quote:Varkensgriep legt Mexico-stad stil
De varkensgriep heeft vrijwel het hele openbare leven van Mexico-stad stilgelegd.
Uitgestorven
Uitgestorven straten, gesloten scholen en voetbalwedstrijden zonder publiek: dat is op dit moment het beeld in Mexico-stad; met 20 miljoen inwoners een van de grootste steden ter wereld. De autoriteiten nemen verregaande maatregelen in een poging de varkensgriep het hoofd te bieden. Rampenfilms
Zo zijn restaurants en bars gesloten en zijn vrijwel alle openbare activiteiten en feesten afgelast. Intussen is er een run op videotheken ontstaan, omdat mensen thuis blijven. Ironisch genoeg zijn rampenfilms over virusuitbraken het popoulairst. 1300 besmet
Of alle voorzorgsmaatregelen effect hebben, blijft nog de vraag. Het aantal besmettingen stijgt gestaag. Zo'n 1300 mensen zijn nu besmet met het H1N1-virus, tussen de 80 en 100 mensen zijn intussen overleden. Verdere verspreiding
Daarbij lijkt het erop dat het virus zich ook geografisch verder verspreid. In Californië, Texas en Kansas worden besmettingen gemeld, maar ook vanuit New York komen nu verontrustende signalen. Enige honderden leerlingen van een privéschool zitten met griepverschijnselen thuis; acht van hen zijn offcieel positief getest op het varkensgriepvirus. Aan de andere kant van de wereld meldt de Nieuw-Zeelandse minister van Volksgezondheid de waarschijnlijke besmetting van tien studenten met varkensgriep. Azië waakzaam
Intussen nemen ook Aziatische landen hun voorzorgsmaatregelen. Passagiers uit Mexico worden op de vliegvelden van Tokio en Hong Kong extra in de gaten gehouden op griepverschijnselen. De gevolgen van het vogelgriepvirus H5N1 liggen immers nog vers in het geheugen.
© RTL Nieuws.nl
quote:Varkensgriep dringt door tot in Europa
Het varkensgriepvirus is nu ook zeker doorgedrongen tot in Europa. Bij een 23-jarige student in het Spaanse Almansa is het virus vastgesteld.
Zeven
In Spanje, Denemarken, Groot-Brittannië en in Frankrijk worden nog verdachte gevallen onderzocht. Net ten zuiden van het Noord-Franse Lille, op zo'n honderd kilometer van Nederland, worden drie mensen met griepverschijnselen onderzocht, die net terug zijn uit Mexico. Geen gevaar
Vooralsnog is het virus niet opgedoken in Nederland en lopen Nederlanders dus nog geen gevaar, zegt viroloog Osterhaus in RTL Nieuws.
Ja is inmiddels bevestigdquote:Op woensdag 29 april 2009 09:59 schreef Rahl het volgende:
Bevestigd in Duitsland?
http://www.nu.nl/algemeen/1956382/varkensgriep-in-duitsland.html
quote:
En waarschijnlijk niet een enkel geval:quote:
quote:In Beieren zijn behalve dit ene bevestigde geval nog twee mogelijke gevallen van het H1N1-virus.
geen idee, ik ben te conservatief voor tweetquote:Op woensdag 29 april 2009 10:03 schreef byah het volgende:
[..]
Elke tweet in #swineflu linkt naar deze foto
quote:Op woensdag 29 april 2009 10:03 schreef byah het volgende:
[..]
Elke tweet in #swineflu linkt naar deze foto
Waarom? Als de WHO alarmfase 4 geeft, zal het wel waar zijn he.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:10 schreef JohnDope het volgende:
Als het echt allemaal zo gevaarlijk is als de Televisie ons wil doen geloven, had je nu geen reis meer naar mexico kunnen boeken.
Als JohnDope reageert wel idd.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:10 schreef Lemans24 het volgende:
[..]![]()
FOK is waar het om draait in crisis situaties!
Oh je verandert je stelling snelquote:Op woensdag 29 april 2009 10:12 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Waarom? Als de WHO alarmfase 4 geeft, zal het wel waar zijn he.
Als WHO alarmfase 4 zou geven, zou men niet meer naar mexico mogen reizen.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:12 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Bang- ende stemminckmaeckery!quote:Op woensdag 29 april 2009 10:12 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Inderdaad, maar op de Staatsomroep zijn ze er wel blij mee, want hebben ze eindelijk weer wat om over te (borrel)pratenquote:
De WHO HEEFT (al sinds een paar dagen) alarmfase 4 afgegeven, dus nu jij weer.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:12 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als WHO alarmfase 4 zou geven, zou men niet meer naar mexico mogen reizen.
quote:Op woensdag 29 april 2009 10:10 schreef JohnDope het volgende:
Als het echt allemaal zo gevaarlijk is als de Televisie ons wil doen geloven, had je nu geen reis meer naar mexico kunnen boeken.
Dat is een kul verhaal, want anders zou men geen reizen meer naar mexico kunnen boeken.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:14 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
De WHO HEEFT (al sinds een paar dagen) alarmfase 4 afgegeven, dus nu jij weer.
Maar daar kan de WHO weinig aan doen eigenlijk. Ze hebben wel degelijk phase 4 ingesteld namelijk.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:15 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat is een kul verhaal, want anders zou men geen reizen meer naar mexico kunnen boeken.
Het is zelfs zo dat wanneer men nu een reis naar mexico annuleert, dan ze nog niet eens hun geld terug krijgen.
Kulverhaal?quote:Op woensdag 29 april 2009 10:15 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat is een kul verhaal, want anders zou men geen reizen meer naar mexico kunnen boeken.
Het is zelfs zo dat wanneer men nu een reis naar mexico annuleert, dan ze nog niet eens hun geld terug krijgen.
Dat is een onzin verhaal, want net wat ik al zeg, als het allemaal zo erg zou zijn, zou men geen reis meer naar mexico kunnen boeken.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:16 schreef Rahl het volgende:
[..]
Maar daar kan de WHO weinig aan doen eigenlijk. Ze hebben wel degelijk phase 4 ingesteld namelijk.
Blauwhelmen hè.quote:
Het slaat allemaal nergens op wat je zegt...jij bent degene die het nieuws en de feiten niet volgt hoor.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:17 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat is een onzin verhaal, want net wat ik al zeg, als het allemaal zo erg zou zijn, zou men geen reis meer naar mexico kunnen boeken.
Weet je wat het met jou en velen is..... Jullie moeten wat minder televisie kijken en wat meer zelf je eigen hersens gebruiken.
Mexico is zwaar afhankelijk van het Toerisme, ze zullen er alles aan doen om ervoor te zorgen dat het lijkt alsof het allemaal niet zo erg is daar. En wat denk jij dan? Dat er in 2 dagen besloten wordt tot een negatief reisadvies? Al dat geld dat daar in omgaat weegt zwaarder dan de besmetting denk ik zo..quote:Op woensdag 29 april 2009 10:15 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Met alle respect, maar ik word gewoon moe van die ene panische hype, na de andere panische hype.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:18 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Het slaat allemaal nergens op wat je zegt...jij bent degene die het nieuws en de feiten niet volgt hoor.
Omboeken is wat anders dan annuleren.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:17 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Kulverhaal?
En je loopt achter, want TUI geeft bij annulering naar Mexico een gratis omboeking, heb ik vanmorgen gelezen.
Zelfde als met die moslims idd.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:19 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Met alle respect, maar ik word gewoon moe van die ene panische hype, na de andere panische hype.
http://www.who.int/en/quote:Op woensdag 29 april 2009 10:17 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat is een onzin verhaal, want net wat ik al zeg, als het allemaal zo erg zou zijn, zou men geen reis meer naar mexico kunnen boeken.
Weet je wat het met jou en velen is..... Jullie moeten wat minder televisie kijken en wat meer zelf je eigen hersens gebruiken.
quote:The current WHO phase of pandemic alert is 4.
Nou als je er alleen een beetje een zere keel van krijgt dan valt die zwijnengriep nogal mee.quote:Israel has confirmed its second case of swine flu, in a 47-year-old man who recently returned from Mexico.
The man is in Meir hospital in the town of Kfar Saba, where he presented complaining of a sore throat.
Tot nu toe is het niet eens een epidemie in welk land dan ook laat staan een wereldwijde pandemie.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:12 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Jij vind het een hype...ik vind het gewoon interessant de feiten te volgen. En nee, ik ben niet bang tot dit punt. Maar vind het wel klote voor voornamelijk de Mexicanen.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:19 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Met alle respect, maar ik word gewoon moe van die ene panische hype, na de andere panische hype.
De islam is de meest realistische bedreiging die we nu op aarde hebben.quote:
Nogmaals als het echt allemaal zo erg zou zijn, zou men geen reizen meer naar mexico kunnen boeken.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:21 schreef Rahl het volgende:
[..]
http://www.who.int/en/
[..]
[ afbeelding ]
Die lui slaan nog geen deuk in een pakje boter, joh.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:22 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De islam is de meest realistische bedreiging die we nu op aarde hebben.
Ik doelde meer op zure regen, millennium bug, global warming, etc etc.
Die lui slaan nog geen deuk in een pakje boter, joh.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:22 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De islam is de meest realistische bedreiging die we nu op aarde hebben.
Ik vraag me af of de regering dat wel kan, mensen verbieden ergens heen te gaan?quote:Op woensdag 29 april 2009 10:23 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nogmaals als het echt allemaal zo erg zou zijn, zou men geen reizen meer naar mexico kunnen boeken.
Mogguh. In Duitsland 1 "geval" bevestigd, en 2 onder verdenking.quote:
Dat klopt per stuk stelt het niks voor.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die lui slaan nog geen deuk in een pakje boter, joh..
Ja, d'r is één patient bijgekomen met een zere keel.quote:
quote:Op woensdag 29 april 2009 10:24 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Ik vraag me af of de regering dat wel kan, mensen verbieden ergens heen te gaan?
Ze maken meer ruzie onderling.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:25 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat klopt per stuk stelt het niks voor.
Alleen ze zijn met meer aanhangers dan Hitler destijds was,
nee, niet in Nederland.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:24 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Ik vraag me af of de regering dat wel kan, mensen verbieden ergens heen te gaan?
Hold your horses, zoiets meen ik te hebben gelezen, maar ik weet het niet zeker. Ik vraag dan ook jullie meningen.quote:
aah oke. Dan kan ik met een gerust hart nu gaan shoppenquote:Op woensdag 29 april 2009 10:25 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Mogguh. In Duitsland 1 "geval" bevestigd, en 2 onder verdenking.
Verder niet veel nieuws.
Shopsequote:Op woensdag 29 april 2009 10:27 schreef Qwea het volgende:
[..]
aah oke. Dan kan ik met een gerust hart nu gaan shoppen![]()
Nou ja, als de luchthavens sluiten wordt het een beetje lastig om in Mexico te komen.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:24 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
In principe niet direct. Een negatief reisadvies geven is uiteraard een eerste optie. Reizigers uit Mexico Nederland niet zomaar binnenlaten / in quarantaine plaatsen is ook nog een optie geloof ik.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:24 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Dan moeten ook de grenzen gesloten worden. Ik vlieg net zo makkelijk van bijvoorbeeld Münster of Düsseldorf als van de Nederlandse luchthavens.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:28 schreef June. het volgende:
[..]
Nou ja, als de luchthavens sluiten wordt het een beetje lastig om in Mexico te komen.
Een negatief reisadvies naar Mexico hebben ze al uitgegeven...verder zullen er wel eerst besmette "gevallen" in Nederland moeten komen.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
In principe niet direct. Een negatief reisadvies geven is uiteraard een eerste optie. Reizigers uit Mexico Nederland niet zomaar binnenlaten / in quarantaine plaatsen is ook nog een optie geloof ik.
de luchthavens van Mexico, neem ik dan aan...quote:Op woensdag 29 april 2009 10:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dan moeten ook de grenzen gesloten worden. Ik vlieg net zo makkelijk van bijvoorbeeld Münster of Düsseldorf als van de Nederlandse luchthavens.
Ja, ik las in de Pers dat voor 30% van de bevolking tamiflu is ingeslagen, vraag me ook af hoe die selectie gaat eigenlijk als het menes is.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:30 schreef JohnDope het volgende:
Ik zag gister trouwens 1 of andere intellectueel bij P&W die opeens niet meer wist waar hij moest zoeken, toen P&W vroegen wie er als eerste ingeënt zou worden wanneer er een pandemie uitbreekt.
Al hakkelend wist die intellectueel met moeite te vertellen dat dat op tevragen is via de WOB (het lijkt me sterk dat dat op te vragen is).
Kijk dat zijn dingen die wel handig zijn om te weten, want als het uit de hand loopt, weet je wel waar je snachts kan aanbellen voor een medicijn.
Als er een verpleger ergens besmet word door een patient is het al phase 6. Mens op mens besmetting in een ander werelddeel dan de bron.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:33 schreef dramatiek het volgende:
is dat BNR verhaal dat de WHO erover denkt om naar 5 of 6 over te stappen ergens op gebaseerd?
Ik denk op uiterlijkquote:Op woensdag 29 april 2009 10:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, ik las in de Pers dat voor 30% van de bevolking tamiflu is ingeslagen, vraag me ook af hoe die selectie gaat eigenlijk als het menes is.
Daarom kan je tijdens een pandemie ook beter bij een dokter thuis aanbellen, want dan is de kans groter dat jij en jouw dierbaren een medicijn hebben.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, ik las in de Pers dat voor 30% van de bevolking tamiflu is ingeslagen, vraag me ook af hoe die selectie gaat eigenlijk als het menes is.
Tuurlijk....wat denk je, dat als je 47 bent je dat niet meer kan zijn? Of hap ik nu teveelquote:
En dan die dokter bedreigen met een vuurwapen? Je leven of je tamiflu?quote:Op woensdag 29 april 2009 10:34 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Daarom kan je tijdens een pandemie ook beter bij een dokter thuis aanbellen, want dan is de kans groter dat jij en jouw dierbaren een medicijn hebben.
Netjes in de rij staan, gaat niet werken.
Helaas, dan gaan ze er allemaal aanquote:Op woensdag 29 april 2009 10:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Sure, er zitten allemaal babes in onze regering.
Ik ben ook 47.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:37 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Tuurlijk....wat denk je, dat als je 47 bent je dat niet meer kan zijn? Of hap ik nu teveel
Als de dood en verderf als een virus door de straten giert, wil alles en iedereen zo'n medicijn, dus dat zou nog best wel een bescheiden oplossing zijn.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En dan die dokter bedreigen met een vuurwapen? Je leven of je tamiflu?
quote:Op woensdag 29 april 2009 10:37 schreef Drugshond het volgende:
[ afbeelding ]
Na een avondje knallen in de kroeg voel ik me beroerder dan alle symptomen behorende bij deze griep.
En ook dat overleef ik wel.
van de Nederlandse wiki over de Spaanse Griep.quote:De Spaanse koning Alfonso XIII werd ook ziek en dronk op een gegeven moment een fles Bacardi-rum leeg. De volgende dag was de koorts weg. Sindsdien staat op elke fles Bacardi het Spaanse koninklijk wapenschild afgebeeld.
Komt hij weer met z'n "intellectueel".quote:Op woensdag 29 april 2009 10:30 schreef JohnDope het volgende:
Ik zag gister trouwens 1 of andere intellectueel bij P&W die opeens niet meer wist waar hij moest zoeken, toen P&W vroegen wie er als eerste ingeënt zou worden wanneer er een pandemie uitbreekt.
Al hakkelend wist die intellectueel met moeite te vertellen dat dat op tevragen is via de WOB.
Kijk dat zijn dingen die wel handig zijn om te weten, want als het uit de hand loopt, weet je wel waar je een medicijn kan ophalen.
Heb jij btw The Stand gelezen van Stephan King?quote:Op woensdag 29 april 2009 10:38 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als de dood en verderf als een virus door de straten giert, wil alles en iedereen zo'n medicijn, dus dat zou nog best wel een bescheiden oplossing zijn.
Welkom tot de bejaardenclub.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:40 schreef Drugshond het volgende:
[..]
42 (met een biertje in de aanslag). Resistentie moet je langzaam opbouwen.
gisteren stond die er toch al?quote:Op woensdag 29 april 2009 10:36 schreef no1uknow het volgende:
tvp.
Verdenking in Belgie, aan de Google Maps kaart te zien?!
Inderdaad, erg vreemd. Hij zei zelfs dat P&W dat document morgen konden zien. Lijkt me erg sterk.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:30 schreef JohnDope het volgende:
Al hakkelend wist die intellectueel met moeite te vertellen dat dat op tevragen is via de WOB (het lijkt me sterk dat dat op te vragen is).
Kijk dat zijn dingen die wel handig zijn om te weten, want als er een echte pandemie uitbreekt, weet je wel waar je `s nachts kan aanbellen voor een medicijn.
Nee ik lees nooit boeken waar ik niks aan heb.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Heb jij btw The Stand gelezen van Stephan King?
Tja belangrijke politieke figuren en hun gezinnen als eerste gok ikquote:Op woensdag 29 april 2009 10:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
s'nachts aanbellen ja. Beetje naast de bel drukken met je vinger en dan het huis binnenstormen.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:34 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Daarom kan je tijdens een pandemie ook beter bij een dokter thuis aanbellen, want dan is de kans groter dat jij en jouw dierbaren een medicijn hebben.
Netjes in de rij staan, gaat niet werken.
Jeetje, ben jij DE expert ofzo?quote:Op woensdag 29 april 2009 10:42 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nee ik lees nooit boeken waar ik niks aan heb.
Overigens dwalen we wel af, want deze griep is niet gevaarlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |