quote:Op zondag 26 april 2009 02:38 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Als je in nederland zulke dingen op straat zou vragen zou je ook zulke antwoorden krijgen hoor
Dat is waar, maar ik neem niet aan dat ze bijvoorbeeld bij CNN dit soort dingen zeggen, plus op school leer je dit soort dingen ook?quote:Op zondag 26 april 2009 02:51 schreef Oldbie het volgende:
Algemene kennis is natuurlijk ook erg afhankelijk van wat de media je voert.
Mensen nemen dat voor waar aan terwijl dat lang niet altijd het geval is.
CNN roept ook leugens hoorquote:Op zondag 26 april 2009 02:53 schreef Pedrobear het volgende:
[..]
Dat is waar, maar ik neem niet aan dat ze bijvoorbeeld bij CNN dit soort dingen zeggen, plus op school leer je dit soort dingen ook?
Klopt, maar sommige dingen, zoals de datum van 9-11 niet weten, dat gaat veel te ver.quote:Op zondag 26 april 2009 02:56 schreef Oldbie het volgende:
[..]
CNN roept ook leugens hoor
Ook op school worden leugens verkondigd.
Maargoed, er zijn wel tranentrekkers in je voorbeelden hoewel dat natuurlijk ook geen afspiegeling is van alle amerikanen.
Was het maar zo, laatst een nieuwsreporter die 'downtown Japan' zeiquote:Op zondag 26 april 2009 02:53 schreef Pedrobear het volgende:
[..]
Dat is waar, maar ik neem niet aan dat ze bijvoorbeeld bij CNN dit soort dingen zeggen, plus op school leer je dit soort dingen ook?
Dan heb jij het programma "Lekker Slim" nog nooit gezien. Zelfs bepaalde Amerikanen zijn niet zo dom:quote:Op zondag 26 april 2009 02:23 schreef Pedrobear het volgende:
Mijn klacht gaat over, zoals de TT al doet vermoeden over Amerikanen, en dan met name over bepaalde mensen die extreem dom zijn.
Bewijsmateriaal:
[..]
Subklacht en meevaller:![]()
(toch wel subklacht: In Nederland helaas ook:
quote:Op zondag 26 april 2009 03:11 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Dan heb jij het programma "Lekker Slim" nog nooit gezien. Zelfs bepaalde Amerikanen zijn niet zo dom:
http://www.rtl.nl/compone(...)ekker_Slim_s1_a2.xml
quote:Op zondag 26 april 2009 02:23 schreef Pedrobear het volgende:
(toch wel subklacht: In Nederland helaas ook:
Ouchquote:Op zondag 26 april 2009 03:11 schreef klabbakus het volgende:
[..]
Was het maar zo, laatst een nieuwsreporter die 'downtown Japan' zei
En al helemaal als je alleen de domme antwoorden in je montage laat zitten... (zoals dus altijd gebeurt in de 'dit volk is dom' filmpjes)quote:Op zondag 26 april 2009 02:38 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Als je in nederland zulke dingen op straat zou vragen zou je ook zulke antwoorden krijgen hoor
quote:Op zondag 26 april 2009 03:23 schreef Omniej het volgende:
[..]
En al helemaal als je alleen de domme antwoorden in je montage laat zitten... (zoals dus altijd gebeurt in de 'dit volk is dom' filmpjes)
Ja, volledig mee eens, maar extreem domme lui lopen nou eenmaal ook in het wild rond... Als je de hele dag op straat mensen vragen gaat stellen, kom je vanzelf wel een stuk of 4-5 mensen tegen die écht te dom zijn om te schijten. Vervolgens stel je juist die mensen een lange lijst met vragen en die monteer je achter elkaar in zo'n filmpje. Alle mensen die wel normaal antwoord geven, en dat heb je na twee vragen wel door, hoeven ze uiteraard niet meer verder te ondervragen.quote:Op zondag 26 april 2009 03:27 schreef Pedrobear het volgende:
[..]
Ik probeer niet te generaliseren, ik zeg ook sommige. Maar sowieso is het al te erg voor woorden dat mensen dit soort combinaties van woorden uitkramen.
Hmm met jou kan ik pratenquote:Op zondag 26 april 2009 03:43 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ja, volledig mee eens, maar extreem domme lui lopen nou eenmaal ook in het wild rond... Als je de hele dag op straat mensen vragen gaat stellen, kom je vanzelf wel een stuk of 4-5 mensen tegen die écht te dom zijn om te schijten. Vervolgens stel je juist die mensen een lange lijst met vragen en die monteer je achter elkaar in zo'n filmpje. Alle mensen die wel normaal antwoord geven, en dat heb je na twee vragen wel door, hoeven ze uiteraard niet meer verder te ondervragen.
En dan is het ook nog eens zo dat dit soort filmpjes volgens mij regelmatig in scene worden gezet. Sommige interviews zullen ongetwijfeld authentiek zijn, maar 't merendeel beschouw ik als nep...
Mjah, als je een topic opent waarbij je een bepaald volk per definitie als dommer bestempeld met een paar gemonteerde videootjes, dan is het generaliseren al in de OP begonnen natuurlijk....quote:Op zondag 26 april 2009 03:27 schreef Pedrobear het volgende:
Ik probeer niet te generaliseren
Natuurlijk. Het is eigenlijk te gek voor woorden dat er mensen zijn die denken dat ze dat soort domme mensen echt 1 na de ander zo interviewen.....quote:Op zondag 26 april 2009 04:06 schreef Pedrobear het volgende:
Helemaal met je eens, en ik hoop inderdaad dat het zo gebeurd
quote:Op zondag 26 april 2009 04:26 schreef maartena het volgende:
[..]
Natuurlijk. Het is eigenlijk te gek voor woorden dat er mensen zijn die denken dat ze dat soort domme mensen echt 1 na de ander zo interviewen.....
De Vakantieman, waar Frits Bom op Schiphol ging staan en aan mensen gingen vragen waar ze heen gingen, en dat dan moesten aanwijzen op de kaart.... zijn natuurlijk ook allemaal gemonteerde filmpjes.
quote:Op zondag 26 april 2009 04:23 schreef maartena het volgende:
[..]
Mjah, als je een topic opent waarbij je een bepaald volk per definitie als dommer bestempeld met een paar gemonteerde videootjes, dan is het generaliseren al in de OP begonnen natuurlijk....
Verder:
En om de intelligentie van de gemiddelde FP-poster nog even te onderdrukken:
LET OP niet alle amerikanenquote:en dan met name over bepaalde mensen die extreem dom zijn.
Nee, maar het is wel opvallend dat het klaagbaak topic "Amerikanen" heet, en niet "Domme Mensen"quote:Op zondag 26 april 2009 04:45 schreef Pedrobear het volgende:
LET OP niet alle amerikanen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |