Fijn dat je met een beter alternatief komtquote:
Klinkt goed!quote:Op woensdag 29 april 2009 13:08 schreef Axia het volgende:
Ik maak het met massala-kruiden, die kan je vinden bij de toko.
Olie in de pan, uien, knoflook en een Madame Jeanette (allen fijngesneden) erin, daarna doe je een paar theelepels van de massala erin, ff laten meebakken, klein beetje tomatenpuree erbij, kip erin (ik doe gewoon kippenbout/karbonades/drumsticks), alles goed laten bakken, kruiden erbij (zwarte peper, witte peper, zout), daarna afblussen met water (genoeg water zodat het vlees er bijna onder staat), daarna op een zacht vuurtje het vlees laten garen totdat het water verdampt is, zodat je een lekkere dikke jus hebt.
Dan eten met rijst.
Dit is trouwens een Surinaamse methode.
De Albert Heijn heeft het tegenwoordig ook, maar je zal even moeten kijken bij de buitenlandse producten.quote:Op woensdag 29 april 2009 13:14 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Klinkt goed!![]()
Het enige wat ik niet weet is wat massala is? Is dat een kruidenmengseltje kan en klaar in een potje? Of is het een saus?
Dan ga ik wel naar de Toko.quote:Op woensdag 29 april 2009 13:21 schreef Axia het volgende:
[..]
De Albert Heijn heeft het tegenwoordig ook, maar je zal even moeten kijken bij de buitenlandse producten.
Anders gewoon even naar een toko gaan, die hebben het altijd wel.![]()
Het zijn geen potjes. Het zit in zulke verpakkingen:
http://www.waroengsipiet.nl/images/y025.jpg (het hoeft niet perse deze merk te zijn)
Ow trouwens, ik heb geen hoeveelheden gedaan bij mijn recept. Dat komt omdat ik ook niet met hoeveelheden werk. Ik kijk naar de kleur (hoe donkerder je het wilt hebben, hoe meer massala je moet gebruiken) en proeven en ruiken is ook belangrijk. Dus gewoon naar eigen smaak maken.
quote:Op woensdag 29 april 2009 13:27 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Dan ga ik wel naar de Toko.![]()
Dan ga ik je tenslotte toch nog vragen hoeveel masala je ongeveer gebruikt? Eerder het hele zakje of een theelepel? Heb geen idee hoe sterk het is namelijk.
Hahaquote:Op woensdag 29 april 2009 13:27 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
-edit- leren lezen... staat natuurlijk al bij dat je een paar theelepels gebruikt.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |