abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68472196
Gisteravond zag ik op tv een reclame van een of ander toetje van de ons allen welbekende Dr. Oetker.
Op een gegeven moment, na het iets te enthousiast aanprijzen van dat gewéldige toetje, hoorde ik een paar kinderen keihard schreeuwen: "Van Dr. Utker!"

In eerste instantie dacht ik "Ah, die kinderen spreken die naam vast verkeerd uit." In plaats van Oetker, met een 'korte oe', dus Utker. Kan gebeuren!

Ongeveer een kwartier geleden kwam er wederom een Dr. Oetker langs, van de Big American Pizza welteverstaan. Dit keer was het een volwassen man die, uiteraards iets te enthousiast die amazing pizza aanprees, wederom met de toevoeging "VAN DR. UTKER!"

What's happened to the good old Dr. Oetker met lange oe?
Is dat moeilijk uit te spreken in het Amerikaans? Is Oetker onlangs overgenomen door Amerikanen, of wat?

Klacht: Oetker met korte oe!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 28 april 2009 @ 19:56:38 #2
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_68472232
Je spreekt geen Duits begrijp ik
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_68472264
Wat is in godsnaam een korte oe? En waarom kijk je in godsnaam reclames?
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
  dinsdag 28 april 2009 @ 19:58:08 #4
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_68472277
ik zeg ook altijd OEtker, geen Utker, wtf is dat nou weer? We zijn toch geen Denen?
pi_68472281
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 19:57 schreef Karammel het volgende:
Wat is in godsnaam een korte oe? En waarom kijk je in godsnaam reclames?
pi_68472325
Korte oe
pi_68472341
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 19:56 schreef Rewimo het volgende:
Je spreekt geen Duits begrijp ik
Jawel, maar voorheen werd er altijd Oetker gezegt in die reclame. Nooit Utkr, watskeburt?
En ja, een korte oe bestaat natuurlijk niet. Ik wou een beeld geven van de klank. Het klinkt zoals 'muts 'put', etc.
Is niet om aan te horen!
pi_68472366
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 19:58 schreef RickoKun het volgende:
ik zeg ook altijd OEtker, geen Utker, wtf is dat nou weer? We zijn toch geen Denen?
Jij snapt het!
  dinsdag 28 april 2009 @ 20:05:43 #9
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_68472589
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 19:59 schreef STRAWxBARRY het volgende:

[..]

Jawel, maar voorheen werd er altijd Oetker gezegt in die reclame. Nooit Utkr, watskeburt?
En ja, een korte oe bestaat natuurlijk niet. Ik wou een beeld geven van de klank. Het klinkt zoals 'muts 'put', etc.
Is niet om aan te horen!
Viel mij ook al op Echt... waarom Reclame is exact hetzelfde maar alleen de voice over is ineens veranderd

Vast een goedkope manier om weer aandacht te trekken naar 't merk...
pi_68472600
Reclame .
  dinsdag 28 april 2009 @ 20:07:31 #11
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_68472665
Dat dacht ik ook al toen ik het hoorde, dacht eerst dat die man het gewoon fout uitsprak, maar daarna zei hij het nog een keer .
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_68472794
Ah ben dus niet de enige. Dacht al dat ik gek werd.

Ik was er ook zeker van dat het altijd OEtker was, geen Utker. De Nederlandse marketingafdeling heeft zeker op z'n donder gehad van de moedermaatschappij dat wij het verkeerd uitspraken... al tientallen jaren.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_68472980
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 20:10 schreef BobbyB het volgende:
Ah ben dus niet de enige. Dacht al dat ik gek werd.

Ik was er ook zeker van dat het altijd OEtker was, geen Utker. De Nederlandse marketingafdeling heeft zeker op z'n donder gehad van de moedermaatschappij dat wij het verkeerd uitspraken... al tientallen jaren.
Het viel me gelijk op inderdaad! Dat die koters in die reclame voor het toetje het nou verkeerd zeggen, ok.
Maar alsof ze er dan nu nog wat mee kunnen veranderen? Weet wel zeker dat iedereen die het Oetker noemt, dat toch wel blijft doen, ipv niet aan te horen Utker
  dinsdag 28 april 2009 @ 20:15:47 #14
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_68473033
Sowieso, op de verpakking staat Oetker en iedereen spreekt het in Nederland als Oetker uit, dan denk ik niet dat zelfs al die reclames nog gaan helpen, net zoals bij MSN/WLM.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_68473084
Vroeger zei men inderdaad "Utker".
Iedereen.
Totdat de paupers de overhand kregen en alles fout begonnen te zeggen.
'n Stukje Nederlandse geschiedenis.
pi_68473169
UTLUL :D : D: ZD:D:FD: D=D+::D ;=D:!!!!!111
pi_68473293
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 20:14 schreef STRAWxBARRY het volgende:

[..]

Het viel me gelijk op inderdaad! Dat die koters in die reclame voor het toetje het nou verkeerd zeggen, ok.
Maar alsof ze er dan nu nog wat mee kunnen veranderen? Weet wel zeker dat iedereen die het Oetker noemt, dat toch wel blijft doen, ipv niet aan te horen Utker
Natuurlijk. Gewoon voet bij stuk houden. Net als dat ik nog gewoon negerzoenen zeg. Kom nou, wat een onzin om te denken dat je bepaalde dingen ineens zou moeten veranderen.

En ik dacht inderdaad ook dat die koters het gewoon verkeerd zeiden, maar later zag ik ook die pizza reclame.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  dinsdag 28 april 2009 @ 20:21:53 #18
168255 J.Herrer
pi_68473331
Het is Dr Oetker
One hundred percent independent, I'm the fucking boss
pi_68473422
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 20:16 schreef waxywaxy het volgende:
Iedereen.
Is het serieus in het begin Utker genoemd?
Op de verpakking staat Oetker, in alle reclames word, correctie: werd, het Oetker genoemd. Dus ik weet niet beter
  dinsdag 28 april 2009 @ 20:25:03 #20
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_68473522
Het kk merk dat de pizza crossa Tonno ( ) heeft weggesaneerd.

stelletjes mongolen
heitieh
pi_68473583
Eens met de klacht.
Utker
pi_68473626
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 20:16 schreef waxywaxy het volgende:
Iedereen.
En dan moet het nu ineens weer terug? Dadelijk gaan we M&M's weer Treets noemen en Twix weer Raider.
pi_68473796
Hoe durven ze

Klinkt voor geen meter dat Utker ofzoiets
pi_68474783
Zie het als: Dr Ötker alias Dr Oetker; als je typemachine geen Umlaut had, typte je een "e" achter een een "O" of "U", zoals in: ueberhaupt. Echt !
Waar maak ik me druk over......
Maar het IS WEL zo !
pi_68475734
Utker? korte oe?? Spreek je nou die U uit als de u in put, kut, lul, gulp, nut, slurp, etc etc, zoals je de u hebt leren uitspreken in groep 3?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')