Ik lees net in een nieuwsbericht dat de prijzen van de treinkaartjes WEER omhoog gaan.
Ik weet ook dat elk jaar de buskaart met prijs omhoog vliegen.
Benzine kopte ook de 1,60. Maar dat kwam door gezeik met olie, want nu is ie weer 1,30 hier om de hoek
Maar waarom maakt nederland al het openbaar vervoer duurder, maar gebeurt er niks met de wegenbelasting van auto's, of gooien ze nog een kwartje van de kok op brandstofprijzen?
Don't take me wrong, ik ben er echt tegen dat autorijden (nog) duurder gaat worden.
Maar als overheid mag je toch wel het OV wat aantrekkelijker te maken door bedrijven subsidies te geven als hun werknemers met het OV gaan (50% off, ofzo). Maar dat gaat niet.
Nog zo onnozel iets is:
Benzine is over het algemeen schoner als Diesel, daar komt het verschil in wegenbelasting vandaan, dus kan je auto zo 3x duurder wezen in de wegenbelasting.
Maar als diesel zo vervuilend is en de overheid die auto's eigenlijk onaantrekkelijk wilt maken, waarom kom je dan goedkoper met een diesel als je er veel mee rijdt?
Klacht: Nederlandse Overheid zit te bitchen over milieu en files, waardoor ze eigenlijk willen dat het OV meer wordt gebruikt. Maar falen keihard omdat OV steeds duurder wordt en daardoor de auto aantrekkelijker blijft worden, ondanks de files. En natuurlijk zeiken dat diesel zo vervuilt en extra belasten, maar het voor mensen die veel kilometers maken goedkoper uitkomt om met een roetfabriek rond te rijden

.
Bonus:
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img]
Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]