abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 23 april 2009 @ 15:30:57 #1
18653 crew  D.
pi_68306079
quote:
De Italiaanse autofabrikant Fiat wil een meerderheidsbelang verwerven in Opel. Dat meldt de voorzitter van de centrale ondernemingsraad van Opel.

Volgens de OR-voorzitter ziet het personeel overname door Fiat niet zitten. Hij wijst erop dat de Italianen zelf kampen met een miljardenschuld en dat ze geen geld in kas hebben.

Merkel
Bondskanselier Merkel heeft aangekondigd dat de staat een eventuele investeerder financiëel zal bijstaan.

De OR-voorzitter verwacht dat er banen verdwijnen, zodra Fiat een meerderheid van de aandelen heeft. Hij noemt de strategie van Fiat een doorzichtige poging om een concurrent te verzwakken.

Herstelplan
Het Duitse concern is nu nog onderdeel van het noodlijdende Amerikaanse General Motors, dat in financiële moeilijkheden verkeert. De Amerikaanse regering verlangt van GM binnenkort een herstelplan.

Chrysler heeft van het Witte Huis dezelfde opdracht gekregen. Ook hierbij is Fiat betrokken, de Italianen zijn met Chrysler in onderhandeling over een fusie. Chrysler hoopt daarmee een ondergang te voorkomen.
bron

3FM meldde dat de deal volgens 'ingewijden' al rond zou zijn
  donderdag 23 april 2009 @ 15:32:47 #2
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_68306144
Geruchten heb je niets aan, open maar een topique als de deal echt rond is.
Het internet wordt al genoeg vervuild.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  donderdag 23 april 2009 @ 15:39:03 #3
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_68306388
Ik begrijp alleen niet waarom GM Opel zou willen verkopen. Ik dacht dat Opel juist het onderdeel was wat nog wel een beetje winst maakt.
  Moderator donderdag 23 april 2009 @ 15:47:52 #4
18653 crew  D.
pi_68306741
quote:
Op donderdag 23 april 2009 15:39 schreef Dlocks het volgende:
Ik begrijp alleen niet waarom GM Opel zou willen verkopen. Ik dacht dat Opel juist het onderdeel was wat nog wel een beetje winst maakt.
Ik las in de Autoweek van deze week dat er bij het 'nieuwe'GM alleen plaats zou zijn Chevrolet, Cadillac en Buick.
pi_68306746
quote:
Dat lijkt mij nou ook.
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_68307846
quote:
Als ik het goed heb is GM wel de enige aandeelhouder, maar hebben ze nog een schuld van ettelijke miljarden voor het overnemen van opel patenten oid, en dus willen ze er wel van af. Er schijnt onderhandeld te zijn dat GM de patenten teruggeeft, en zo de schul "aflost" waardoor opel voor een koper een stuk aantrekkelijker is. (en ze het geld niet kunnen verliezen in een evt faillissement van GM)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  Moderator donderdag 23 april 2009 @ 17:01:00 #7
18653 crew  D.
pi_68309133
Ik reed overigens net langs de plaatselijke Opel dealer en die was gesloten en stond te koop
pi_68309688
quote:
Het huidige GM is failliet, die hebben niets meer te kiezen.
  donderdag 23 april 2009 @ 17:50:30 #9
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_68310442
Opel kan makkelijk worden verkocht, het is namelijk alleen maar een paar oude fabrieken in Duitsland met veel te veel vakbondsinvloed, hoge salarissen en zo meer.
De dingen die werkelijk wat waard zijn, namelijk patenten en know how is al lang getransfereerd. De nieuw ontwilkkelde modellen bijvoorbeeld staan op stapel om in Korea te worden gefabriceerd.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 23 april 2009 @ 17:54:22 #10
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_68310541
quote:
Ik dacht dat Opel zelf vooral zo snel mogelijk af wilde van GM.
  donderdag 23 april 2009 @ 17:55:09 #11
45206 Pietverdriet
pi_68310564
quote:
Op donderdag 23 april 2009 17:54 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ik dacht dat Opel zelf vooral zo snel mogelijk af wilde van GM.
Alleen als de Duitse overheid de rekening betaald.
pi_68333993
quote:
Op donderdag 23 april 2009 15:47 schreef D. het volgende:

[..]

Ik las in de Autoweek van deze week dat er bij het 'nieuwe'GM alleen plaats zou zijn Chevrolet, Cadillac en Buick.
de echte troep merken dus
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_68334426
quote:
Op donderdag 23 april 2009 17:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Opel kan makkelijk worden verkocht, het is namelijk alleen maar een paar oude fabrieken in Duitsland met veel te veel vakbondsinvloed, hoge salarissen en zo meer.
De dingen die werkelijk wat waard zijn, namelijk patenten en know how is al lang getransfereerd. De nieuw ontwilkkelde modellen bijvoorbeeld staan op stapel om in Korea te worden gefabriceerd.
valt hardstikke mee..... juist omdat Opel drie jaar terug een keiharde, maar wel succesvolle reorganisatie doorlopen heeft waarbij veel vakbondsinvloed verdwenen is...... dan lijkt je het eerder te verwarren met VW waarbij de vakbonden deels aanhouder zijn, een belangrijke stem hebben in de toezichtsraad en met een heleboel bedrijfsbeslissingen moeten instemmen, al schijnen juist de vakbondsmensen met wat corruptiegelden en eventueel wat hoertjes meestal wel te overtuigen zijn; echte volksjongens .

het aantal personeel dat direkt bij Opel in dienst is is in iets van tien jar van 45.000 gezonken tot 25K en de lonen zijn flink gedaalt..

Opel heeft overigens nu ook geen enkele band met azie... wel met belgie, spanje, polen en rusland waar kleine deelfabrieken staan, maar geen enkele samenwerking met aziatische fabrikanten..

Ook hier lijkt je je te vergissen met volkswagen, dat idd een deel van zn produckte aan het verleggen is naar China en daar meerdere fabriken druk aan het bouwen is (maar dat gaat vooral om de lokale markten daar, en zijn deels ook modellen die in europa niet verkrijgbaar meer zijn, zoals men bv ook met zuid-amerika deed waar de kever lang doorgeproduceerd werd)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_68334732
Volgens mij is Opel 'gratis' te krijgen voor een koper die wel in staat is om het bedrijf vervolgens liquide te houden. Het gaat dus meer om wat de koper kan doen na de koop dan welke koopprijs er betaald moet worden. GM wil er eigenlijk wel vanaf, tegen elke prijs, dus ook voor niks.

Het lijkt mij overigens wel een beetje stom van FIAT als ze simultaan willen proberen Opel & Chrysler over te nemen. Dat voelt een beetje als de afgrond instappen met twee blokken aan je benen.
  vrijdag 24 april 2009 @ 17:13:36 #15
45206 Pietverdriet
pi_68342502
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:04 schreef RM-rf het volgende:

[..]
vakbondsmensen

Waren dat geen mensen van de OR
  zaterdag 25 april 2009 @ 08:52:31 #16
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_68360120
tvp
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
  Moderator zaterdag 25 april 2009 @ 13:46:44 #17
18653 crew  D.
pi_68365321
quote: