Theorie met je band? Waarom, en wat moet ik me daarbij indenken?quote:Op zondag 26 april 2009 20:02 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Niet geweest. Had theorieles met de band. We zouden erna nog gaan oefenen, maar niet meer gehaald.
k dacht al: ik mis ietsquote:Op zondag 26 april 2009 18:20 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Das niet zo moeilijk al die n3rdzooi staat er nier meer
Omdat we tegen een plafond aan lopen. We beginnen erg moeite te krijgen om interessante toetsenpartijen te ontwikkelen die qua akkoorden enzo kloppen met de gitaarpartijen etc. We hebben geen theoretische basis om op terug te vallen want we hebben allemaal of een blauwe maandag les gehad of helemaal niet of 10 jaar geleden even. De tante van onze zanger was ooit docente op het conservatorium dus we hebben even een klasje geformeerd om ons wat akkoordenleer in te gieten. Maar die vrouw kan prachtig vertellen dus we hebben er een hele middag aan besteed.quote:Op zondag 26 april 2009 21:04 schreef Metaalkop het volgende:
[..]
Theorie met je band? Waarom, en wat moet ik me daarbij indenken?
Klinkt in mijn oren als een cursus Chinees voor gevorderdenquote:Op zondag 26 april 2009 21:35 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
consonanten/dissonanten, kwintencirkel en die hele meuk.
Goed ideequote:Op zondag 26 april 2009 21:35 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Omdat we tegen een plafond aan lopen. We beginnen erg moeite te krijgen om interessante toetsenpartijen te ontwikkelen die qua akkoorden enzo kloppen met de gitaarpartijen etc. We hebben geen theoretische basis om op terug te vallen want we hebben allemaal of een blauwe maandag les gehad of helemaal niet of 10 jaar geleden even. De tante van onze zanger was ooit docente op het conservatorium dus we hebben even een klasje geformeerd om ons wat akkoordenleer in te gieten. Maar die vrouw kan prachtig vertellen dus we hebben er een hele middag aan besteed..
We hebben het o.a. gehad over wanneer iets majeur of mineur is en waarom, consonanten/dissonanten, verschillende soorten mineur, kwintencirkel en die hele meuk. Kan het niet eens uitleggen wat we gedaan hebben. Maar het was erg leuk, gezellig en nuttig.
www.google.nlquote:Op zondag 26 april 2009 21:41 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Klinkt in mijn oren als een cursus Chinees voor gevorderden
ja maar ik denk dat we voor dat album nog wel een jaartje moeten wachtenquote:Op zondag 26 april 2009 21:02 schreef Gitaarmat het volgende:
Vorig jaar zei Maiden in Assen dit jaar met een nieuw album te komen en dat ze dan ook weer zouden terugkeren naar Nederland.
Dat is een cursus Chinees voor gevorderden.quote:
Idd sync is out of it'selfquote:Op zondag 26 april 2009 22:47 schreef Svyatagor het volgende:
Stukje Audioslave meegespeeld. Solo verneukt.Toch wel leuk.
edit: Hm, beeld en geluid zijn niet in sync, even checken hoe dat kan.
Misschien een domme vraag, maar met zo'n V kan je toch no way zittend een nieuw nummer oefenen hè??quote:Op zondag 26 april 2009 23:47 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Hoeveel kost die? ben van plan om ook een Dean V te halen of een LTD
Dat kan welquote:Op maandag 27 april 2009 00:02 schreef M4a1 het volgende:
[..]
Misschien een domme vraag, maar met zo'n V kan je toch no way zittend een nieuw nummer oefenen hè??
(of oefenen de echte "trve" rockers, staand en met fouten, want ik speel alleen maar zittend)
Dat, mijn vriend, is een Dean BlackGold V. Heerlijke gitaren! Klinkt super en speel fantastischquote:Op zondag 26 april 2009 23:47 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Hoeveel kost die? ben van plan om ook een Dean V te halen of een LTD
Dat kan inderdaad prima hoor, gewoon op de 'klassieke' manier. Als ik zittend speel zit ik ook zo, en geen problemen mee. Kan me voorstellen dat als je jaren LP's of [super]strats gespeeld hebt dat het heel even wennen is, maar na twee dagen heb je het onder de knie en wil je nooit weer wat anders!quote:Op maandag 27 april 2009 00:02 schreef M4a1 het volgende:
[..]
Misschien een domme vraag, maar met zo'n V kan je toch no way zittend een nieuw nummer oefenen hè??
(of oefenen de echte "trve" rockers, staand en met fouten, want ik speel alleen maar zittend)
Ohja... de... 'officiele/klassieke' manier... ik kan zo écht niet spelen (zegt misschien meer over mij dan over de grip, maar whatever)quote:Op maandag 27 april 2009 00:08 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Idd je hebt juist prima grip dankzij de V vorm
Over jouquote:Op maandag 27 april 2009 00:16 schreef M4a1 het volgende:
[..]
Ohja... de... 'officiele/klassieke' manier... ik kan zo écht niet spelen (zegt misschien meer over mij dan over de grip, maar whatever)
Het blijft een toffe gitaar.quote:Op maandag 27 april 2009 00:07 schreef The_Dean het volgende:
Hier even een 'paar' foto's van de mijne:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik weet t toch niet hoor...quote:Op maandag 27 april 2009 00:18 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Over jou
Dat is echt prima te doen hoor
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |