abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 april 2009 @ 15:01:37 #26
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68499572
quote:
Op woensdag 29 april 2009 14:56 schreef sappo het volgende:

[..]

Ah je gaat alles weer ontleden en door en er energie in steken, wat een held.

Jahaa, dit kost me wel 2 minuten die ik anders aan m'n stageproject ( ) had kunnen besteden. Wooo-hoo.. /care.
quote:
waarom doe je dit eigenlijk steeds? minderwaardigheidscomplexje? Je vindt het heel belangrijk om niet af te gaan en ook overal op in te gaan, wanneer jij je aangevallen voelt alles uit de kast te halen om jezelf te verdedigen.
Nee, ik vind het mooi om te zien hoe jij jezelf keer op keer in de hoek lult. Een kat in het nauw maakt rare sprongen, en dat blijkt.
quote:
Nu na afgang op een aantal verschillende topics zie je een opening en maak je daar gretig gebruik van.
Voorbeelden graag .
quote:
Ikvroeg mij af of je je in de volgende omschrijving herkent, en of je vroeger ook vaak hoofdpijn had en misselijk was toen je naar school moest.

De gevolgen voor het gepeste kind.
Voor de gepeste zijn er veel gevolgen op verschillende gebieden, zoals de persoonlijkheidsontwikkeling, cognitieve ontwikkeling, motorische ontwikkeling, lichamelijke ontwikkeling, emotionele ontwikkeling en sociale ontwikkeling.

De zondebok is niet meer zo gemotiveerd om naar school te gaan. Het heeft vaak hoofd- en/of buikpijn, zit niet zo lekker in zijn vel. Het kind krijgt psychosomatische klachten en reageert de spanning lichamelijk af. Dit kan tot in de volwassen leeftijd doorwerken. Deze situatie is psychisch niet gezond.

De cognitieve ontwikkeling wordt verstoord, want vaak gaan de leerprestaties achteruit. Dit komt doordat de zondebok veel onveiligheid ervaart: “Wat zal er vandaag weer gebeuren? Zal het pesten vandaag minder zijn dan gisteren? Misschien is het wel opgehouden.” Ze zijn voortdurend bezig met het probleem en steken er veel energie in. Hierdoor kan de zondebok minder energie steken in het leren, waardoor de leerresultaten achteruit gaan. Maar ook minder energie steken in het plezierig leven.

Er is sprake van psychosociale gevolgen. Sommige slachtoffers hebben het over een litteken, over angst- en faalgevoelens. Anderen hebben overwogen een einde te maken aan hun leven. Verder ontwikkelen slachtoffers gevoelens van minderwaardigheid, eenzaamheid, wantrouwen en argwaan.

Uit deze gevolgen is te concluderen dat je leven drastisch verandert wanneer je gepest wordt. Mensen die ooit slachtoffer van pestgedrag zijn geweest, hebben vaak een gebrek aan zelfvertrouwen, waardoor het in het verdere leven moeilijk kan zijn om relaties aan te gaan, zowel op privé-gebied als op werkgebied.
Nee, sorry, ik herken me totaal niet in bovenstaand stukje. Jij wel? Wil je er over praten of zit je nog steeds in de ontkenningsfase?
Huilen dan.
pi_68499683
quote:
Op woensdag 29 april 2009 15:01 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Jahaa, dit kost me wel 2 minuten die ik anders aan m'n stageproject ( ) had kunnen besteden. Wooo-hoo.. /care.
[..]

Nee, ik vind het mooi om te zien hoe jij jezelf keer op keer in de hoek lult. Een kat in het nauw maakt rare sprongen, en dat blijkt.
[..]

Voorbeelden graag .
[..]

Nee, sorry, ik herken me totaal niet in bovenstaand stukje. Jij wel? Wil je er over praten of zit je nog steeds in de ontkenningsfase?
Ah, je voelt je onveilig
Ik zie wel veel herkenning bij jou vanuit het stukje, als jij eens goed naar jezelf kijkt weet je ook waarom jij op deze manier je zelf wilt verdedigen. Je voelt je aangevallen en eigenlijk zelf in het nauw gedreven. Zelf reflectie of projectie heet dat. Hoewel hier alleen zelf reflectie in de vorm van projectie is waar jij zelf niet bewust van bent.

Vraagje: waarom ben jij zo onzeker? ooit een assertiviteitscursus overwogen?
  woensdag 29 april 2009 @ 15:07:33 #28
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_68499789
Bitchfight. Geinig
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_68499876
quote:
Op woensdag 29 april 2009 14:54 schreef Marurk het volgende:
Marktplaats

[ afbeelding ]

WTF
  woensdag 29 april 2009 @ 15:11:28 #30
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_68499916
quote:
Op woensdag 29 april 2009 14:31 schreef Isdatzo het volgende:
TS is een sociaal incapabel figuur (hence de honkbalknuppel meenemen omdat TS paranoia is) die niet aanvoelt dat dit enkel ter reclame dient.

Uitleg vanuit de MP-verkoper gezien: Dit product verkeert in zo'n goede staat dat wanneer je dit gezien hebt je niet meer verder hoeft te zoeken.
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
  woensdag 29 april 2009 @ 15:12:43 #31
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68499959
quote:
Op woensdag 29 april 2009 15:04 schreef sappo het volgende:

[..]

Ah, je voelt je onveilig
Ik zie wel veel herkenning bij jou vanuit het stukje, als jij eens goed naar jezelf kijkt weet je ook waarom jij op deze manier je zelf wilt verdedigen. Je voelt je aangevallen en eigenlijk zelf in het nauw gedreven. Zelf reflectie of projectie heet dat. Hoewel hier alleen zelf reflectie in de vorm van projectie is waar jij zelf niet bewust van bent.
En dit zou natuurlijk net zo goed op jou van toepassing kúnnen zijn. Waar voel ik me precies in het nauw gedreven eigenlijk? Kan je wat stukjes citeren?
quote:
Vraagje: waarom ben jij zo onzeker? ooit een assertiviteitscursus overwogen?
Ik meen me te herinneren dat ik zoiets ooit als reactie op een post van jou gezegd heb. Anyway, nee, daar is geen enkele noodzaak toe.
Huilen dan.
pi_68499968
Maar TS heeft wel een punt: ik vind het ook altijd een irritante toevoeging.

Zo zijn er wel meer.

"De beller is sneller"
"Weg=pech"
"Geen gelukszoekers"

Dit heb ik in de gemiddelde autoadvertentie voorbij zien komen. En auto's die 3 ton gereden hebben en volgens de verkoper in nieuwstaat zijn.
pi_68500050
quote:
Marktplaats

[ afbeelding ]
Omg _!
  woensdag 29 april 2009 @ 15:15:05 #34
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68500053
Toch wel grappig, ik zou vroeger gepest zijn, ik zou onzeker zijn, ik zou een assertiviteitscursus moeten volgen. Dit zegt toch wel veel over de TS. In plaats van te erkennen dat HIJ hier de persoon is die als (bijna de) enige een standaard marktplaats-zin fout interpreteert gaat hij het op de man spelen.
Huilen dan.
pi_68500065
quote:
Op woensdag 29 april 2009 15:12 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

En dit zou natuurlijk net zo goed op jou van toepassing kúnnen zijn. Waar voel ik me precies in het nauw gedreven eigenlijk? Kan je wat stukjes citeren?
[..]

Ik meen me te herinneren dat ik zoiets ooit als reactie op een post van jou gezegd heb. Anyway, nee, daar is geen enkele noodzaak toe.
Jij had het over praatgroepen toch? ik kom toch met iets meer cliënt gericht stappenplan voor jou.

Jij vindt er geen noodzaak toe, maar mensen hebben ook blinde vlekken. Dit zijn zwakke punten van jezelf wat je zelf niet doorhebt, andere mensen kunnen jou eerlijk naar jezelf laten kijken door jou kritiek te geven op je gedrag wardoor de blinde vlekken zichtbaar worden.

Wat de assertiviteitscursus voor jou betreft, ik zeg JA
  woensdag 29 april 2009 @ 15:16:22 #36
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68500082
quote:
Op woensdag 29 april 2009 15:12 schreef RealZeus het volgende:
Maar TS heeft wel een punt: ik vind het ook altijd een irritante toevoeging.

Zo zijn er wel meer.

"De beller is sneller"
"Weg=pech"
"Geen gelukszoekers"

Dit heb ik in de gemiddelde autoadvertentie voorbij zien komen. En auto's die 3 ton gereden hebben en volgens de verkoper in nieuwstaat zijn.
Natuurlijk het is een enorme dooddoener altijd, erg zinloos, maar het ging even om de betekenis van de zin.
Huilen dan.
  woensdag 29 april 2009 @ 15:19:19 #37
19142 tslh
Never at ease.....
pi_68500188
Zoals je het ook nog kan lezen is: 'als je komt om te kijken wordt er niet opnieuw onderhandeld'. Ik heb al een paar gehad dat iemand het hoogste bod had, langskwam en dan alsnog over de prijs ging proberen te praten.
Life is funny. Well, yours is. To me.
  woensdag 29 april 2009 @ 15:19:31 #38
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_68500200
quote:
Op woensdag 29 april 2009 15:07 schreef jogy het volgende:
Bitchfight. Geinig
Wat zij zegt .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_68500211
quote:
Op woensdag 29 april 2009 15:16 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Natuurlijk het is een enorme dooddoener altijd, erg zinloos, maar het ging even om de betekenis van de zin.
Nee, je snapt hem niet, het ging er om als mensen het verschillend interpreteren wat duidelijk te merken is op dit topic dat adverteerders de zin ook verschillend kunnen interpreteren en verschillend kunnen toepassen.

De betekenis is niet universeel trouwens, het staat ieder vrij om een eigen definitie aan deze zin te geven.

Ik weet dat je het moeilijk vindt om toe te geven, maar er zijn meerdere mensen die deze zin zo interpreteren, wanneer je de producten bekijkt je ook moet kopen.
pi_68500257
quote:
Marktplaats

[ afbeelding ]
Ben echt bizar benieuwd naar of dit nou verkoopt of niet...
pi_68500258
quote:
Op woensdag 29 april 2009 15:19 schreef tslh het volgende:
Zoals je het ook nog kan lezen is: 'als je komt om te kijken wordt er niet opnieuw onderhandeld'. Ik heb al een paar gehad dat iemand het hoogste bod had, langskwam en dan alsnog over de prijs ging proberen te praten.
Oké, maar dus de adverteerder gaat er dan dus vanuit dat de kijker wel koopt met eventueel opnieuw onderhandelen.
pi_68500291
quote:
Op woensdag 29 april 2009 14:34 schreef B.E.D het volgende:

[..]

Neen.

Daarmee bedoelen ze: gaarne geen zuinige kijken-kijken-niet-kopen-Hollanders.
Maar: je ziet de advertentie met foto, en wij hoeven geen talloze paupers aan de deur die alleen maar komen kijken

En als je het waagt om niet te kopen, trommelen we ome Bennie en neef Giovanni op om je in elkaar te komen houwen.
precies, achterbuurttrash
  woensdag 29 april 2009 @ 15:23:29 #43
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68500333
quote:
Op woensdag 29 april 2009 15:15 schreef sappo het volgende:

[..]

Jij had het over praatgroepen toch? ik kom toch met iets meer cliënt gericht stappenplan voor jou.

Jij vindt er geen noodzaak toe, maar mensen hebben ook blinde vlekken. Dit zijn zwakke punten van jezelf wat je zelf niet doorhebt, andere mensen kunnen jou eerlijk naar jezelf laten kijken door jou kritiek te geven op je gedrag wardoor de blinde vlekken zichtbaar worden.

Wat de assertiviteitscursus voor jou betreft, ik zeg JA
quote:
Op woensdag 29 april 2009 15:15 schreef Isdatzo het volgende:
Toch wel grappig, ik zou vroeger gepest zijn, ik zou onzeker zijn, ik zou een assertiviteitscursus moeten volgen. Dit zegt toch wel veel over de TS. In plaats van te erkennen dat HIJ hier de persoon is die als (bijna de) enige een standaard marktplaats-zin fout interpreteert gaat hij het op de man spelen.
Gast, ik zou je bijna autistisch willen noemen (de trekjes zijn iig in je posts aanwezig) maar ik kan (itt. tot jou blijkbaar) zoiets niet beoordelen.
Huilen dan.
  woensdag 29 april 2009 @ 15:24:38 #44
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68500366
quote:
Op woensdag 29 april 2009 15:19 schreef sappo het volgende:

[..]

Nee, je snapt hem niet, het ging er om als mensen het verschillend interpreteren wat duidelijk te merken is op dit topic dat adverteerders de zin ook verschillend kunnen interpreteren en verschillend kunnen toepassen.

De betekenis is niet universeel trouwens, het staat ieder vrij om een eigen definitie aan deze zin te geven.

Ik weet dat je het moeilijk vindt om toe te geven, maar er zijn meerdere mensen die deze zin zo interpreteren, wanneer je de producten bekijkt je ook moet kopen.
Oké, dan mag jij even aanwijzen wie die zin op jouw manier interpreteert dan.. Die persoon heeft iig nog niet in dit topic gepost.
Huilen dan.
  woensdag 29 april 2009 @ 15:25:18 #45
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_68500397
quote:
Marktplaats

[ afbeelding ]
What...the...fuck
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
  woensdag 29 april 2009 @ 15:30:35 #46
54408 Parzival
Where it happens
pi_68500583
*mompelt ietsvan slotje?
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_68500735
quote:
Op woensdag 29 april 2009 15:24 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Oké, dan mag jij even aanwijzen wie die zin op jouw manier interpreteert dan.. Die persoon heeft iig nog niet in dit topic gepost.
Er staat al een reactie vrij recent dat het kan betekenen dat er opnieuw onderhandeld wordt maar dat ze er dan wel vanuit gaan dat je door onderhandeling uiteindelijk gaat kopen.
Dat heeft iemand verschillende keren meegemaakt schreef die net.

En waarschijnlijk moet deze zin idd zo geinterpreteerd worden dat het product zo mooi is dat je over gaat tot kopen als je komt kijken.

De eerst verklarende reactie van hoe deze zin geinterpreteerd moet worden was niet van jou afkomstig.

Dus vraag ik mij af wat jou probleem is en wat jij hiermee wilt bereiken.
Kom je hier gewoon om te zieken? of vind je het leuk om een mogelijk verkeerde interpretatie van mij daarop gelijk aan te willen vallen?
Ik heb jou tot nu toe geen nuttige bijdrage zien leveren, maar wanneer jij een opening ziet wel aanvallende terwijl dat eigenlijk niet nodig is mijn vriend.

Daardoor denk ik dat jij onzeker bent en emotionele problemen hebt, hoeft niet persé zo te zijn hoor, maar je komt in ieder geval niet sympathiek op mij over.

Mocht ik iets verkeerd interpreteren ben ik bereid om te leren.

daarnaast geloof ik ook niet dat jij kan beslissen voor alle adverteerder op MP wat de reden is waarom ze die zin er bij zetten.

Dus wat wilde je nog vertellen? wil je nog iets nuttigs zeggen? iets zinnigs bijdragen? daar sta ik wel voor open hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door sappo op 29-04-2009 15:40:24 ]
  woensdag 29 april 2009 @ 15:38:16 #48
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_68500864
isdatzo gebruikt gewoon zijn telelens en grote internetmond om te compenseren voor zijn micropenis. Niets van aantrekken.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 29 april 2009 @ 15:48:22 #49
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_68501240
quote:
Op woensdag 29 april 2009 15:30 schreef Parzival het volgende:
*mompelt ietsvan slotje?
Hell the fuck no, let the flamewars begin .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 29 april 2009 @ 15:48:30 #50
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68501245
quote:
Op woensdag 29 april 2009 15:34 schreef sappo het volgende:

[..]

Er staat al een reactie vrij recent dat het kan betekenen dat er opnieuw onderhandeld wordt maar dat ze er dan wel vanuit gaan dat je door onderhandeling uiteindelijk gaat kopen.
Dat heeft iemand verschillende keren meegemaakt schreef die net.
Ik koop en verkoop regelmatig spullen op marktplaats en ik heb zoiets nog nooit meegemaakt. Sowieso moet je telefonisch zoveel mogelijk duidelijk krijgen voordat je gaat kijken. Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat iemand gaat eisen dat jij zijn product koopt als je het komt bezichtigen. Dat gaat er bij mij niet in. Echt niet.
quote:
En waarschijnlijk moet deze zin idd zo geinterpreteerd worden dat het product zo mooi is dat je over gaat tot kopen als je komt kijken.
We komen er wel.
quote:
De eerst verklarende reactie van hoe deze zin geinterpreteerd moet worden was niet van jou afkomstig.
Nee, maar op vrijwel het zelfde tijdstip. Toen ik mijn reactie ging typen stonden er in dit topic nog geen posts. Maar wat de relevantie hiervan is? Ik snap 't niet.
quote:
Dus vraag ik mij af wat jou probleem is en wat jij hiermee wilt bereiken.
Kom je hier gewoon om te zieken? of vind je het leuk om een mogelijk verkeerde interpretatie van mij daarop gelijk aan te willen vallen?
Ja, eigenlijk wel. Ik vond het uitermate amusant toen jij míj aan kwam vallen en deze keer heb ik me ook prima geamuseerd.
quote:
Ik heb jou tot nu toe geen nuttige bijdrage zien leveren, maar wanneer jij een opening ziet wel aanvallende terwijl dat eigenlijk niet nodig is mijn vriend.
Misschien moet je je eigen reacties (ook in andere topics) eens doorlezen en dan snap je dat wellicht. Je maakt je daar zelf overigens ook schuldig aan. Pot verwijt ketel etc.
quote:
Daardoor denk ik dat jij onzeker bent en emotionele problemen hebt, hoeft niet persé zo te zijn hoor, maar je komt i ieder geval niet sympathiek op mij over.
Naar jou toe ben ik niet symphatiek nee, maar dat heb je aan jezelf te wijten. Weet je nog hoe debiel jij reageerde in dat knuppel-topic?
quote:
Mocht ik iets verkeerd interpreteren ben ik bereid om te leren.
quote:
daarnaast geloof ik ook niet dat jij kan beslissen voor alle adverteerder op MP wat de reden is waarom ze die zin er bij zetten.
Nee, maar zoals ik al zei: ik kan me niet voorstellen dat ze éisen dat wanneer jij een product komt bezichtigen het ook daadwerkelijk, no matter what, koopt. Dat is het hele principe van bezichtigen natuurlijk. Om te kijken of het product wel aan jouw verwachtigen voldoet etc.
quote:
Dus wat wilde je nog vertellen? wil je nog iets nuttigs zeggen? iets zinnigs bijdragen? daar sta ik wel voor open hoor.
Ik denk dat we ondertussen wel kunnen stellen dat de klacht an-sich onterecht is, maar dat dat regeltje wel irritaties oproept (alhoewel je gewoon over die stomme verkooppraatjes heen moet kunnen lezen) en dat het niet altijd even duidelijk is wat de verkoper er precies mee bedoelt.
Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')