abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68285791
Kuyt is een redelijke voetballer die puur op kracht en inzet de Europese top heeft bereikt, zoals iedereen weet. Ik vraag me eigenlijk vaak af waarom er zo weinig van dat soort voetballers zijn. Ik heb altijd het idee dat meer dan de helft van de profvoetballers wanneer ze in hun vrije tijd eens het krachthonk opzochten en tijdens wedstrijden net dat ene stapje meer zetten, een niveau hoger hadden kunnen spelen.

Is er zo weinig ambitie en zelfkritiek bij de gemiddelde voetballer? De meeste spelers lijken graag een stap hogerop te willen komen, maar weinig van die voetballers lijken daar harder voor te willen werken.

Als modale voetballer op een relatief simpele manier hogerop komen door je qua kracht en conditie te ontwikkelen, waarom doen niet meer mensen dat 'truukje'?
-
pi_68285986
Als de meeste voetballers al te beroerd zijn om hun chocoladebeen te trainen, dan kan je helemaal niet verwachten dat ze veel in het krachthonk zullen zitten.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_68286040
Wel een leuk feit om bij stil te staan.

De meeste redelijke voetballers redden het nooit tot de top en dat is niet enkel een ambitiekwestie denk ik. Ik denk eigenlijk dat je kunt stellen dat Kuijt getalenteerder is dan de meesten denken. Talent wordt vaak aan techniek gekoppeld, maar het omvat meer. Kuijt maakt optimaal gebruik van zijn mogelijkheden en dat moet je ook maar kunnen.
That's all folks!
pi_68286069
quote:
Op woensdag 22 april 2009 22:15 schreef zjroentje het volgende:
Als de meeste voetballers al te beroerd zijn om hun chocoladebeen te trainen, dan kan je helemaal niet verwachten dat ze veel in het krachthonk zullen zitten.
Hoe komt dat? Zijn voetballers de meest luie gemakzuchtige mensen uit de sportwereld?
-
pi_68286128
quote:
Op woensdag 22 april 2009 22:16 schreef -Vaduz- het volgende:
Wel een leuk feit om bij stil te staan.

De meeste redelijke voetballers redden het nooit tot de top en dat is niet enkel een ambitiekwestie denk ik. Ik denk eigenlijk dat je kunt stellen dat Kuijt getalenteerder is dan de meesten denken. Talent wordt vaak aan techniek gekoppeld, maar het omvat meer. Kuijt maakt optimaal gebruik van zijn mogelijkheden en dat moet je ook maar kunnen.
Daar dacht ik ook nog aan ja. Misschien heeft Kuyt meer talenten, die wij over het hoofd zien?
-
  Forum Admin woensdag 22 april 2009 @ 22:19:39 #6
35723 crew  GGMM
pi_68286172
Er zijn meer voetballers zoals Kuyt.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_68286224
quote:
Op woensdag 22 april 2009 22:19 schreef GGMM het volgende:
Er zijn meer voetballers zoals Kuyt.
Noem er eens een paar?
-
  woensdag 22 april 2009 @ 22:22:02 #8
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_68286283
Ik denk ook dat Kuijt onderschat wordt hoor. Het is echt niet puur en alleen meters maken, maar ook nog gewoon inzicht hebben door op de juiste plaats te staan. Tijdens het EK kon je dit goed zien vond ik, hij liep vaak vrij en was een aanspeelpunt. Tegen Real Madrid in de CL idem. Dat is een talent dat je niet kan trainen. Als je dat talent mist en je gaat als een kip zonder kop over het veld rennen denk ik dat dat juist je spel niet ten goede komt, omdat je dan zeer inefficient bezig bent.
Ten percent faster with a sturdier frame
  Forum Admin woensdag 22 april 2009 @ 22:24:55 #9
35723 crew  GGMM
pi_68286410
quote:
Op woensdag 22 april 2009 22:20 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Noem er eens een paar?
Moeten het per se aanvallers zijn? Anders heb je misschien wel gelijk. Zijn verder een hoop middevelders in een meer verdedigende rol die keihard werken. Kuyt valt gewoon op vanwege z'n positie. Als hij voor de verdediging stond had niemand hier een punt van gemaakt.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_68286438
quote:
Op woensdag 22 april 2009 22:09 schreef Ritmo het volgende:
Kuyt is een redelijke voetballer die puur op kracht en inzet de Europese top heeft bereikt, zoals iedereen weet. Ik vraag me eigenlijk vaak af waarom er zo weinig van dat soort voetballers zijn. Ik heb altijd het idee dat meer dan de helft van de profvoetballers wanneer ze in hun vrije tijd eens het krachthonk opzochten en tijdens wedstrijden net dat ene stapje meer zetten, een niveau hoger hadden kunnen spelen.

Is er zo weinig ambitie en zelfkritiek bij de gemiddelde voetballer? De meeste spelers lijken graag een stap hogerop te willen komen, maar weinig van die voetballers lijken daar harder voor te willen werken.

Als modale voetballer op een relatief simpele manier hogerop komen door je qua kracht en conditie te ontwikkelen, waarom doen niet meer mensen dat 'truukje'?
omdat z'n moeder er geen zin meer in had.
  woensdag 22 april 2009 @ 22:26:10 #11
236335 neen
schone schijn
pi_68286455
Bert Konterman
het lijkt niet wat het is
  donderdag 23 april 2009 @ 00:02:10 #12
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_68290034
Kuyt is altijd onderschat en zal altijd onderschat blijven. Het stempel van harde werker met beperkte techniek raakt hij gewoonweg niet kwijt door types als jou. Een harde werker met een beperkte techniek niet wekelijks in de basis staat bij een club als Liverpool, zo simpel is het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')