Het is echt verschrikkelijk, al die reclame op radio en tv. Kijk, via een HDD recorder kun je de reclame nog enigszins voorbij spoelen, echter in de auto ben je de klos. Zappen van het ene station naar het andere: ze hebben allemaal op hetzelfde moment reclameuitzendingen....
Moet dat nou, zoveel reclame? Hebben ze niet door dat zoveel reclame averechts kan werken?
Hoeveel geld harkt een radiostation bij elkaar met 12 minuten reclame per uur? En hebben ze echt dat geld nodig? Wat kost een radiostationnetje nou? 1 DJ die dom kan lullen, 2 technici die de reclame blokken op tijd starten en stoppen, een koffieautomaat, en een beetje stroom voor de zendmast.
Heeft iemand cijfers paraat die bv iets aantonen dat 5 radio commercials daadwerkelijk voor zoveel omzetvergroting heeft geleid dat die commercials al zijn terugverdiend?
Elke Opel tv spot a 30.000 euro moet dus 2 autoverkopen extra opleveren. Doet het dat ook?