Ik moest lachenquote:Op zaterdag 25 april 2009 21:58 schreef quirina het volgende:
Je gaat er misschien wat sneller van poepen.
Dat gaat wel op voor bijv. Jenever of vodka, maar likeuren bevatten heel veel suiker en sapjes die niet het eeuwige leven hebben.quote:Op zondag 26 april 2009 02:27 schreef L.in het volgende:
is zeker van die supermarkt-safari-shit?![]()
ik dacht te weten dat boven bepaalde alcoholpercentages drank niet over datum gaat, maar vanaf hoeveel...ik niet weet precies??
Ik heb hier aardig wat likeuren staan , maar zie nergens een houdbaarheidsdatum staanquote:Op zondag 26 april 2009 13:35 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Dat gaat wel op voor bijv. Jenever of vodka, maar likeuren bevatten heel veel suiker en sapjes die niet het eeuwige leven hebben.
maar volgens mij zit er voldoende alcohol in om het te conserveren.quote:Op zondag 26 april 2009 13:35 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Dat gaat wel op voor bijv. Jenever of vodka, maar likeuren bevatten heel veel suiker en sapjes die niet het eeuwige leven hebben.
suiker heeft juist het eeuwige leven... Vandaar jam.quote:Op zondag 26 april 2009 13:35 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Maar een fles bailey's haalt bij mij dan weer nooit de houdbaarheidsdatumquote:Op zondag 26 april 2009 22:53 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
suiker heeft juist het eeuwige leven... Vandaar jam.
Maar voor de meeste likeuren geldt dat de alcohol voldoende is om bederf tegen te gaan. Alleen Bailey's valt een beetje buiten die boot, omdat Bailey's juist een recept is waarin de verhoudingen zo zijn gekozen dat de room goed houdbaar blijft. Dat werkt uitstekend, maar niet veel langer dan een jaar. Andere likeurs zijn jarenlang houdbaar.
Ook als de fles geopend wordt, gaat 'ie nog zeker wel een jaar of drie mee. Wel het bewaarvoorschift volgen, natuurlijk. Dus een donkere, koele plaats.quote:Op zondag 26 april 2009 23:34 schreef Curiosity het volgende:
De houdbaarheid door alc, gaat alleen op als de drank het meest neutraal is.
Een likeur heeft toegevoegde aroma's en/of sappen en deze gaan ook binnen een jaar of anderhalf achteruit.
Alleen als de fles gesloten is en in het donker heeft gestaan is er een kans dat het nog goed is.
Suikers zijn juist wel lang houdbaar. Ik gok dat TS zich geen zorgen hoeft te makenquote:Op zondag 26 april 2009 13:35 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Dat dusquote:Op zondag 26 april 2009 23:34 schreef Curiosity het volgende:
De houdbaarheid door alc, gaat alleen op als de drank het meest neutraal is.
Een likeur heeft toegevoegde aroma's en/of sappen en deze gaan ook binnen een jaar of anderhalf achteruit.
Alleen als de fles gesloten is en in het donker heeft gestaan is er een kans dat het nog goed is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |