Die mensen kan ik dus helemaal niet hebben, he

Van die lui die je bellen op momenten dat je net even onder de douche staat en dan vervolgens geen voicemail inspreken
Zo ook maandagmorgen. Ik zat in mijn auto op weg naar mijn werk, gaat de telefoon over. Omdat ik nog steeds een vrek ben die geen geld over heeft voor een carkit, besluit ik mijn tleefoon te laten rinkelen en op mijn werk wel te kijken wie er gebeld heeft. Strak plan lijkt me zo, nu nog uitvoeren dacht ik bij mezelf
Kom ik aan op mijn werk, pak ik vol verwachting mijn telefoon om te zien wie mij dan wel gebeld heeft, blijkt het een onbekend nummer te zijn!

Daar ben ik sowieso al niet dol op, want de enige die een onbekend nummer mag hebben ben ik, maar dat terzijde. Ik krijg een geniale ingeving en besluit mijn voicemail dan maar af te luisteren. Wat hoor ik? "Er zijn geen berichten voor u"

Nadat ik de dame van de voicemail de huid volgescholden had hing ik, hoogst onbevredigd, op.
Maar denken jullie dat het daarbij bleef, beste kijkbuisfokkertjes? Dachten jullie dat? Nee, het antwoord op die vraag is driewerf nee! Vanmorgen ging mijn telefoon ook weer eens over en ik was net te laat met opnemen. Kan gebeuren, geen paniek, even kijken wie er gebeld heeft en alles is mossel noch vis, zou je zo zeggen. In tegenstelling tot het debacle van afgelopen maandag was hier geen sprake van een onbekend nummer. Het kwam mij niet bekend voor, dus de spanning was om te snijden
Ik dus vol verwachting dat nulzesnummer terugbellen, onderwijl "wie heb ik aan de lijn" van K3 zingend (tegenwoordig K2 omdat die blonde snol zich voortaan gaat toeleggen op stripacts, maar dat terzijde). De telefoon ging een aantal keer over en de spanning liep op. Totdat de verbinding ineens zomaar werd verbroken! Nou ja zeg

Dat doe je toch niet als ome vogeltjesdans belt
De voicemail checken dan maar weer? Nope, geen resultaat. Weer de huid van de voicemailhoer volgescholden. Dat lucht tenminste op.
Later op die dag weer dat nummer gebeld. Deze keer ging de telefoon langer over, minimaal een minuut, maar niemand nam op. Ik werd zelfs niet in de gelegenheid gesteld om zelf een voicemail in te spreken. Ik geloofde bijna dat niemand van mij houdt
Klacht: te laat zijn om de telefoon op te nemen
Subklacht: te vrekkig zijn om een carkit aan te schaffen
Bonusklacht: mensen die bij meteen terugbellen niet opnemen
Extra uberklacht: mensen die te beroerd zijn om een voicemail in te spreken
Zo, dat zijn maar liefst vier klachten onder elkaar. Doe er wat leuks mee, ik dank u voor de aandacht.