quote:Op dinsdag 28 april 2009 19:57 schreef Karammel het volgende:
Wat is in godsnaam een korte oe? En waarom kijk je in godsnaam reclames?
Jawel, maar voorheen werd er altijd Oetker gezegt in die reclame. Nooit Utkr, watskeburt?quote:
Jij snapt het!quote:Op dinsdag 28 april 2009 19:58 schreef RickoKun het volgende:
ik zeg ook altijd OEtker, geen Utker, wtf is dat nou weer? We zijn toch geen Denen?
Viel mij ook al opquote:Op dinsdag 28 april 2009 19:59 schreef STRAWxBARRY het volgende:
[..]
Jawel, maar voorheen werd er altijd Oetker gezegt in die reclame. Nooit Utkr, watskeburt?![]()
En ja, een korte oe bestaat natuurlijk niet. Ik wou een beeld geven van de klank. Het klinkt zoals 'muts 'put', etc.
Is niet om aan te horen!
Het viel me gelijk op inderdaad! Dat die koters in die reclame voor het toetje het nou verkeerd zeggen, ok.quote:Op dinsdag 28 april 2009 20:10 schreef BobbyB het volgende:
Ah ben dus niet de enige. Dacht al dat ik gek werd.
Ik was er ook zeker van dat het altijd OEtker was, geen Utker.De Nederlandse marketingafdeling heeft zeker op z'n donder gehad van de moedermaatschappij dat wij het verkeerd uitspraken... al tientallen jaren.
Natuurlijk. Gewoon voet bij stuk houden. Net als dat ik nog gewoon negerzoenen zeg. Kom nou, wat een onzin om te denken dat je bepaalde dingen ineens zou moeten veranderen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 20:14 schreef STRAWxBARRY het volgende:
[..]
Het viel me gelijk op inderdaad! Dat die koters in die reclame voor het toetje het nou verkeerd zeggen, ok.
Maar alsof ze er dan nu nog wat mee kunnen veranderen? Weet wel zeker dat iedereen die het Oetker noemt, dat toch wel blijft doen, ipv niet aan te horen Utker
Is het serieus in het begin Utker genoemd?quote:Op dinsdag 28 april 2009 20:16 schreef waxywaxy het volgende:
Vroeger zei men inderdaad "Utker".
Iedereen.![]()
Totdat de paupers de overhand kregen en alles fout begonnen te zeggen.
'n Stukje Nederlandse geschiedenis.
En dan moet het nu ineens weer terug? Dadelijk gaan we M&M's weer Treets noemen en Twix weer Raider.quote:Op dinsdag 28 april 2009 20:16 schreef waxywaxy het volgende:
Vroeger zei men inderdaad "Utker".
Iedereen.![]()
Totdat de paupers de overhand kregen en alles fout begonnen te zeggen.
'n Stukje Nederlandse geschiedenis.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |