abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 augustus 2009 @ 01:21:42 #201
199696 JtodaX
Dat ben ik. Jij. Ons.
pi_71999023
becks
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 21:57 schreef MissHobje het volgende:

[..]

euhm welke precies ?
Die Pure Origins, lijkt me "Nieuw"
Ik aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de inhoud van de door mij geplaatste berichten.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 17:02:28 #202
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_72014272
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 01:21 schreef JtodaX het volgende:
becks
[..]

Die Pure Origins, lijkt me "Nieuw"
Ik ken ze alweer een tijdje daarom had ik zoiets van.. heb ik nu een nieuwe smaak gemist !
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  woensdag 19 augustus 2009 @ 21:54:04 #203
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_72022520
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 20:27 schreef jack4ya het volgende:
En anders lees ik even boven mijn post. Zo uniek was mijn siroop tip dus niet. *pruil*
Ik had er persoonlijk zelf niet aan gedacht het door de melk heen te mikken alvorens deze op te schuimen. Nutteloos was je tip dus niet.
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 20:27 schreef jack4ya het volgende:
- Even over die Aeroccino: het ding is achterlijk duur (gelukkig cadeau gehad) maar ik denk wel dat het het waard is. Supermakkelijk, snel, schoonmaken beperkt zich tot afspoelen en drogen. Melk is precies af te passen en schuim is altijd perfect, vanaf de eerste keer.
Ik heb een echte, onvervalste Lattemento. Zelfde principe als een Aeroccino, alleen dan voor 3 tientjes bij de kruidvat..
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_72024036
Ja he... Ik roep ook maar wat natuurlijk maar ik ben er wel erg blij met ons cadeau. Die had ik ook niet geweten hoor. Mooi alternatief denk ik.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 08:51:48 #205
198059 kwaakvaak
kwik kwek en kwaak..
pi_72030867
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 20:17 schreef neo2000 het volgende:

[..]

Ja, daar zou ik dan weer wat huiverig voor zijn. Mocht je het nog niet gedaan hebben, bij mijn HG ontkalker spulletje gaat het als volgt:
75 ml ontkalker met 9x 75 ml water mengen (is ongeveer een heel reservoir vol bij de Magimix m200) en zo 10 minuten laten staan. (app. uit) Vervolgens apparaat aan zetten, de helft van de bak door laten lopen (ongeveer 3 kopjes (:P)) om vervolgens het apparaaat weer uit te zetten. 10 minuten laten staan (kan het je leidinkjes mooi reinigen) en vervolgens weer door laten lopen. Minimaal 3 keer hierna naspoelen met normaal water en your good to go. Tenminste, zo staat het dus op de verpakking van de HG espresso apparaat en pad ontkalker.

De mijne van het weekend gedaan. Resultaat; er kwam geen kalk uit voor zover ik kon zien, wel genoeg koffie drab. En of het geholpen heeft geen idee, maar met die HG set doe ik wel een jaartje of 2 denk ik.
Ik heb er zondag een mix van 1/4 ontkalker en 3/4 water, vol reservoir van mijn M100A Volledig er door heen laten pompen, eerste mok was beetje bruinig water maar de rest was gewoon kraakhelder. Kan ook bijna geen vuil in komen, want de capsule gaat bijna helemaal voorin de machine. Enige plek waar de koffie stroomt is langs voor uit het tuitje. De rest van het systeem gaat er alleen maar water door heen.
Weet je, een slet is een eigenlijk gewoon een prostituee zonder ondernemers geest.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 19:47:38 #206
48067 neo2000
pi_72050791
Volgens mij is dat ontkalken ook dikke onzin, aangezien ik er geen kalk uit heb zien komen.
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_72134501
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 21:54 schreef neo2000 het volgende:

[..]

Ik had er persoonlijk zelf niet aan gedacht het door de melk heen te mikken alvorens deze op te schuimen. Nutteloos was je tip dus niet.
[..]

Ik heb een echte, onvervalste Lattemento. Zelfde principe als een Aeroccino, alleen dan voor 3 tientjes bij de kruidvat..
Lattemento echt net zo fijn als de aeroccino? Want die is wel echt hartstikke duur als je 'm los wilt kopen..
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_72140590
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 19:47 schreef neo2000 het volgende:
Volgens mij is dat ontkalken ook dikke onzin, aangezien ik er geen kalk uit heb zien komen.
de ontkalker die je erbij gooit reageert met de kalk, en vormt zo een oplosbare stof... Dus logisch dat je geen kalk ziet...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_72142419
Lijkt me dat deze zo'n beetje de beste keus is naast de echte en duurdere Aeroccino.

http://www.koffiebean.nl/product_info.php?cPath=37&products_id=115
Kom je toch nog op 42,50 (inc. verzend)
pi_72142848
Ik vind de Aeroccino dus echt waardeloos, ook al gebruik ik hem elke dag.
Daarom wil ik een Lattissima. Wie heeft er één en wie kan me vertellen of de melk daar goed warm in wordt?
Go hard or go home
pi_72143428
He? Wat vind je er dan waardeloos aan??
pi_72143683
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 16:00 schreef jack4ya het volgende:
He? Wat vind je er dan waardeloos aan??
Het schoonmaken en dat het weer een apart ding met een eigen stekker is. Ja, dat klinkt stom maar het is vervelend want dan moet de magnetron er weer uit en blabla. Ik word er nogal moe van na 1,5 jaar kutten met stekkers.
Oh en het feit je enorm voorzichtig moet zijn met schoonmaken anders doet die het weer 3 dagen niet. Er hoeft maar iets van water bij de onderkant te komen of het ding verrekt het. Dit is mijn 3e trouwens al.
Waardeloos prul maar als die het doet dan is het schuim geweldig, dat weer wel.

Kijk, die Lattissima heeft maar één stekker en het schoonmaken ziet er easy breezy uit.
Nu moet alleen nog het schuim perfect zijn en dan ben ik om.
Go hard or go home
pi_72143853
Ow dit herken ik helemaal niet.
Aan stekkers kan je arme Aeroccino niets doen natuurlijk maar als je weinig contactdozen hebt, sja, dan blijf je wel bezig ja. Wel eens aan een contactdoosblokje gedacht? (Zolang je je geliefde Latissima nog niet hebt?)

Schoonmaken is bij mij juist heel makkelijk. Ik spoel er wat water door, garde ligt dan in de gootsteen en spoelt dan mee schoon, ik droog 'm met een enorm franse slag af met een theedoek en dat is het. Garde -plop- er weer in en weer neer zetten op zijn plateautje.

Dat van dat water mag idd niet. Bij mij staat er dat ie waterdicht is. (Ga ik niet uitproberen trouwens) Als ie al zo vaak stuk is, dan is dat zeker naadje.

Ik heb even naar zo'n Lattissima gekeken, een vriendin heeft 'm. Schoonmaken duurde wel langer (kannetje en pijpje uitspoelen naar ik me herinner) dan mijn beker omspoelen. Maar het is wel lekker alles in 1.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:05:18 #214
3185 Adelante
To let it go now
pi_72145659
Mijn aeroccino zit 'vast' op de Citiz machine, geen gedoe met snoeren en super handig Alleen mag de melk wel iets warmer zijn.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:42:44 #215
48067 neo2000
pi_72146851
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:13 schreef JufMariska het volgende:

[..]

Lattemento echt net zo fijn als de aeroccino? Want die is wel echt hartstikke duur als je 'm los wilt kopen..
Mja, de mijne wel.. Kan om heel eerlijk te zijn niet echt goed vergelijken, omdat ik nog nooit een bakkie gehad heb met schuim uit een echte aerocchino.

Voordelen het goedkope ding van mij:
Makkelijk schoonnaken.. (omspoelen en daarna een doekje er doorheen..)
Werkt gewoonweg zoals het hoort, zelfs met magere melk uit een pak schuimt het goed op..

Je gooit er melk in tot net onder max (als je tot aan max vult wil mijn uitvoering, de goedkoopste LM140, zie http://www.lattemento.nl/lattemento/lm140-nl.html nog wel eens overlopen..) en hij verwarmt de melk en schuimt hem op..
Lepeltje bij de schenktuit, en de warme melk onderin de lattemento loopt langs je lepeltje onderin het kopje.. Daarna kopje even onder de Nespresso voor een Ristretto, daarna een paar lepels schuim uit de lattemento scheppen weer bovenop de koffie.. Krijg je van die mooie laagjes.. Nog een beetje cacao erover heen.. Als je grote doorzichtige Latte Macchiato glazen pakt hiervoor dan heb je gegarandeerd visite die niet weet wat ze overkomt.

Nadeel is dat soms de melk onderin de lattemento een klein beetje aan kan branden. Je proef er niets van in de melk, maar dan zit er net wat bruinige drab onderin je lattemento. Binnenkant is anti-aanbak, dus even wachten tot 'ie afgekoeld is, daarna omspoelen met warm water, en er een theedoekje doorheen om de eventuele restjes aangekoekte melk eruit te halen. Het is misschien allemaal wat omslachtiger als met de aerocchino, maar goed, het resultaat is er gewoon wel naar. Schuim is overigens zo dik dat ie de "lepeltje op schuim" test makkelijk doorstaat.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 20:39:08 #216
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_72212133
Ik ben in de markt voor een Nespresso-apparaat..Krijg je er meteen capsules bij, of verkoopt de retailer (zeg mediamarkt) die ook? En welk apparaat raden jullie aan? Budget is max 350 euro. Ik heb nu een Saeco Giro, maar dat is een ongelofelijk kutding, om de haverklap kapot. Bij een vriend drink ik regelmatig Nespresso en die vind ik heeerlijk. Vandaar. En lopen er nu nog mooie acties?
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  donderdag 27 augustus 2009 @ 21:02:57 #217
199696 JtodaX
Dat ben ik. Jij. Ons.
pi_72212804
Je krijgt er een proefverpakking bij van 1 dozijn capsules. Die retailers verkopen het allemaal NIET. Alleen verkrijgbaar bij de Nespresso winkels (al dan niet in de Bijenkorf) en hun website.
En nee, zover ik weet zijn er atm geen mooie acties.
Ik aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de inhoud van de door mij geplaatste berichten.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:47:41 #218
48067 neo2000
pi_72235145
Overigens, voor de mensen die benieuwd waren naar de elcheapo Lattemento melkopschuimer:

Warme melk onderin is wat gelig.. Dat komt door de hazelnoot siroop die er doorheen zit van DE.. Werkt overigens beter om de siroop door de melk heen te gooien dan door de koffie zelf. Oh, en bovenin is het schuim ietwat ingezakt, komt door de cacao die er al even op lag.
pi_72235236
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 20:39 schreef Svyatagor het volgende:
Ik ben in de markt voor een Nespresso-apparaat..Krijg je er meteen capsules bij, of verkoopt de retailer (zeg mediamarkt) die ook? En welk apparaat raden jullie aan? Budget is max 350 euro. Ik heb nu een Saeco Giro, maar dat is een ongelofelijk kutding, om de haverklap kapot. Bij een vriend drink ik regelmatig Nespresso en die vind ik heeerlijk. Vandaar. En lopen er nu nog mooie acties?
Het loont zeker om ook online te kijken. Scheelde ons 75 euro zonder speciale acties ofzo
pi_72235920
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 16:47 schreef neo2000 het volgende:
Overigens, voor de mensen die benieuwd waren naar de elcheapo Lattemento melkopschuimer:
[ afbeelding ]
Warme melk onderin is wat gelig.. Dat komt door de hazelnoot siroop die er doorheen zit van DE.. Werkt overigens beter om de siroop door de melk heen te gooien dan door de koffie zelf. Oh, en bovenin is het schuim ietwat ingezakt, komt door de cacao die er al even op lag.
Nice!!!
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:59:46 #221
48067 neo2000
pi_72238757
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 17:13 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Nice!!!
I try.. Mede dankzij jouw siroop-door-melk-en-schuim-tip.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:55:19 #222
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_72240302
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 16:50 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Het loont zeker om ook online te kijken. Scheelde ons 75 euro zonder speciale acties ofzo
Cool. Ik ben ook nog een beetje aan het dubben of ik toch niet even doorspaar en een echt espressoapparaat koop, heeft ook wel wat. Aan de andere kant ken ik mezelf goed en vind ik het na een half jaar teveel gedoe, even een bakkie maken. Vandaar Nespresso..
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 20:22:08 #223
87334 lekzzz
It's not easy being green
pi_72241006
We hebben hier op kantoor een prachtige blinkende italiaanse espressoapparaat staan.

Ik ben er klaar mee...
- borsteltje pakken
- douchekop afborstelen
- douchekop doorspoelen
- ondertussen bonen malen
- melkkannetje pakken
- melk pakken
- gemalen koffie in cup tappen
- koffie aanpersen met stamper
(- filtercup omspoelen en drogen)
- filtercup in houder plaatsen
- knopje voor het water indrukken
- stoompijpje laten lopen
- melk opschuimen (mislukt me nog steeds na 2 maanden)
- stoompijpje legen en afnemen
- melk weer in koelkast
- knop uit, kop eronder uit
- mislukte melk opgieten
- restant van melk weggooien (voor 1 persoon lukt niet)
- melkkannetje omspoelen en weer in koelkast
- houder met oude koffie uitnemen
- oude koffie uitslaan in bak
- filtercup uit koffieprut hengelen (vergeet altijd dat die los zit)
- filtercup omspoelen en weer in houder in apparaat

Dat was het wel geloof ik...

... en dan je lauwe koffie eindelijk op kunnen drinken.
Xiaomi Mi-2 16GB/JB 4.1.1
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 20:23:30 #224
87334 lekzzz
It's not easy being green
pi_72241056
Dus maakt mijn baas 'm inmiddels voor me, aangezien hij degene was die 'm zo graag wilde.
Ik ben 'm erg dankbaar.
Xiaomi Mi-2 16GB/JB 4.1.1
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 20:50:34 #225
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_72266484
Enne hoe haal ik het kreng weer uit zijn ontkalingsstand? snap er geen fluit van
Heb een milk/citzn gevalletje en alles opgevolgd zoals de naslagwerken aangeven lang zat doorgespoeld na ontkalken enzo, maar wil op zich nu wel een bakkie maar als ie opwarmt (langzaam knippert) dan schiet ie daarna in het snel knipperen, dat klopt dus niet.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')