke aanval of wat dan ook zou ervaren (zoiets kan alleen als je er met de pet naar gooit, maar dan is het ook je eigen schuld), maar juist als een samenloop van omstandigheden die voor een groot deel door externe factoren bepaald wordt. Je kunt er niks aan veranderen en dus is er geen enkele reden om er depressief van te raken. Ik snap er echt volstrekt niks van dat velen zo dramatisch doen over een ontslag, dat is het simpelweg niet, ja misschien moet je de vakantie uitstellen, maar dat is toch geen reden om depressief te raken, wat een decadentie zeg.
pi_68608254
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 23:57 schreef EchtGaaf het volgende:
En mogelijk iets bij hem knapte.
Ze maken er natuurlijk niet allemaal zo'n show van
  zondag 3 mei 2009 @ 00:16:16 #217
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_68608368
Als mijn leven zou bestaan uit werken, eten en slapen en verder geen sociale contacten met familie of dorps/stads genoten en niet lid van een club of iets dergelijks. Dan zou ik het leven denk ik ook een beetje somber inzien.
Als je dan nog eens ontslagen wordt dan blijft er helemaal weinig over en dan heb je niks te verliezen lijkt me alleen je leven.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  zondag 3 mei 2009 @ 00:19:05 #218
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_68608432
quote:
Op zondag 3 mei 2009 00:11 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ze maken er natuurlijk niet allemaal zo'n show van
Als ik ooit zelfmoord zou plegen en het niet meer zie zitten dan maak ik er wel iets spectaculairs van hoor Maar dan wel in positieve zin, bijvoorbeeld door allerlei wapens aan te schaffen en te gaan jagen op de maffia ofzoiets. Soort van Batman worden en als het dan fout gaat, jammer dan.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  zondag 3 mei 2009 @ 00:19:59 #219
154534 Bolkesteijn
TINSTAAFL!
pi_68608450
quote:
Op zondag 3 mei 2009 00:16 schreef GoodGawd het volgende:
Als mijn leven zou bestaan uit werken, eten en slapen en verder geen sociale contacten met familie of dorps/stads genoten en niet lid van een club of iets dergelijks. Dan zou ik het leven denk ik ook een beetje somber inzien.
Als je dan nog eens ontslagen wordt dan blijft er helemaal weinig over en dan heb je niks te verliezen lijkt me alleen je leven.
Toch is dat geen verklaring voor zijn daad, dit scenario komt zo vaak voor, maar een paar van die mensen gaan zich op het slechte pad begeven. Deze man is gewoon gestoord en totaal zelf verantwoordelijk voor zijn daad.
pi_68608540
quote:
Op zondag 3 mei 2009 00:09 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het ging meer om de mentaliteit die je er op na houdt bij een ontslag. Ik had binnen twee dagen een andere vakantiebaan, nadat ik een dag zo ongeveer alle banken, verzekeraars en salarisadministraties van grote bedrijven had opgebeld. Het kan snel gaan als je je over de teleurstelling heen zet gelijk actie onderneemt. Ik ben er vrij zeker van dat ik een ontslag uit een vaste baan niet als een nederlaag, persoonlijke aanval of wat dan ook zou ervaren (zoiets kan alleen als je er met de pet naar gooit, maar dan is het ook je eigen schuld), maar juist als een samenloop van omstandigheden die voor een groot deel door externe factoren bepaald wordt. Je kunt er niks aan veranderen en dus is er geen enkele reden om er depressief van te raken. Ik snap er echt volstrekt niks van dat velen zo dramatisch doen over een ontslag, dat is het simpelweg niet, ja misschien moet je de vakantie uitstellen, maar dat is toch geen reden om depressief te raken, wat een decadentie zeg.
Mag ik eens vragen: hoe oud ben jij?
  zondag 3 mei 2009 @ 00:25:33 #221
154534 Bolkesteijn
TINSTAAFL!
pi_68608560
quote:
Op zondag 3 mei 2009 00:24 schreef EchtGaaf het volgende:
Mag ik eens vragen: hoe oud ben jij?
In de eerste helft van de twintigers. Maar nu krijg ik vast om mijn oren dat ik onervaren ben, dat jij het allemaal beter weet, en dat ik veel te gemakkelijk doe. Als we op die tour gaan is er dus geen discussie meer mogelijk.

[ Bericht 14% gewijzigd door Bolkesteijn op 03-05-2009 00:30:57 ]
pi_68608609
quote:
Op zondag 3 mei 2009 00:25 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

In de eerste helft van de twintigers.
Precies. Iets ouder dan de helft van iemand van 38.

