abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68461927
Ik lees net in een nieuwsbericht dat de prijzen van de treinkaartjes WEER omhoog gaan.
Ik weet ook dat elk jaar de buskaart met prijs omhoog vliegen.
Benzine kopte ook de 1,60. Maar dat kwam door gezeik met olie, want nu is ie weer 1,30 hier om de hoek

Maar waarom maakt nederland al het openbaar vervoer duurder, maar gebeurt er niks met de wegenbelasting van auto's, of gooien ze nog een kwartje van de kok op brandstofprijzen?

Don't take me wrong, ik ben er echt tegen dat autorijden (nog) duurder gaat worden.

Maar als overheid mag je toch wel het OV wat aantrekkelijker te maken door bedrijven subsidies te geven als hun werknemers met het OV gaan (50% off, ofzo). Maar dat gaat niet.

Nog zo onnozel iets is:
Benzine is over het algemeen schoner als Diesel, daar komt het verschil in wegenbelasting vandaan, dus kan je auto zo 3x duurder wezen in de wegenbelasting.

Maar als diesel zo vervuilend is en de overheid die auto's eigenlijk onaantrekkelijk wilt maken, waarom kom je dan goedkoper met een diesel als je er veel mee rijdt?

Klacht: Nederlandse Overheid zit te bitchen over milieu en files, waardoor ze eigenlijk willen dat het OV meer wordt gebruikt. Maar falen keihard omdat OV steeds duurder wordt en daardoor de auto aantrekkelijker blijft worden, ondanks de files. En natuurlijk zeiken dat diesel zo vervuilt en extra belasten, maar het voor mensen die veel kilometers maken goedkoper uitkomt om met een roetfabriek rond te rijden .
Bonus:
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_68461984
Hoezo zou je naar buiten gaan? Fok! is binnen
pi_68462221
Stormloop
Op maandag 14 september 2009 10:46 schreef Buschetta het volgende:
Oplosing is simpel.
Koop een paar kuikentjes. Als je er meer als 3 kapot kan stampen voor een groepje kleuters dan ben je een bikkel.
pi_68462464
Snap ook inderdaad niet dat na al hun gezeur de prijzen weer omhoog gaan.
Naja snap t op zich wel, zowel ProRail als de overheid willen ¤¤¤¤¤

pi_68462757
Idd, en zo werkt et dus niet.
En al betaal ik 200 euro per maand meer voor een auto, het is zoveel beter als het OV.

Maar vooral dat verhaal van benzine en diesel. Dat is toch zwaar kansloos .
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
  dinsdag 28 april 2009 @ 15:51:58 #6
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_68463120
Diesel is echt niet slechter als bezine. Misschien is een liter diesel wel vervuilender als een liter benzine maar je rijdt er wel meer kilometers op.
pi_68463342
Ze moeten geld verbieden en drugs legaal.
pi_68463373
Ze willen je geld, snap het nou.
Op zaterdag 22 januari 2011 20:00 schreef 92Merel het volgende:
Het is best vies eigenlijk :@ Maar als je het snel doorslikt heb je er weinig last van :D
  dinsdag 28 april 2009 @ 16:03:15 #9
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_68463534
Omdat het kan!..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  dinsdag 28 april 2009 @ 16:07:34 #10
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_68463677
Wat ik hier overigens ook niet snap is dat ze het verhogen van de kosten maar als oplossing voor alles zien... Ik kan mijn euro's maar 1x uitgeven, of hebben ze ergens een methode om euro's vaker uit te kunnen geven zonder je in het criminele circuit te begeven?

En OV is gewoon echt veeeeel te duur hier, om die reden zou ik al nooit met de trein gaan.
Don't let my username fool you...
  dinsdag 28 april 2009 @ 16:15:17 #11
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_68463976
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:07 schreef Metalfreak het volgende:
Wat ik hier overigens ook niet snap is dat ze het verhogen van de kosten maar als oplossing voor alles zien... Ik kan mijn euro's maar 1x uitgeven, of hebben ze ergens een methode om euro's vaker uit te kunnen geven zonder je in het criminele circuit te begeven?

En OV is gewoon echt veeeeel te duur hier, om die reden zou ik al nooit met de trein gaan.
Zet jij je auto maar even in Amterdam in het centrum neer. Kost je heel wat meer dan een treinkaartje per dag.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 28 april 2009 @ 16:21:53 #12
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_68464228
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 15:18 schreef Sjibble het volgende:
Ik lees net in een nieuwsbericht dat de prijzen van de treinkaartjes WEER omhoog gaan.
Ik weet ook dat elk jaar de buskaart met prijs omhoog vliegen.
Benzine kopte ook de 1,60. Maar dat kwam door gezeik met olie, want nu is ie weer 1,30 hier om de hoek

Maar waarom maakt nederland al het openbaar vervoer duurder, maar gebeurt er niks met de wegenbelasting van auto's, of gooien ze nog een kwartje van de kok op brandstofprijzen?
De wegenbelasting is al duurder geworden en weet niet of het woord kmheffing je iets zegt?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 28 april 2009 @ 16:51:19 #13
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_68465411
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:15 schreef fathank het volgende:

[..]

Zet jij je auto maar even in Amterdam in het centrum neer. Kost je heel wat meer dan een treinkaartje per dag.
Lang leve het niet wonen in de buurt van de Randstad En ik kan elke eerste 2 uur gratis parkeren in elke Q-park garage in Nederland
Don't let my username fool you...
  dinsdag 28 april 2009 @ 16:53:41 #14
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_68465518
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 15:51 schreef punkjunk het volgende:
diesel wel vervuilender als
Stop daar eens mee.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 28 april 2009 @ 17:55:53 #15
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_68467834
Nog meer subsidie? De kosten van je treinkaartje zijn al voor de helft gedekt met subsidie. Ik zeg afschaffen dat OV.
pi_68469194
Denken dat de overheid ook maar enigsinds geinteresseerd is in het milieu Verder dan 'heffing' gaan ze niet hoor
pi_68470937
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 18:35 schreef LoggedIn het volgende:
Denken dat de overheid ook maar enigsinds geinteresseerd is in het milieu Verder dan 'heffing' gaan ze niet hoor
Dat dus. Het milieu gebruiken ze alleen als excuus om mensen nog meer geld af te troggelen dan ze al doen.
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:15 schreef fathank het volgende:

[..]

Dan nog. Ik betaal liever 50 euro voor een dag parkeren dan dat ik al die ellende van het OV moet ervaren. 20 keer overstappen, vooral niet op elkaar aansluitende treinen/bussen, vertraging, sowieso reistijd, irritante tering sjonnies in de trein met hun mobieltjes en harde muziek, overvolle treinen/bussen. Nee, al maken ze autorijden duurder, mij krijg je het OV niet meer in.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  dinsdag 28 april 2009 @ 19:52:29 #18
77575 NiTiN
Move On Up
pi_68472071
auto
I went clubbing. Softest coat ever.
  dinsdag 28 april 2009 @ 20:19:57 #19
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_68473225
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 19:22 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Dat dus. Het milieu gebruiken ze alleen als excuus om mensen nog meer geld af te troggelen dan ze al doen.
[..]

Dan nog. Ik betaal liever 50 euro voor een dag parkeren dan dat ik al die ellende van het OV moet ervaren. 20 keer overstappen, vooral niet op elkaar aansluitende treinen/bussen, vertraging, sowieso reistijd, irritante tering sjonnies in de trein met hun mobieltjes en harde muziek, overvolle treinen/bussen. Nee, al maken ze autorijden duurder, mij krijg je het OV niet meer in.
Als ze het wat meer zoals in de ICE zouden maken zou het Ov een serieus alternatief zijn. Rustige mensen die the financial Times lezen enzovoort
Nu is het OV een creche voor tokkies alcoholisten, en psychoten. Ik snap best dat de mensen die meer kunnen betalen daar nog niet dood in gevonden willen worden. Als werkgever zou ik eerder een lease auto geven dan een OV kaart.
pi_68743570
Nog zoiets
De doorstroom van het verkeer op snelwegen.
Er zijn landen waar je 130 mag, en Oostenrijk expirimenteert nu zelfs met 160 en het heeft ALLEEN maar voordelen! Schoner, Rustiger, en zelfs Veiliger!!

Maar Nederland vindt dat door de files in de ring van Amsterdam naar 80 moet, om de files te verkleinen.
Nee dat helpt

Dat is hetzelfde als je bad vol laten lopen met water terwijl de stop eruit is. Alleen maken ze de afvoer smaller, maar blijft de toevoer even groot. En op een gegeven moment stroomt de boel over.
[/quote]
pi_68743988
Ook zo leuk dat als er een rijbaan bijkomt er per rijbaan meteen 20km/u van de max snelheid af gaat. Ik dacht ook dat al lang gebleken was dat de 80KM zones geen zin hadden. Hoe halen ze het dan in hun hoofd om er nog meer neer te leggen?

Nog een mooi voorbeeld. De A1 bij Barneveld, daar is dus een spitsstrook en daar mag je 80 (als die open is) terwijl op de baan ernaast (tegenovergestelde richting) gewoon 120 gereden mag worden. Wat ze beter eens kunnen doen is die haakse bocht naar de A30 eens fatsoenlijk maken, want daarom staan er files.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')