abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 april 2009 @ 11:47:02 #1
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_68298983

Oke dus is dus een topic voor mensen die een Leatherman multitool hebben en ervaringen kunnen delen zodat we niet topics als: [TK] Leatherman Wave. NIEUW incl. lederen hoesje hoeven te vervuilen.

dus welke leatherman heb je en wat vind je ervan,

Ts begint.

Ik heb zelf de leatherman Surge.

De Leatherman Surge is de grote broer van de Leatherman Wave.
Totaal 15% langer, uitgevoerd met grotere messen, een sterkere tang, alsmede een SDS-zaagbladhouder.
Deze zaagbladhouder accepteert alle gangbare decoupeerzaagbladen met een standaard SDS-aansluiting, zodat u naar keuze metaalzaagjes, houtzaagjes of gritzaagjes kunt monteren.
Wordt geleverd met 1 houtzaagje en 1 metaalzaagje annex vijl.

Ik ben er super enthousiast over en gebruik hem veel op survival en of camperen.
Veder is het ook handig om bij je te hebben wanneer je bij iemand gaat klussen.
toppie ding
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  donderdag 23 april 2009 @ 12:00:40 #2
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_68299428
Ik deel je mening, de Surge is mega! Kost wat, maar dan heb je ook wat. Ik heb deze inclusief een bitset, dus geen schroef is mij te machtig!

Ik moet zeggen dat de zwarte uitvoeringen ook wel iets hebben, maar dat is geen reden om deze te vervangen.
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
  donderdag 23 april 2009 @ 12:03:39 #3
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_68299522
quote:
Op donderdag 23 april 2009 12:00 schreef eNaSnI het volgende:
Ik deel je mening, de Surge is mega! Kost wat, maar dan heb je ook wat. Ik heb deze inclusief een bitset, dus geen schroef is mij te machtig!

Ik moet zeggen dat de zwarte uitvoeringen ook wel iets hebben, maar dat is geen reden om deze te vervangen.
[ afbeelding ]
idd maar ik heb hetzelfde met zwarte multitools als ik met zwarte messen hebt.. het is in het begin wel heel stoer.. alleen het is een coating. dus als je hem gaat gebruiken krijg je metaalkleur krassen er doorheen.
ik heb mijn surge op ibood gekocht voor 55 euro ofzo vond het reuze meevallen.
stay frosty
  donderdag 23 april 2009 @ 12:24:52 #4
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_68300108
Check, een originele PSt heb ik thuis ( wel gebruikt in het verleden maar heeft ook wat sentimentele waarde dus nu niet meer ) en heb een Kick in mijn tas zitten

PST :

Kick :

donderdag 23 april 2009 @ 12:35:08 #5
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_68300433
Oh zo'n ding heb ik ook nog
pi_68300894
Ik heb de Juice CS4. Compact, degelijk, fijne multitool.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_68301206
Ik heb een Squirt P4 aan mijn sleutelbos hangen, die heb ik ooit gekregen en ik wil er nooit meer van af!

Al zou ik zelf nooit een volledige kopen, te duur.
  donderdag 23 april 2009 @ 13:03:21 #8
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_68301244
in NL zijn ze te duur jaar op de uitzonderlijke aanbiedingen na dan. Het beste gaat het als je iemand ind e usa kent en via hem op laat sturen. Amerikaanse bedrijven sturen messen namelijk haast nooit op overzees
  donderdag 23 april 2009 @ 13:04:33 #9
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_68301287
is dit topic eik niet meer iets voor K&W?
pi_68301494
Ik heb al 14 of 16 jaar (weet exact aankoopjaar niet meer) een Leatherman Wave. Die Wave gaat echt overal mee heen, naar werk, kerk, ziekenhuis, casual enz enz.
De Wave gebruik ik meerdere keren per dag en toen ik vorig jaar mijn originele Wave wilde laten servicen, leverde ik hem in bij een dealer.
Na 2 weken ofzo kreeg ik een telefoontje dat het ding klaar was. Ik hem ophalen, moest wel iets van 13 euro verzendkosten betalen maar kreeg een volledig nieuwe. Wave ingeruild en New Wave ervoor terug gehad. Ik had de Wave gewoon kaal ingeleverd, zonder het hoesje (nog nooit gebruikt). Ik kreeg zelfs een complete New Wave met hoesje, verpakking en alles erbij.
Was me toch een partij blij!
  donderdag 23 april 2009 @ 13:14:34 #11
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_68301631
quote:
Op donderdag 23 april 2009 13:04 schreef Magneet het volgende:
is dit topic eik niet meer iets voor K&W?
ik vind het niet echt vandaar dat hij in GC staat
stay frosty
  donderdag 23 april 2009 @ 13:17:05 #12
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_68301713
quote:
Op donderdag 23 april 2009 13:10 schreef Osramp het volgende:
Ik heb al 14 of 16 jaar (weet exact aankoopjaar niet meer) een Leatherman Wave. Die Wave gaat echt overal mee heen, naar werk, kerk, ziekenhuis, casual enz enz.
De Wave gebruik ik meerdere keren per dag en toen ik vorig jaar mijn originele Wave wilde laten servicen, leverde ik hem in bij een dealer.
Na 2 weken ofzo kreeg ik een telefoontje dat het ding klaar was. Ik hem ophalen, moest wel iets van 13 euro verzendkosten betalen maar kreeg een volledig nieuwe. Wave ingeruild en New Wave ervoor terug gehad. Ik had de Wave gewoon kaal ingeleverd, zonder het hoesje (nog nooit gebruikt). Ik kreeg zelfs een complete New Wave met hoesje, verpakking en alles erbij.
Was me toch een partij blij!
kan ik me voorstellen.
dat is het enige nadeel van mijn surge... hij is eigenlijk te groot om gewoon mee te nemen.
ding is even groot als een nokia N73 ( mijn oude telefoon) en weegt best veel..
ook omdat ik overdag in pak loop neemt het niet handig mee...maar hij ligt vaak in mn auto zodat ik hem eigenlijk altijd bij me heb.
stay frosty
  donderdag 23 april 2009 @ 13:18:26 #13
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_68301756
ik heb hem dus altijd in me rugzak zitten en die neem ik altijd mee naar het werk. In me vrije tijd hangt hij gewoon vaak aan me riem.
pi_68302254
quote:
Op donderdag 23 april 2009 13:17 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

ook omdat ik overdag in pak loop neemt het niet handig mee...
De Wave neem ik zelfs in een pak mee, anders nis ik hem te vaak. Als je er aan gewend bent hem meestal bij je te hebben, dan is ik hem ook echt als ik hem niet bij me heb.
  donderdag 23 april 2009 @ 13:38:31 #15
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_68302373
quote:
Op donderdag 23 april 2009 13:34 schreef Osramp het volgende:

[..]

De Wave neem ik zelfs in een pak mee, anders nis ik hem te vaak. Als je er aan gewend bent hem meestal bij je te hebben, dan is ik hem ook echt als ik hem niet bij me heb.
ja daarom ligt hij in mn auto ik ga toch niet met mn pak het bos in
stay frosty
pi_68302612
quote:
Op donderdag 23 april 2009 13:38 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

ja daarom ligt hij in mn auto ik ga toch niet met mn pak het bos in
Ook ik ga niet met een pak aan het bos in. In het bos gebruik ik de Wave overigens niet zo heel vaak. De Wave is toch meer een stuk universeel gereedschap en gebruik ik dus overal waar ik te lui ben een stuk gereedschap te pakken (of geen tools in de buurt heb).
  donderdag 23 april 2009 @ 13:49:30 #17
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_68302678
quote:
Op donderdag 23 april 2009 13:47 schreef Osramp het volgende:

[..]

Ook ik ga niet met een pak aan het bos in. In het bos gebruik ik de Wave overigens niet zo heel vaak. De Wave is toch meer een stuk universeel gereedschap en gebruik ik dus overal waar ik te lui ben een stuk gereedschap te pakken (of geen tools in de buurt heb).
tijdens het survivallen gebruik ik hem best vaak.. waarom gevaarlijk doen met een mes als je ook een blik kan openmaken met je surge
stay frosty
pi_68531220
quote:
Op donderdag 23 april 2009 11:47 schreef BarraCupraCuda het volgende:

Ik heb zelf de leatherman Surge.

* Kingjotte Heeft er ook zo een

Jaren geleden een collega gehad die een Super Tool had, en sindsdien verslingerd aan Leathermans.

Heel lang standaard aan m'n riem gehad, tegenwoordig ligt ie standaard in de auto, omdat het toch wel een groot ding is.
  donderdag 30 april 2009 @ 16:39:58 #19
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_68532900
Heb op het werk standaard een Fuse aan mijn riem hangen, altijd handig als je net dat ene schroefje moet loshalen en je bent te lui om je gereedschapstas te pakken
pi_68532951
Ik heb de Leatherman Charge TTi

1 of 2 jaar terug via ebay gekocht. Hij was dan ook niet duur, maar het is wel een mooi stuk gereedschap. Het ligt hier gewoon in de kast, en af en toe gebruik ik hem ipv 'echt' gereedschap.
pi_68535313
quote:
Op donderdag 23 april 2009 13:47 schreef Osramp het volgende:

[..]

Ook ik ga niet met een pak aan het bos in.
Ook niet om te cruisen?
  donderdag 30 april 2009 @ 21:50:00 #22
154417 Mederiacvm
Wie sjoon ôs Limburg is.......
pi_68540953
Ik heb een Surge en een Kick al gebruik ik die laatste eigenlijk nooit.
De Surge heb ik standaard klaarliggen op het sleutelplankje bij de voordeur. In het lederen etuitje zit ook een MiniAA Maglite, twee handige tools bij elkaar.
De Surge wordt in huis regelmatig gebruikt maar wordt ook altijd meegenomen naar inzetten met het Rode Kruis.

De Kick heb ik wel, maar wordt nooit gebruikt. Ik weet eigenlijk niet eens waarom ik dat ding heb, ik schuif hem de laatste tijd van links naar rechts tijdens het opruimen (misschien maar terug doen in het doosje en netjes wegleggen?)
The chances of anything coming from Mars are a million to one, they say.
The chances of anything coming from Mars are a million to one............. but still, they come.
pi_68549895
Heb een wave en een skellie..

Wave is zeker handiger qua functies, maar die skellie ziet er gelikt uit en is een stuk kleiner natuurlijk.. maar qua gebruik stukken minder.

Vind alleen de naam "leatherman" een "beetje" te gay

Kortom, wave is de tool die altijd bij me heb
Rookworst zonder "R" is ookworst!
  vrijdag 1 mei 2009 @ 09:38:15 #24
164782 vogelkooi
De Patricius
pi_68550675

Mijne.
Fear is the grease of society.
pi_68554182
aanbieding op 1dayfly http://1dayfly.nl/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo