FOK!forum / Klaagbaak / Dure helpdesks
Espabiladomaandag 27 april 2009 @ 00:24
Ik ging een treinticket naar Berlijn boeken bij NS Hispeed. Data en gegevens opgegeven, iDeal betaling gedaan, nieuwe pagina laden... error, probeer het opnieuw bla bla. Ik dat doen, met succes. Kijk ik net bij m'n telebankieren is het dus wel 2x afgeschreven

Morgen maar even bellen dan:
quote:
Voor vragen die naar voren komen bij het online boeken kunt u terecht bij de Internet Support Desk. Telefoonnummer:

0900 - 9296/keuze 2
(0,35 euro per minuut)
0,35 euro per minuut?! Ja die euro's mogen ze fijn overmaken bovenop de terugstorting

Klacht: Bedrijven die fouten maken en dat de klant die daar slachtoffer van is nog eens 'vrijwillig' geld mag gaan betalen om het opgelost te krijgen. En dat dat nog steeds zomaar kan in NL

Dubbelklacht: NS

Edit: NS Hispeed heeft mij zelf ge-emailed al dat er een dubbele betaling is en of ik het teruggestort wil hebben of nog een boeking wil doen

Klacht in het algemeen over 0900 helpdesks blijft staan

[ Bericht 14% gewijzigd door Espabilado op 27-04-2009 17:06:47 ]
sappomaandag 27 april 2009 @ 00:29
Hey jij hebt ook al zo'n geil principieel topic over de NS net als ik.
Ben jij toevallig ook een arme sloeber?

NS geeft mijn 4,35 euro niet!
Espabiladomaandag 27 april 2009 @ 00:31
Geld genoeg maar ik weiger extra geld uit te moeten geven aan een bedrijf puur omdat die een fout hebben gemaakt. Is je reinste diefstal.

De NS moet eerder míj betalen voor het extra ongemak. Dus ik pleit dat vanaf nu je 0,35 euro p/m ontvangt als je een helpdesk moet bellen.
Posergoth6667maandag 27 april 2009 @ 00:32
klacht onterecht.

NS HighSpeed
0900 nummer: 0900 9296
Alternatief nummer: 088 6712000
sappomaandag 27 april 2009 @ 00:33
quote:
Op maandag 27 april 2009 00:31 schreef Espabilado het volgende:
Geld genoeg maar ik weiger extra geld uit te moeten geven aan een bedrijf puur omdat die een fout hebben gemaakt. Is je reinste diefstal.

De NS moet eerder míj betalen voor het extra ongemak. Dus ik pleit dat vanaf nu je 0,35 euro p/m ontvangt als je een helpdesk moet bellen.
Dus principieel geil topic, hoeveel geld wil je precies terug krijgen dan van de NS?
Espabiladomaandag 27 april 2009 @ 00:36
quote:
Op maandag 27 april 2009 00:32 schreef Posergoth6667 het volgende:
klacht onterecht.

NS HighSpeed
0900 nummer: 0900 9296
Alternatief nummer: 088 6712000
Dan is mijn klacht alsnog dat ze je geld willen afnemen door te staten bij de betreffende error:
SPOILER
Als deze fout zich voor blijft doen neem dan contact op

met onze Internet Support Desk 0900-9296, 0,35 euro pm.
Want waar haal jij dan dat alternatieve nummer vandaan?
sappomaandag 27 april 2009 @ 00:37
Heeft u nog vragen? Kijk dan bij Veelgestelde vragen op www.ns.nl of bel met onze klantenservice op telefoonnummer 0900- 2021163 (0,10 euro per minuut).


Met vriendelijke groet,

Nederlandse Spoorwegen

Dit bericht is automatisch aangemaakt en verstuurd. Teruggezonden berichten worden niet gelezen.

www.ns.nl
Espabiladomaandag 27 april 2009 @ 00:39
quote:
Op maandag 27 april 2009 00:33 schreef sappo het volgende:

[..]

Dus principieel geil topic, hoeveel geld wil je precies terug krijgen dan van de NS?
Ik vind werkelijk dat een of andere belangenorganisatie/overheid eens moet optreden tegen dit soort zaken. het mag toch niet zo zijn dat een consument de dupe is van een fout van een bedrijf en dat diezelfde consumenten de kosten mag gaan betalen om het op te lossen?! Is voor mij dan een principekwestie ja maar het gaat dan ook tegen alle logica in.
Espabiladomaandag 27 april 2009 @ 00:40
quote:
Op maandag 27 april 2009 00:37 schreef sappo het volgende:
Heeft u nog vragen? Kijk dan bij Veelgestelde vragen op www.ns.nl of bel met onze klantenservice op telefoonnummer 0900- 2021163 (0,10 euro per minuut).


Met vriendelijke groet,

Nederlandse Spoorwegen

Dit bericht is automatisch aangemaakt en verstuurd. Teruggezonden berichten worden niet gelezen.

www.ns.nl
NS Hispeed en NS.nl opereren vrijwel apart zover ik weet.
sappomaandag 27 april 2009 @ 00:41
quote:
Op maandag 27 april 2009 00:39 schreef Espabilado het volgende:

[..]

Ik vind werkelijk dat een of andere belangenorganisatie/overheid eens moet optreden tegen dit soort zaken. het mag toch niet zo zijn dat een consument de dupe is van een fout van een bedrijf en dat diezelfde consumenten de kosten mag gaan betalen om het op te lossen?! Is voor mij dan een principekwestie ja maar het gaat dan ook tegen alle logica in.
Ja maar ja, soms win je soms verlies je, is bij de kassa ook zo, soms krijg je wat geld te veel en soms betaal je te veel. Het gaat om dusdanig kleine bedragen dat niemand hier arm of rijk van wordt, of zie ik het verkeerd?
Espabiladomaandag 27 april 2009 @ 00:43
quote:
Op maandag 27 april 2009 00:41 schreef sappo het volgende:

[..]

Ja maar ja, soms win je soms verlies je, is bij de kassa ook zo, soms krijg je wat geld te veel en soms betaal je te veel. Het gaat om dusdanig kleine bedragen dat niemand hier arm of rijk van wordt, of zie ik het verkeerd?
Nou ik denk dat de enige reden dat UPC niet failliet ging was dat de duizenden mensen met problemen moesten betalen voor de helpdesklijn en lekker lang in de wacht gingen

Maar nogmaals het gaat er om dat bedrijven hun fouten doorrekenen aan de klant. Omgekeerde wereld. Als je een koelkast besteld en ze leveren de verkeerde zou het toch wat zijn als je 2x leveringskosten moet dokken? Let wel dat het gross van de bedrijven dit kunstje flikt en ze mensen aardig lang in de wacht zetten ook nog.

En nu heb ik nog een vaste telefoonlijn maar mensen met enkel een mobieltje zijn helemaal de sjaak.
Sapstengelmaandag 27 april 2009 @ 02:41
Terechte klacht inderdaad. Klantenservice hoort een gratis nummer te zijn. Het heet immers ook klantenservice, en geen klantendienst, wat al aangeeft dat het eigenlijk gratis verleend hoort te worden.
Probably_on_pcpmaandag 27 april 2009 @ 03:50
Waarom is dit de fout van de NS? Misschien moet jij eens een normale browser gaan gebruiken of de plugins updaten enzovoorts.
Wells.pmaandag 27 april 2009 @ 04:08
MENSEN!! www.vraagalex.nl
MrDrakomaandag 27 april 2009 @ 08:57
quote:
Op maandag 27 april 2009 04:08 schreef Wells.p het volgende:
MENSEN!! www.vraagalex.nl
mja de helft van die nummers werkt niet..
Espabiladomaandag 27 april 2009 @ 17:08
Ik riep te vroeg wb de NS zie edit
TommyGunwoensdag 29 april 2009 @ 09:36
quote:
Op maandag 27 april 2009 04:08 schreef Wells.p het volgende:
MENSEN!! www.vraagalex.nl
devl1nsectwoensdag 29 april 2009 @ 09:45
Gelijk paniek

DIRECT BELLEN! (ff naar de bank lopen en storneren was voldoende gweest)

Wordt TS geattendeerd door NS en krijgt hij het geld alsnog terug. Netjes van NS. Had niet anders verwacht.
Damzkieeewoensdag 29 april 2009 @ 09:51
quote:
Op maandag 27 april 2009 04:08 schreef Wells.p het volgende:
MENSEN!! www.vraagalex.nl

Telfort:
quote:
0900-nummer: 0900 9596 (30 cpm)
Alternatief nummer: 020 2002000 of 020 6976337
Bel alternatief gratis: Toon | Verberg


Rating:
Locatie: iLocal
Website: http://www.telfort.nl

Antwoordnummer: 11092
5200 VC 's-Hertogenbosch

Extra informatie:
Telfort geeft aan dat het eerdere nummer, 020 2005130 enkel voor zakelijk gebruik is.
Andere alternatief is het nummer 0800 1707.

Retail Support: 0800 2288027

Overige alternatieven:

020 2004442
020 2004443
020 2004445
020 2004446
020 2004488
020 2004448
2fastTGwoensdag 29 april 2009 @ 10:04
eens met klacht.
en vooral als je na 18 minuten te horen krijgt o, daarvoor moet je niet bij ons zijn we verbinden u door. :0
Moozziewoensdag 29 april 2009 @ 10:09
Gewoon je bank laten regelen kost niks
Bulletdodgerwoensdag 29 april 2009 @ 10:10
quote:
Op woensdag 29 april 2009 09:45 schreef devl1nsect het volgende:
Gelijk paniek

DIRECT BELLEN! (ff naar de bank lopen en storneren was voldoende gweest)

Wordt TS geattendeerd door NS en krijgt hij het geld alsnog terug. Netjes van NS. Had niet anders verwacht.
Waneer gaan mensen begrijpen dat dit alleen met automatische incasso's kan?
Gunnerwoensdag 29 april 2009 @ 10:13
quote:
Op woensdag 29 april 2009 10:10 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Waneer gaan mensen begrijpen dat dit alleen met automatische incasso's kan?
inderdaad

In elk topic waar het om betaling gaat heb je wel zo'n droeftoeter die 'storneren' roept

Het zou toch van de zotte zijn als je alles kan storneren? Bestelling doen bij webwinkel, product ontvangen en naar de bank rennen om het geld terug te halen.
sappowoensdag 29 april 2009 @ 11:59
quote:
Op woensdag 29 april 2009 10:10 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Waneer gaan mensen begrijpen dat dit alleen met automatische incasso's kan?
yep
gewoonomdathetkandonderdag 30 april 2009 @ 01:43
Terechte klacht! Klantenservices horen gewoon gratis te zijn.
Elwood1802vrijdag 1 mei 2009 @ 15:41
Ts die helpdesks dient te raadplegen