abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 april 2002 @ 16:09:08 #26
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_3786650
quote:
Op woensdag 10 april 2002 16:06 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ja, want alle allochtonen zijn immers
(en stemmen GL en SP)

Wat jij wilt joh.

Ik had het er meer over dat het dan weer een klassenkwestie wordt. De yuppen kunnen hun geliefde zonder meer laten overkomen, en mensen die NIET even ¤3300,- kunnen ophoesten zijn weer kansloos.

Een borg kan ik wel begrijpen, maar dan wel in verhouding.

Maar da's niet zwartwit genoeg voor je, zeker?

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_3786692
quote:
Op woensdag 10 april 2002 16:09 schreef Verbal het volgende:
Maar da's niet zwartwit genoeg voor je, zeker?
Om de liefde van je leven over te laten komen lijkt me 3000 euro niet veel, en je krijgt het later zelf terug!

Als het aan GL en de SP lag bleef het hele beleid vrijblijvend. In het verleden is reeds aangetoond dat dit geen effect heeft, er moet iets van dwang achter zitten.

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 10 april 2002 @ 16:31:58 #28
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3786935
quote:
Op woensdag 10 april 2002 16:09 schreef Verbal het volgende:

[..]

Wat jij wilt joh.

Ik had het er meer over dat het dan weer een klassenkwestie wordt. De yuppen kunnen hun geliefde zonder meer laten overkomen, en mensen die NIET even ¤3300,- kunnen ophoesten zijn weer kansloos.

Yuppen?
Asielzoekers zijn toch geen yuppen? Ze zijn immers gevlucht voor duivelse regimes en/of leefomstandigheden.
En als men geen geld heeft, hoe kunnen ze dan een geliefde in het land van herkomst ontmoeten of laten overkomen? Dan moet je toch regelmatig iemand daar zien lijkt mij (of is het toch allemaal uithuwelijking), en ook de reis is allesbehalve gratis.

Je zogenaamd sociale argument gaat dus niet op.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_3788199
quote:
Op woensdag 10 april 2002 16:31 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Yuppen?
Asielzoekers zijn toch geen yuppen? Ze zijn immers gevlucht voor duivelse regimes en/of leefomstandigheden.
En als men geen geld heeft, hoe kunnen ze dan een geliefde in het land van herkomst ontmoeten of laten overkomen? Dan moet je toch regelmatig iemand daar zien lijkt mij (of is het toch allemaal uithuwelijking), en ook de reis is allesbehalve gratis.

Wat hebben asielzoekers nu toch weer te maken met regelgeving over het overhalen van een partner uit het buitenland? Een asielzoeker zonder verblijfsvergunning kan daar sowieso nooit voor in aanmerking komen. Pas als iemand ook daadwerkelijk asiel heeft gekregen (en daarmee dus erkend vluchteling is) kan hij/zij een beroep doen op bijvoorbeeld het recht op gezinshereniging.

Het zijn overigens ook helemaal geen vluchtelingen die partners uit het buitenland laten komen. Uit alle mogelijke cijfers die er op dit gebied bekend zijn, blijkt dat huwelijkspartners vooral 'gehaald' worden uit landen als Rusland, Marokko, Turkije en westerse landen. En ik neem aan dat iedereen toch wel weet dat uit die landen niet tot nauwelijks vluchtelingen komen.

god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
  woensdag 10 april 2002 @ 18:32:06 #30
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_3788387
quote:
Op woensdag 10 april 2002 16:05 schreef Verbal het volgende:

[..]

...en begrijpelijk.

V.

Begrijpelijk vanuit hun standpunten is het zeker. En ze willen natuurlijk een deel van hun achterban niet verliezen. (Knuffel)Allochtonen zijn de melkkoeien voor partijen als GL en SP.

Je hoort mij ook niet beweren dat een borgsom de ideale oplossing is. Als het bedoeld is als financiele barriere is het weer te inkomensafhankelijk. Maar dat er een barriere moet komen lijkt me overduidelijk. Volgens mij is een greencard-aanpak toch effectiever, want daarmee haal je relatief meer kansrijke mensen binnen, met als gevolg minder integratieproblemen.

De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  woensdag 10 april 2002 @ 18:34:37 #31
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3788412
quote:
Op woensdag 10 april 2002 18:11 schreef RaisinGirl het volgende:

[..]

Wat hebben asielzoekers nu toch weer te maken met regelgeving over het overhalen van een partner uit het buitenland?

Na de inburgering zijn zij oa de personen die huwelijkspartners en kinderen hierheen halen he.
Tezamen met de veel grotere groep aan Turken, Marokkanen en Antillianen.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_3788441
quote:
Op woensdag 10 april 2002 18:34 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Na de inburgering zijn zij oa de personen die huwelijkspartners en kinderen hierheen halen he.
Tezamen met de veel grotere groep aan Turken, Marokkanen en Antillianen.

Er is een verschil tussen gezinsvorming en gezinshereniging. Mensen met een asielvergunning maken voornamelijk gebruik van het tweede verschijnsel. De discussie over het betalen voor het laten overkomen van een huwelijkspartner betreft dus de gezinsvorming; iets wat onder vluchtelingen zeer weinig voorkomt.

Overigens blijkt uit de cijfers van de laatste jaren dat de meeste huwelijkspartners op dit moment afkomstig zijn uit Rusland.

woensdag 10 april 2002 @ 19:47:02 #33
6500 X-Fire
real men go sideways!
pi_3789057
quote:
Er is een verschil tussen gezinsvorming en gezinshereniging. Mensen met een asielvergunning maken voornamelijk gebruik van het tweede verschijnsel. De discussie over het betalen voor het laten overkomen van een huwelijkspartner betreft dus de gezinsvorming; iets wat onder vluchtelingen zeer weinig voorkomt.
Dat is helemaal niet (meer) waar. Kijk zelf maar:
www.immigratiedienst.nl

Maar ff ontopic het vreemdelingenbeleid stoelt idd niet met de realiteit. Want de realiteit is dat de IND gewoon keihard is met de MVV procedure (LET OP! dit is pas sinds vorig jaar) . Ik kan het weten ik heb een buitenlandse partner. De media doet het zo overkomen dat het zo makkelijk is nederland binnen te komen. De werkelijkheid is dat je hier wilt komen je een minimum Modaal inkomen moet hebben (iemand met en slecht betaalde baan kan het vergeten) een jaar contract is niet voldoende het moet vaste dienst zijn of meerdere jaren werkende onder een jaar contract. Verder moet je een eigenwoning hebben. En je moet voor je partner financieel garant staan.

pi_3789333
Niet alleen keihard, je zult ook wel hebben gemerkt dat ze nogal verschillende intepretaties hebben van de regeltjes. Als je bijvoorbeeld belt (en nu ga ik er maar vanuit dat je ze aan de lijn krijgt, wat ook niet altijd zo is.) krijg je per medewerker een ander antwoord op dezelfde vragen. Iets met ontmoedigen is dat, geloof ik.
  woensdag 10 april 2002 @ 20:18:39 #35
136 V.
pi_3789433
quote:
Op woensdag 10 april 2002 16:31 schreef X-Ray het volgende:
Je zogenaamd sociale argument gaat dus niet op.
Dat jij niet kunt lezen maakt mijn argument niet minder geldig.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_3789462
Ach, ze moeten ook al de vlucht en de bruidschat betalen (meerdere keren zelfs, in geval van scheiding). Dus die 3000 euro kan er wel bij.
pi_3789650
quote:
Op woensdag 10 april 2002 20:21 schreef Strolie75 het volgende:
Ach, ze moeten ook al de vlucht en de bruidschat betalen (meerdere keren zelfs, in geval van scheiding). Dus die 3000 euro kan er wel bij.
[mode=sarcasme]
Goh, bedankt dat je me uit de droom hebt geholpen dat bij lange na niet elke cultuur behalve de Nederlandse het bruidschat-principe kent.
[/mode]

Dit soort opmerkingen zijn echt gewoon te stompzinnig voor woorden.

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  woensdag 10 april 2002 @ 20:40:41 #38
136 V.
pi_3789660
quote:
Op woensdag 10 april 2002 20:39 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

[mode=sarcasme]
Goh, bedankt dat je me uit de droom hebt geholpen dat bij lange na niet elke cultuur behalve de Nederlandse het bruidschat-principe kent.
[/mode]

Wat hij zei...

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_3789666
quote:
Op woensdag 10 april 2002 20:39 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

[mode=sarcasme]
[/mode]

Onzin, vaak genoeg gelezen en gehoord dat er in sommige culturen een vermogen aan bruidschat moet worden betaald.

In mijn omgeving was zo een Turkse man die jaren in Nederland heeft gewerk en gespaard voordat hij een bruidje kon laten overkomen.

pi_3789730
quote:
Uit ISLAM-NOTITIES door Mohamed AJOUAOU

ISLAM, OVER DOOD EN ROUW

Ik kende mijn huidige echtgenote nog geen maand toen ik haar vroeg of ze met mij wilde trouwen. Toen ze positief reageerde heb ik mij bij haar ouders gemeld. Dezen moesten natuurlijk ook hun zegje doen en bovendien moesten er allerlei afspraken gemaakt worden omtrent bruidschat, overige kosten, organisatie en tijdstip. Dat alles speelde zich af tussen mei en juni 1998.

Ik zou eerst eens wat onderzoek doen voordat je stompzinnige reacties plaatst of deze onderschrijft.
pi_3789791
Wat is er eigenlijk mis met een bruidsschat? Wat is daar zo fundamenteel verkeerd aan?
pi_3789810
quote:
Op woensdag 10 april 2002 20:41 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Onzin, vaak genoeg gelezen en gehoord dat er in sommige culturen een vermogen aan bruidschat moet worden betaald.

In mijn omgeving was zo een Turkse man die jaren in Nederland heeft gewerk en gespaard voordat hij een bruidje kon laten overkomen.

Sommige culturen ja. Jij impliceerde duidelijk wat anders.
pi_3789884
quote:
Op woensdag 10 april 2002 20:59 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Sommige culturen ja. Jij impliceerde duidelijk wat anders.
Wat impliceerde ik dan volgens jou?

Dit topic gaat over het importeren van bruidjes door moslims, en in die cultuur is het normaal dat je een bruidschat betaald!

Als je niet snapt wat ik bedoel kun je het ook eerst vragen voordat je bijdehand gaat doen.

woensdag 10 april 2002 @ 21:07:47 #44
15717 Festen
or is just me?
pi_3789897
quote:
Op woensdag 10 april 2002 14:46 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ja, alles wat van buiten Nederland komt is intrinsiek slecht en kwaadaardig.

Sjongejongejongejonge.

Ben jij effe blij dat je toevallig hier bent geboren...

V.

Yep, ik ben zeer blij in de polder. En eigenlijk ben ik nog blijer dat m'n moeder buiten Nederland is geboren, ik mag van het CBS dus met trots de titel "allochtoon" dragen. Juist vanuit internationaal perspectief moet je het Nederlandse asielbeleid relativeren, dat zo duidelijk laat zien dat al te goed nog altijd buurmans gek is.

Natuurlijk is het begrijpelijk dat veel mensen hun geluk komen beproeven in een land waar de salarissen/uitkeringen 10 keer hoger zijn dan dat ze ooit thuis zullen krijgen. Net zoals het begrijpelijk is dat Nederland alleen met streng beleid kan voorkomen dat de asielprocedure een netto instroom van rond de 30 duizend mensen creeert. Het is een leuk sommetjes om dat eens voor 20 of 30 jaar uit te rekenen.

Juist door de slappe houding van de Nederlandse staat komen alle migranten in het verdomhoekje te zitten, en hoor je nu weer extreme meningen de andere kant op ("grenzen op slot"). Zoals zo vaak in Nederland, lijden door een lakse overheid de goeden weer onder de slechten.

"Gentlemen! You can't fight in here, this is the War Room!"
pi_3789958
quote:
Op woensdag 10 april 2002 21:06 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Wat impliceerde ik dan volgens jou?

Dat alle bij alle huwlijkspartners die 'uit den vreemden' komen een bruidsschat betaald moet worden.
quote:
Dit topic gaat over het importeren van bruidjes door moslims, en in die cultuur is het normaal dat je een bruidschat betaald!
En waar leid jij uit af dat het slechts over bruidjes (dus geen bruidegommen) van moslims (en dus niet van een andere, of geen geloofsovertuiging) gaat? Of eigenlijk, Wat heeft geloofsovertuiging er überhaupt mee te maken?
pi_3790009
quote:
Op woensdag 10 april 2002 21:12 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Dat alle bij alle huwlijkspartners die 'uit den vreemden' komen een bruidsschat betaald moet worden.
Daar doelde ik helemaal niet op. Ik bedoel alleen dat als allochtonen een bruid importeren uit een arm gebied in hun thuisland ze naast de reiskosten en kosten van een huwelijk ook vaak een bruidschat moeten betalen.

Dan kan die extra investering van 3000 euro er ook nog wel bij. Je mag als samenleving best wat strenger optreden als je integratie wilt laten lukken.

pi_3790087
quote:
Op woensdag 10 april 2002 21:16 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Daar doelde ik helemaal niet op. Ik bedoel alleen dat als allochtonen een bruid importeren uit een arm gebied in hun thuisland ze naast de reiskosten en kosten van een huwelijk ook vaak een bruidschat moeten betalen.

Dan kan die extra investering van 3000 euro er ook nog wel bij. Je mag als samenleving best wat strenger optreden als je integratie wilt laten lukken.

Nuancering achteraf. Maar is het je ook duidelijk dat er ook heel veel huwelijkspartners uit andere landen komen? En dat dat ook heel vaak (zo niet grotendeels) uit landen is waar dat helemaal niet speelt, en waar de 'Nederlandse partij' helemaal geen allochtoon is?
pi_3790101
quote:
Op woensdag 10 april 2002 19:47 schreef X-Fire het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet (meer) waar. Kijk zelf maar:
www.immigratiedienst.nl

OK, je hebt gelijk. Ik praat ook over een gebied van het vreemdelingenbeleid waar ik niet zoveel kennis van heb.
quote:
Maar ff ontopic het vreemdelingenbeleid stoelt idd niet met de realiteit. Want de realiteit is dat de IND gewoon keihard is met de MVV procedure (LET OP! dit is pas sinds vorig jaar) . Ik kan het weten ik heb een buitenlandse partner. De media doet het zo overkomen dat het zo makkelijk is nederland binnen te komen. De werkelijkheid is dat je hier wilt komen je een minimum Modaal inkomen moet hebben (iemand met en slecht betaalde baan kan het vergeten) een jaar contract is niet voldoende het moet vaste dienst zijn of meerdere jaren werkende onder een jaar contract. Verder moet je een eigenwoning hebben. En je moet voor je partner financieel garant staan.
Die MVV procedure ligt ook onder vuur, omdat het ook zo belachelijk lang duurt voordat de MVV aanvragen behandeld worden én omdat het soms erg ver gaat om van mensen te verwachten dat ze bij de ambassade in hun herkomstland een dergelijke aanvraag indienen (mede gelet op het feit dat deze procedure soms twee jaar duurt!). Er was pas een documentaire over op televisie waarin een aantal schrijnende voorbeelden werden getoond.

Ik ben het volledig met je eens dat het absoluut niet gemakkelijk is om een partner naar Nederland te halen. Wederom een goed voorbeeld van de vele vooroordelen die bestaan ten aanzien van het immigratiebeleid van Nederland.

pi_3790326
quote:
Op woensdag 10 april 2002 21:23 schreef RaisinGirl het volgende:
Ik ben het volledig met je eens dat het absoluut niet gemakkelijk is om een partner naar Nederland te halen.
Inderdaad.
2 vrienden van me zijn (inmiddels resp. 2 en 4 jaar) getrouwd met een vrouw uit Paraguay. De administratieve romslomp waar ze doorheen gegaan zijn om haar legaal hier te krijgen en te kunnen trouwen is gekmakend.
Een andere vriend van me woont samen (inmiddels 3 jaar, nog niet getrouwd) met een Canadese. Zij heeft (gelukkig voor hun) ook de Britse nationaliteit, zodat ze gewoon hier mag wonen, maar om te trouwen is wederom zoveel rompslomp nodig dat ze hebben besloten dat voorlopig in de ijskast te zetten.
Een collega van me wilde trouwen met een Amerikaanse, en heeft uiteindelijk besloten om naar Amerika te emigreren, omdat dat minder problemen opleverde dan haar hier te laten komen.
Een andere collega , en een ex-collega van me hebben een vriendin uit resp. Manilla en Thailand, en zijn inmiddels beide al ruim een jaar bezig om die over te kunnen laten komen.

Het is echt een fabeltje dat het zo makkelijk is om Nederland in te komen.

woensdag 10 april 2002 @ 21:49:04 #50
15717 Festen
or is just me?
pi_3790427
quote:
Op woensdag 10 april 2002 15:14 schreef RaisinGirl het volgende:

[..]

De toonzetting van je post staat me nogal tegen,

Dat mag, mij staat de zieligheidscampagne over de asielprocedure van de afgelopen decennia ook erg tegen.
quote:
evenals je gebrek aan kennis op dit gebied. De asielzoekers waar het om gaat (afkomstig uit Irak), en waarvoor GL een generaal pardon bepleit, hebben aanvankelijk een verblijfsvergunning gekregen omdat NL vond dat zij niet terug konden worden gestuurd naar Irak. Er is aan deze mensen dus geen asiel verleend, maar wel rechtmatig verblijf, waardoor aan deze mensen het idee is gegeven dat zij in NL konden blijven. Vervolgens heeft de politiek besloten dit beleid op te heffen en deze mensen een verblijfsalternatief in Noord-Irak tegen te werpen. Hierop zijn de verleende verblijfsvergunningen ingetrokken of niet meer verlengd. In Nederland heeft iedereen het recht om bezwaar in te dienen tegen een besluit van de overheid. Zo ook deze asielzoekers (onder de VW 2000 is dat niet meer zo, maar dat geldt niet voor deze mensen). Dat is geen oneigenlijk of bovenmatig gebruik maken van gastvrijheid of de procedure, maar een heel logisch gevolg van een vastgelegd recht. Daarbij is het ook helemaal niet verwonderlijk dat mensen het niet eens zijn met het verblijfsalternatief in Noord-Irak, aangezien de meningen over de leefsituatie aldaar zeer verdeeld zijn.
Dat gebrek aan kennis valt wel mee, we spraken over twee verschillende zaken: ik had het over asielzoekers in het algemeen (het traineren van asielprocedures is al jarenlang gebruik in Nederland, door keer op keer in beroep te gaan, evenals het "kwijtraken" van je reispapieren).
Maar goed, met deze groep Irakezen is het voor GroenLinks makkelijk scoren. Want niemand verhuist graag vanuit Nederland naar Noord-Irak, een land dat eigenlijk geen land is. Het grote probleem is alleen dat als je alle wereldburgers toelaat die niet in een leuk en gezellig land wonen, we de randstad tot Groningen kunnen uitbreiden.
quote:
Als tijdens de asielprocedure blijkt, bijvoorbeeld in de bezwaarprocedure, dat een asielzoeker valse informatie heeft gegeven over zijn identiteit en nationaliteit dan is dit altijd een grond om de aanvraag of het bezwaar af te wijzen. Er is daarbij geen sprake van verjaring. Mensen die drie jaar of langer door toedoen van de IND in de procedure zitten, komen automatisch in aanmerking voor een verblijfsvergunning op basis van driejaren tijdsverloop in de asielprocedure mits er geen contra-indicaties zijn, zoals bijvoorbeeld criminele antecedenten of het bewust opgeven van onjuiste informatie.
Al vele jaren wordt de grote meerderheid van de asielaanvragen (80 tot 90 procent) afgewezen. Die valse informatie over je identiteit of nationaliteit is nog enigzins te controleren, de rest van je asielverhaal is veel lastiger. Met een beetje inlevingsvermogen begrijpt iedereen dat asielzoekers hun verhalen "aanpassen", dat die verhalen in het land van herkomst worden afgestemd, om vooral hier te kunnen blijven. Dit heb ik overigens uit eerste hand gehoord, men weet precies welke redenen van vervolging hier indruk maken.
Goed, en wat is de sanctie voor mensen die jarenlang ten onrechte rechters, ambtenaren, advocaten en woonruimte in beslag hebben genomen? Ze krijgen geen verblijfstatus.
Het is alsof je een jaar lang de auto van je buurman "leent" zonder iets te vragen, na afloop geef je hem gewoon weer terug, en omdat je de auto niet mag houden ben je al genoeg "gestraft".
Als het nou een kleine minderheid betrof, was het nog makkelijk te accepteren, maar de asielprocedure wordt dus al jarenlang massaal misbruikt. Dat financieel eigenbelang de belangrijkste drijfveer is voor de grote meerderheid van de asielzoekers is begrijpelijk, net zoals de onvrede onder de vele Fortuyn-stemmer begrijpelijk is. Het wordt eens tijd om realistisch naar het asielbeleid te kijken, Nederland kan en hoeft niet alle wereldproblemen op te lossen.
"Gentlemen! You can't fight in here, this is the War Room!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')