quote:Varkensgriep legt Mexico-stad stil
De varkensgriep heeft vrijwel het hele openbare leven van Mexico-stad stilgelegd.
Uitgestorven
Uitgestorven straten, gesloten scholen en voetbalwedstrijden zonder publiek: dat is op dit moment het beeld in Mexico-stad; met 20 miljoen inwoners een van de grootste steden ter wereld. De autoriteiten nemen verregaande maatregelen in een poging de varkensgriep het hoofd te bieden. Rampenfilms
Zo zijn restaurants en bars gesloten en zijn vrijwel alle openbare activiteiten en feesten afgelast. Intussen is er een run op videotheken ontstaan, omdat mensen thuis blijven. Ironisch genoeg zijn rampenfilms over virusuitbraken het popoulairst. 1300 besmet
Of alle voorzorgsmaatregelen effect hebben, blijft nog de vraag. Het aantal besmettingen stijgt gestaag. Zo'n 1300 mensen zijn nu besmet met het H1N1-virus, tussen de 80 en 100 mensen zijn intussen overleden. Verdere verspreiding
Daarbij lijkt het erop dat het virus zich ook geografisch verder verspreid. In Californië, Texas en Kansas worden besmettingen gemeld, maar ook vanuit New York komen nu verontrustende signalen. Enige honderden leerlingen van een privéschool zitten met griepverschijnselen thuis; acht van hen zijn offcieel positief getest op het varkensgriepvirus. Aan de andere kant van de wereld meldt de Nieuw-Zeelandse minister van Volksgezondheid de waarschijnlijke besmetting van tien studenten met varkensgriep. Azië waakzaam
Intussen nemen ook Aziatische landen hun voorzorgsmaatregelen. Passagiers uit Mexico worden op de vliegvelden van Tokio en Hong Kong extra in de gaten gehouden op griepverschijnselen. De gevolgen van het vogelgriepvirus H5N1 liggen immers nog vers in het geheugen.
© RTL Nieuws.nl
quote:Varkensgriep dringt door tot in Europa
Het varkensgriepvirus is nu ook zeker doorgedrongen tot in Europa. Bij een 23-jarige student in het Spaanse Almansa is het virus vastgesteld.
Zeven
In Spanje, Denemarken, Groot-Brittannië en in Frankrijk worden nog verdachte gevallen onderzocht. Net ten zuiden van het Noord-Franse Lille, op zo'n honderd kilometer van Nederland, worden drie mensen met griepverschijnselen onderzocht, die net terug zijn uit Mexico. Geen gevaar
Vooralsnog is het virus niet opgedoken in Nederland en lopen Nederlanders dus nog geen gevaar, zegt viroloog Osterhaus in RTL Nieuws.
Ja is inmiddels bevestigdquote:Op woensdag 29 april 2009 09:59 schreef Rahl het volgende:
Bevestigd in Duitsland?
http://www.nu.nl/algemeen/1956382/varkensgriep-in-duitsland.html
quote:
En waarschijnlijk niet een enkel geval:quote:
quote:In Beieren zijn behalve dit ene bevestigde geval nog twee mogelijke gevallen van het H1N1-virus.
geen idee, ik ben te conservatief voor tweetquote:Op woensdag 29 april 2009 10:03 schreef byah het volgende:
[..]
Elke tweet in #swineflu linkt naar deze foto
quote:Op woensdag 29 april 2009 10:03 schreef byah het volgende:
[..]
Elke tweet in #swineflu linkt naar deze foto
Waarom? Als de WHO alarmfase 4 geeft, zal het wel waar zijn he.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:10 schreef JohnDope het volgende:
Als het echt allemaal zo gevaarlijk is als de Televisie ons wil doen geloven, had je nu geen reis meer naar mexico kunnen boeken.
Als JohnDope reageert wel idd.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:10 schreef Lemans24 het volgende:
[..]![]()
FOK is waar het om draait in crisis situaties!
Oh je verandert je stelling snelquote:Op woensdag 29 april 2009 10:12 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Waarom? Als de WHO alarmfase 4 geeft, zal het wel waar zijn he.
Als WHO alarmfase 4 zou geven, zou men niet meer naar mexico mogen reizen.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:12 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Bang- ende stemminckmaeckery!quote:Op woensdag 29 april 2009 10:12 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Inderdaad, maar op de Staatsomroep zijn ze er wel blij mee, want hebben ze eindelijk weer wat om over te (borrel)pratenquote:
De WHO HEEFT (al sinds een paar dagen) alarmfase 4 afgegeven, dus nu jij weer.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:12 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als WHO alarmfase 4 zou geven, zou men niet meer naar mexico mogen reizen.
quote:Op woensdag 29 april 2009 10:10 schreef JohnDope het volgende:
Als het echt allemaal zo gevaarlijk is als de Televisie ons wil doen geloven, had je nu geen reis meer naar mexico kunnen boeken.
Dat is een kul verhaal, want anders zou men geen reizen meer naar mexico kunnen boeken.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:14 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
De WHO HEEFT (al sinds een paar dagen) alarmfase 4 afgegeven, dus nu jij weer.
Maar daar kan de WHO weinig aan doen eigenlijk. Ze hebben wel degelijk phase 4 ingesteld namelijk.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:15 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat is een kul verhaal, want anders zou men geen reizen meer naar mexico kunnen boeken.
Het is zelfs zo dat wanneer men nu een reis naar mexico annuleert, dan ze nog niet eens hun geld terug krijgen.
Kulverhaal?quote:Op woensdag 29 april 2009 10:15 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat is een kul verhaal, want anders zou men geen reizen meer naar mexico kunnen boeken.
Het is zelfs zo dat wanneer men nu een reis naar mexico annuleert, dan ze nog niet eens hun geld terug krijgen.
Dat is een onzin verhaal, want net wat ik al zeg, als het allemaal zo erg zou zijn, zou men geen reis meer naar mexico kunnen boeken.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:16 schreef Rahl het volgende:
[..]
Maar daar kan de WHO weinig aan doen eigenlijk. Ze hebben wel degelijk phase 4 ingesteld namelijk.
Blauwhelmen hè.quote:
Het slaat allemaal nergens op wat je zegt...jij bent degene die het nieuws en de feiten niet volgt hoor.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:17 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat is een onzin verhaal, want net wat ik al zeg, als het allemaal zo erg zou zijn, zou men geen reis meer naar mexico kunnen boeken.
Weet je wat het met jou en velen is..... Jullie moeten wat minder televisie kijken en wat meer zelf je eigen hersens gebruiken.
Mexico is zwaar afhankelijk van het Toerisme, ze zullen er alles aan doen om ervoor te zorgen dat het lijkt alsof het allemaal niet zo erg is daar. En wat denk jij dan? Dat er in 2 dagen besloten wordt tot een negatief reisadvies? Al dat geld dat daar in omgaat weegt zwaarder dan de besmetting denk ik zo..quote:Op woensdag 29 april 2009 10:15 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Met alle respect, maar ik word gewoon moe van die ene panische hype, na de andere panische hype.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:18 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Het slaat allemaal nergens op wat je zegt...jij bent degene die het nieuws en de feiten niet volgt hoor.
Omboeken is wat anders dan annuleren.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:17 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Kulverhaal?
En je loopt achter, want TUI geeft bij annulering naar Mexico een gratis omboeking, heb ik vanmorgen gelezen.
Zelfde als met die moslims idd.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:19 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Met alle respect, maar ik word gewoon moe van die ene panische hype, na de andere panische hype.
http://www.who.int/en/quote:Op woensdag 29 april 2009 10:17 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat is een onzin verhaal, want net wat ik al zeg, als het allemaal zo erg zou zijn, zou men geen reis meer naar mexico kunnen boeken.
Weet je wat het met jou en velen is..... Jullie moeten wat minder televisie kijken en wat meer zelf je eigen hersens gebruiken.
quote:The current WHO phase of pandemic alert is 4.
Nou als je er alleen een beetje een zere keel van krijgt dan valt die zwijnengriep nogal mee.quote:Israel has confirmed its second case of swine flu, in a 47-year-old man who recently returned from Mexico.
The man is in Meir hospital in the town of Kfar Saba, where he presented complaining of a sore throat.
Tot nu toe is het niet eens een epidemie in welk land dan ook laat staan een wereldwijde pandemie.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:12 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Jij vind het een hype...ik vind het gewoon interessant de feiten te volgen. En nee, ik ben niet bang tot dit punt. Maar vind het wel klote voor voornamelijk de Mexicanen.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:19 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Met alle respect, maar ik word gewoon moe van die ene panische hype, na de andere panische hype.
De islam is de meest realistische bedreiging die we nu op aarde hebben.quote:
Nogmaals als het echt allemaal zo erg zou zijn, zou men geen reizen meer naar mexico kunnen boeken.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:21 schreef Rahl het volgende:
[..]
http://www.who.int/en/
[..]
[ afbeelding ]
Die lui slaan nog geen deuk in een pakje boter, joh.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:22 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De islam is de meest realistische bedreiging die we nu op aarde hebben.