Denk je dat werkgevers nog in de rij staan voor iemand van 38 op de arbeidsmarkt?
  zondag 3 mei 2009 @ 00:29:12 #223
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_68608623
SLAPEN
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_68608630
quote:
Op zondag 3 mei 2009 00:25 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

In de eerste helft van de twintigers. Maar nu krijg ik vast om mijn oren dat ik onervaren ben, dat jij het allemaal beter weet, en dat ik veel te gemakkelijk doe. Als we op die tour gaan is er dus geen discussie meer mogelijk.
Nou dat zeg ik niet. Maar aan je posten merk ik wel dat je weinig levenservaring hebt......


Echt veel shit heb je denk ik niet meegemaakt.


Enfin, ik spreek je hopelijk over 20 wel..... Ik denk dat je dan echt anders praat.
  zondag 3 mei 2009 @ 00:32:02 #225
154534 Bolkesteijn
TINSTAAFL!
pi_68608672
quote:
Op zondag 3 mei 2009 00:29 schreef EchtGaaf het volgende:
Nou dat zeg ik niet.
Oke, ik ben daar een beetje allergisch voor dus vandaar mijn voorbarige reactie.
quote:
Maar aan je posten merk ik wel dat je weinig levenservaring hebt......
Echt veel shit heb je denk ik niet meegemaakt. Enfin, ik spreek je hopelijk over 20 wel..... Ik denk dat je dan echt anders praat.
- Ik neem geen tophypotheek waar ik krom voor moet liggen.
- Ik zorg dat ik ieder maand wat spaar.
- Ik vind het totaal niet erg om uitgaven uit te stellen als de financiele situatie daar aanleiding voor geeft.
- Een jaartje vakantie in Nederland vind ik ook helemaal niet erg.
- Ik zorg dat mobiel ben, en dus daar kan zijn waar er werk is.

Allemaal factoren die de gemiddelde Nederlander als recht (vakantie, tophypotheek en bijbehorend koophuis, een nieuwe telefoon, kinderen) ziet maar die in werkelijkheid een luxe zijn. Als men dat besef nou eens wat meer krijgt, dan is een ontslag helemaal niet erg meer, want je hebt in ieder geval voldoende buffer qua financiėn.
quote:
Op zondag 3 mei 2009 00:28 schreef EchtGaaf het volgende:
Denk je dat werkgevers nog in de rij staan voor iemand van 38 op de arbeidsmarkt?
Zeker, 38 is echt niet oud, bovendien is leeftijd geen enkel punt voor de meeste werkgevers (bij een sollicitatie voor stratenmaker ligt dat natuurlijk anders), enkel de combinatie hogere leeftijd, lagere productiviteit maar je looneis daar niet op aanpassen maakt ouderen onaantrekkelijk voor werkgevers. Maar goed aan twee van die drie punten kun je als sollicitant wat doen. Verder heb je als oudere werknemer natuurlijk wel veel meer ervaring, ook dat concurrentievoordeel kun je uitbuiten.

[ Bericht 9% gewijzigd door Bolkesteijn op 03-05-2009 00:38:16 ]
pi_68608726
quote:
Op zondag 3 mei 2009 00:28 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Precies. Iets ouder dan de helft van iemand van 38.

Denk je dat werkgevers nog in de rij staan voor iemand van 38 op de arbeidsmarkt?
Ik ga binnenkort iedereen overhoop schieten die met Abraham aan komt.
pi_68608794
quote:
Op zondag 3 mei 2009 00:32 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Oke, ik ben daar een beetje allergisch voor dus vandaar mijn voorbarige reactie.
[..]

- Ik neem geen tophypotheek waar ik krom voor moet liggen.
- Ik zorg dat ik ieder maand wat spaar.
- Ik vind het totaal niet erg om uitgaven uit te stellen als de financiele situatie daar aanleiding voor geeft.
- Een jaartje vakantie in Nederland vind ik ook helemaal niet erg.
- Ik zorg dat mobiel ben, en dus daar kan zijn waar er werk is.

Allemaal factoren die de gemiddelde Nederlander als recht (vakantie, tophypotheek, een nieuwe telefoon, kinderen) ziet maar die in werkelijkheid een luxe zijn. Als men dat besef nou eens wat meer krijgt, dan is een ontslag helemaal niet erg meer.
[..]
Je legt de lat gelukkig niet hoog. Dat kan je idd zelf sturen. Er zijn dingen die je niet zelf kan sturen of geen invloed op hebt. Vb ouder worden, ziekte, ongevallen, tegenspoed iha... etc.

Daar heb je geen greep op. Iedereen kan in de shit geraken. Ongewild je baan verliezen. Ongewild aan de kant moeten blijven staan. Dat kan mensen radeloos maken.
quote:
Zeker, 38 is echt niet oud, bovendien is leeftijd geen enkel punt voor de meeste werkgevers (bij een sollicitatie voor stratenmaker ligt dat natuurlijk anders), enkel de combinatie hogere leeftijd, lagere productiviteit maar je looneis daar niet op aanpassen maar ouderen onaantrekkelijk voor werkgevers, maar goed aan twee van die drie punten kun je als sollicitant wat doen.
Ze belijden het ene, maar discrimineren wel degelijk grootschalig op leeftijd.
  zondag 3 mei 2009 @ 00:43:37 #228
154534 Bolkesteijn
TINSTAAFL!
pi_68608893
quote:
Op zondag 3 mei 2009 00:38 schreef EchtGaaf het volgende:
Je legt de lat gelukkig niet hoog. Dat kan je idd zelf sturen. Er zijn dingen die je niet zelf kan sturen of geen invloed op hebt. Vb ouder worden, ziekte, ongevallen, tegenspoed iha... etc.
Ziekte, ongevallen, zaken waardoor je arbeidsongeschikt raakt, dat zijn echt zaken vind ik waar een goed uitkeringsstelsel voor moet zijn, dus WAO fors omhoog.
quote:
Ze belijden het ene, maar discrimineren wel degelijk grootschalig op leeftijd.
Daar geloof ik echt niks van. Misschien dat er een paar werkgevers zijn die gewoon echt een hekel hebben aan ouderen (ja maar die jonge secretaresse ziet er zo goed uit! ), laat ze lekker zou ik zeggen. De overgrote meerderheid heeft niks tegen ouderen, dat veel ouderen aan de kant blijven staan na een ontslag komt naar mijn stellige overtuiging dat ze hun ervaringsvoordeel niet kunnen uitbuiten, bijvoorbeeld omdat je te lang in een functie ben blijven hangen, en/of omdat zij een te hoog loon vragen in vergelijking met hun productiviteit, dan kies je als werkgever natuurlijk voor een jonger iemand met een hogere productiviteit.
pi_68609601
quote:
Op zondag 3 mei 2009 00:43 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ziekte, ongevallen, zaken waardoor je arbeidsongeschikt raakt, dat zijn echt zaken vind ik waar een goed uitkeringsstelsel voor moet zijn, dus WAO fors omhoog.

Nee niet de staat maar de werkgever moet dan betalen.
pi_68611250
ik las gisteren bij de reacties van de Telegraaf dat ie ook ex-militair is, zou hij soms in de beveiliging van het Loo hebben gewerkt?
Hij heeft ook in Apeldoorn gewoond zeiden ze op Omroep Gelderland
pi_68612365
Ik heb gehoord dat zijn zus bloeddonor is, kan dat wijzen op een mislukte aanval met de bedoeling de koninklijke familie met AIDS te besmetten??
pi_68612434
Volgens de Telegraaf heeft ie zich laten inspireren door Robert deNiro in Taxi Driver....

pi_68615951
quote:
Op zondag 3 mei 2009 10:43 schreef fratsman het volgende:
Volgens de Telegraaf heeft ie zich laten inspireren door Robert deNiro in Taxi Driver....


Nee dat vragen ze zich af, of dat zo is. Ik zou niet weten waarom dit niet zou kunnen. Hij had de huur toch ook al opgezegd? Volgens mij liep hij hier al langer mee, m.a.w. heeft hij dit plan een tijdje geleden al uitgedacht. Om de beveiliging een hak te zetten en zichzelf op de kaart te zetten. Omdat hij het gevoel had een waardeloos persoon te zijn, die niet meetelt in de samenleving. Dat denk ik.
pi_68625457
quote:
Op zondag 3 mei 2009 13:14 schreef jollieboer1 het volgende:

[..]

Nee dat vragen ze zich af, of dat zo is. Ik zou niet weten waarom dit niet zou kunnen.
Omdat je net zo goed kunt zeggen dat hij zich heeft laten inspireren door Forrest Gump. Die heeft ook net zo'n kapsel.
pi_68632496
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 20:59 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Van een samenleving die knetterhard is geworden. Ben jij ooit ontslagen geweest? Weet je hoe dat voelt als je dat meerdere keren is overkomen?
Tja, ik ben zelf nooit ontslagen. Maar het lijkt me dat je met een beetje normale geestelijke gesteldheid gewoon overtuigd blijft van je eigen kwaliteiten en op zoek gaat naar ander werk. Dat doen heel veel mensen die onslagen worden namelijk. Als je meerdere keren onslagen wordt moet je ook eens bij jezelf te raden gaan over mogelijke oorzaken. Maar dat is misschien moeilijk in een maatschappij waarin altijd iemand anders het gedaan heeft. Eigen verantwoordelijkheid begint een steeds vreemder woord te worden.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_68639805
quote:
Op zondag 3 mei 2009 20:24 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Tja, ik ben zelf nooit ontslagen. Maar het lijkt me dat je met een beetje normale geestelijke gesteldheid gewoon overtuigd blijft van je eigen kwaliteiten en op zoek gaat naar ander werk. Dat doen heel veel mensen die onslagen worden namelijk. Als je meerdere keren onslagen wordt moet je ook eens bij jezelf te raden gaan over mogelijke oorzaken. Maar dat is misschien moeilijk in een maatschappij waarin altijd iemand anders het gedaan heeft. Eigen verantwoordelijkheid begint een steeds vreemder woord te worden.
Dat is allemaal ratio met alle respect. Maar een mens heeft ook emotie.

Misschien dat AFWIJZING in het levensverhaal van Karst T de grote rode draad in zijn leven is geweest. Misschien wel op meerdere fronten: baan (meerdere keren ontslagen las ik), en wie weet wel als het gaat om een vaste partner die hij misschien nooit heeft gevonden.

Dan kan ik begrijpen dat er een keer ene laatste druppel is...zonder die daad goed te praten.
  zondag 3 mei 2009 @ 23:32:52 #237
19242 yavanna
Results may vary.
pi_68639972
quote:
Op zondag 3 mei 2009 23:28 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat is allemaal ratio met alle respect. Maar een mens heeft ook emotie.

Misschien dat AFWIJZING in het levensverhaal van Karst T de grote rode draad in zijn leven is geweest. Misschien wel op meerdere fronten: baan (meerdere keren ontslagen las ik), en wie weet wel als het gaat om een vaste partner die hij misschien nooit heeft gevonden.

Dan kan ik begrijpen dat er een keer ene laatste druppel is...zonder die daad goed te praten.
Misschien lagen al die AFWIJZIGINGEN ( CAPS CAPS ) dan wel aan hem en had hij eens moeten bekijken wat hij anders had kunnen doen, zodat die laatste druppel niet had hoeven komen. Maar nee, laten we vooral steeds de schuld bij anderen gaan neer leggen.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  maandag 4 mei 2009 @ 00:21:16 #238
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_68641897
In mijn ogen knapt elke persoon bij een bepaalde hoeveelheid 'pech'. Als je die pech niet kent zal het wel volstrekt onmogelijk zijn je in te beelden welke ideeėn je dan hebt. Deze daad veroordelen is logisch (en doe ik ook), maar ik ben ervan overtuigd dat in elke mens een potentiėle moordenaar zit.
When all things seem to end, the future still remains..
  maandag 4 mei 2009 @ 10:28:10 #239
97934 ASroma
Flamboyant
pi_68647322
net rondom 10 gezien, beetje sneu dat mensen het direct gooien op het stilzijn en niet persoonlijk kennen van buurtbewoners en dat raar vinden ik denk dat duizenden nederlanders op die manier leven.... allemaal potentiele moordenaars?
  maandag 4 mei 2009 @ 10:58:06 #240
19242 yavanna
Results may vary.
pi_68648251
quote:
Op maandag 4 mei 2009 00:21 schreef Masanga het volgende:
In mijn ogen knapt elke persoon bij een bepaalde hoeveelheid 'pech'. Als je die pech niet kent zal het wel volstrekt onmogelijk zijn je in te beelden welke ideeėn je dan hebt. Deze daad veroordelen is logisch (en doe ik ook), maar ik ben ervan overtuigd dat in elke mens een potentiėle moordenaar zit.
In mijn ogen knapt niet iedereen bij een bepaalde hoeveelheid pech en zeker niet op zo'n ( het is de schuld van iedereen behalve mijzelf en iedereen moet nu boeten ) manier. De meeste mensen die er een einde aan willen maken plegen dan ook geen moord(en), maar enkel zelfmoord.

Leuk zinnetje die je wel vaker hoort, 'in elk mens schuilt een potentiele moordenaar', alleen wel handig om er dan bij te bedenken dat mensen doorgaans om andere redenen zullen moorden, b.v. als hun of een geliefde van hun iets word aangedaan.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')