Goed argumentquote:Op maandag 27 april 2009 00:30 schreef M4a1 het volgende:
[..]
kan je tenminste tussen het spelen nog even aan je zak krabben[/i][/sub]
Neuh, gewoon wat vaker de handel wassenquote:
quote:Op maandag 27 april 2009 00:42 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Neuh, gewoon wat vaker de handel wassen
Ik geloof je best, ziet er supergeil uit.. ik woon in Doetinchem en zo goed ben ik nog niet met gitaar duss 640 euroquote:Op maandag 27 april 2009 00:07 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dat, mijn vriend, is een Dean BlackGold V. Heerlijke gitaren! Klinkt super en speel fantastisch
Lekkere set-neck, comfortabel, niet te dik. Gewicht valt ook best wel mee, is lekker licht, maar ook niet té licht.
Bij Thomann.de zijn ze momenteel 640 euro.
Kwaliteit is super. Afwerking is perfect, top is oogverblinded, echt een fantastische gitaar om te zien.
Weet niet waar je precies woont, maar anders kunnen we best eens ergens meeten zodat je mijn exemplaar eens kan proberen.
Hier even een 'paar' foto's van de mijne:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan kan je ook eens naar bijvoorbeeld de 79 serie van Dean kijken, die zijn over het algemeen zo'n 150-200 euro goedkoper, en tweehands nog beter betaalbaarquote:Op maandag 27 april 2009 00:44 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Ik geloof je best, ziet er supergeil uit.. ik woon in Doetinchem en zo goed ben ik nog niet met gitaar duss 640 euro.. misschien over 2 jaar wel
Raad jij mensen aan om 2e handse gitaren te kopen dan? Of is dat niet echt slim om te doen? Niet dat ik 50 euro wil besparen en dat het dan een miskoop wordt.quote:Op maandag 27 april 2009 00:54 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dan kan je ook eens naar bijvoorbeeld de 79 serie van Dean kijken, die zijn over het algemeen zo'n 150-200 euro goedkoper, en tweehands nog beter betaalbaar
Kwaliteit is vergelijkbaar met die BlackGolds.
En anders is er altijd nog de Dean VX serie [Marktplaats, met koffer, 200 euro: klik!], of bijvoorbeeld een Dean Michael Schenker Standard, of op Marktplaats.
Vind die VX maar duur bij de Feedback trouwens. Had mijne [een sunburst] poos terug voor 150 op Marktplaats, 2 maand oud. Feedback heeft de prijzen onlangs verhoogd van rond de 180 naar 250 euro
Oh thanks, ik had eerst geen idee waar ik zou letten als ik een 2e handse gitaar zou kopen.quote:Op maandag 27 april 2009 01:18 schreef The_Dean het volgende:
Nja, Dean is toch nog steeds niet echt een mainstream merk. En volgens mij werken ze net als Gibson nu, met geselecteerde dealers, dus niet iedereen mag ze verkopen. Of ze willen het gewoon niet
En tweedhands is vaak net zo goed hoor, doe het zelf ook regelmatig
Vaak bespaar je wel meer dan 50 euro hoor, bij de zwarte VX zit dan weer een koffer, welke je er in de winkel niet bij krijgt.
Gewoon even goed alles nakijken als bij de verkoper bent.
Punten om op te letten:
Nek recht? Langs de nek kijken ['like looking down the barrel of a gun'] om even te zien oftie nergens raar krom loopt.
Werkt alle electronica? Krakende potmeters? Schakelaar goed? Ook altijd even spelen over een versterker. Als hij/zij geen heeft gewoon zelf even een meenemen. Thuiskomen met een gitaar die piept en kraakt of niks doet wordt je ook niet blij van. Ik dan wel, maar dat is een ander verhaal
Scheuren? Vooral letten op scheuren in de verf/hout bij de neckjoint [waar de nek in de body zit] en de headstock. Krasjes en gebruikerssporen is niet erg, maar scheuren kan duiden op mishandeling.
Frets. Zijn die zwaar versleten, dan moet je ze laten vervangen, wat redelijk duur is.
En zo'n VX CBK zijn inderdaad erg lekkere gitaren, voor dat geld zijn ze erg goed. Goede kwaliteit en erg lekkere sound!
En als het geluid niet helemaal bevalt zet je er voor een paar tientjes een paar GFS elementen in
Als je verder nog vragen hebt kan je ze natuurlijk altijd gewoon stellenquote:Op maandag 27 april 2009 02:29 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Oh thanks, ik had eerst geen idee waar ik zou letten als ik een 2e handse gitaar zou kopen.
Met GFS elementen bedoel je pickups?
Oh nais, thanksquote:Op maandag 27 april 2009 03:27 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Als je verder nog vragen hebt kan je ze natuurlijk altijd gewoon stellen
Ja, een Amerikaans bedrijf GFS maakt goedkope, maar zeer lekkere elementen/pickups. Menig gitarist hierzo heeft er wel een setje of wat in zijn gitaren hangen.
Bestel er regelmatig, dus als je eens iets wil hebben meld je het maar, dat scheelt in de verzendkosten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zijn humbuckers inbouwen makkelijk?
Kan niet wachten om zo'n heerlijke V voor mijn ballen te zetten![]()
Ja, Staar je alleen niet blind op een merk probeer op zijn minst een paar andere in dezelfde prijsklassequote:Op maandag 27 april 2009 07:18 schreef Aresdreams het volgende:
ja, maar als je eenmaal een merk op het oog hebt, ga je daar wat mer naar op zoek, denk ik...
Ik vind een groot nadeel van de LP dat je er eigenlijk niet goed zittend mee kan spelen, tenminste, ik. Heb 'm altijd op mijn rechterbeen, maar de gewichtsverhouding is zo dat ie altijd naar achter zakt als je'm loslaat. Mijn strat en Tele blijven gewoon goed in balans. Op d V-methode heb ik het eigenlijk nog nooit geprobeerd.quote:Op maandag 27 april 2009 00:16 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad prima hoor, gewoon op de 'klassieke' manier. Als ik zittend speel zit ik ook zo, en geen problemen mee. Kan me voorstellen dat als je jaren LP's of [super]strats gespeeld hebt dat het heel even wennen is, maar na twee dagen heb je het onder de knie en wil je nooit weer wat anders!
Denk inderdaad dat hij op die manier zelfs minder heen en weer wil schuiven dan de gemiddelde strat/LP.
Maar meestal hang ik hem om en stuiter ik door de woonkamer, maar dat is een persoonlijk keuze![]()
zijn er merken dan die in de prijsklasse van bo~el zitten met handgebouwde modellen?quote:Op maandag 27 april 2009 07:28 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Ja, Staar je alleen niet blind op een merk probeer op zijn minst een paar andere in dezelfde prijsklasse
Die Line6 Toneports zijn er alleen om je op de pc aan te sluiten zodat je op kan nemen.quote:Op maandag 27 april 2009 08:19 schreef M4a1 het volgende:
Die pods van line6, zijn die dingen nu alleen voor wanneer je je gitaar op de PC aansluit, of is dat ook als directe vervormer voor de versterker?
Levert je adapter wel genoeg stroom?quote:Op maandag 27 april 2009 08:10 schreef Svyatagor het volgende:
Ik heb iets geks trouwens: als ik mijn phaser pedaal op een adapter aansluit (9v, 200 mA) dan gaat het lampje niet branden als ik'm aantrap. Hij doet het wel gewoon. Als ik er een 9v batterij in doe, doet het lampje het wel.
Misschien een mooie gelegenheid om een keer een goeie powerbrick te kopen..iemand ervaring? Ik wil er ook een delay, stemapparaat en tremolo op zetten.
Klopt, maar Dean maakt gewoon de beste V's in zijn klassequote:Op maandag 27 april 2009 07:28 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Ja, Staar je alleen niet blind op een merk probeer op zijn minst een paar andere in dezelfde prijsklasse
quote:Op maandag 27 april 2009 04:16 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Oh nais, thanks
Misschien een idee om mijn humbucker van mijn yamaha pacifica 112 te vervangen met zo'n ding?Wat voor een ding?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zijn humbuckers inbouwen makkelijk?
Kan niet wachten om zo'n heerlijke V voor mijn ballen te zetten![]()
Humbuckers inbouwen zijn inderdaad erg makkelijk
Kan je solderen?Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
Ja, en zo'n ding. Hoef je nooit iets weer denk ik.quote:Op maandag 27 april 2009 09:36 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Levert je adapter wel genoeg stroom?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |