Vervolg van [centraal topic] Israël/Palestina discussie deel 9
De Spelregels:
blijf ontopic, post serieuze inhoudelijke reakties, speel niet op de man/vrouw, post nieuwsberichten en copy/past geen ellenlange elders gevonden "feiten" of plaatjes en probeer herhaling van zetten te vermijden.
quote:Hey JoanCollins,
Op dinsdag 09 april 2002 10:56 schreef JoanCollins het volgende in deel 9:
JoanCollins[..]
De Palestijnen hebben ondervonden dat het zogenaamde vredesproces van Oslo door Israel werd gemanipuleerd om zijn beleid van expansie, etnische zuivering, kolonialisme en onderdrukking van de zwaksten met kracht voort te zetten.Het diende bovendien om de scheiding van een volk van zijn land te rationaliseren en zowel land als volk op te splitsen in geisoleerde reservaten of bantustans, en tegelijkertijd de illegale Israelische kolonies te legitimeren.
Israel moet zich beseffen dat ook hun expansionistisch politiek de veiligheid van hun burgers in gevaar brengt.Of weten ze dat dondersgoed??
De stroom Joodse immigranten moet immers altijd gewaarborgd kunnen blijven.Arafat zal nooit voldoende, laat staan afdoende, actie van zijn volk tegen zelfmoordenaars kunnen mobiliseren, zolang elk perspectief op een rechtvaardige oplossing ontbreekt. En wat voor Sjaron, de massa moordenaar, als rechtvaardig geldt, wordt niet als zodanig gezien door de Palestijnen.
De kanker is de bezetting en de longontsteking wat het gevolg is van de kanker is Hamas en dergelijke.
Jij gaat toch ook mee demonstreren in Amsterdam zaterdag?
You'd better be there!
quote:Dat van die auto's platwalsen kan ik sowieso bevestigen. Dat hebben die macho klootzakken met hun Merkava's ook met de auto van mijn nicht daar gedaan. Voor wat voor reden? Godzijdank dat er niemand inzat, maar zal ze de schade ooit door Israel vergoed krijgen? Vergeet het maar!
Op dinsdag 09 april 2002 13:44 schreef schatje het volgende in deel 9:[..]
Zo zegt de Grieks-katholieke pastoor van Bethlehem dat het Israëlische leger in heel de stad vernielingen aangericht heeft in een bewuste vorm van vandalisme.Zo zijn de waterleidingen vernield, winkels overhoop gehaald en auto's platgewalst.
141 tt-TV1 141 di 09 apr 10:42:01 buitenland
Ach, die auto is nog het minste van hun zorgen op het moment. Als ik hoor wat een doodsangsten haar kleine dochtertje in die situatie uitslaat...
Damn you, Sharon!
[Dit bericht is gewijzigd door motown op 09-04-2002 17:32]
quote:Wie gaat er allemaal mee dan?
Op dinsdag 09 april 2002 17:27 schreef motown het volgende:[..]
Hey JoanCollins,
Jij gaat toch ook mee demonstreren in Amsterdam zaterdag?
You'd better be there!
quote:Van wie ik het nu zeker weet: Chadi, GoodLookingGoblin (GLG) and motown (that's me
Op dinsdag 09 april 2002 17:31 schreef breaky het volgende:[..]
Wie gaat er allemaal mee dan?
Kom jij ook? Tell your friends!
En geen herrieschoppers en vandalen! We zijn er om op te komen voor de Palestijnen, niet om problemen te zoeken.
quote:Ik ga en een hele delegatie gaat met me mee.
Op dinsdag 09 april 2002 17:31 schreef breaky het volgende:[..]
Wie gaat er allemaal mee dan?
Ik ga nu effe verder niks zeggen hier uit respect voor sommige mensen die ik misschien ongewild kwets door mijn verkeerde woord keus. Dus ik zeg wel over een paar uur wel wat als ik afgekoeld ben.
quote:Zou het dus niet zo zijn dat een actievere bemiddelingsrol van het westen, waarbij de onderhandelingsposities van de twee partijen wat meer gelijkgetrokken worden door die internationale diplomatieke druk, een oplossing een heel stuk dichterbij zou brengen?
Dat is natuurlijk geen antwoord op de vraag. Natuurlijk kiezen ze hun doelen absoluut niet goed, maar veel anders dan verzet bieden/vechten met bommen en simpele vuurwapens kunnen ze natuurlijk niet, dus in zoverre heeft Youssef wel gelijk dat het ze ontbreekt aan de militaire middelen.
Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat militaire middelen de manier zijn om tot vrede te komen, maar het is op zich vrij vanzelfsprekend dat (mede daardoor) de huidige onderhandelingspositie van de Palestijnen van een dusdanig zwakke aard is, dat een eerlijke oplossing zonder interventie of bemiddeling van (westerse) buitenstaanders geheel ondenkbaar is.
Voeg daar nog de (bijna onvoorwaardelijke) steun van het machtigste land ter wereld aan Israël aan toe en je ziet dat de positie van de Palestijnen met betrekking tot een eigen grondgebied zo enorm zwak is dat je je oprecht af kunt vragen of ze inderdaad wel een keuze hebben.
http://news.bbc.co.uk/olmedia/1915000/video/_1917889_newsnight22_ashrawi_vi.ram
quote:Als ik dan nog geld op mijn bank heb staan voor een retourtje Delft-Amsterdam wil ik wel langskomen. Ik word namelijk een beetje misselijk van Sharon en zijn maten.
Op dinsdag 09 april 2002 17:33 schreef motown het volgende:[..]
Van wie ik het nu zeker weet: Chadi, GoodLookingGoblin (GLG) and motown (that's me
).
Kom jij ook? Tell your friends!
En geen herrieschoppers en vandalen! We zijn er om op te komen voor de Palestijnen, niet om problemen te zoeken.
quote:Absoluut, ik zeg het ook steeds. Die zelfmoordaanslagen worden gepleegd uit pure wanhoop. Iemand die ook maar enigzins hoop had op een betere toekomst zou zichzelf echt niet zomaar opblazen op zo'n gruwelijke manier. Dat is toch logisch?
Op dinsdag 09 april 2002 17:35 schreef Lithion het volgende:
Op de vraag van Youssef welke andere middelen de Palestijnen hebben antwoorde golfer in het vorige topic: "zich niet opblazen", waarop ik dan weer het volgende zei (ik had eigenlijk gehoopt dat er iemand op zou reageren, om eens een keer ergens anders te komen dan slechts te herhalen dat Sharon en Arafat allebei klootzakken zijn):
[..]Zou het dus niet zo zijn dat een actievere bemiddelingsrol van het westen, waarbij de onderhandelingsposities van de twee partijen wat meer gelijkgetrokken worden door die internationale diplomatieke druk, een oplossing een heel stuk dichterbij zou brengen?
Ach, kennelijk zijn er hier mensen die zo racistisch zijn om te beweren dat Palestijnen gewoon genetisch meer aanleg zouden hebben voor psychopatie en bloeddorstigheid of dat soort onzin.
Palestijnen zijn in wezen totaal niet anders dan Joden. Ze zijn beiden menselijk en hebben (helaas maar waar) ook beiden een donkere zijde net zoals iedereen hier, hoezeer sommigen het ook zullen ontkennen...
[Dit bericht is gewijzigd door motown op 09-04-2002 17:44]
quote:Welcome aboard, my friend.
Op dinsdag 09 april 2002 17:39 schreef breaky het volgende:[..]
Als ik dan nog geld op mijn bank heb staan voor een retourtje Delft-Amsterdam wil ik wel langskomen. Ik word namelijk een beetje misselijk van Sharon en zijn maten.
Laten we hopen op een zonnige dag en een vreedzame demonstratie die op een positieve manier zoveel mogelijk publiciteit zal krijgen!
Hmmm, tja, ik kom zelf in de eerste instantie ook samen met familie, maar wellicht kunnen de fokkers daar die dag toch wat afspreken?
Ik stel de eerste Fok Human Rights meeting voor! Zou cool zijn als iemand een digitale camera zou meenemen (iemand die oprecht gaat meedemonstreren, dus Koos Vos valt waarschijnlijk af ).
<edit>
Of laat ik het anders zeggen. Genoeg mensen hier die er niet bij betrokken willen raken.
[Dit bericht is gewijzigd door Skull op 09-04-2002 17:54]
quote:Verliezen aan beide kanten...
Dertien Israëlische soldaten gedood door explosiesJERUZALEM - Militante Palestijnen in het vluchtelingenkamp van Jenin op de Westelijke Jordaanoever hebben tijdens felle gevechten dinsdag zeker dertien Israëlische militairen gedood. Dat meldden Israëlische media dinsdag.
"Dertien soldaten zijn gedood door een serie explosies in het vluchtelingenkamp van Jenin", meldde Channel Two tijdens een speciale nieuwsuitzending. Een woordvoerder van het leger heeft de berichten inmiddels bevestigd.
Het zouden de zwaarste verliezen zijn aan de kant van het Israëlische leger sinds het begin van de tweede intifada, meer dan achttien maanden geleden. Volgens Palestijnse schattingen hebben de afgelopen week meer dan honderd Palestijnen de dood gevonden in het vluchtelingenkamp van Jenin.
quote:Was misschien inderdaad niet helemaal duidelijk, maar ik vind je inderdaad een van de rustigste en meest inhoudelijke partijen in deze discussie. Ben het alleen nooit met je eens, behalve in de posting die ik gister van je quootte. Was niet bedoeld om je te beledigen.
Op dinsdag 09 april 2002 17:34 schreef Chadi het volgende:[..]
Ik ga nu effe verder niks zeggen hier uit respect voor sommige mensen die ik misschien ongewild kwets door mijn verkeerde woord keus. Dus ik zeg wel over een paar uur wel wat als ik afgekoeld ben.
quote:Lieve Motwon,
Op dinsdag 09 april 2002 17:40 schreef motown het volgende:[..]
Absoluut, ik zeg het ook steeds. Die zelfmoordaanslagen worden gepleegd uit pure wanhoop. Iemand die ook maar enigzins hoop had op een betere toekomst zou zichzelf echt niet zomaar opblazen op zo'n gruwelijke manier. Dat is toch logisch?
Ach, kennelijk zijn er hier mensen die zo racistisch zijn om te beweren dat Palestijnen gewoon genetisch meer aanleg zouden hebben voor psychopatie en bloeddorstigheid of dat soort onzin.
Palestijnen zijn in wezen totaal niet anders dan Joden. Ze zijn beiden menselijk en hebben (helaas maar waar) ook beiden een donkere zijde net zoals iedereen hier, hoezeer sommigen het ook zullen ontkennen...
het wordt nu wel een saai verhaal hoor. Niemand heeft gezegd dat Palestijnen genetisch meer aanleg hebben om aanslagen te plegen of psycho te worden. Stap nou eens van die slachtofferpositie af die je ons altijd verwijt.
Het is een FEIT dat Palestijnen aanslagen plegen en het is een FEIT dat een heleboel van hen dat doen omdat ze graag joden om zeep helpen.
Ik krijg bijna medelijden met je voor als er ooit wel vrede komt. Wat zal jij dan schrikken als je erachter komt dat de mensen waar jij zo graag wanhopige martelaren in ziet net zulke klootzakken zijn als sommige soldaten.
Er zijn geen heiligen in deze oorlog, Motown, niet bij jou en niet bij ons.
quote:Pssss, ik betrek Fok! bij alles waar ik zelf zin in heb.
Op dinsdag 09 april 2002 17:51 schreef golfer het volgende:
Wie wil demonstreren doet dat maar op individuele titel, maar betrek inderdaad niet de naam Fok! hierbij en graag nu weer inhoudelijk en ontopic verder.
quote:Ik ga misschien ook wel...
Op dinsdag 09 april 2002 17:34 schreef Chadi het volgende:[..]
Ik ga en een hele delegatie gaat met me mee.
quote:Zeker.
Op dinsdag 09 april 2002 17:48 schreef Skull het volgende:
Ja dan stel ik voor dat jullie niet de naam Fok hierbij betrekken want er zijn genoeg mensen hier die het wel eens zijn met Israelische acties.
quote:Ik heb het ook gezien...
Op dinsdag 09 april 2002 18:05 schreef schatje het volgende:
Barak bij 2 Vandaag net!!
Volgens hem had Peres niet gezegd dat er een "massacre" was aangericht in vluchtelingenkamp Jenin maar dat de Palestijnen die indruk willen wekken om de Westerse wereld aan hun kant te krijgen.
quote:Gewoon corrigeren wat Barak deed!!
Op dinsdag 09 april 2002 19:05 schreef logisnack het volgende:[..]
Ik heb het ook gezien...
En schatje? wat vond je ervan?
Geloof je hem of niet?
quote:En waarom niet? Een steeds groter wordend deel van de Fok-gemeenschap heeft er wel degelijk oren naar!
Op dinsdag 09 april 2002 17:51 schreef golfer het volgende:
Wie wil demonstreren doet dat maar op individuele titel, maar betrek inderdaad niet de naam Fok! hierbij en graag nu weer inhoudelijk en ontopic verder.
Oh, whatever ook...
quote:En voor de Palestijnen voor de verandering eens een overwinning om met recht trots op te zijn!
Op dinsdag 09 april 2002 17:54 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Verliezen aan beide kanten...
De soldaten die hen zo het leven zuur maken zijn nog eventjes met de neus gedrukt op het feit dat ze zelf ondanks alles niet volledig onschendbaar zijn. Bij deze verzetsdaad zijn nu eens niet onschuldige burgers, maar precies de daders zelf te grazen genomen. Net goed!
Overigens vernam ik met verontwaardiging in het NOS journaal dat een hooggeplaatste officier in het Israelische leger in een interview met Ha'aretz eerlijk toegaf dat het Israelische leger nou eenmaal niet uit Jenin kan terugtrekken, omdat ze daar inmiddels zo erg hebben huisgehouden, dat de internationale verontwaardiging te groot zou zijn als de wereld de beelden van Jenin te zien zou krijgen. How about that? Geven die schoften het nog onbeschaamd toe ook, alsof ze daarmee in hun recht staan!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |