abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68490237
quote:
Op woensdag 29 april 2009 10:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, ik las in de Pers dat voor 30% van de bevolking tamiflu is ingeslagen, vraag me ook af hoe die selectie gaat eigenlijk als het menes is.
Het is niet de bedoeling dat die middelen preventief gaan worden ingezet, maar puur bij gevallen waarbij is vastgesteld dat ze besmet zijn worden gebruikt ter behandeling.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_68490244
47? Poeh, nog eventjes niet hoor. Maar daardoor val ik nu wel in de risico-groep..
pi_68490250
quote:
Op woensdag 29 april 2009 10:42 schreef byah het volgende:

[..]

Inderdaad, erg vreemd. Hij zei zelfs dat P&W dat document morgen konden zien. Lijkt me erg sterk.
Maar het komt er dus op neer dat mensen in de zorg sowieso voorrang hebben.
Het lijkt me logisch dat mensen in de zorg als eerst geholpen moeten worden. Maar mensen van het management in de zorg zullen netjes tussen de normale burgers in de rij moeten gaan staan voor een medicijn.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_68490252
quote:
Op woensdag 29 april 2009 10:40 schreef Monolith het volgende:

[..]

Komt hij weer met z'n "intellectueel".
Die "intellectueel" was Ab Osterhaus, een viroloog. Het betrof bovendien geen vaccinatie, maar het verstrekken van Tamiflu. Hij stelde dat de mensen in de gezondheidszorg logischerwijs als eerste toegang hebben tot dergelijke medicijnen aangezien ze anders hun werk niet fatsoenlijk meer kunnen uitvoeren. P&W doelden natuurlijk op het idee dat b.v. Balkenende als eerste toegang zou krijgen. Het betreft hier echter een opslag van een hoeveelheid Tamiflu die voldoet voor 30% van de bevolking dus het was een vrij onzinnige vraag.
Maar dat Tamiflu onderdrukt het virus toch alleen maar, hij had het erover dat dit allemaal nodig is om tijd te winnen tot het vaccin ontwikkeld was.
  woensdag 29 april 2009 @ 10:43:45 #105
208890 June.
Seriously?
pi_68490253
quote:
Op woensdag 29 april 2009 10:30 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dan moeten ook de grenzen gesloten worden. Ik vlieg net zo makkelijk van bijvoorbeeld Münster of Düsseldorf als van de Nederlandse luchthavens.
Alleen is de kans groot dat die dan ook wel gesloten zijn..
Shine bright like a diamond.
pi_68490256
quote:
Op woensdag 29 april 2009 10:40 schreef Monolith het volgende:

[..]

Komt hij weer met z'n "intellectueel".
Die "intellectueel" was Ab Osterhaus, een viroloog. Het betrof bovendien geen vaccinatie, maar het verstrekken van Tamiflu. Hij stelde dat de mensen in de gezondheidszorg logischerwijs als eerste toegang hebben tot dergelijke medicijnen aangezien ze anders hun werk niet fatsoenlijk meer kunnen uitvoeren. P&W doelden natuurlijk op het idee dat b.v. Balkenende als eerste toegang zou krijgen. Het betreft hier echter een opslag van een hoeveelheid Tamiflu die voldoet voor 30% van de bevolking dus het was een vrij onzinnige vraag.
Bovendien remt Tamiflu alleen maar en heb je er eigenlijk alleen iets aan als je al ziek bént, toch? Het wert niet preventief volgens mij.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  woensdag 29 april 2009 @ 10:44:15 #107
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_68490276
Buitenlandse zaken gaat echt geen negatief reisadvies uitvaardigen, want dan zou het waarborgfonds moeten worden gebruikt om alle mensen die een reis geboekt hadden terug te betalen.

En dat kost centjes, hè!

Sowieso, Fase 4 is nog ietwat te vroeg om de boel al plat te leggen. Pas als we op fase 5 zitten, zullen ze dat gaan overwegen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 29 april 2009 @ 10:44:22 #108
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_68490280
quote:
Op woensdag 29 april 2009 10:43 schreef indahnesia.com het volgende:
47? Poeh, nog eventjes niet hoor. Maar daardoor val ik nu wel in de risico-groep..
Kijk...alles heeft zijn voor en -nadelen he
Waiting for This is it!
pi_68490295
De pandemie mag trouwens wel opschieten, straks is die tamiflu zooi over datum jeweets..
pi_68490320
quote:
Op woensdag 29 april 2009 10:42 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Nee ik lees nooit boeken waar ik niks aan heb.

Overigens dwalen we wel af, want deze griep is niet gevaarlijk.
Nou ja, het leuke in dat boek is dat er dus een snel muterend griepvirus uit een lab van het VS-leger ontsnapt en dat vervolgens 97% van de bevolkiing omkomt en de overlevende een soort eindstrijd tussen goed en kwaad doormaken. Best een aardig boek hoor mocht je van de zomer een leuke pil willen lezen.
I´m back.
  woensdag 29 april 2009 @ 10:45:56 #111
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_68490326
quote:
Op woensdag 29 april 2009 10:38 schreef Rahl het volgende:

[..]

[..]

van de Nederlandse wiki over de Spaanse Griep.
Verbaast mij niks.... als ik echt ziek ben... ben ik na een avondje zuipen weer een stuk beter... (nou vooruit na 2 dagen dan). Port warm maken in een pannetje is ook zoveel gedoe.... je kunt beter een fles pakken.
Owja.... je kunt beter pernod, ouzo, sambuca, absinth nemen == mint smaakje... voelt alsof je 200 hoestsnoepjes naar binnen zit te werken (in 3 teugen).
Als dat niet meer helpt ?!
pi_68490340
quote:
Op woensdag 29 april 2009 10:44 schreef Robijn1961 het volgende:

[..]

Kijk...alles heeft zijn voor en -nadelen he
dat blijkt
pi_68490347
quote:
Op woensdag 29 april 2009 10:44 schreef DustPuppy het volgende:
Buitenlandse zaken gaat echt geen negatief reisadvies uitvaardigen, want dan zou het waarborgfonds moeten worden gebruikt om alle mensen die een reis geboekt hadden terug te betalen.

En dat kost centjes, hè!
Als de ene Nederlander na de andere Nederlander dood neer valt, kost het de staat veel meer geld
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_68490359
quote:
Op woensdag 29 april 2009 10:45 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Verbaast mij niks.... als ik echt ziek ben... ben ik na een avondje zuipen weer een stuk beter... (nou vooruit na 2 dagen dan). Port warm maken in een pannetje is ook zoveel gedoe.... je kunt beter een fles pakken.
Owja.... je kunt beter pernod, ouzo, sambuca, absinth nemen == mint smaakje... voelt alsof je 200 hoestsnoepjes naar binnen zit te werken (in 3 teugen).
Dan heb je nooit de griep gehad. De griep is serieus bad news.

Ik ook niet wrs.
I´m back.
pi_68490366
quote:
Op woensdag 29 april 2009 10:43 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Bovendien remt Tamiflu alleen maar en heb je er eigenlijk alleen iets aan als je al ziek bént, toch? Het wert niet preventief volgens mij.
Klopt, als je het preventief zou willen hebben moet je de kuur blijven slikken tot de pandemie over is, daarom is er blijkbaar gekozen om alleen mensen die al besmet zijn Tamiflu te verstrekken
pi_68490374
quote:
Op woensdag 29 april 2009 10:43 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is niet de bedoeling dat die middelen preventief gaan worden ingezet, maar puur bij gevallen waarbij is vastgesteld dat ze besmet zijn worden gebruikt ter behandeling.
Misschien ook wat Quercetin, Resveratrol en Gluthatione inslaan. Als preventief middel dan. Altijd goed en goedkoop
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  woensdag 29 april 2009 @ 10:47:57 #117
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_68490382
quote:
Op woensdag 29 april 2009 10:41 schreef Robijn1961 het volgende:

[..]

Welkom tot de bejaardenclub.
I know....hier liggen ze te bliepen over een griepje.... in onze tijd was het nukes koppen als je even niet oplet.
pi_68490388
quote:
Op woensdag 29 april 2009 10:45 schreef Drugshond het volgende:

[..]

mint-smaak hoestsnoepjes
pi_68490392
quote:
Op woensdag 29 april 2009 10:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, het leuke in dat boek is dat er dus een snel muterend griepvirus uit een lab van het VS-leger ontsnapt en dat vervolgens 97% van de bevolkiing omkomt en de overlevende een soort eindstrijd tussen goed en kwaad doormaken. Best een aardig boek hoor mocht je van de zomer een leuke pil willen lezen.
In principe zijn er wel veel te veel mensen op aarde.
pi_68490404
quote:
Op woensdag 29 april 2009 10:43 schreef byah het volgende:

[..]

Maar dat Tamiflu onderdrukt het virus toch alleen maar, hij had het erover dat dit allemaal nodig is om tijd te winnen tot het vaccin ontwikkeld was.
Hij was m.i. niet helemaal duidelijk. Een middel als Tamiflu is een neuraminidaseremmer, die er voor zorgt dat het griepvirus onderdrukt wordt waardoor normaal gesproken het immuunsysteem wel zorgt voor genezing. Probleem is dat je daarna volgens mij echter niet per definitie immuun bent en het virus dus gewoon weer kunt oplopen en dat je gedurende de tijd dat je het virus draagt dit ook actief verspreidt. Een vaccin zorgt er juist voor dat je immuun wordt voor het virus en dus uberhaupt niet ziek wordt na contact met het virus.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_68490423
quote:
Op woensdag 29 april 2009 10:43 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja, dat zeggen ze idd, maar wie weet zien de refo's die in ons land nog altijd een dikke vinger in de pap hebben in 30% van de bevolking de ware uitverkorenen hè, je weet het niet.
I´m back.
  woensdag 29 april 2009 @ 10:49:14 #122
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_68490433
Waarom maken mensen zich eigenlijk druk op die pillen? Het grootste deel van de Europese bevolking gaan zonder pillen te slikken naar Malaria gebieden, lacht om het gevaar, en komt meestal ongeschonden terug. Malaria is veel erger dan dit varkensgriepje!
pi_68490449
quote:
Op woensdag 29 april 2009 10:48 schreef JohnDope het volgende:

[..]

In principe zijn er wel veel te veel mensen op aarde.
Ja, vooral hier in het dorp idd. .
I´m back.
  woensdag 29 april 2009 @ 10:50:12 #124
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_68490462
quote:
Op woensdag 29 april 2009 10:46 schreef JohnDope het volgende:
Als de ene Nederlander na de andere Nederlander dood neer valt, kost het de staat veel meer geld
Als je nou ff doorleest, slimmerik.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_68490494
quote:
Hamburger Verdachtsfall als Schweinegrippe bestätigt - zweiter Fall in Bayern
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')