abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 april 2009 @ 01:04:10 #1
132191 -jos-
Money=Power
pi_68484564
*COMPLOT MODUS AAN*

Laten we eens een link leggen van BNW naar de ' dagelijkse realiteit' .

De 'varkensgriep' epidemie wordt door de media werkelijk opgeblazen boven alle proporties. Gisteren en vandaag opende het AD op de voorpagina met foto's van mensen met mondkapjes met de bijbehorende tekst dat ern een pandemie drijgt.

Kijk bijvoorbeeld:

<linkjes dood>

En dit was de voorpagina van maandag:

http://74.125.77.132/search?q=cache:http%3A%2F%2Fwww.ad.nl%2Fdiagnose%2Fvarkensgriep%2F3180446%2FNederland_wapent_zich_tegen_uitbraak.html

Als je goed kijkt zie je dat alle mensen op de achtergrond geen mondkapjes dragen...

Lees ook het tweede artikel met als misleidende kop: ‘Iedereen draagt kapjes, dus wij hoeven niet’

Even copy/paste want AD haalt het weg:
quote:
‘Iedereen draagt kapjes, dus wij hoeven niet’

MEXICO-STAD/SCHIPHOL - Lege straten, lege restaurants, lege scholen en lege speelplaatsen. Eugenie van Stratum (37), schrijfster en inwoonster van Mexico-stad moest een paar keer met haar ogen knipperen de afgelopen dagen. ,,We wonen in een heel druk uitgaansgebied. Tenminste, normaal is het heel druk. Maar de afgelopen paar dagen was het uitgestorven. Heel raar.’’
De Mexicanen die zich wel op straat begeven, hebben mondkapjes voor, vertelt Van Stratum. Zelf draagt ze de bescherming niet. ,,Ik weet niet eens waar die dingen te koop zijn. En we dachten, iedereen draagt ze, dus hebben wij ze niet nodig.’’
Van Stratum maakt zich geen grote zorgen over de gezondheid van haar familie en zichzelf. ,,Al denk ik wel, als mijn dochtertje of zoon ziek wordt, vergeef ik het mezelf nooit.’’ Dus blijft ze de komende week ook maar binnen. ,,Mijn zoon hangt in de gordijnen van verveling. De scholen zijn dicht tot 6 mei. Ik wil hem best met een vriendje laten spelen, maar eigenlijk wil ik dan eerst weten of dat kindje niet ziek is.’’
Bij de plaatselijke apotheek probeerde ze nog de virusremmer Tamiflu te kopen. ,,Die man keek me van boven zijn mondkapje meelijwekkend aan. Dat spul was al dagen uitverkocht.’’
Reizigers vanuit Mexico die op Schiphol aankomen, reageren laconiek op de uitbraak van varkensgriep. Vanachter een bagagewagentje loopt een ouder echtpaar door de douane. De dame heeft een lichtblauw mondkapje op haar tas liggen. ,,We hebben niets opgelopen, hoor. Dat mondkapje hebben we onderweg gekregen,’’ vertelt Tjarda de Heer (63).,,Maar voor de zekerheid hebben we toch maar extra vitamine C geslikt.’’ Onderweg kregen ze mondkapjes uitgedeeld. ‘Die hebben we bij tolpoortjes gekregen.’ Volgens De Heer nemen niet alle Mexicanen voorzorgsmaatregelen. ‘De helft van de mensen in Mexico Stad loopt zonder mondkapje op.’
Twee meter verderop staat Mohamed Elci (35). ‘Ik wacht op mijn vriendin uit Mexico’, zegt hij. Even later gaan de klapdeuren open. Er komt een kleine, gedrongen dame met een bagagewagentje naar buiten. Elci loopt op haar af en omhelst haar. ‘Ik ben niet ban, zegt PaolaOlgun (33). Ze haalt haar lichtblauwe mondkapje uit haar tas en laat hem aan Elci zien. ‘Die heb ik op het vliegveld gekregen en even opgedaan.’ Olgun voelt zich niet ziek. Langs het verliefde koppel lopen Mexicogangers Marc Matuheru (58) en Maria Palma (46). ‘Op zaterdagavond waren we in het centrum van Mexico Stad. Normaal is het daar heel erg druk, maar toen was het helemaal niet zo. Zeker meer dan de helft van de mensen was er niet’, aldus Matuheru. Toch zijn ze uit eten gegaan. ‘Iedereen droeg kapjes. Tijdens het eten gingen ze af. Dat deden wij ook. Nee, er is in Mexico geen paniek.’
Dan loopt er een blonde jonge man door de klapdeuren de aankomsthal. Grootmoeder Anneke Stam stapt op hem af en slaat haar armen om hem heen. ‘Geef je geel af?’, grapt ze. ‘Ik voel me niet ziek hoor’, zegt kleinzoon Rick de Ronde. Pas gisteren kreeg hij wat mee van de gekte rondom het griepvirus. ‘Voetbalwedstrijden werden gespeeld zonder publiek. Het scheen dat er in Mexico Stad iets aan de hand was.’ Zijn oma en vader zijn blij dat hij weer terug is. Stam: ‘Hij ziet er goed uit en heeft echt geboft.’ Samen lopen ze naar de parkeergarage.
Waarom heb je dat mondkapje nodig als je Mexico uit komt?

Zeker speciaal gegeven zodat de media er foto's van kan maken... zoals hier:

En ook op de voorpagina van vandaag waren dergelijke teksten te zien. Helaas kan ik die niet vinden maar er stond bijvoorbeeld ook een grote foto op de voorpagina van een of ander ritueel die priesters aan het uitvoeren waren om de vakenpest te verbannen. Eromheen zag je een paar 'officiele' mensen met mondkapjes aan maar op de achtergrond had niemand een mondkapje om...

Het voorkantartikel vandaag was volgens mij deze:

http://74.125.77.132/search?q=cache:http%3A%2F%2Fwww.ad.nl%2Fdiagnose%2Fvarkensgriep%2F3180483%2FKans_op_pandemie_groeit.html

Einde fimpje:

"Getroffen landen worden aangeraden vaccinatiecampagnes te houden". -> AH! We hebben een een dadermotief gevonden

Ik ben benieuwd of het AD morgen weer een groot mondkapjesfotohoax kan publiceren

PS.

- Ik las dat het virus waarschijnlijk in een laboratium is ontstaan?

- In het journaal was volgens mij zon wetenschapper ofzo die zei dat ze nu al de eerste stappen hebben gemaakt voor het maken van een vaccin. Lijkt me sterk als als die ziekte pas net bestaat.

[ Bericht 10% gewijzigd door -jos- op 30-04-2009 11:39:20 ]
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  woensdag 29 april 2009 @ 01:08:10 #2
220026 Treces
Hier had uw tekst kunnen staan
pi_68484636
Dit kan nog wel eens een leuk topic zijn om te volgen

Goed gevonden van die foto trouwens!
pi_68484721
ben benieuwd wie er nog allemaal gaan posten hier
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_68484738
quote:
Op woensdag 29 april 2009 01:08 schreef Treces het volgende:
Dit kan nog wel eens een leuk topic zijn om te volgen

Goed gevonden van die foto trouwens!
pi_68484746
Oranje moeten ze zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2009 01:14:59 ]
  woensdag 29 april 2009 @ 01:17:41 #6
181657 LordNemephis
computer says no
pi_68484785
Scherp gezien op die foto!

Dit sluit wel aan bij beeldvorming/paniekerig gedoe: http://www.nu.nl/column/1955778/zieke-koppen-in-het-nieuws.html

Ik kwam dit ook tegen:
http://www.askapatient.com/viewrating.asp?drug=21087&name=TAMIFLU
Dat gaat over bijwerkingen van Tamiflu, het middel tegen de 'nieuwe griep', want zo duidt de EU het vanaf nu aan om varkensboeren te beschermen (ik verzin het niet).
Het rare is alleen dat je er eerder ziek dan beter van lijkt te worden als ik die site mag geloven.
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_68484814
Nog maar een keer dan.
  woensdag 29 april 2009 @ 01:32:16 #8
132191 -jos-
Money=Power
pi_68485031
Kijk dit ook, twee verschillende kranten, zelfde mensen gefotografeerd (op een vliegveld):

Lijkt wel alsof ze poseren...

Nog meer 'poseerders':

EDIT:

Verband tussen ALLE foto's:

Ze zijn op/bij een vliegveld gemaakt waat ze gratis zijn uitgedeeld!!!

[ Bericht 21% gewijzigd door -jos- op 29-04-2009 13:19:02 ]
  woensdag 29 april 2009 @ 01:32:54 #9
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_68485041
ziet er allemaal net iets te gemaakt uit
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
  woensdag 29 april 2009 @ 01:35:03 #10
181657 LordNemephis
computer says no
pi_68485074
Frappant dat niemand op de achtergrond die maskertjes op heeft... moeten we de aluminium hoedjes vast op doen of zijn we te achterdochtig?
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_68485095
Ik had het hier toevallig net over met wat vrienden. We waren op het idee gekomen dat de varkensgriep hype misschien iets opgezet is door de NWO. Iedereen para maken zodat ze het vaccin nemen, wat vervolgens weer iets als een chip bevat, of een bepaalde stof waardoor ze mensen in hun macht krijgen, chemtrail idee.
  woensdag 29 april 2009 @ 01:40:44 #12
132191 -jos-
Money=Power
pi_68485135
quote:
Op woensdag 29 april 2009 01:35 schreef LordNemephis het volgende:
Frappant dat niemand op de achtergrond die maskertjes op heeft... moeten we de aluminium hoedjes vast op doen of zijn we te achterdochtig?
Nee dit is lekker geloofwaardig:
quote:
‘Iedereen draagt kapjes, dus wij hoeven niet’

MEXICO-STAD/SCHIPHOL - Lege straten, lege restaurants, lege scholen en lege speelplaatsen. Eugenie van Stratum (37), schrijfster en inwoonster van Mexico-stad moest een paar keer met haar ogen knipperen de afgelopen dagen. ,,We wonen in een heel druk uitgaansgebied. Tenminste, normaal is het heel druk. Maar de afgelopen paar dagen was het uitgestorven. Heel raar.’’
De Mexicanen die zich wel op straat begeven, hebben mondkapjes voor, vertelt Van Stratum. Zelf draagt ze de bescherming niet. ,,Ik weet niet eens waar die dingen te koop zijn. En we dachten, iedereen draagt ze, dus hebben wij ze niet nodig.’’
Van Stratum maakt zich geen grote zorgen over de gezondheid van haar familie en zichzelf. ,,Al denk ik wel, als mijn dochtertje of zoon ziek wordt, vergeef ik het mezelf nooit.’’ Dus blijft ze de komende week ook maar binnen. ,,Mijn zoon hangt in de gordijnen van verveling. De scholen zijn dicht tot 6 mei. Ik wil hem best met een vriendje laten spelen, maar eigenlijk wil ik dan eerst weten of dat kindje niet ziek is.’’
Bij de plaatselijke apotheek probeerde ze nog de virusremmer Tamiflu te kopen. ,,Die man keek me van boven zijn mondkapje meelijwekkend aan. Dat spul was al dagen uitverkocht.’’
  woensdag 29 april 2009 @ 01:47:59 #13
132191 -jos-
Money=Power
pi_68485198

JOEHOE MENSJES, hoeveel geld hebben jullie gekregen voor het poseren????

[ Bericht 21% gewijzigd door -jos- op 29-04-2009 13:19:34 ]
  woensdag 29 april 2009 @ 01:50:10 #14
132191 -jos-
Money=Power
pi_68485212
Er waren wel veel camera's zeg, waarvoor eigenlijk?

Zijn die man en vrouw nou zo bijzonder? Of die mondkapjes???

[ Bericht 24% gewijzigd door -jos- op 29-04-2009 13:20:21 ]
  woensdag 29 april 2009 @ 01:52:29 #15
132191 -jos-
Money=Power
pi_68485228
Mondkapjes? Even foto maken

[ Bericht 28% gewijzigd door -jos- op 29-04-2009 13:21:17 ]
pi_68485233
quote:
Op woensdag 29 april 2009 01:36 schreef Sapstengel het volgende:
Ik had het hier toevallig net over met wat vrienden. We waren op het idee gekomen dat de varkensgriep hype misschien iets opgezet is door de NWO. Iedereen para maken zodat ze het vaccin nemen, wat vervolgens weer iets als een chip bevat, of een bepaalde stof waardoor ze mensen in hun macht krijgen, chemtrail idee.
Nee, volgens mij gewoon ordinaire oplichterij.

http://money.cnn.com/2005/10/31/news/newsmakers/fortune_rumsfeld

Waarschijnlijk was het effect van vogelgriep wel uitgewerkt en zochten ze iets nieuws om hun 'medicijn' te verkopen.
pi_68485240
Dus de varkensgriep is de oplossing van de kredietcrisis? Het leidt in ieder geval wel even de media-aandacht af.
  woensdag 29 april 2009 @ 01:53:59 #18
132191 -jos-
Money=Power
pi_68485242

Ik blijf ff doorgaan, dit is een introductieles 'moderne media'.

[ Bericht 23% gewijzigd door -jos- op 29-04-2009 13:21:51 ]
  woensdag 29 april 2009 @ 01:54:19 #19
34573 Neutrino
Dead cat bounce
pi_68485243
Lache.. Ik ga ook foto's aan de pers verkopen.. Misschien verdien ik nog wat..

Morgen zet ik een foto online vanmezelf met een gemuteerde varkenskop
(dat koste weinig moeite) en zo'n blauw maskertje vol met kwijl..

Nu nog een ziekenhuisbed en een photoshopper ..
Sell in may and go away. Forget it, we are here to stay.
pi_68485245
quote:
Op woensdag 29 april 2009 01:50 schreef -jos- het volgende:

[ afbeelding ]
wtf moet ik nou een mondkapje om of een helm op?!
pi_68485250
quote:
Op woensdag 29 april 2009 01:53 schreef Sapstengel het volgende:
Dus de varkensgriep is de oplossing van de kredietcrisis? Het leidt in ieder geval wel even de media-aandacht af.
De aandelen van bedrijven met wat dingen in die richting stijgen wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2009 01:56:00 ]
  woensdag 29 april 2009 @ 01:55:37 #22
181657 LordNemephis
computer says no
pi_68485251
quote:
Op woensdag 29 april 2009 01:50 schreef -jos- het volgende:

[ afbeelding ]
Die man en die vrouw met die bouwhelm op, op die foto onder die mondkapjes, die hebben het verkeerd begrepen.
Je ziet die vrouw gewoon zeggen "..mondkapjes, Pedro.... ik zei mondkapjes, niet bouwhelm."
pi_68485254
Het feit dat de media vaak ook gewoon particuliere bedrijven zijn die door middel van de meest sensationele foto's en reportages het best willen scoren in de verkoopcijfers, wil nog niet zeggen dat het gevaar voor een pandemie niet daadwerkelijk aanwezig is.
Dat is hetzelfde als dat half Nederland roept dat de media de kredietcrisis overdrijven, of zelfs op hun geweten hebben. Het feit dat vrijwel elke econoom beaamt dat het systeem verrot was en de zeepbel wel móest klappen, maakt Jan met de Pet weinig uit. Hij weet wel beter.
Hetzelfde dreigt hier te gebeuren. Experts, zoals academische virologen, stellen dat een pandemie tot de gevaren behoort. Tegelijkertijd, waarschijnlijk ook deels daardoor, springt de media er boven op. En dan verkoop je natuurlijk beter met een voorpagina-vullende foto van een sentimenteel kijkend stel met mondkapjes om, dan met een saai verslag over wat een gerenommeerd viroloog bij Pauw en Witteman vertelde. De Telegraaf is immers niet voor niets te grootste krant van Nederland.

Daargelaten zijn er natuurlijk ook de volstrekt debiele idioten die denken dat het nut heeft om bij terugkomst in Nederland nog even een mondkapje op te doen als ze een Big Mac bestellen op Schiphol. En mensen die geen mondkapjes dragen, ook al zijn ze in het centrum van Mexico Stad, heb je natuurlijk ook. En die voor gek verklaren gaat wat ver, omdat het virus zich waarschijnlijk vooral via de handen verspreidt. En stel dat er 1000 mensen zijn overleden: dat is nog altijd 0,005% van de bijna 20 miljoen inwoners die Mexico Stad rijk is. Zo bekeken is het best te begrijpen dat er mensen achter in de bus kunnen zitten die toevallig géén mondkapje om hebben. Er is tevens al het vermoeden geuit dat het virus zich vooral verspreidt via de handen. Ik vraag me sowieso af hoeveel mensen ook daadwerkelijk hun handen e.d. extra goed wassen om besmetting te voorkomen. Een mondkapje staat dan wel heel dramatisch, maar is heus niet genoeg om een echt gevaar het hoofd te bieden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Conversatie op 29-04-2009 02:16:39 ]
  woensdag 29 april 2009 @ 02:01:33 #24
132191 -jos-
Money=Power
pi_68485295

Dit was het wel weer voor vandaag...

[ Bericht 27% gewijzigd door -jos- op 29-04-2009 13:22:25 ]
pi_68485307
Tvp

Leuk om te volgen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')