Ik doelde meer op zure regen, millennium bug, global warming, etc etc.
Die lui slaan nog geen deuk in een pakje boter, joh.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:22 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De islam is de meest realistische bedreiging die we nu op aarde hebben.
Ik vraag me af of de regering dat wel kan, mensen verbieden ergens heen te gaan?quote:Op woensdag 29 april 2009 10:23 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nogmaals als het echt allemaal zo erg zou zijn, zou men geen reizen meer naar mexico kunnen boeken.
Mogguh. In Duitsland 1 "geval" bevestigd, en 2 onder verdenking.quote:
Dat klopt per stuk stelt het niks voor.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die lui slaan nog geen deuk in een pakje boter, joh..
Ja, d'r is één patient bijgekomen met een zere keel.quote:
quote:Op woensdag 29 april 2009 10:24 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Ik vraag me af of de regering dat wel kan, mensen verbieden ergens heen te gaan?
Ze maken meer ruzie onderling.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:25 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat klopt per stuk stelt het niks voor.
Alleen ze zijn met meer aanhangers dan Hitler destijds was,
nee, niet in Nederland.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:24 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Ik vraag me af of de regering dat wel kan, mensen verbieden ergens heen te gaan?
Hold your horses, zoiets meen ik te hebben gelezen, maar ik weet het niet zeker. Ik vraag dan ook jullie meningen.quote:
aah oke. Dan kan ik met een gerust hart nu gaan shoppenquote:Op woensdag 29 april 2009 10:25 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Mogguh. In Duitsland 1 "geval" bevestigd, en 2 onder verdenking.
Verder niet veel nieuws.
Shopsequote:Op woensdag 29 april 2009 10:27 schreef Qwea het volgende:
[..]
aah oke. Dan kan ik met een gerust hart nu gaan shoppen![]()
Nou ja, als de luchthavens sluiten wordt het een beetje lastig om in Mexico te komen.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:24 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
In principe niet direct. Een negatief reisadvies geven is uiteraard een eerste optie. Reizigers uit Mexico Nederland niet zomaar binnenlaten / in quarantaine plaatsen is ook nog een optie geloof ik.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:24 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Dan moeten ook de grenzen gesloten worden. Ik vlieg net zo makkelijk van bijvoorbeeld Münster of Düsseldorf als van de Nederlandse luchthavens.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:28 schreef June. het volgende:
[..]
Nou ja, als de luchthavens sluiten wordt het een beetje lastig om in Mexico te komen.
Een negatief reisadvies naar Mexico hebben ze al uitgegeven...verder zullen er wel eerst besmette "gevallen" in Nederland moeten komen.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
In principe niet direct. Een negatief reisadvies geven is uiteraard een eerste optie. Reizigers uit Mexico Nederland niet zomaar binnenlaten / in quarantaine plaatsen is ook nog een optie geloof ik.
de luchthavens van Mexico, neem ik dan aan...quote:Op woensdag 29 april 2009 10:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dan moeten ook de grenzen gesloten worden. Ik vlieg net zo makkelijk van bijvoorbeeld Münster of Düsseldorf als van de Nederlandse luchthavens.
Ja, ik las in de Pers dat voor 30% van de bevolking tamiflu is ingeslagen, vraag me ook af hoe die selectie gaat eigenlijk als het menes is.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:30 schreef JohnDope het volgende:
Ik zag gister trouwens 1 of andere intellectueel bij P&W die opeens niet meer wist waar hij moest zoeken, toen P&W vroegen wie er als eerste ingeënt zou worden wanneer er een pandemie uitbreekt.
Al hakkelend wist die intellectueel met moeite te vertellen dat dat op tevragen is via de WOB (het lijkt me sterk dat dat op te vragen is).
Kijk dat zijn dingen die wel handig zijn om te weten, want als het uit de hand loopt, weet je wel waar je snachts kan aanbellen voor een medicijn.
Als er een verpleger ergens besmet word door een patient is het al phase 6. Mens op mens besmetting in een ander werelddeel dan de bron.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:33 schreef dramatiek het volgende:
is dat BNR verhaal dat de WHO erover denkt om naar 5 of 6 over te stappen ergens op gebaseerd?
Ik denk op uiterlijkquote:Op woensdag 29 april 2009 10:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, ik las in de Pers dat voor 30% van de bevolking tamiflu is ingeslagen, vraag me ook af hoe die selectie gaat eigenlijk als het menes is.
Daarom kan je tijdens een pandemie ook beter bij een dokter thuis aanbellen, want dan is de kans groter dat jij en jouw dierbaren een medicijn hebben.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, ik las in de Pers dat voor 30% van de bevolking tamiflu is ingeslagen, vraag me ook af hoe die selectie gaat eigenlijk als het menes is.
Tuurlijk....wat denk je, dat als je 47 bent je dat niet meer kan zijn? Of hap ik nu teveelquote:
En dan die dokter bedreigen met een vuurwapen? Je leven of je tamiflu?quote:Op woensdag 29 april 2009 10:34 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Daarom kan je tijdens een pandemie ook beter bij een dokter thuis aanbellen, want dan is de kans groter dat jij en jouw dierbaren een medicijn hebben.
Netjes in de rij staan, gaat niet werken.
Helaas, dan gaan ze er allemaal aanquote:Op woensdag 29 april 2009 10:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Sure, er zitten allemaal babes in onze regering.
Ik ben ook 47.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:37 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Tuurlijk....wat denk je, dat als je 47 bent je dat niet meer kan zijn? Of hap ik nu teveel
Als de dood en verderf als een virus door de straten giert, wil alles en iedereen zo'n medicijn, dus dat zou nog best wel een bescheiden oplossing zijn.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En dan die dokter bedreigen met een vuurwapen? Je leven of je tamiflu?
quote:Op woensdag 29 april 2009 10:37 schreef Drugshond het volgende:
[ afbeelding ]
Na een avondje knallen in de kroeg voel ik me beroerder dan alle symptomen behorende bij deze griep.
En ook dat overleef ik wel.
van de Nederlandse wiki over de Spaanse Griep.quote:De Spaanse koning Alfonso XIII werd ook ziek en dronk op een gegeven moment een fles Bacardi-rum leeg. De volgende dag was de koorts weg. Sindsdien staat op elke fles Bacardi het Spaanse koninklijk wapenschild afgebeeld.
Komt hij weer met z'n "intellectueel".quote:Op woensdag 29 april 2009 10:30 schreef JohnDope het volgende:
Ik zag gister trouwens 1 of andere intellectueel bij P&W die opeens niet meer wist waar hij moest zoeken, toen P&W vroegen wie er als eerste ingeënt zou worden wanneer er een pandemie uitbreekt.
Al hakkelend wist die intellectueel met moeite te vertellen dat dat op tevragen is via de WOB.
Kijk dat zijn dingen die wel handig zijn om te weten, want als het uit de hand loopt, weet je wel waar je een medicijn kan ophalen.
Heb jij btw The Stand gelezen van Stephan King?quote:Op woensdag 29 april 2009 10:38 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als de dood en verderf als een virus door de straten giert, wil alles en iedereen zo'n medicijn, dus dat zou nog best wel een bescheiden oplossing zijn.
Welkom tot de bejaardenclub.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:40 schreef Drugshond het volgende:
[..]
42 (met een biertje in de aanslag). Resistentie moet je langzaam opbouwen.
gisteren stond die er toch al?quote:Op woensdag 29 april 2009 10:36 schreef no1uknow het volgende:
tvp.
Verdenking in Belgie, aan de Google Maps kaart te zien?!
Inderdaad, erg vreemd. Hij zei zelfs dat P&W dat document morgen konden zien. Lijkt me erg sterk.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:30 schreef JohnDope het volgende:
Al hakkelend wist die intellectueel met moeite te vertellen dat dat op tevragen is via de WOB (het lijkt me sterk dat dat op te vragen is).
Kijk dat zijn dingen die wel handig zijn om te weten, want als er een echte pandemie uitbreekt, weet je wel waar je `s nachts kan aanbellen voor een medicijn.
Nee ik lees nooit boeken waar ik niks aan heb.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Heb jij btw The Stand gelezen van Stephan King?
Tja belangrijke politieke figuren en hun gezinnen als eerste gok ikquote:Op woensdag 29 april 2009 10:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
s'nachts aanbellen ja. Beetje naast de bel drukken met je vinger en dan het huis binnenstormen.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:34 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Daarom kan je tijdens een pandemie ook beter bij een dokter thuis aanbellen, want dan is de kans groter dat jij en jouw dierbaren een medicijn hebben.
Netjes in de rij staan, gaat niet werken.
Jeetje, ben jij DE expert ofzo?quote:Op woensdag 29 april 2009 10:42 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nee ik lees nooit boeken waar ik niks aan heb.
Overigens dwalen we wel af, want deze griep is niet gevaarlijk.
Het is niet de bedoeling dat die middelen preventief gaan worden ingezet, maar puur bij gevallen waarbij is vastgesteld dat ze besmet zijn worden gebruikt ter behandeling.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het lijkt me logisch dat mensen in de zorg als eerst geholpen moeten worden. Maar mensen van het management in de zorg zullen netjes tussen de normale burgers in de rij moeten gaan staan voor een medicijn.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:42 schreef byah het volgende:
[..]
Inderdaad, erg vreemd. Hij zei zelfs dat P&W dat document morgen konden zien. Lijkt me erg sterk.
Maar het komt er dus op neer dat mensen in de zorg sowieso voorrang hebben.
Maar dat Tamiflu onderdrukt het virus toch alleen maar, hij had het erover dat dit allemaal nodig is om tijd te winnen tot het vaccin ontwikkeld was.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Komt hij weer met z'n "intellectueel".![]()
Die "intellectueel" was Ab Osterhaus, een viroloog. Het betrof bovendien geen vaccinatie, maar het verstrekken van Tamiflu. Hij stelde dat de mensen in de gezondheidszorg logischerwijs als eerste toegang hebben tot dergelijke medicijnen aangezien ze anders hun werk niet fatsoenlijk meer kunnen uitvoeren. P&W doelden natuurlijk op het idee dat b.v. Balkenende als eerste toegang zou krijgen. Het betreft hier echter een opslag van een hoeveelheid Tamiflu die voldoet voor 30% van de bevolking dus het was een vrij onzinnige vraag.
Alleen is de kans groot dat die dan ook wel gesloten zijn..quote:Op woensdag 29 april 2009 10:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dan moeten ook de grenzen gesloten worden. Ik vlieg net zo makkelijk van bijvoorbeeld Münster of Düsseldorf als van de Nederlandse luchthavens.
Bovendien remt Tamiflu alleen maar en heb je er eigenlijk alleen iets aan als je al ziek bént, toch? Het wert niet preventief volgens mij.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Komt hij weer met z'n "intellectueel".![]()
Die "intellectueel" was Ab Osterhaus, een viroloog. Het betrof bovendien geen vaccinatie, maar het verstrekken van Tamiflu. Hij stelde dat de mensen in de gezondheidszorg logischerwijs als eerste toegang hebben tot dergelijke medicijnen aangezien ze anders hun werk niet fatsoenlijk meer kunnen uitvoeren. P&W doelden natuurlijk op het idee dat b.v. Balkenende als eerste toegang zou krijgen. Het betreft hier echter een opslag van een hoeveelheid Tamiflu die voldoet voor 30% van de bevolking dus het was een vrij onzinnige vraag.
Kijk...alles heeft zijn voor en -nadelen hequote:Op woensdag 29 april 2009 10:43 schreef indahnesia.com het volgende:
47? Poeh, nog eventjes niet hoor.Maar daardoor val ik nu wel in de risico-groep..
Nou ja, het leuke in dat boek is dat er dus een snel muterend griepvirus uit een lab van het VS-leger ontsnapt en dat vervolgens 97% van de bevolkiing omkomt en de overlevende een soort eindstrijd tussen goed en kwaad doormaken. Best een aardig boek hoor mocht je van de zomer een leuke pil willen lezen.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:42 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nee ik lees nooit boeken waar ik niks aan heb.
Overigens dwalen we wel af, want deze griep is niet gevaarlijk.
Verbaast mij niks.... als ik echt ziek ben... ben ik na een avondje zuipen weer een stuk beter... (nou vooruit na 2 dagen dan). Port warm maken in een pannetje is ook zoveel gedoe.... je kunt beter een fles pakken.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:38 schreef Rahl het volgende:
[..]
[..]
van de Nederlandse wiki over de Spaanse Griep.
dat blijktquote:Op woensdag 29 april 2009 10:44 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Kijk...alles heeft zijn voor en -nadelen he
Als de ene Nederlander na de andere Nederlander dood neer valt, kost het de staat veel meer geldquote:Op woensdag 29 april 2009 10:44 schreef DustPuppy het volgende:
Buitenlandse zaken gaat echt geen negatief reisadvies uitvaardigen, want dan zou het waarborgfonds moeten worden gebruikt om alle mensen die een reis geboekt hadden terug te betalen.
En dat kost centjes, hè!
Dan heb je nooit de griep gehad. De griep is serieus bad news.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:45 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Verbaast mij niks.... als ik echt ziek ben... ben ik na een avondje zuipen weer een stuk beter... (nou vooruit na 2 dagen dan). Port warm maken in een pannetje is ook zoveel gedoe.... je kunt beter een fles pakken.
Owja.... je kunt beter pernod, ouzo, sambuca, absinth nemen == mint smaakje... voelt alsof je 200 hoestsnoepjes naar binnen zit te werken (in 3 teugen).
Als dat niet meer helpt ?!
Klopt, als je het preventief zou willen hebben moet je de kuur blijven slikken tot de pandemie over is, daarom is er blijkbaar gekozen om alleen mensen die al besmet zijn Tamiflu te verstrekkenquote:Op woensdag 29 april 2009 10:43 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Bovendien remt Tamiflu alleen maar en heb je er eigenlijk alleen iets aan als je al ziek bént, toch? Het wert niet preventief volgens mij.
Misschien ook wat Quercetin, Resveratrol en Gluthatione inslaan. Als preventief middel dan. Altijd goed en goedkoopquote:Op woensdag 29 april 2009 10:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is niet de bedoeling dat die middelen preventief gaan worden ingezet, maar puur bij gevallen waarbij is vastgesteld dat ze besmet zijn worden gebruikt ter behandeling.
I know....hier liggen ze te bliepen over een griepje.... in onze tijd was het nukes koppen als je even niet oplet.quote:
mint-smaak hoestsnoepjesquote:Op woensdag 29 april 2009 10:45 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Verbaast mij niks.... als ik echt ziek ben... ben ik na een avondje zuipen weer een stuk beter... (nou vooruit na 2 dagen dan). Port warm maken in een pannetje is ook zoveel gedoe.... je kunt beter een fles pakken.
Owja.... je kunt beter pernod, ouzo, sambuca, absinth nemen == mint smaakje... voelt alsof je 200 hoestsnoepjes naar binnen zit te werken (in 3 teugen).
Als dat niet meer helpt ?!
In principe zijn er wel veel te veel mensen op aarde.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, het leuke in dat boek is dat er dus een snel muterend griepvirus uit een lab van het VS-leger ontsnapt en dat vervolgens 97% van de bevolkiing omkomt en de overlevende een soort eindstrijd tussen goed en kwaad doormaken. Best een aardig boek hoor mocht je van de zomer een leuke pil willen lezen.
Hij was m.i. niet helemaal duidelijk. Een middel als Tamiflu is een neuraminidaseremmer, die er voor zorgt dat het griepvirus onderdrukt wordt waardoor normaal gesproken het immuunsysteem wel zorgt voor genezing. Probleem is dat je daarna volgens mij echter niet per definitie immuun bent en het virus dus gewoon weer kunt oplopen en dat je gedurende de tijd dat je het virus draagt dit ook actief verspreidt. Een vaccin zorgt er juist voor dat je immuun wordt voor het virus en dus uberhaupt niet ziek wordt na contact met het virus.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:43 schreef byah het volgende:
[..]
Maar dat Tamiflu onderdrukt het virus toch alleen maar, hij had het erover dat dit allemaal nodig is om tijd te winnen tot het vaccin ontwikkeld was.
Ja, dat zeggen ze idd, maar wie weet zien de refo's die in ons land nog altijd een dikke vinger in de pap hebben in 30% van de bevolking de ware uitverkorenen hè, je weet het niet.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is niet de bedoeling dat die middelen preventief gaan worden ingezet, maar puur bij gevallen waarbij is vastgesteld dat ze besmet zijn worden gebruikt ter behandeling.
Ja, vooral hier in het dorp idd.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:48 schreef JohnDope het volgende:
[..]
In principe zijn er wel veel te veel mensen op aarde.
Als je nou ff doorleest, slimmerik.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:46 schreef JohnDope het volgende:
Als de ene Nederlander na de andere Nederlander dood neer valt, kost het de staat veel meer geld
Waar denk je dat de staat al die belasting vandaan moet halen als de ene na de ander dood neer valtquote:Op woensdag 29 april 2009 10:50 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Als je nou ff doorleest, slimmerik.
Malaria is niet van mens op mens overdraagbaar.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:49 schreef Lemans24 het volgende:
Waarom maken mensen zich eigenlijk druk op die pillen? Het grootste deel van de Europese bevolking gaan zonder pillen te slikken naar Malaria gebieden, lacht om het gevaar, en komt meestal ongeschonden terug. Malaria is veel erger dan dit varkensgriepje!
Jawel hoor op papier tenminste.... 1 keer per jaar weet mijn werkgever dat ik ziek ben (voor 1 week).quote:Op woensdag 29 april 2009 10:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dan heb je nooit de griep gehad. De griep is serieus bad news.
Ik ook niet wrs.
Als je immuunsysteem een virus opruimt (het dus herkent) dan ben je toch daarna ook al (in meer of mindere mate) immuun?quote:Op woensdag 29 april 2009 10:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hij was m.i. niet helemaal duidelijk. Een middel als Tamiflu is een neuraminidaseremmer, die er voor zorgt dat het griepvirus onderdrukt wordt waardoor normaal gesproken het immuunsysteem wel zorgt voor genezing. Probleem is dat je daarna volgens mij echter niet per definitie immuun bent en het virus dus gewoon weer kunt oplopen en dat je gedurende de tijd dat je het virus draagt dit ook actief verspreidt. Een vaccin zorgt er juist voor dat je immuun wordt voor het virus en dus uberhaupt niet ziek wordt na contact met het virus.
Ik vond sowieso dat die man niet echt duidelijk was, en er nogal lacherig over deed. Kwam niet erg professioneel over in ieder geval.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hij was m.i. niet helemaal duidelijk. Een middel als Tamiflu is een neuraminidaseremmer, die er voor zorgt dat het griepvirus onderdrukt wordt waardoor normaal gesproken het immuunsysteem wel zorgt voor genezing. Probleem is dat je daarna volgens mij echter niet per definitie immuun bent en het virus dus gewoon weer kunt oplopen en dat je gedurende de tijd dat je het virus draagt dit ook actief verspreidt. Een vaccin zorgt er juist voor dat je immuun wordt voor het virus en dus uberhaupt niet ziek wordt na contact met het virus.
Dus het zit nu ook al in de hamburgers?quote:
Dat zijn allemaal middeltjes waar nog niet bepaald sprake is van significante resultaten in klinische trials voor zover ik weet.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:47 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Misschien ook wat Quercetin, Resveratrol en Gluthatione inslaan. Als preventief middel dan. Altijd goed en goedkoop
klopt, alleen via een mug.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:51 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Malaria is niet van mens op mens overdraagbaar.
quote:Op woensdag 29 april 2009 10:53 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Dus het zit nu ook al in de hamburgers?
Dat heb ik ook altijd; als ik helemaal naar de verdommenis ben, kom ik nog opdraven.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:52 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Jawel hoor op papier tenminste.... 1 keer per jaar weet mijn werkgever dat ik ziek ben (voor 1 week).
Niet dat ik dan in bed lig.... Maar qua ratio lig ik ruim onder het gemiddelde.
En als ik ziek ben (3 mnd terug) ga ik vaak nog werken.... wel halfdood... maar na 1-2 dagen is het wel over. Waardoor mijn eerste (pseudo) ziekmelding wel bloedserieus wordt genomen.
Zware verkoudheid misschien? Met griep kun je niet halfdood gaan werken, heb ik althans altijd begrepen. Daar helpen middeltjes die je bij de drogist (of tegenwoordig de Appie) koopt ook niet tegen.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:52 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Jawel hoor op papier tenminste.... 1 keer per jaar weet mijn werkgever dat ik ziek ben (voor 1 week).
Niet dat ik dan in bed lig.... Maar qua ratio lig ik ruim onder het gemiddelde.
En als ik ziek ben (3 mnd terug) ga ik vaak nog werken.... wel halfdood... maar na 1-2 dagen is het wel over. Waardoor mijn eerste (pseudo) ziekmelding wel bloedserieus wordt genomen.
Ik wil een no-claim bonus...quote:Op woensdag 29 april 2009 10:52 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Waardoor mijn eerste (pseudo) ziekmelding wel bloedserieus wordt genomen.
Van een jongen van 28 mag je dat ook verwachten.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:54 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat heb ik ook altijd; als ik helemaal naar de verdommenis ben, kom ik nog opdraven.
Ja, want A.Oosterhuis zei, het helpt alleen . zolang je het inneemt.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Inderdaad erg typisch weer dit.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Van een jongen van 28 mag je dat ook verwachten.
Het is geen antibiotica, dat werkt niet op virussen.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:54 schreef Drugshond het volgende:
Ik maak me meer ongerust over de voorschrijving van pillen en middeltjes.... dat zorgt er ook voor een zekere immuniteit van het virus voor de volgende outbreak. En dan moet je met nog zwaarder geschut aan de slag.
2 dingen:quote:Op woensdag 29 april 2009 10:51 schreef JohnDope het volgende:
Waar denk je dat de staat al die belasting vandaan moet halen als de ene na de ander dood neer valt
Who died (quote:Op woensdag 29 april 2009 10:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal middeltjes waar nog niet bepaald sprake is van significante resultaten in klinische trials voor zover ik weet.
quote:Ook een 28-jarige vrouw uit Oostenrijk lijdt "zeer waarschijnlijk" aan varkensgriep. Dat hebben de Oostenrijkse minister van Gezondheid Alois Stöger en de gezaghebbende viroloog Franz X. Heinz dinsdagavond gezegd tegen Oostenrijkse media.
het KAN altijd. In het buitenland wel meegemaakt dat ik vol actief moest zijn na een zware voedselvergiftiging. Dan denk je ook dat je dood gaat.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zware verkoudheid misschien? Met griep kun je niet halfdood gaan werken, heb ik althans altijd begrepen.
Ondanks het besmettelijk is en er doden vallen is het niet gevaarlijk, op de televisie zijn ze er helemaal hysterisch over, maar onder tussen kan je gewoon met toestemming van de overheid een reis boeken naar de kern van het virus.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:58 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
2 dingen:Het virus is op dit moment niet extreem dodelijk. De meeste mensen genezen vanzelf weer. Elke dode is te betreuren, maar het zijn er nu niet echt veel meer dan bij elke andere griepgolf. We gooien ook niet elke winter alle vliegvelden plat. Het kan natuurlijk altijd nog erger worden, maar dat is op dit moment nog niet het geval, dus er is geen enkele reden om hiervoor het openbaar leven al helemaal lam te leggen. Zoals ik al zei, we zitten pas in fase 4. 'Sustained human-to-human infection' is nog lang niet zeker. Wederom dus geen reden om reizen te verbieden. Pas als we fase 5 bereiken (of we meer informatie hebben over de mortality rates en de besmettelijkheid) is het verantwoord om de grenzen dicht te doen.
Als we bij het minste of geringste kuchje alles al sluiten, dan kun je het economisch herstel wel helemaal vergeten.
Seriemoordenaars hebben ook een hoge pijngrens, JD?quote:Op woensdag 29 april 2009 10:57 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Inderdaad erg typisch weer dit.
Ik hoor in die gevallen vaak ook dat mijn collega's ook allemaal zo'n hoge pijngrens hebben, maar als ze zelf een keer wat hebben, melden ze zich wel ziek
Nou het was iets meer dan een verkoudheid.(had ook koortsverschijnselen, met hallucinerende ingevingen).. Het ironische was wel dat binnen 2 weken 10 % van de afdeling ziek is geworden... maar toen was ik allang weer beter (resistent).quote:Op woensdag 29 april 2009 10:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zware verkoudheid misschien? Met griep kun je niet halfdood gaan werken, heb ik althans altijd begrepen. Daar helpen middeltjes die je bij de drogist (of tegenwoordig de Appie) koopt ook niet tegen.
Dat is bacterieel, daar zijn middeltjes tegen, griep is viraal.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:00 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
het KAN altijd. In het buitenland wel meegemaakt dat ik vol actief moest zijn na een zware voedselvergiftiging. Dan denk je ook dat je dood gaat.
Nee, maar ook virussen kunnen muteren en resistent worden tegen Tamiflu.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:57 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Het is geen antibiotica, dat werkt niet op virussen.
Waar slaat dat nou weer opquote:Op woensdag 29 april 2009 11:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Seriemoordenaars hebben ook een hoge pijngrens, JD?.
maakt voor de symptomen niks uit en daar had ik niet eens tijd om middeltjes te halen.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat is bacterieel, daar zijn middeltjes tegen, griep is viraal.
Ja, koorts kun je ook krijgen bij zware verkoudheid, toch?quote:Op woensdag 29 april 2009 11:01 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Nou het was iets meer dan een verkoudheid.(had ook koortsverschijnselen, met hallucinerende ingevingen).. Het ironische was wel dat binnen 2 weken 10 % van de afdeling ziek is geworden... maar toen was ik allang weer beter (resistent).
Dus je vindt wel dat ontwikkelingssamenwerking moet blijven toch?quote:Op woensdag 29 april 2009 11:04 schreef Gia het volgende:
Het zijn tot nu toe alleen nog maar gevallen van mensen die zelf in Mexico zijn geweest.
Er is nog niemand besmet geraakt met het virus die niet in Mexico is geweest.
Daarbij zijn de doden in Mexico gevallen, waar mogelijk de medische ondersteuning minder is dan hier, of de mensen die stierven konden het niet betalen.
Ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen.
Dat is toch bizar.quote:
Ja, daarom noemen ze het vaak ook verkoudheid met koortsquote:Op woensdag 29 april 2009 11:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, koorts kun je ook krijgen bij zware verkoudheid, toch?
Maar wat ik ooit van griep heb begrepen is echt dat je nog geen meter verzet.
Dat hallucinerende is trouwens wel bizar. Inclusief ijlen was dat? Dan zou een medewerker toch alras naar huis zenden. Per taxi.
Nee, idd, griep is echt serieus idd.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:07 schreef June. het volgende:
[..]
Ja, daarom noemen ze het vaak ook verkoudheid met koortsVan griep ben je echt wel wat langer ziek, je bent er zeker niet binnen een week vanaf.
(Nog) niet aangetoond dat dit daadwerkelijk zo is.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:00 schreef JohnDope het volgende:
Ondanks het besmettelijk is
7 doden op 3000 suspected cases. Dat is net 0.2%. Helemaal niet ernstig dus.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:00 schreef JohnDope het volgende:
en er doden vallen
Media overhyped alles. Daar worden ze voor betaald.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:00 schreef JohnDope het volgende:
is het niet gevaarlijk, op de televisie zijn ze er helemaal hysterisch over
Je moet een land op basis van feiten besturen. Niet op basis van geruchten.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:00 schreef JohnDope het volgende:
maar onder tussen kan je gewoon met toestemming van de overheid een reis boeken naar de kern van het virus.
Wat klopt er niet![]()
![]()
Nee, maar voor je ziekteverloop maakt dat wel uit.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:03 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
maakt voor de symptomen niks uit en daar had ik niet eens tijd om middeltjes te halen.
Nou dan moet ik mezelf uit positie plaatsen.... ben namelijk zelf de leidinggevende in de nacht.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, koorts kun je ook krijgen bij zware verkoudheid, toch?
Maar wat ik ooit van griep heb begrepen is echt dat je nog geen meter verzet.
Dat hallucinerende is trouwens wel bizar. Inclusief ijlen was dat? Dan zou een medewerker toch alras naar huis zenden. Per taxi.
Dat is onzin om te stellen dat serie moordenaars een hoge pijngrens hebben.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat is toch bizar.
JohnDope heeft een hoge pijngrens, alle seriemoordenaars, known to men, hebben ook een hoge pijngrens..
That's all.
Ja, dat is een bekend probleem, als de leider zelf incapabel is, wat dan?quote:Op woensdag 29 april 2009 11:10 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Nou dan moet ik mezelf uit positie plaatsen.... ben namelijk zelf de leidinggevende in de nacht.
On best effort de situatie wel een beetje gered voor die dag.
Het is een en al gerucht dat we via de televisie binnen krijgen.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:09 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
(Nog) niet aangetoond dat dit daadwerkelijk zo is.
[..]
7 doden op 3000 suspected cases. Dat is net 0.2%. Helemaal niet ernstig dus.
[..]
Media overhyped alles. Daar worden ze voor betaald.
[..]
Je moet een land op basis van feiten besturen. Niet op basis van geruchten.
En ijsberen dan?quote:Op woensdag 29 april 2009 11:14 schreef buachaille het volgende:
Toch verdienen varkens zeker ons respect
Een snelle zoektocht levert op dat er voor die middelen wel enig effect op weefsel in laboratoria is gevonden, maar dat er tot op heden nog geen klinische trials op mensen zijn uitgevoerd.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Who died () and made you goddam specialist op ieder denkbaar gebied en dus ook op dit gebied?
'G''?quote:Op woensdag 29 april 2009 11:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Een snelle zoektocht levert op dat er voor die middelen wel enig effect op weefsel in laboratoria is gevonden, maar dat er tot op heden nog geen klinische trials op mensen zijn uitgevoerd.
Als er met Google Scholar en pubmed geen fatsoenlijke trials of liever nog reviews te vinden zijn, dan zegt dat genoeg over de mate waarin er duidelijkheid is over de werking van een middel.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dan blijft de vraag staan.
(Antwoord lees ik wel, ben weg...)
Op dit moment is de kaart net een 'herkomst toeristen in Mexico' kaartje uit de bosatlasquote:Op woensdag 29 april 2009 11:35 schreef Espabilado het volgende:
Het is wel interessant om te zien hoe nu in kaart gebracht wordt hoe een virus zich verspreid over de wereld. Maar gelukkig lijkt het niet zo te zijn dat je al afscheid moet gaan nemen als je het krijgt.
Deze lieden kijken/aanbidden allemaal een beetje te veel de Televisiequote:Op woensdag 29 april 2009 11:38 schreef Frankz0rz het volgende:
Wat posten jullie veel zeg
3 gevallen in Duitsland en 1 in Oostenrijk (waarschijnlijk) is dus het nieuws?
Zoiets jaquote:Op woensdag 29 april 2009 11:41 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Op dit moment is de kaart net een 'herkomst toeristen in Mexico' kaartje uit de bosatlas
Zegt ie, terwijl bijna 20% van de posts van zijn hand komenquote:Op woensdag 29 april 2009 11:42 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Deze lieden kijken/aanbidden allemaal een beetje te veel de Televisie
Ik ben weken niet online geweest en we zitten nu al bij deel 9quote:Op woensdag 29 april 2009 11:48 schreef Espabilado het volgende:
[..]
Zegt ie, terwijl bijna 20% van de posts van zijn hand komen
Mee eens.quote:Op woensdag 29 april 2009 12:05 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik ben weken niet online geweest en we zitten nu al bij deel 9
quote:Four University of Delaware students have probable cases of the H1N1 influenza also known as swine flu, Delaware health officials said Tuesday night.
The students were treated at the university health center on Monday for mild flu-like symptoms. Preliminary test results came in Tuesday confirming probable cases, according to Delaware officials.
They have turned the cases over to the CDC, who will test the samples and deliver final lab results.
There is no word yet on how many additional students may have been exposed to the disease. The university has a student population of more than 22,000. The school will be opening temporary health clinics Wednesday to assist in treating more members of the community.
In an interesting twist, none of the students involved traveled to Mexico, officials said.
lol wtf!!?quote:Op woensdag 29 april 2009 11:14 schreef buachaille het volgende:
Toch verdienen varkens zeker ons respect
Dit sluit enigzins het cytokine storm scenario weer uit.quote:Op woensdag 29 april 2009 12:36 schreef buachaille het volgende:
# BULLETIN -- 23-MONTH OLD BABY DIES IN TEXAS, FIRST CONFIRMED SWINE FLU FATALITY OUTSIDE MEXICO.2 minutes ago from BNO Headquarters
waarom zou dit een cytokine storm scenario uitsluiten ? Als de baby doodgaat door koorts of welke andere reden dan ook dan sluit het dus niks uit.quote:Op woensdag 29 april 2009 12:55 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dit sluit enigzins het cytokine storm scenario weer uit.
Tenzij er inmiddels al meerdere strains zijn. Als dat zo is, zijn we genaaid.
Eens kijken hoe zich dit verder gaat ontwikkelenquote:Op woensdag 29 april 2009 12:36 schreef buachaille het volgende:
# BULLETIN -- 23-MONTH OLD BABY DIES IN TEXAS, FIRST CONFIRMED SWINE FLU FATALITY OUTSIDE MEXICO.2 minutes ago from BNO Headquarters
Pff, maakt iemand zich hier echt druk?quote:Op woensdag 29 april 2009 12:55 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dit sluit enigzins het cytokine storm scenario weer uit.
Tenzij er inmiddels al meerdere strains zijn. Als dat zo is, zijn we genaaid.
Bron: telegraafquote:In de Verenigde Staten is een bijna twee jaar oud kind overleden aan de gevolgen van varkensgriep. Dat meldde een Amerikaanse overheidsfunctionaris woensdag. Het is het eerste sterfgeval door deze ziekte buiten Mexico.
euwhquote:
clinicaltrials.gov en dan kun je zien waar er klinische studies gedaan wordenquote:Op woensdag 29 april 2009 11:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als er met Google Scholar en pubmed geen fatsoenlijke trials of liever nog reviews te vinden zijn, dan zegt dat genoeg over de mate waarin er duidelijkheid is over de werking van een middel.
cnn.comquote:(CNN) -- A two-year-old child in Texas has become the first fatality from swine flu in the United States, officials said Wednesday.
"A child has died from the H1N1 virus," the acting director of the Centers for Disease Control Dr. Richard Besser told CNN's "American Morning" on Wednesday. "As a parent and a pediatrician, my heart goes out to the family."
The child is the first person to die of swine flu outside of Mexico where the virus has caused more than 159 deaths and roughly 2,500 illnesses.
So far, the World Health Organization (WHO) says at least 112 cases have been confirmed worldwide -- 64 in the United States; 26 in Mexico (including seven deaths); six in Canada; three in New Zealand; and two each in Spain, the United Kingdom and Israel.
The WHO list does not include 11 additional cases reported by New Zealand health officials, three by German officials or one confirmed by Costa Rica's health ministry.
In the United States, California, Indiana, New York and Texas were also reporting additional cases not confirmed by the Centers for Disease Control and Prevention (CDC).
Earlier Mexican doctors said they believed a young boy who lives near a remote pig farm was the earliest documented case of the swine flu outbreak that has killed scores of people and spread across four continents.
Five-year-old Edgar Hernandez, known as "patient zero" by his doctors, survived the virus and playfully credits ice cream for helping him feel better.
Edgar lives with his family in the 3,000-population village of La Gloria in the state of Veracruz, where a flu outbreak was reported on April 2. State officials arrived and took samples from dozens of people.
Lab tests confirmed that Edgar was the only patient in Veracruz to test positive for the swine flu virus; the others had contracted a common flu. Health officials returned to Edgar's sample only after cases of the new flu strain were spotted around the country. Video Watch as CNN tracks down "patient zero" »
"In this case, there's a patient who turned out to be positive for the swine-flu virus, with the exception that at that time in no region of the world it had been established as an etiological, epidemic cause," said Mexico Health Secretary Jose Angel Cordova.
His mother -- and many other people in La Gloria, about two hours' drive north of Mexico City -- blame the virus on a huge pig farm in the neighborhood. Officials have conducted tests at the farm owned by U.S. company Smithfield Foods, but those tests came back negative.
Larry Pope, president and CEO of the Smithfield, Virginia-based company, told The Wall Street Journal earlier this week that "we are very comfortable that our pork is safe. This is not a swine issue. This is a human-to-human issue."
Mexican authorities have been on some Smithfield operations in Mexico for "several days" testing swine herds, Pope told the newspaper. Internet postings attempting to link the company to swine flu are "rumors," Pope said. "We don't have any reason to believe that this has anything to do with Smithfield at all."
The World Health Organization on Monday raised its alert level from three to four on its six-level scale. Read what steps countries are taking
The move means the U.N. agency has determined that the virus is capable of significant human-to-human transmission -- a major step toward a pandemic, but not necessarily inevitable, Dr. Keiji Fukuda said.
"In this age of global travel, where people move around in airplanes so quickly, there is no region to which this virus could not spread," said Fukuda, assistant director-general of the WHO.
Governments around the world scrambled to prevent further outbreak.
Some, like China and Russia, banned pork imports from the U.S. and Mexico. Several others, such as Japan and Indonesia, used thermographic devices to test the temperature of passengers arriving from Mexico.
The Philippines' health department urged people to avoid kissing and hugging in public.
Argentina announced a five-day ban on flights from Mexico. Four cruise lines -- Holland America, Royal Caribbean, Norwegian and Princess -- canceled upcoming calls to Mexican ports.
U.S. President Barack Obama said the outbreak was a cause for concern, not for alarm. The government urged travelers to avoid non-essential travel to Mexico.
Denk 't wel:quote:Op woensdag 29 april 2009 13:10 schreef Frutsel het volgende:
Als dit de eerste dode buiten Mexico is, gaan we dan snel naar fase 5 ?
Ik neem aan van niet? Ik zou het wat anders vinden als het iemand van 25 was ofzo. Maar een kind van 2, en hoge koorts is gewoon ernstig. Ik snap dan ook niet zo heel goed waarom het een beetje paniek zaaien is. Swine flu gaat nou eenmaal gepaard met koorts. Net zoals meestal de gewone griep. Daar had het kind dus net zo goed aan kunnen overlijden.quote:Op woensdag 29 april 2009 13:10 schreef Frutsel het volgende:
Ik denk dat ze daar voorzichtig mee zullen zijn..quote:Op woensdag 29 april 2009 13:10 schreef Frutsel het volgende:
Je kan die dingen wel blijven posten, maar zolang als ik niks in de reguliere media erover hoor, neem ik het maar met een beetje zout.quote:Op woensdag 29 april 2009 13:12 schreef buachaille het volgende:
[..]
Denk 't wel:
# U.K. PM Brown says a 12-year-old girl from Torbay and two adults from Birmingham and London have been diagnosed with swine flu.less than a minute ago from BNO Headquarters
Die theorie hing toch bij de aanname dat de reden dat volwassenen zieker werden dan andere leeftijdsgroepen omdat zij een sterker immuunsysteem hadden?quote:Op woensdag 29 april 2009 12:57 schreef dramatiek het volgende:
waarom zou dit een cytokine storm scenario uitsluiten ? Als de baby doodgaat door koorts of welke andere reden dan ook dan sluit het dus niks uit.
De MDM reactie bij kinderen lis wel minder heftig bij H5N1 maar niet minder bij H1N1 vergeleken met volwassenen.
Dit is het tweede nieuwsbericht en het eerste is al bevestigd. Het tweede is trouwens ook bevestigd: http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/8024690.stmquote:Op woensdag 29 april 2009 13:13 schreef Qwea het volgende:
[..]
Je kan die dingen wel blijven posten, maar zolang als ik niks in de reguliere media erover hoor, neem ik het maar met een beetje zout.
Yes maar volgens mij ligt hier aan ten grondslag wat het verschil in MDM reactie is. Voor zover ik gelezen heb was die reactie bij H5N1 inderdaad wel groter bij volwassenen maar gold dit niet voor H1N1.quote:Op woensdag 29 april 2009 13:14 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Die theorie hing toch bij de aanname dat de reden dat volwassenen zieker werden dan andere leeftijdsgroepen omdat zij een sterker immuunsysteem hadden?
Trashcanman!quote:Op woensdag 29 april 2009 10:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, het leuke in dat boek is dat er dus een snel muterend griepvirus uit een lab van het VS-leger ontsnapt en dat vervolgens 97% van de bevolkiing omkomt en de overlevende een soort eindstrijd tussen goed en kwaad doormaken. Best een aardig boek hoor mocht je van de zomer een leuke pil willen lezen.
Voor dit soort situaties wel, inderdaad.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus je vindt wel dat ontwikkelingssamenwerking moet blijven toch?
Dat is dan ook niets bijzonders, en als je eenmaal echt ziek bent dan ga je vanzelf de 'isolatie' in door thuis te blijven voor een paar dagen.quote:Op woensdag 29 april 2009 13:27 schreef Loveless85 het volgende:
Volgens die nederlandse WHO-bobo is het toch zeer denkbaar dat we vrij snel naar fase 5 schakelen, of zelfs 6 als er in Azie en Europa ook mensen het loodje gaan leggen.
Naar het schijnt kan je al mensen besmetten voor je symptomen hebt, dus grenscontroles en andere preventieve dingen hebben weinig nut
Wel sneu, niets gebroken wel dood.quote:El Universal: Five-year-old girl in Mexico died from swine flu after she was diagnosed with a broken bone and sent home.
Phase 5 dus misschien?quote:BULLETIN -- WHO CALLS EMERGENCY MEETING, MAY DECLARE PANDEMIC EMERGENCY TODAY.
Het lijkt zich te versnellen, waarschijnlijk komt de WHO vandaag in een "emergency meeting" bijeen om officieel te verklaren dat er een pandemie is. Weten ze dingen die wij nog niet weten????quote:Op woensdag 29 april 2009 13:37 schreef indahnesia.com het volgende:
Er komen toch rare dingen voorbijop twitter
[..]
Wel sneu, niets gebroken wel dood.
Dat er tijdens de incubatieperiode al besmettingsgevaar is, dat is niet zo ongebruikelijk. Mocht er echt een kritieke situatie ontstaan, dan kan men altijd nog mensen die vanuit risicogebieden komen een paar dagen isoleren.quote:Op woensdag 29 april 2009 13:27 schreef Loveless85 het volgende:
Volgens die nederlandse WHO-bobo is het toch zeer denkbaar dat we vrij snel naar fase 5 schakelen, of zelfs 6 als er in Azie en Europa ook mensen het loodje gaan leggen.
Naar het schijnt kan je al mensen besmetten voor je symptomen hebt, dus grenscontroles en andere preventieve dingen hebben weinig nut
Nog steeds ben ik voor ;quote:Op woensdag 29 april 2009 13:27 schreef Loveless85 het volgende:
ja. Dat zeg ik. Koorts en kleine kinderen is nou eenmaal riskant. Zeker hoge koorts.quote:Op woensdag 29 april 2009 13:40 schreef ApZwanenberg het volgende:
Zo'n 23 maanden oude baby zou toch net zo goed aan een normale griep dood kunnen gaan? :s
Twitter geloof ik niet in.quote:Op woensdag 29 april 2009 13:37 schreef indahnesia.com het volgende:
Er komen toch rare dingen voorbijop twitter
[..]
Wel sneu, niets gebroken wel dood.
quote:Op woensdag 29 april 2009 13:41 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nog steeds ben ik voor ;
Grenzen dicht. Niks in niks uit.
Vanaf nu gaarne.
Ik zie niet in waarom dat hier niet zou kunnen? Ja kan toch grenscontrole instellen en niks meer in of uit laten?quote:Op woensdag 29 april 2009 13:47 schreef buachaille het volgende:
[..]
dat is leuk als je op een eiland woont.
Zo'n vaart loopt het nu nog niet. Maar als het doorzet moeten we wel voor de festivals vrezen, ben ik bang.quote:Op woensdag 29 april 2009 13:46 schreef Qwea het volgende:
Stel! Stel he!
Dat we vandaag naar fase 5 gaan. Wat zijn dan de gevolgen voor dingen zoals morgen? Amsterdam ect ?
daar ben ik wel benieuwd naar. En worden er dan extra maatregelen getroffen bij de luchthavens alhier?
inwoners laten verhongeren dus?quote:Op woensdag 29 april 2009 13:48 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom dat hier niet zou kunnen? Ja kan toch grenscontrole instellen en niks meer in of uit laten?
Ooh ja, kutquote:Op woensdag 29 april 2009 13:51 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
inwoners laten verhongeren dus?
Ik geloof geen drol meer van die Mexicaanse officials, volgens mij is het veel erger dan ze doen uitgeven, zoals je ook kon lezen paar dagen terugquote:Op woensdag 29 april 2009 13:53 schreef Qwea het volgende:
Aantal besmettingen loopt nauwelijks op
In Mexico lijkt het aantal besmettingen met de varkensgriep zich te stabiliseren. Dat zegt de Mexicaanse minister van Volksgezondheid. Het aantal besmettingsgevallen loopt de laatste dagen nauwelijks meer op.
Tja, anders komt er helemaal niemand meer naar hun land...quote:Op woensdag 29 april 2009 13:57 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
Ik geloof geen drol meer van die Mexicaanse officials, volgens mij is het veel erger dan ze doen uitgeven, zoals je ook kon lezen paar dagen terug
quote:
hoelaat? en waar te zien?quote:Op woensdag 29 april 2009 14:03 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]dan wordt het nog wat inderdaad. Afwachten, straks is er een persco van de WHO in ieder geval
Is die ergens te volgen?quote:Op woensdag 29 april 2009 14:03 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]dan wordt het nog wat inderdaad. Afwachten, straks is er een persco van de WHO in ieder geval
als er een pandemie uitbreekt ook nietquote:Op woensdag 29 april 2009 13:59 schreef JosD. het volgende:
[..]
Tja, anders komt er helemaal niemand meer naar hun land...
quote:
The World Health Organization will be holding a telephone news conference at 4 p.m. GMT, officials tell BNO News.quote:
hmjah, moet je er specialist voor zijn om dat te 'verwachten'?quote:Op woensdag 29 april 2009 14:11 schreef Qwea het volgende:
Infectiespecialist verwacht griep in Nederland
Door ANP Video
AMSTERDAM - Varkensgriep gaat ook in Nederland de kop opsteken. Dat zegt Michiel Agtmael, hij is als specialist in infectieziekten verbonden aan het VU Medisch Centrum in Amsterdam.
http://www.ad.nl/binnenla(...)ep_in_Nederland.html
18 minuten ago from BNO Headquarters The World Health Organization has called an emergency meeting to discuss the alert status, which could raise it to a pandemic level.quote:Op woensdag 29 april 2009 14:06 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
[..]
The World Health Organization will be holding a telephone news conference at 4 p.m. GMT, officials tell BNO News.
Meer weet ik ook niet dus.
Dat dus. Helemaal geen rocket science ofzo.quote:Op woensdag 29 april 2009 14:13 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
hmjah, moet je er specialist voor zijn om dat te 'verwachten'?
Niet echt hequote:Op woensdag 29 april 2009 14:13 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
hmjah, moet je er specialist voor zijn om dat te 'verwachten'?
Kijk eens naar de posts van 17 minuten en 30 seconden geledenquote:Op woensdag 29 april 2009 14:14 schreef byah het volgende:
[..]
18 minuten ago from BNO Headquarters The World Health Organization has called an emergency meeting to discuss the alert status, which could raise it to a pandemic level.
VARKENSGRIEP!!!!!!!quote:Op woensdag 29 april 2009 14:18 schreef MaLo het volgende:
Ik heb trouwens ook een loopneus en een beetje keelpijn
Je kunt op de wereld geen gehucht bezoeken of er lopen wel een paar van die hollandse melkflessen met witte sportsokken tussen. Daar zullen d'r intussen vast al een paar van uit mexico zijn teruggekeerd dus het virus waart allang rond in nederland.quote:Op woensdag 29 april 2009 14:17 schreef MaLo het volgende:
Niet echt he. In Engeland en Duitsland al besmettingen; wij liggen er midden tussen
.
Vaarwel, het was leuk jullie gekend te hebbenquote:
beetje teruglezen kan inderdaad geen kwaadquote:Op woensdag 29 april 2009 14:17 schreef buachaille het volgende:
[..]
Kijk eens naar de posts van 17 minuten en 30 seconden geleden
Ook dat ja, en mócht het hier nog niet zijn, dan is het hier binnen een week welquote:Op woensdag 29 april 2009 14:19 schreef buachaille het volgende:
[..]
Je kunt op de wereld geen gehucht bezoeken of er lopen wel een paar van die hollandse melkflessen met witte sportsokken tussen. Daar zullen d'r intussen vast al een paar van uit mexico zijn teruggekeerd dus het virus waart allang rond in nederland.
Naar mij luistert toch niemand, maar zo'n 'specialist' kan ook beter zijn mond houden om niet dom over te komen met zulke makkelijke inkoppertjes.quote:Op woensdag 29 april 2009 14:20 schreef Dzy het volgende:
Natuurlijk is dat geen rocket science, maar het is wel geloofwaardiger als een specialist dat zegt dan als jij of ik dat zegt, niet waar?
Het steekt nu hier ook de kop op in Londen en als je het hier eenmaal in de ondergrondse metros hebt zitten dan heb je binnen een dag iedereen aangestoken.quote:Op woensdag 29 april 2009 13:12 schreef buachaille het volgende:
[..]
Denk 't wel:
# U.K. PM Brown says a 12-year-old girl from Torbay and two adults from Birmingham and London have been diagnosed with swine flu.less than a minute ago from BNO Headquarters
Ze moeten toch wat he.. Credietcrisis get's oldquote:Op woensdag 29 april 2009 14:24 schreef Qwea het volgende:
ik vind wel dat er echt een heisa door de media gecreëerd wordt.
" AAAAAAAAAAAH VARKENSGRIEP IN USA"
" AAAAAAAAAAAH VARKENS GRIEP IN U.K"
" AAAAAAAAAAAH VARKENSGRIEP IN DLD"
" AAAAAAAAAAAH KWESTIE VAN TIJD VOORDAT DODELIJK VIRUS NL TREFT"
" AAAAAAAAAAAH ZIE JE WEL, VET DODELIJK. KIND IN USA DOOD"
" AAAAAAAAAAAH MASSA HYSTERIE. ALLEMAAL MONDKAPPEN INSLAAN"
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH
Soms ben ik gewoon debiel. Een dag later zie ik dan in dat ik gewoon mn verstand eens moet gebruiken en niet zo moet paniekenquote:Op woensdag 29 april 2009 14:26 schreef Dzy het volgende:
En jij wilde nog wel pillen kopen...
Dat doet BNO op twitter met die korte berichtjes. Eerder zei je zelf dat de normale media dit niet brengt, dus wat bedoel je nu precies met die heisa? Die is er toch helemaal niet?quote:Op woensdag 29 april 2009 14:24 schreef Qwea het volgende:
Het was meer een reactie op 'meer weet ik niet'quote:Op woensdag 29 april 2009 14:20 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
beetje teruglezen kan inderdaad geen kwaad
Idem hierquote:Op woensdag 29 april 2009 14:18 schreef MaLo het volgende:
jij bent degene die er het meest aan mee deed schatquote:Op woensdag 29 april 2009 14:24 schreef Qwea het volgende:
En dan op het hoogtepunt van de varkensgriep pleegt Al-Quada een aanslag en dan is het helemaal tofquote:Op woensdag 29 april 2009 14:26 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
Ze moeten toch wat he.. Credietcrisis get's old
En ik moest net ontzettend schijten.quote:Op woensdag 29 april 2009 14:18 schreef MaLo het volgende:
Precies, vooralsnog valt het allemaal nog reuze mee. Logisch dat de WHO er bovenop zit, die willen niet later verwijten krijgen dat ze de boel onderschatten, maar aan de andere kant van de wereld een 'paar' doden (in vergelijk met bv. normale griep). Uiteraard is het wel hoogst besmettelijk, maar buiten Mexico is nog niemand er echt zwaar ziek van geworden dat het kritiek was. Ja een kindje van 2, maar wie weet wat dat kind al had, en sowieso lijkt het immuunstelsel van een baby me nog niet helemaal 100%, vaak toch nog niet gevaccineerd e.d.quote:Op woensdag 29 april 2009 14:27 schreef Qwea het volgende:
[..]
Soms ben ik gewoon debiel. Een dag later zie ik dan in dat ik gewoon mn verstand eens moet gebruiken en niet zo moet panieken
Wat betreft de claim dat er ook gevallen van de varkensgriep in Nederland zullen komen lijkt het mij niet dat daar de mening van een specialist voor nodig is. Als een virus zich vanuit Mexico kan verspreiden in verschillende Europese landen, dan is er geen reden om aan te nemen dat Nederland daarin een uitzonderingspositie in zal nemen. De meerwaarde van specialisten is niet zozeer het feit dat ze een bepaalde opvatting hebben, maar hun onderbouwing voor die opvattingen.quote:Op woensdag 29 april 2009 14:20 schreef Dzy het volgende:
Natuurlijk is dat geen rocket science, maar het is wel geloofwaardiger als een specialist dat zegt dan als jij of ik dat zegt, niet waar?
" EERSTE GRIEPDODE BUITEN MEXICO"quote:Op woensdag 29 april 2009 14:28 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Dat doet BNO op twitter met die korte berichtjes. Eerder zei je zelf dat de normale media dit niet brengt, dus wat bedoel je nu precies met die heisa? Die is er toch helemaal niet?
Ooh noes!quote:Op woensdag 29 april 2009 14:33 schreef buachaille het volgende:
Weten jullie dat het zaterdag "wereld malaria dag" is???
* indahnesia.com loopt met grote boog om je heenquote:Op woensdag 29 april 2009 14:28 schreef _Qmars_ het volgende:
[..]
Idem hier
Maar ik werk dan ook op Schiphol
Apocalypse!quote:Op woensdag 29 april 2009 14:33 schreef buachaille het volgende:
Daarom is het nu zo stil in het M-Oosten? Die zijn iets aan het bekokstoven!quote:Op woensdag 29 april 2009 14:32 schreef MaLo het volgende:
[..]
En dan op het hoogtepunt van de varkensgriep pleegt Al-Quada een aanslag en dan is het helemaal tof
Volgens twitter gaan ze uit voorzorg alle varkens afmaken in de islamitische landen. Een burger met argwaan zou kunnen denken dat e.e.a. erg goed uitkomt voor het islamiseringsproces.quote:Op woensdag 29 april 2009 14:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Daarom is het nu zo stil in het M-Oosten? Die zijn iets aan het bekokstoven!
ja, dat is het eerste wat ik dacht inderdaad. Gelukkig zijn ze in Indonesie nog niet helemaal achterlijk wat dat betreft. Wel importstop, geen massa-slachting want er lopen miljoenen varkens rond hier.quote:Op woensdag 29 april 2009 14:39 schreef buachaille het volgende:
[..]
Volgens twitter gaan ze uit voorzorg alle varkens afmaken in de islamitische landen. Een burger met argwaan zou kunnen denken dat e.e.a. erg goed uitkomt voor het islamiseringsproces.
Zijn die mensen daar nou zo dom, of is het volk gewoon simpel?quote:14 minuten ago from BNO Headquarters Egypt says it has ordered the immediate slaughter of all pigs in the country, up to 400,000, due to swine flu fears - state news agency.
It should be noted that there is no evidence that swine flu actually spreads from swine to human. The move is seen to prevent panic.
Ach ik heb ook wel eens Christenen gesproken die dachten dat we HIV te danken hadden aan een of andere viespeuk die zonodig een chimpanzee moest neuken.quote:Op woensdag 29 april 2009 14:57 schreef byah het volgende:
[..]
Zijn die mensen daar nou zo dom, of is het volk gewoon simpel?
Discussies voeren met Christenen is net zoiets als discussies voeren met figuren uit BNWquote:Op woensdag 29 april 2009 15:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach ik heb ook wel eens Christenen gesproken die dachten dat we HIV te danken hadden aan een of andere viespeuk die zonodig een chimpanzee moest neuken.
Ik mag aannemen dat als dat doorgaat, het waarborgfonds wel aangesproken kan worden, ondanks dat er geen negatief reisadvies is afgegeven door BuZa?quote:BreakingNewsReuters: EU Foreign relations commissioner says they are considering to cancel all flights to Mexico.
En wat is je punt? of probeer je weer met drogredenen te "scoren"?quote:Op woensdag 29 april 2009 15:01 schreef Monolith het volgende:
Ach ik heb ook wel eens Christenen gesproken die dachten dat we HIV te danken hadden aan een of andere viespeuk die zonodig een chimpanzee moest neuken.
Het punt is dat relituig verblindt door hun religieuze opvatting inzake wetenschappelijke kwesties niet altijd bijster veel zinnigs te melden heeft.quote:Op woensdag 29 april 2009 15:06 schreef buachaille het volgende:
[..]
En wat is je punt? of probeer je weer met drogredenen te "scoren"?
Zout dan op naar een ander topic om daar over te discussierenquote:Op woensdag 29 april 2009 15:08 schreef Monolith het volgende:
Het punt is dat relituig verblindt door hun religieuze opvatting inzake wetenschappelijke kwesties niet altijd bijster veel zinnigs te melden heeft.
Durf het bijna niet te vragen maar... bron? Al zou het me overigens niets verbazen. Zou het wel een blamage vinden van de VS, hierdoor creëren ze onnodig meer paniek.quote:Op woensdag 29 april 2009 15:09 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ontopic:
Child who died of swine flu in Texas was Mexican who traveled to U.S. for medical treatment
Ik vermaak me hier prima.quote:Op woensdag 29 april 2009 15:09 schreef buachaille het volgende:
[..]
Zout dan op naar een ander topic om daar over te discussieren![]()
Ontopic:
Child who died of swine flu in Texas was Mexican who traveled to U.S. for medical treatment
Ik durf het bijna niet toe te geven maar de bron is: http://search.twitter.com/search?q=swine+flu Vijf berichten per seconden ongeveer.quote:Op woensdag 29 april 2009 15:11 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Durf het bijna niet te vragen maar... bron? Al zou het me overigens niets verbazen. Zou het wel een blamage vinden van de VS, hierdoor creëren ze onnodig meer paniek.
seriously?quote:Op woensdag 29 april 2009 15:09 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ontopic:
quote:Op woensdag 29 april 2009 15:12 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ik durf het bijna niet toe te geven maar de bron is: http://search.twitter.com/search?q=swine+flu Vijf berichten per seconden ongeveer.
Thnx ik weet genoeg. Twitterquote:Op woensdag 29 april 2009 15:12 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ik durf het bijna niet toe te geven maar de bron is: http://search.twitter.com/search?q=swine+flu Vijf berichten per seconden ongeveer.
Hoezo zou dat een blamage zijn? Ik kan uit dat enkele zinnetje weinig opmaken over wanneer het jongetje naar de VS is gekomen, of hij gewoon naar de VS is gebracht zonder opgaaf van reden bij de grens, etcetera.quote:Op woensdag 29 april 2009 15:11 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Durf het bijna niet te vragen maar... bron? Al zou het me overigens niets verbazen. Zou het wel een blamage vinden van de VS, hierdoor creëren ze onnodig meer paniek.
Die hebben deze prijs aan het begin van de week met 30 euro verhoogd !! vette graaiers zijn het daar bij doktersonline...lquote:Op woensdag 29 april 2009 14:18 schreef Qwea het volgende:
Apotheek - Online: ” De middelen Tamiflu en Relenza zijn momenteel in Nederland uitverkocht. Voor meer info over Tamiflu, bezoek hun site. ”
Zoals het ernaar uitziet is er voornamelijk nog TamiFlu te halen via DokteroOnline.nl
En er dan 80 euro voor durven vragen
De ernst van de hele situatie wordt in sterke mate bepaald of het virus van mens-op-mens overdraagbaar is. Daar is tot nu toe nog maar mager bewijs voor (één geval van een paar studenten die niet in mexico geweest zijn maar die is volgens mijn nog niet zeker).quote:Op woensdag 29 april 2009 15:13 schreef Qwea het volgende:
seriously?
Sorry hoor, komt misschien heel hard over, maar flikker ff op. En zoek je heil in je eigen land. Beetje zo andere landen te besmetten. Kortom, nog steeds geen dooie afgezien van mexicanen
Ja heel slim van de VS om gewoon de grenzen open te houden met een dodelijk virus bij de onderburen.quote:Op woensdag 29 april 2009 15:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hoezo zou dat een blamage zijn? Ik kan uit dat enkele zinnetje weinig opmaken over wanneer het jongetje naar de VS is gekomen, of hij gewoon naar de VS is gebracht zonder opgaaf van reden bij de grens, etcetera.
Gevalletje vraag en aanbod lijkt me.quote:Op woensdag 29 april 2009 15:17 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Die hebben deze prijs aan het begin van de week met 30 euro verhoogd !! vette graaiers zijn het daar bij doktersonline...l
Dat was afgelopen zaterdag.quote:Op woensdag 29 april 2009 14:33 schreef buachaille het volgende:
Signaal van de overheid richting de bevolking. Ofwel: propagandaquote:Op woensdag 29 april 2009 14:57 schreef byah het volgende:
[..]
Zijn die mensen daar nou zo dom, of is het volk gewoon simpel?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |