abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 22 april 2009 @ 18:33:11 #1
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_68278490
Zoals de titel al doet vermoeden wil ik graag weten wat ik het beste kan kiezen. Bij de sportschool waar ik sport kan ik namelijk voor 15 euro een "salus bodymass"meting laten doen door een weegschaal, waar je even met je blote voeten op moet staan en daarna nog even wat in je vingers moet vasthouden. Daarbij gaat de machine uit van elektrische schokjes geloof ik. Daarna komen er allemaal geweldige resultaten uitgerolt uit die wat mij vertellen over mijn lichaamssamenstelling.

Nou het dillemma: Ik zag dat bij de kijkshop een weegschaal in de aanbieding is voor ¤ 17,50. Deze geeft ook het vet en vochtpercentage etc. Is het dan niet goedkoper voor mij om zo'n weegschaal aan te schaffen? Of geeft deze minder betrouwbare resultaten weer etc, of is het gewoon een *piep* weegschaal?

overigens, werd er tijdens de meting bij de sportschool ook gezegd dat de resultaten slechts een schatting waren en dat het resultaat niet met chirurgische preciesie te zeggen is..

Welke ervaringen hebben jullie trouwens verder met zulke weegschalen?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_68278678
Betaal jij daar echt voor?
Bij mij in de sportschool is dat gewoon gratis.
ook al niet
  woensdag 22 april 2009 @ 18:39:48 #3
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_68278695
Het ziet er op zich wel professioneel uit etc. Je krijgt wel een mooi uitgeprint blaadje met je vochtpercentage, hoeveelheid spiermassa, botweefsel enzovoorts.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_68278713
Ik heb een (iets duurdere) vetmeet weegschaal, en over het algemeen klopt die wel redelijk. Er hebben verschillende mensen op gestaan en hun postuur kwam altijd redelijk overeen met het vetpercentage. Ik ben bv slank volgens de BMI, maar compleet out of shape, en dat verraadt die vetmeter wel zeg maar Een kennis van me was slank en gespierd, en daar kwam maar een paar procent vet op het display..dus dat leek me vrij betrouwbaar.
(:
  donderdag 23 april 2009 @ 00:02:08 #5
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_68290033
Welke weegschaal heb je dan ?:)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_68298637
Volgens mij is zo'n vetplooienmeting veel betrouwbaarder dan een weegschaal Bieden ze dat niet aan bij je sportschool?
  donderdag 23 april 2009 @ 14:37:36 #7
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_68304203
quote:
Op donderdag 23 april 2009 11:36 schreef ColdFeet het volgende:
Volgens mij is zo'n vetplooienmeting veel betrouwbaarder dan een weegschaal Bieden ze dat niet aan bij je sportschool?
Ik weet niet of ze dat aanbieden. Die weegschaal is iig geen normale weegschaal, maar het heeft meer weg van een groot apparaat.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_68304309
Die weegschalen meten vaak alleen het vetpercentage in je benen en billen, dus niet je bovenlichaam.
Dat is ook waarom je op de sportschool die stokjes moet vasthouden, dan weegt hij ook je bovenlichaam.
pi_68304330
quote:
Op woensdag 22 april 2009 18:39 schreef monsterd. het volgende:
Het ziet er op zich wel professioneel uit etc. Je krijgt wel een mooi uitgeprint blaadje met je vochtpercentage, hoeveelheid spiermassa, botweefsel enzovoorts.
Bij mijn sportschool ook, maar dan gratis.

15 euro
  donderdag 23 april 2009 @ 14:47:39 #10
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_68304498
haha afzeters met hun 15 euro
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
pi_68304585
Ik zat er ook al over na te denken dus ik lees even mij
  donderdag 23 april 2009 @ 23:27:05 #12
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_68322753
Mijn zusje heeft zich zojuist ook ingeschreven bij de desbetreffende sportschool. Dan krijg je 1x zo'n meting gratis, heeft ze aangegeven dat ze dat niet wil....

Stom, anders had ik die mooi kunnengebruiken
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')