Van een jongen van 28 mag je dat ook verwachten.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:54 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat heb ik ook altijd; als ik helemaal naar de verdommenis ben, kom ik nog opdraven.
Ja, want A.Oosterhuis zei, het helpt alleen . zolang je het inneemt.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hij was m.i. niet helemaal duidelijk. Een middel als Tamiflu is een neuraminidaseremmer, die er voor zorgt dat het griepvirus onderdrukt wordt waardoor normaal gesproken het immuunsysteem wel zorgt voor genezing. Probleem is dat je daarna volgens mij echter niet per definitie immuun bent en het virus dus gewoon weer kunt oplopen en dat je gedurende de tijd dat je het virus draagt dit ook actief verspreidt. Een vaccin zorgt er juist voor dat je immuun wordt voor het virus en dus uberhaupt niet ziek wordt na contact met het virus.
Inderdaad erg typisch weer dit.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Van een jongen van 28 mag je dat ook verwachten.
Het is geen antibiotica, dat werkt niet op virussen.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:54 schreef Drugshond het volgende:
Ik maak me meer ongerust over de voorschrijving van pillen en middeltjes.... dat zorgt er ook voor een zekere immuniteit van het virus voor de volgende outbreak. En dan moet je met nog zwaarder geschut aan de slag.
2 dingen:quote:Op woensdag 29 april 2009 10:51 schreef JohnDope het volgende:
Waar denk je dat de staat al die belasting vandaan moet halen als de ene na de ander dood neer valt
Who died (quote:Op woensdag 29 april 2009 10:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal middeltjes waar nog niet bepaald sprake is van significante resultaten in klinische trials voor zover ik weet.
quote:Ook een 28-jarige vrouw uit Oostenrijk lijdt "zeer waarschijnlijk" aan varkensgriep. Dat hebben de Oostenrijkse minister van Gezondheid Alois Stöger en de gezaghebbende viroloog Franz X. Heinz dinsdagavond gezegd tegen Oostenrijkse media.
het KAN altijd. In het buitenland wel meegemaakt dat ik vol actief moest zijn na een zware voedselvergiftiging. Dan denk je ook dat je dood gaat.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zware verkoudheid misschien? Met griep kun je niet halfdood gaan werken, heb ik althans altijd begrepen.
Ondanks het besmettelijk is en er doden vallen is het niet gevaarlijk, op de televisie zijn ze er helemaal hysterisch over, maar onder tussen kan je gewoon met toestemming van de overheid een reis boeken naar de kern van het virus.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:58 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
2 dingen:Het virus is op dit moment niet extreem dodelijk. De meeste mensen genezen vanzelf weer. Elke dode is te betreuren, maar het zijn er nu niet echt veel meer dan bij elke andere griepgolf. We gooien ook niet elke winter alle vliegvelden plat. Het kan natuurlijk altijd nog erger worden, maar dat is op dit moment nog niet het geval, dus er is geen enkele reden om hiervoor het openbaar leven al helemaal lam te leggen. Zoals ik al zei, we zitten pas in fase 4. 'Sustained human-to-human infection' is nog lang niet zeker. Wederom dus geen reden om reizen te verbieden. Pas als we fase 5 bereiken (of we meer informatie hebben over de mortality rates en de besmettelijkheid) is het verantwoord om de grenzen dicht te doen.
Als we bij het minste of geringste kuchje alles al sluiten, dan kun je het economisch herstel wel helemaal vergeten.
Seriemoordenaars hebben ook een hoge pijngrens, JD?quote:Op woensdag 29 april 2009 10:57 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Inderdaad erg typisch weer dit.
Ik hoor in die gevallen vaak ook dat mijn collega's ook allemaal zo'n hoge pijngrens hebben, maar als ze zelf een keer wat hebben, melden ze zich wel ziek
Nou het was iets meer dan een verkoudheid.(had ook koortsverschijnselen, met hallucinerende ingevingen).. Het ironische was wel dat binnen 2 weken 10 % van de afdeling ziek is geworden... maar toen was ik allang weer beter (resistent).quote:Op woensdag 29 april 2009 10:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zware verkoudheid misschien? Met griep kun je niet halfdood gaan werken, heb ik althans altijd begrepen. Daar helpen middeltjes die je bij de drogist (of tegenwoordig de Appie) koopt ook niet tegen.
Dat is bacterieel, daar zijn middeltjes tegen, griep is viraal.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:00 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
het KAN altijd. In het buitenland wel meegemaakt dat ik vol actief moest zijn na een zware voedselvergiftiging. Dan denk je ook dat je dood gaat.
Nee, maar ook virussen kunnen muteren en resistent worden tegen Tamiflu.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:57 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Het is geen antibiotica, dat werkt niet op virussen.
Waar slaat dat nou weer opquote:Op woensdag 29 april 2009 11:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Seriemoordenaars hebben ook een hoge pijngrens, JD?.
maakt voor de symptomen niks uit en daar had ik niet eens tijd om middeltjes te halen.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat is bacterieel, daar zijn middeltjes tegen, griep is viraal.
Ja, koorts kun je ook krijgen bij zware verkoudheid, toch?quote:Op woensdag 29 april 2009 11:01 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Nou het was iets meer dan een verkoudheid.(had ook koortsverschijnselen, met hallucinerende ingevingen).. Het ironische was wel dat binnen 2 weken 10 % van de afdeling ziek is geworden... maar toen was ik allang weer beter (resistent).
Dus je vindt wel dat ontwikkelingssamenwerking moet blijven toch?quote:Op woensdag 29 april 2009 11:04 schreef Gia het volgende:
Het zijn tot nu toe alleen nog maar gevallen van mensen die zelf in Mexico zijn geweest.
Er is nog niemand besmet geraakt met het virus die niet in Mexico is geweest.
Daarbij zijn de doden in Mexico gevallen, waar mogelijk de medische ondersteuning minder is dan hier, of de mensen die stierven konden het niet betalen.
Ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |