quote:
Op donderdag 14 mei 2009 18:36 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:Exact 2 jaar geleden brand gehad op zolder. Ik kan je een ding vertellen: dingen die in eerste instantie nog bruikbaar lijken, gooi je na verloop van tijd toch weg. Roet komt echt overal doorheen.
Mijn vader en ik zijn 2 dagen bezig geweest om de verloren inboedel buiten te zetten. We hadden geen zin om te wachten op het schoonmaakbedrijf. We hebben hiervoor 960 euro vergoeding gekregen.
In eerste instantie hadden we niet zoveel vertrouwen in de schade expert. Kwam bij ons over als yuppie die snel carrière wil maken (sopje hier, sopje daar en je ziet er niks meer van kijkend naar verkoolde dakbalken...). Toen even wat telefoontjes gepleegd en dezelfde middag stond de directeur van het verzekeringsbedrijf met een bouwtechnisch ingenieur voor de deur.
Enig nadeel is dat ze zeggen: een wasmachine en wasdroger heb je al voor 600 euro bij elkaar. Dat pakt dan toch even anders uit als je AEG spul wilt wat langer meegaat een Indisit of iets dergelijks. Prijskaartje daarvan was 1800 euro. Maar daarin zijn ze behoorlijk stug.
Gelukkig kunnen wij het laatste niet beamen. Wij hadden een Imac en kregen gewoon onze Imac vergoedt en dus niet een bedrag waarvoor je al een computer kan kopen. Zelfde geldt voor de home cinema set, mobiel etc etc.
Overigens zullen wij gelukkig weinig last hebben van roet, we wonen niet meer in het appartement en we hebben gewoonweg amper iets teruggekregen. Er is nog 1 ding aanwezig in huis waaraan een brandlucht zit: mijn klusschoenen, dat is nog wel te overzien.
Ben blij dat wij het huis niet zelf hebben leeggehaald...zelfs niet voor ¤ 960. Ik vond het al vreselijk om die spullen een container in te zien verdwijnen. Wij liepen net voorbij toen ze vanuit ons raam de meubels de container in gooiden, not a nice view! Geef ze groot gelijk, ik zou ook die trap niet steeds op en neer lopen maar toch