*COMPLOT MODUS AAN*
Laten we eens een link leggen van BNW naar de ' dagelijkse realiteit' .
De 'varkensgriep' epidemie wordt door de media werkelijk opgeblazen boven alle proporties. Gisteren en vandaag opende het AD op de voorpagina met foto's van mensen met mondkapjes met de bijbehorende tekst dat ern een pandemie drijgt.
Kijk bijvoorbeeld:
<linkjes dood>
En dit was de voorpagina van maandag:
http://74.125.77.132/search?q=cache:http%3A%2F%2Fwww.ad.nl%2Fdiagnose%2Fvarkensgriep%2F3180446%2FNederland_wapent_zich_tegen_uitbraak.html
![]()
Als je goed kijkt zie je dat alle mensen op de achtergrond geen mondkapjes dragen...
Lees ook het tweede artikel met als misleidende kop: ‘Iedereen draagt kapjes, dus wij hoeven niet’
Even copy/paste want AD haalt het weg:
quote:
‘Iedereen draagt kapjes, dus wij hoeven niet’
MEXICO-STAD/SCHIPHOL - Lege straten, lege restaurants, lege scholen en lege speelplaatsen. Eugenie van Stratum (37), schrijfster en inwoonster van Mexico-stad moest een paar keer met haar ogen knipperen de afgelopen dagen. ,,We wonen in een heel druk uitgaansgebied. Tenminste, normaal is het heel druk. Maar de afgelopen paar dagen was het uitgestorven. Heel raar.’’
De Mexicanen die zich wel op straat begeven, hebben mondkapjes voor, vertelt Van Stratum. Zelf draagt ze de bescherming niet. ,,Ik weet niet eens waar die dingen te koop zijn. En we dachten, iedereen draagt ze, dus hebben wij ze niet nodig.’’
Van Stratum maakt zich geen grote zorgen over de gezondheid van haar familie en zichzelf. ,,Al denk ik wel, als mijn dochtertje of zoon ziek wordt, vergeef ik het mezelf nooit.’’ Dus blijft ze de komende week ook maar binnen. ,,Mijn zoon hangt in de gordijnen van verveling. De scholen zijn dicht tot 6 mei. Ik wil hem best met een vriendje laten spelen, maar eigenlijk wil ik dan eerst weten of dat kindje niet ziek is.’’
Bij de plaatselijke apotheek probeerde ze nog de virusremmer Tamiflu te kopen. ,,Die man keek me van boven zijn mondkapje meelijwekkend aan. Dat spul was al dagen uitverkocht.’’
Reizigers vanuit Mexico die op Schiphol aankomen, reageren laconiek op de uitbraak van varkensgriep. Vanachter een bagagewagentje loopt een ouder echtpaar door de douane. De dame heeft een lichtblauw mondkapje op haar tas liggen. ,,We hebben niets opgelopen, hoor. Dat mondkapje hebben we onderweg gekregen,’’ vertelt Tjarda de Heer (63).,,Maar voor de zekerheid hebben we toch maar extra vitamine C geslikt.’’ Onderweg kregen ze mondkapjes uitgedeeld. ‘Die hebben we bij tolpoortjes gekregen.’ Volgens De Heer nemen niet alle Mexicanen voorzorgsmaatregelen. ‘De helft van de mensen in Mexico Stad loopt zonder mondkapje op.’
Twee meter verderop staat Mohamed Elci (35). ‘Ik wacht op mijn vriendin uit Mexico’, zegt hij. Even later gaan de klapdeuren open. Er komt een kleine, gedrongen dame met een bagagewagentje naar buiten. Elci loopt op haar af en omhelst haar. ‘Ik ben niet ban, zegt PaolaOlgun (33). Ze haalt haar lichtblauwe mondkapje uit haar tas en laat hem aan Elci zien. ‘Die heb ik op het vliegveld gekregen en even opgedaan.’ Olgun voelt zich niet ziek. Langs het verliefde koppel lopen Mexicogangers Marc Matuheru (58) en Maria Palma (46). ‘Op zaterdagavond waren we in het centrum van Mexico Stad. Normaal is het daar heel erg druk, maar toen was het helemaal niet zo. Zeker meer dan de helft van de mensen was er niet’, aldus Matuheru. Toch zijn ze uit eten gegaan. ‘Iedereen droeg kapjes. Tijdens het eten gingen ze af. Dat deden wij ook. Nee, er is in Mexico geen paniek.’
Dan loopt er een blonde jonge man door de klapdeuren de aankomsthal. Grootmoeder Anneke Stam stapt op hem af en slaat haar armen om hem heen. ‘Geef je geel af?’, grapt ze. ‘Ik voel me niet ziek hoor’, zegt kleinzoon Rick de Ronde. Pas gisteren kreeg hij wat mee van de gekte rondom het griepvirus. ‘Voetbalwedstrijden werden gespeeld zonder publiek. Het scheen dat er in Mexico Stad iets aan de hand was.’ Zijn oma en vader zijn blij dat hij weer terug is. Stam: ‘Hij ziet er goed uit en heeft echt geboft.’ Samen lopen ze naar de parkeergarage.
Waarom heb je dat mondkapje nodig als je Mexico uit komt?

Zeker speciaal gegeven zodat de media er foto's van kan maken... zoals hier:
![]()
En ook op de voorpagina van vandaag waren dergelijke teksten te zien. Helaas kan ik die niet vinden maar er stond bijvoorbeeld ook een grote foto op de voorpagina van een of ander ritueel die priesters aan het uitvoeren waren om de vakenpest te verbannen. Eromheen zag je een paar 'officiele' mensen met mondkapjes aan maar op de achtergrond had niemand een mondkapje om...
![]()
Het voorkantartikel vandaag was volgens mij deze:
http://74.125.77.132/search?q=cache:http%3A%2F%2Fwww.ad.nl%2Fdiagnose%2Fvarkensgriep%2F3180483%2FKans_op_pandemie_groeit.html
Einde fimpje:
"Getroffen landen worden aangeraden vaccinatiecampagnes te houden". ->
AH! We hebben een een dadermotief gevondenIk ben benieuwd of het AD morgen weer een groot mondkapjesfotohoax kan publiceren

PS.
- Ik las dat het virus waarschijnlijk in een laboratium is ontstaan?
- In het journaal was volgens mij zon wetenschapper ofzo die zei dat ze nu al de eerste stappen hebben gemaakt voor het maken van een vaccin. Lijkt me sterk als als die ziekte pas net bestaat.
[ Bericht 10% gewijzigd door -jos- op 30-04-2009 11:39:20 ]
WEB / [HaxBall #64] Jos is GodArguing on the Internet is like running in the Special Olympics.