quote:Dat jij niet kunt schrijven maakt je argument nog dommer.
Op woensdag 10 april 2002 20:18 schreef Verbal het volgende:[..]
Dat jij niet kunt lezen maakt mijn argument niet minder geldig.
Hoorde laatst bij Witteman een Turks meisje, die net een Turkse man uit Turkije was getrouwd en die nu met hem hier woonde, letterlijk zeggen: 'Ik wil een Turkse man, wij willen in onze eigen cultuur leven met ons eigen geloof. De Nederlandse cultuur past niet bij onze normen en waarden.' Ik zou zeggen, pak je geloof hoop en religie en verhuis lekker naar je eigen land met je hele familie, kun je lekker helemaal Turks leven.
Aan de andere kant, er moet goed gekeken worden naar gevallen van individuen die echt in gevaar zijn en om politieke redenen worden vervolgd in land van herkomst. En dan bedoel ik niet een half land dat straks op onze stoep staat omdat het onder een dictatuur leeft. Laat ze maar revolutie gaan maken ofzo.
quote:Niks.
Op woensdag 10 april 2002 20:56 schreef Ulx het volgende:
Wat is er eigenlijk mis met een bruidsschat? Wat is daar zo fundamenteel verkeerd aan?
quote:Ja maar dat doen ze niet.
Op woensdag 10 april 2002 22:05 schreef Manono het volgende:
Hoorde laatst bij Witteman een Turks meisje, die net een Turkse man uit Turkije was getrouwd en die nu met hem hier woonde, letterlijk zeggen: 'Ik wil een Turkse man, wij willen in onze eigen cultuur leven met ons eigen geloof. De Nederlandse cultuur past niet bij onze normen en waarden.' Ik zou zeggen, pak je geloof hoop en religie en verhuis lekker naar je eigen land met je hele familie, kun je lekker helemaal Turks leven.
quote:Oke, ik zag later bij het overlezen van mijn post ook dat we het over verschillende zaken hadden. Het klopt dat eigenlijk bijna alle asielzoekers optimaal gebruik maken van het juridisch systeem en elke afwijzing van de IND wordt bevochten. Geen wonder dat de rechtbanken ook een enorme achterstand hebben opgebouwd met de behandeling van deze zaken. Aan de andere kant vind ik persoonlijk dat je het een asielzoeker nooit kan en mag verwijten dat hij van dergelijke bij de wet vastgelegde mogelijkheden om beslissingen van de IND aan te vechten, gebruik maakt. Die mogelijkheden zijn er nl. ook niet voor niets, het komt immers regelmatig voor dat rechters de beschikkingen van de IND vernietigen omdat de rechter dan van mening is dat de IND geen zorgvuldige beslissing heeft genomen. Dat systeem van controle is naar mijn mening zeer noodzakelijk.
Op woensdag 10 april 2002 21:49 schreef Festen het volgende:Dat gebrek aan kennis valt wel mee, we spraken over twee verschillende zaken: ik had het over asielzoekers in het algemeen (het traineren van asielprocedures is al jarenlang gebruik in Nederland, door keer op keer in beroep te gaan, evenals het "kwijtraken" van je reispapieren).
Net zoals het asielzoekers wordt tegengeworpen wanneer ze onjuiste informatie verschaffen over hun identiteit wordt het hen ook tegengeworpen wanneer ze opzettelijk het onderzoek frustreren. Er bestaan ook duidelijke termijnen voor het geven van correcties&aanvullingen, het is niet erg eenvoudig om bewust te procedure op te rekken. Dan moet ik er ook bij zeggen dat het vaak niet de asielzoekers zijn die dit doen, maar meer de advocaten die de asielzoekers vertegenwoordigen. Ik heb zelf soms te maken met advocaten die het tot hun levensmissie hebben gemaakt om de IND te vuur en te zwaard te bestrijden, en over alles een klacht indienen. Die proberen de IND echt voortdurend uit te dagen. Ik kan dat ook wel weer begrijpen; het beleid van de IND roept nu eenmaal ook weerstand op, omdat het vaak heel gecompliceerd ligt en er ook wel het een en ander tegen in te brengen valt.
Wat betreft die reisdocumenten. Onder de nieuwe VW 2000 wordt het asielzoekers ook altijd tegengeworpen wanneer blijkt dat zij zonder geldige reden geen documenten kunnen overleggen. In Denemarken gaan ze zover dat ze zulke asielzoekers niet willen opnemen in de procedure, maar dat gaat mij veel te ver.
quote:Je kunt het zien als makkelijk scoren, maar je kan ook stellen dat GL opkomt voor de belangen van een relatief kleine en overzienbare groep mensen, waarvan GL vindt dat zij de dupe zijn geworden van de veranderingen in de asielprocedure en de overschrijding van de beslistermijnen. Dat vind ik helemaal niet raar, want er zitten ook echt heel schrijnende gevallen tussen. En dan heb ik het echt niet over asielzoekers die nu binnenkomen, maar over die groep Irakezen die inmiddels sinds 1997 in NL zit en nu terug moet naar Noord-Irak.
Maar goed, met deze groep Irakezen is het voor GroenLinks makkelijk scoren. Want niemand verhuist graag vanuit Nederland naar Noord-Irak, een land dat eigenlijk geen land is. Het grote probleem is alleen dat als je alle wereldburgers toelaat die niet in een leuk en gezellig land wonen, we de randstad tot Groningen kunnen uitbreiden.
quote:Het is inderdaad zo dat veel asielzoekers met een 'gekocht' verhaal NL binnenkomen. De vraag is alleen wat je daar precies tegen kunt doen. Tot nu toe heeft de IND alleen achter de feiten kunnen aanlopen. Nu is de situatie ten opzichte van een paar jaar geleden zeker verbeterd, maar het blijft nog altijd heel moeilijk. Immigratie naar West-Europa is Big Business, waarmee heel veel geld wordt verdiend. Het opsporen van netwerken blijkt heel lastig te zijn. Als IND kun je alleen maar zorgen dat je zoveel mogelijk informatie verzamelt, zodat je beter en sneller de asielverhalen kunt checken en beoordelen. Daarnaast heeft de IND ook methoden ontwikkelt, bijvoorbeeld taalanalyse, om te kunnen onderzoeken of iemand wel de waarheid verteld. Kost wel veel geld en tijd.
Als het nou een kleine minderheid betrof, was het nog makkelijk te accepteren, maar de asielprocedure wordt dus al jarenlang massaal misbruikt. Dat financieel eigenbelang de belangrijkste drijfveer is voor de grote meerderheid van de asielzoekers is begrijpelijk, net zoals de onvrede onder de vele Fortuyn-stemmer begrijpelijk is.
quote:*zucht*
Op woensdag 10 april 2002 22:07 schreef X-Ray het volgende:[..]
Niks.
Maar het argument (van onder andere kameraad Verbal) dat het dus zielig zou zijn omdat alleen de zogenaamde yuppen dan nog kunnen trouwen slaat dus als een lul op een drumstel, want als ze een bruidschat kunnen betalen, zijn ze dus niet arm.
Niet iedereen die een huwelijkspartner uit het buitenland wil halen is een allochtoon.
Niet alle allochtonen trouwen met bruidsschat.
Niet alle allochtonen halen een huwelijkspartner uit het buitenland.
En (nu even tegen mezelf) niet alle Hagenezen hebben hun kop zover in hun eigen kont zitten als X-Ray.
V.
quote:Ow, lul het maar weer goed, politiek correcte linkse struisvogel.
Op donderdag 11 april 2002 00:06 schreef Verbal het volgende:
En (nu even tegen mezelf) niet alle Hagenezen hebben hun kop zover in hun eigen kont zitten als X-Ray.
quote:*kcuh*
Op donderdag 11 april 2002 00:12 schreef Ulx het volgende:[..]
Ow, lul het maar weer goed, politiek correcte linkse struisvogel.
Op zich mag het best een wonder heten dat jullie in 1 lijn onder elkaar kunnen posten en dat het er ten minste op lijkt alsof jullie een discussie hebben.
Ik zit nu alweer een weekje ANM door te nemen per ongeluk..
stupid me
Maar waar zijn jullie in vredesnaam mee bezig? ![]()
Verkracht de tekst van een ander zodat je hem vervolgens Verbaal af kan maken of iets dergelijks. Interpreteer iemands post op een compleet tegengestelde manier en haak daar dan pas op in.
Het is werkelijk te bespottelijk voor woorden hoe jullie de laatste tijd weer tekeer gaan. Echt elk topic wordt wel door extreem kinderachtig gedrag om zeep geholpen dmv offtopic geblaat en de meest trieste persoonlijke aanvallen..
Lache joh ![]()
Zouden jullie in vredesnaam een keertje dat soort streken achterwege kunnen laten, dan wordt het misschien weer enigszins aangenaam om in ANM te posten, en heel, heel misschien, krijg je dan weer alleen maar inhoudelijk discussies.
quote:
Op donderdag 11 april 2002 00:22 schreef HighLander het volgende:[..]
*kcuh*
STFU
Op zich mag het best een wonder heten dat jullie in 1 lijn onder elkaar kunnen posten en dat het er ten minste op lijkt alsof jullie een discussie hebben.
Ik zit nu alweer een weekje ANM door te nemen per ongeluk..stupid me
Maar waar zijn jullie in vredesnaam mee bezig?
Verkracht de tekst van een ander zodat je hem vervolgens Verbaal af kan maken of iets dergelijks. Interpreteer iemands post op een compleet tegengestelde manier en haak daar dan pas op in.Het is werkelijk te bespottelijk voor woorden hoe jullie de laatste tijd weer tekeer gaan. Echt elk topic wordt wel door extreem kinderachtig gedrag om zeep geholpen dmv offtopic geblaat en de meest trieste persoonlijke aanvallen..
Lache joh
Zouden jullie in vredesnaam een keertje dat soort streken achterwege kunnen laten, dan wordt het misschien weer enigszins aangenaam om in ANM te posten, en heel, heel misschien, krijg je dan weer alleen maar inhoudelijk discussies.
quote:Het is theoretisch gezien inderdaad niet makkelijk, dat heb ik ook gezien bij een familielid wiens man Amerikaan is. Wat ik me dan afvraag is hoe het Marokkanen en Turken (van wie 60 % toch op minimuminkomen zit) dan wél lukt om hun huwelijkspartner in veel gevallen (minimaal 80 %) te laten overkomen vanuit het dorp van herkomst. Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat er dan met twee maten wordt gemeten, uit angst voor te weinig tolerantie voor hun cultuur.
Op woensdag 10 april 2002 21:23 schreef RaisinGirl het volgende:[..]
Ik ben het volledig met je eens dat het absoluut niet gemakkelijk is om een partner naar Nederland te halen. Wederom een goed voorbeeld van de vele vooroordelen die bestaan ten aanzien van het immigratiebeleid van Nederland.
quote:Zucht, slechts 95%.
Op donderdag 11 april 2002 00:06 schreef Verbal het volgende:[..]
*zucht*
Niet iedereen die een huwelijkspartner uit het buitenland wil halen is een allochtoon.
Duh...
quote:En nu even tegen mezelf, niet alle hondeneigenaren zijn bang als een stel pubers een rotje gooit.
quote:Bron?
Op donderdag 11 april 2002 12:10 schreef X-Ray het volgende:[..]
Zucht, slechts 95%.
Duh...
quote:Klopt, ik ken ze ook niet.
En nu even tegen mezelf, niet alle hondeneigenaren zijn bang als een stel pubers een rotje gooit.
V.
quote:
Op donderdag 11 april 2002 12:15 schreef Verbal het volgende:[..]
Bron?
[..]
Het migratiepatroon is al decennialang bekend uit ontwikkelingslanden. Een man of een vrouw trekt van het platteland naar de stad in de hoop daar een beter bestaan op te bouwen. Nadat werk en een onderkomen zijn gevonden, volgt de rest van de familie. Deze gefaseerde migratie doet zich ook voor bij mensen die uit arme naar rijke landen komen, ongeacht of dit arbeidsmigranten zijn, economische vluchtelingen of asielzoekers. Eenmaal gevestigd hebben ze recht op gezinshereniging of gezinsvorming en kunnen ze hun familie, kinderen, ouders, bruid of bruidegom uit hun land van herkomst laten overkomen.
Gezinshereniging en gezinsvorming zijn de belangrijkste toelatingsgrond voor vreemdelingen in Nederland. Hoewel Nederland een restrictief beleid zegt na te streven, bestaat bijna de helft (45 procent) van de jaarlijks instroom van 40.000 nieuwe toegelatenen uit gevallen van gezinshereniging of gezinsvorming.
Zeventig tot tachtig procent van de Turken en Marokkanen in Nederland laten hun huwelijkspartners zowel vrouwen als mannen uit hun land van herkomst overkomen, ook als het gaat om de gezinsvorming voor de tweede en zelfs de derde generatie immigranten. Met zo'n permanente stroom nieuwkomers schiet het met de inburgering natuurlijk nooit op. Het leidt hier tot een accumulatie van maatschappelijke problemen, terwijl in Turkije en Marokko hele dorpen zijn ontvolkt doordat de huwbare mannen en vrouwen naar Nederland zijn gehaald. Veel van deze huwelijken (veertig procent) eindigen binnen twee jaar in echtscheidingen.
quote:Je hebt gelijk, we woeten ze op straat zetten met kinderen en al! Zie maar hoe je terugkomt, want wij belastingbetaler gaan er niet voor dokken!
Op woensdag 10 april 2002 09:04 schreef Strolie75 het volgende:
God, net weer die muts van GL op TV. "Er moet een uitzondering worden gemaakt want er zijn kinderen ziek en dat is zo zielig".Als je op die manier begint verwacht ik dat binnenkort elke asielzoeker over een dozijn zieke kinderen beschikt.
" Wat zegt U? U kan niet terug want U wordt daar doodgeschoten? Nou dan heeft u vast iets verkeerds gedaan he mevrouwtje? Har har har".
"Uw kinderen hebben honger en hebben koorts?! Daar had u maar eerder aan moeten denken, neen mevrouw ik heb geen brood meer in huis! (geef ze 1 boterham en ze willen er 2!!).
"Mevrouw, mevrouw! U zit hier nu al 3 dagen buiten in onze gemeente rond te lopen! Ik heb u al verteld dat u terug moet lopen naar uw land! Nee ik heb geen buskaartje!! En ga heen nu want u begint lichtelijk te stinken en de blauwe kleur op het hoofd van uw kind vindt ik ook armoedig eruit zien!
Ga heen! Dit is een tolerant nette gemeente en wij en de wet willen u niet hebben mevrouw!"
"Bas!!!"
"Ja burgemeester?"
"Wees zo vriendelijk en zet deze mevrouw met haar kinderen even buiten de gemeente! Gaan we onze buurgemeente lekker pesten he bas!?"
Helemaal voorstander voor zulke taferelen!! Lang leve de strenge wetgeving maar rechtvaardig
GLG
quote:Maar waar staat die 95% dan?
Op donderdag 11 april 2002 12:27 schreef X-Ray het volgende:Bron?
[..]
En dan een mooie diagram met een quote uit een opiniestuk.
quote:Grappig, ik hoor net op het nieuws dat Somaliers op grote schaal op vakantie gaan naar het land dat ze zogenaamd ontvlucht zijn omdat ze anders vermoordt zouden worden.
Op donderdag 11 april 2002 14:41 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
" Wat zegt U? U kan niet terug want U wordt daar doodgeschoten? Nou dan heeft u vast iets verkeerds gedaan he mevrouwtje? Har har har".
quote:95% of 80%, het gaat om het idee. En die strekking is duidelijk.
Op donderdag 11 april 2002 15:14 schreef kopernikov het volgende:[..]
Maar waar staat die 95% dan?
Of ben je nog op zoek naar een bron
quote:Is Kopernikov blind?
Op donderdag 11 april 2002 15:28 schreef X-Ray het volgende:[..]
95% of 80%, het gaat om het idee. En die strekking is duidelijk.
quote:Zeventig tot tachtig procent van de Turken en Marokkanen in Nederland laten hun huwelijkspartners zowel vrouwen als mannen uit hun land van herkomst overkomen, ook als het gaat om de gezinsvorming voor de tweede en zelfs de derde generatie immigranten. Met zo'n permanente stroom nieuwkomers schiet het met de inburgering natuurlijk nooit op. Het leidt hier tot een accumulatie van maatschappelijke problemen, terwijl in Turkije en Marokko hele dorpen zijn ontvolkt doordat de huwbare mannen en vrouwen naar Nederland zijn gehaald. Veel van deze huwelijken (veertig procent) eindigen binnen twee jaar in echtscheidingen.
Op donderdag 11 april 2002 15:31 schreef kopernikov het volgende:[..]
Is Kopernikov blind?
![]()
Waar staat die 95% 80% procent dan?
quote:Dat is fundamenteel wat anders dan:
Op donderdag 11 april 2002 15:40 schreef X-Ray het volgende:
Zeventig tot tachtig procent van de Turken en Marokkanen in Nederland laten hun huwelijkspartners zowel vrouwen als mannen uit hun land van herkomst overkomen, ook als het gaat om de gezinsvorming voor de tweede en zelfs de derde generatie immigranten.
quote:Het eerste bericht over zeventig tot tachtig procent van de Turken en Marokkanen, het tweede is als percentage van de gehele groep die een huwelijkspartner uit het buitenland haalt. Nogal een verschil.
----
Zucht, slechts 95%.
quote:Laat mij eens cijfers zien waaruit blijkt dat de gezinshereniging niet voor minimaal 80% veroorzaakt wordt door allochtonen.
Op donderdag 11 april 2002 15:49 schreef Lithion het volgende:[..]
Dat is fundamenteel wat anders dan:
[..]Het eerste bericht over zeventig tot tachtig procent van de Turken en Marokkanen, het tweede is als percentage van de gehele groep die een huwelijkspartner uit het buitenland haalt. Nogal een verschil.
quote:Jij komt als eerste met een getal, hebt daar uiteindelijk geen onderbouwing voor.
Op donderdag 11 april 2002 15:51 schreef X-Ray het volgende:[..]
Laat mij eens cijfers zien waaruit blijkt dat de gezinshereniging niet voor minimaal 80% veroorzaakt wordt door allochtonen.
quote:Gezinshereniging is mi ook wat anders dan een huwelijkspartner uit het buitenland laten komen.
Op donderdag 11 april 2002 15:51 schreef X-Ray het volgende:[..]
Laat mij eens cijfers zien waaruit blijkt dat de gezinshereniging niet voor minimaal 80% veroorzaakt wordt door allochtonen.
V.
quote:Niet volgens de definitie van de immigratiedienst.
Op donderdag 11 april 2002 16:14 schreef Verbal het volgende:[..]
Gezinshereniging is mi ook wat anders dan een huwelijkspartner uit het buitenland laten komen.
V.
En het halen van een huwelijkspartner uit het buitenland wordt gegarandeerd voor minimaal 80% veroorzaakt door allochtonen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |