Die Pure Origins, lijkt mequote:
Ik ken ze alweer een tijdje daarom had ik zoiets van.. heb ik nu een nieuwe smaak gemistquote:Op woensdag 19 augustus 2009 01:21 schreef JtodaX het volgende:
becks
[..]
Die Pure Origins, lijkt me"Nieuw"
Ik had er persoonlijk zelf niet aan gedacht het door de melk heen te mikken alvorens deze op te schuimen. Nutteloos was je tip dus niet.quote:Op maandag 17 augustus 2009 20:27 schreef jack4ya het volgende:
En anders lees ik even boven mijn post. Zo uniek was mijn siroop tip dus niet. *pruil*
Ik heb een echte, onvervalste Lattemento. Zelfde principe als een Aeroccino, alleen dan voor 3 tientjes bij de kruidvat..quote:Op maandag 17 augustus 2009 20:27 schreef jack4ya het volgende:
- Even over die Aeroccino: het ding is achterlijk duur (gelukkig cadeau gehad) maar ik denk wel dat het het waard is. Supermakkelijk, snel, schoonmaken beperkt zich tot afspoelen en drogen. Melk is precies af te passen en schuim is altijd perfect, vanaf de eerste keer.
Ik heb er zondag een mix van 1/4 ontkalker en 3/4 water, vol reservoir van mijn M100A Volledig er door heen laten pompen, eerste mok was beetje bruinig water maar de rest was gewoon kraakhelder. Kan ook bijna geen vuil in komen, want de capsule gaat bijna helemaal voorin de machine. Enige plek waar de koffie stroomt is langs voor uit het tuitje. De rest van het systeem gaat er alleen maar water door heen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 20:17 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Ja, daar zou ik dan weer wat huiverig voor zijn. Mocht je het nog niet gedaan hebben, bij mijn HG ontkalker spulletje gaat het als volgt:
75 ml ontkalker met 9x 75 ml water mengen (is ongeveer een heel reservoir vol bij de Magimix m200) en zo 10 minuten laten staan. (app. uit) Vervolgens apparaat aan zetten, de helft van de bak door laten lopen (ongeveer 3 kopjes (:P)) om vervolgens het apparaaat weer uit te zetten. 10 minuten laten staan (kan het je leidinkjes mooi reinigen) en vervolgens weer door laten lopen. Minimaal 3 keer hierna naspoelen met normaal water en your good to go. Tenminste, zo staat het dus op de verpakking van de HG espresso apparaat en pad ontkalker.
De mijne van het weekend gedaan. Resultaat; er kwam geen kalk uit voor zover ik kon zien, wel genoeg koffie drab.En of het geholpen heeft geen idee, maar met die HG set doe ik wel een jaartje of 2 denk ik.
Lattemento echt net zo fijn als de aeroccino? Want die is wel echt hartstikke duur als je 'm los wilt kopen..quote:Op woensdag 19 augustus 2009 21:54 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Ik had er persoonlijk zelf niet aan gedacht het door de melk heen te mikken alvorens deze op te schuimen. Nutteloos was je tip dus niet.
[..]
Ik heb een echte, onvervalste Lattemento. Zelfde principe als een Aeroccino, alleen dan voor 3 tientjes bij de kruidvat..
de ontkalker die je erbij gooit reageert met de kalk, en vormt zo een oplosbare stof... Dus logisch dat je geen kalk ziet...quote:Op donderdag 20 augustus 2009 19:47 schreef neo2000 het volgende:
Volgens mij is dat ontkalken ook dikke onzin, aangezien ik er geen kalk uit heb zien komen.
Het schoonmaken en dat het weer een apart ding met een eigen stekker is. Ja, dat klinkt stom maar het is vervelend want dan moet de magnetron er weer uit en blabla. Ik word er nogal moe van na 1,5 jaar kutten met stekkers.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:00 schreef jack4ya het volgende:
He? Wat vind je er dan waardeloos aan??
Mja, de mijne wel..quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:13 schreef JufMariska het volgende:
[..]
Lattemento echt net zo fijn als de aeroccino? Want die is wel echt hartstikke duur als je 'm los wilt kopen..
Het loont zeker om ook online te kijken. Scheelde ons 75 euro zonder speciale acties ofzoquote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:39 schreef Svyatagor het volgende:
Ik ben in de markt voor een Nespresso-apparaat..Krijg je er meteen capsules bij, of verkoopt de retailer (zeg mediamarkt) die ook? En welk apparaat raden jullie aan? Budget is max 350 euro. Ik heb nu een Saeco Giro, maar dat is een ongelofelijk kutding, om de haverklap kapot. Bij een vriend drink ik regelmatig Nespresso en die vind ik heeerlijk. Vandaar. En lopen er nu nog mooie acties?
Nice!!!quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:47 schreef neo2000 het volgende:
Overigens, voor de mensen die benieuwd waren naar de elcheapo Lattemento melkopschuimer:
[ afbeelding ]
Warme melk onderin is wat gelig.. Dat komt door de hazelnoot siroop die er doorheen zit van DE.. Werkt overigens beter om de siroop door de melk heen te gooien dan door de koffie zelf. Oh, en bovenin is het schuim ietwat ingezakt, komt door de cacao die er al even op lag.
I try..quote:
Cool. Ik ben ook nog een beetje aan het dubben of ik toch niet even doorspaar en een echt espressoapparaat koop, heeft ook wel wat. Aan de andere kant ken ik mezelf goed en vind ik het na een half jaar teveel gedoe, even een bakkie maken. Vandaar Nespresso..quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:50 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Het loont zeker om ook online te kijken. Scheelde ons 75 euro zonder speciale acties ofzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |