abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3791994
edit-offtopic-edit

[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 10-04-2002 23:53]

pi_3792025
edit-offtopic-edit

[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 10-04-2002 23:54]

pi_3792062
quote:
Op woensdag 10 april 2002 23:36 schreef SelfKicker het volgende:

[..]

Aha, het is nu al een wedstrijdje?

Triest dit, heel erg triest.

Het geeft anders prima aan dat het nogal zinloos en raar is de politieke oplossing van het probleem onmogelijk te maken omdat 'we niet met terroristen praten'. Dit hele argument is onoprecht en improductief. Israel kan niet bepalen met wie ze wel of niet kunnen praten voor een vredesregeling met de Palestijnen, die keuze is aan de Palestijnen.
pi_3792285
Waarom Hiz?

Voor een dialoog, een zinvolle, heb je twee partijen nodig.

What is wrong in my life? That I must get drunk every night. Johnny, we're sorry!
pi_3792335
quote:
Op donderdag 11 april 2002 00:06 schreef SelfKicker het volgende:
Waarom Hiz?

Heb je goed, maar wel op basis van gelijkheid waarbij Israël niet de dirigent uithangt.
pi_3792405
BoosOog,

Ben ik met je eens, maar dat heb ik hier al eerder geventileert. Lees mijn reacties op de post van JoanCollins & Motown maar eens in dit deel.

Begrijp je misschien ook mijn "wedstrijdje"-reactie.

What is wrong in my life? That I must get drunk every night. Johnny, we're sorry!
pi_3792492
quote:
Zolang Israelische kinderen geindoctrineerd worden op scholen dat Arabieren in het algemeen 'terreur' verheerlijken voed je mensen op met onwaarheden en kweek je vogelingen, in plaats van onafhankelijk denkendeN...
Tjek dit :

Jihad for kids

FOX13 Investigative, February 4, 2002

It's a show that won't make the Saturday morning lineup on any American network. But it has had a prominent slot on Palestinian TV. The program lacks the same slick production value of an American children's show, but it's just as influential. It's called The Children's Club.

It comes complete with puppet shows, games, songs and a very chilling message about becoming a suicide bomber. A little girl sings in Arabic about her ultimate ambition in life.

(Song Translation) "Oh sing my sister constantly about my life as a suicide warrior."

Another girl screams about preparing to die.

Teaching to hate

(Song Translation) "I foresee my death, but I march quickly. Am I afraid? Life has little value because I'm returning to my lord and my people will know I am a hero."

That message is repeated again and again in song and verse.

(Song Translation) "I will come at the time of drought with my best efforts bring a machine gun, violence anger, anger, anger..."

The children, most of them elementary school age, shout a message of violence.

"I will return with the dawn of tomorrow. It is my conviction of launch a jihad."

Girl shouting a message of violence

(Song Translation) "When I wander into Jerusalem, I'll turn into a suicide warrior in battle dress, in battle dress, in battle dress."

A teacher cheers them on, "Bravo, bravo, bravo."

If you're like most Americans, you had no idea that the show existed, but the Children's Club is no secret to Israelis.

"I am still shocked every time I see it," says Hela Crown-Tamir who lived in Israel for 19 years.

"Imagine a teacher telling them bravo," Crown-Tamir says, "because they're going to grow up to be a militant Islamic suicide bomber."

Crown-Tamir moved back to The Tampa Bay area to escape the violence that ruined her travel business. She says Americans are just now waking up to the realities Israelis have been facing for years, that children are trained as suicide bombers. Because it's so dramatic, some Israeli groups have used excerpts from The Children's Club to produce a campaign against Palestinian leader Yassir Arafat.

But are Palestinian children really educated this way? Or is this just an Israeli propaganda tool? We contacted several Islamic groups in the Tampa Bay area, but no one from any of those organizations would even agree to watch the tape.

Professor Abdelwahab Hachiche

But University of South Florida professor Abdelwahab Hachiche did agree to watch it.

"I always keep a reasonable degree of scepticism about anything I see or anything I read."

Hachiche is an internationally recognized expert on Mideast terrorism. He's also an Arab and a Moslem. Until we gave him the tape, he'd never heard of the show. And while he says he has no idea who produced it, he says the translations are accurate and the problem is real.

"And the indoctrination and the danger of indoctrination is very, very serious."

Dr. Hachiche calls this kind of teaching nothing short of infanticide. But he hopes children growing up in today's Islamic world will ultimately reject these messages of hatred.

"On both sides the younger generation are looking for true leaders who will have the courage to overcome this passion that is leading to mutual destruction."

Still, in the mid-east the violence continues. And now even in America we're looking terrorism right in the face -- listening and wondering if this is the voice of the future.

Hebben Islamitische scholen in NL ook zulke boeken ?

Fascisme is de sfeer die hangt in een zaal vol met linkse mensen.
pi_3792497
quote:
Op woensdag 10 april 2002 08:20 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik heb al een lijst gegenereerd met alle geregistreerde namen van GOT en FOK , en of je wilt of niet, jou naam staat er ook bij, ik ga geen uitzonderingen maken, voor niemand. Deze lijst ga ik overhandigen aan de minister van Buitenlandse zaken als zijnde dat al deze namen de demonstratie steunen.

Het geweld moet stoppen ! Of niet ???

Sorry, maar hier ben ik ook tegen, BansheeBoy. Je kunt echt niet de namen van tegenstanders tegen de zin van die tegenstanders gebruiken ten bate van de demonstratie. Zie het tevens zo: het zou funest zijn voor de geloofwaardigheid van die demonstratie!

Nee, in die demonstratie moeten exclusief diegenen zijn vertegenwoordigd, die achter de strekking ervan staan.

Je gaat echt te ver, BansheeBoy.

Ars longa, vita brevis
pi_3792552
quote:
Op woensdag 10 april 2002 09:59 schreef absolutelyarrogant het volgende:

[..]

Hoewel ik me niet weer in de discussie wil mengen, heb ik alleen hier een kleine reactie op. Israels economie lijdt al ontzettend onder deze economie. Van al mijn vrienden in Tel Aviv is het merendeel ontslagen, zijn er verschillende mensen die hun zaak hebben moeten sluiten, zijn er mensen die hun huis niet langer kunnen betalen etc.etc. Toch zijn de meesten het nog steeds met de acties eens en zijn er genoeg die zelfs schreeuwen om hardere acties. De meeste van mijn Israelische vrienden die officieel in Nederland wonen en hier ook bedrijven hebben, zijn al teruggekeerd naar Israel om te gaan dienen in het leger of om hun familie bij te staan in deze tijd.
In mijn ogen is het dan ook naief om te denken dat een economische boycot de algemene opinie ineens zal doen omslaan. If anything, zal het waarschijnlijk slechts bevestigen wat het merendeel van de Israeli's diep in zijn hart toch al denkt: dat de wereld terrorisme slechts afkeurt als het blanke WASPS treft, maar dat het ze weinig kan schelen als het Israelische joden treft. En zal het dus waarschijnlijk slechts resulteren in een grotere verbetenheid en meer animo om de strijd tegen de Palestijnen op grotere en hardere schaal te gaan voeren.
Daar kan je het niet mee eens zijn, of dom vinden, of naief, of zien als een bevestiging van dat de Israeli's schurken zijn, whatever. Maar het is denk ik wel wat er gaat gebeuren.

Om het even heel bot te zeggen, absolutelyarrogant: de arrogantie en gevoel van onschendbaarheid die overheerst in de Israelische mentaliteit moet gebroken worden. De Israelische bevolking moet met de neus worden gedrukt op het feit dat zelfs Israel verantwoording moet afleggen voor zijn daden en bepaalde grenzen nou eenmaal niet onbestraft kan overschrijden.

Het doel is echt niet de vernietiging van Israel, maar het wakkerschudden van de Israelische bevolking. Hoe eerder Israel stopt met de bezetting en agressie en hoe beter: dan kunnen ze zichzelf concentreren op het economische herstel van Israel terwijl de Palestijnen zelf ook hun bestaan weer kunnen opbouwen. Dan kunnen we hopelijk weer gaan praten.

Ars longa, vita brevis
pi_3792555
quote:
Je gaat echt te ver, BansheeBoy.
Agree !

En eigenlijk gaat het hier om een botsing tussen religies, misschien dat Europa nu ook eens het gevaar inziet dat de Islam met zich mee brengt.
Ik op dat geloof.

[Dit bericht is gewijzigd door Netanjahu op 11-04-2002 00:30]

pi_3792557
quote:
Op donderdag 11 april 2002 00:15 schreef SelfKicker het volgende:
BoosOog,

Ben ik met je eens, maar dat heb ik hier al eerder geventileert. Lees mijn reacties op de post van JoanCollins & Motown maar eens in dit deel.

Begrijp je misschien ook mijn "wedstrijdje"-reactie.

Ik kan je reactie heel goed begrijpen; vind echter dat de pro-Israël mensen teveel naar het huidige palestijnse terrorisme verwijzen, alsof er nooit een joods terrorisme heeft plaatsgevonden: denk eens aan de "Stern" groep in de eind veertiger jaren die nogal onmenselijk heeft huisgehouden in de toen nog door palestijnen bewoonde dorpen.
pi_3792579
quote:
Op donderdag 11 april 2002 00:22 schreef Netanjahu het volgende:

[..]

Hebben Islamitische scholen in NL ook zulke boeken ?

ja
pi_3792633
quote:
Op woensdag 10 april 2002 13:09 schreef golfer het volgende:

[..]

Nogmaals, ik raad je dringend af dat te doen.
De naam Fok! is gedeponeerd eigendom van de oprichters en die geven geen toestemming hun naam te gebruiken voor dit soort doeleinden.
Mocht ik of iemand anders je toch betrappen op het ge/misbruik van de naam Fok! bij een politieke demonstratie dan zullen stappen volgen.
Je bent dus gewaarschuwd.

Hier sluit ik me dus bij aan. Maar onthoudt allen wel dat dit evenzeer geldt bij eventuele toekomstige pro-Israelische demonstraties! Ik zou het als "anti-Israelische fokker" (om nu voor het gemak maar even een extreme digitale scheidslijn te trekken) op mijn beurt namelijk ook absoluut niet pikken.

Niet doen dus!

Ars longa, vita brevis
pi_3792648
quote:
Op woensdag 10 april 2002 13:10 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Het IDF, want die staan niet onder druk van 200 gewapende strijders.

-edit-
Sjonge jonge.

Je vergeet een ding: datzelfde IDF verbiedt de aanwezigheid van onafhankelijke pers en camera's in dat gebied. Maakt ze totaal niet betrouwbaar dus.
Ars longa, vita brevis
pi_3792666
quote:
Op woensdag 10 april 2002 13:24 schreef Strolie75 het volgende:
Tja, je kunt erop wachten als die monniken zo dom zijn om in een oorlogsgebied te blijven zitten en zelfs onderdak aanbieden aan terroristen.
Hey, hello! Wake up!

Bethlehem, geboorteplaats van Christus? Geboortekerk? Als in: een van de meest heilige plaatsen voor Christenen wereldwijd? En dan kijk jij raar op dat er geen monniken zitten?

Zucht...

Ars longa, vita brevis
  donderdag 11 april 2002 @ 00:41:05 #191
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_3792692
Motown, kan je proberen in 1 post je reakties te geven i.p.v. alle reakties van de voorgaande dag, stuk voor stuk te quoten en daarmee het topic vol te laten lopen?
Thanx.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_3792698
quote:
Op woensdag 10 april 2002 13:37 schreef Skull het volgende:
Wat mij als complete buitenstaander in het gehele conflict opvalt is dat er altijd aanvallen op Israel zijn uitgevoerd onder wat voor noemer dan ook. In het begin waren de aanvallen militair en gericht op de gehele vernietiging van Israel. Israel vocht terug en won het op militair gebied. Vanaf dat moment zijn de militaire aanvallen gestopt en werd er over geschakeld op terrorisme. Vliegtuigkapingen, ontvoeren en vermoorden van Israelische burgers en burgers uit westerse landen, zelfmoordaanslagen in Israel etc etc. Ik praat nu over de gehele jaren 70, 80 en 90 niet alleen de laatste jaren.

Deze aanslagen zijn er zo lang ik me kan herinneren al geweest. De noemer (of voor mij het excuus) waaronder ze vallen is door de jaren heen aangepast. Nu is het uit naam van het onderdrukte volk. Ik snap best dat het Palestijnse volk het heel moeilijk heeft en dat Israelische militairen wel eens goed over de scheef gaan. Maar zo gaat dat in oorlog. Ik kan niet anders dan zeggen dat dit een situatie is die ze over zichzelf hebben afgeroepen door de gehele houding door de jaren heen. Ik twijfel er bijvoorbeeld sterk aan als alle vredeseisen worden ingewilligd of dat dan het einde van het conflict zou zijn. Ik vermoed eerder dat dan de doelen weer worden bijgesteld en aanslagen tegen Israel en westerse doelen weer uit naam van vernietiging van de joodse staat worden uitgevoerd.

Please define "ze"...

In ieder geval zolang het protesten alleen maar kunnen worden uitgevoerd met terreur krijg je van mij geen sympathie. Er zijn genoeg voorbeelden in de wereld van onderdrukte volkeren die wel protesteren of kunnen protesteren zonder daarbij terreur toe te passen.
[/quote]

Verdorie, en de mensen die niets met de terroristen te maken willen hebben, maar nog steeds tegen de Israelische bezetting en agressie zijn, waarom vergeet iedereen die mensen nou? Wat denk je wat we aanstaande zaterdag gaan doen? Wat dacht je van vreedzaam demonstreren?

Ars longa, vita brevis
pi_3792706
quote:
Op donderdag 11 april 2002 00:41 schreef golfer het volgende:
Motown, kan je proberen in 1 post je reakties te geven i.p.v. alle reakties van de voorgaande dag, stuk voor stuk te quoten en daarmee het topic vol te laten lopen?
Thanx.
Maar ik lees zoveel artikelen die zoveel emoties oproepen en... Nou ja, je hebt wel gelijk... Ik vind het alleen zo zonde om niet te reageren op zoveel oudere artikelen die mijn tong doen zowat doen branden om een reactie...
Ars longa, vita brevis
pi_3792727
quote:
Op donderdag 11 april 2002 00:27 schreef Boosoog het volgende:

[..]

Ik kan je reactie heel goed begrijpen; vind echter dat de pro-Israël mensen teveel naar het huidige palestijnse terrorisme verwijzen, alsof er nooit een joods terrorisme heeft plaatsgevonden: denk eens aan de "Stern" groep in de eind veertiger jaren die nogal onmenselijk heeft huisgehouden in de toen nog door palestijnen bewoonde dorpen.

Lees mijn posts nog eens. Ik geef daarin aan dat ik niet zoek naar een schuldvraag. Ik vind beide partijen fout. Wat ik wel zoek is een dialoog en wat dat betreft keur ik al de "vingertje-wijzen" posts in dit topic af (pro-Israël of Pro-Palestina).

Want zolang dat gebeurt is er geen dialoog mogelijk.

pi_3792774
quote:
Op woensdag 10 april 2002 19:47 schreef golfer het volgende:

[..]

Bespreek dat even elders of via mail/ICQ/msm.

Is goed. In de eerste instantie loop ik met familie mee, maar ik zou de meegaande fokkers zeker daar ook wel willen ontmoeten.

Bereik me maar op mijn ICQ (rechtsboven). Ik hoor het wel.

Ars longa, vita brevis
pi_3792799
Ik wil even mij eerdere opmerking iets nuanceren
Ik geloof niet dat er in een land samen te leven valt met hoge concentraties mensen met een TOTAAL andere achtergrond en cultuur.

Sterker nog, ik heb zo een idee waarom de oude beschavingen zoals in het Midden Oosten en Zuid Amerika *stuk* zijn gegaan...

Zoiets als :

Je neemt een woestijn.
Een bepaalde groep maakt daar wat van.
Andere groepen mogen ook profiteren.
Andere groepen in de meerderheid.
Oorlog.
Meerderheid wint oorlog.
Vruchtbaar land weer woestijn.
Meerderheid sterft uit.

[Dit bericht is gewijzigd door Netanjahu op 11-04-2002 00:58]

pi_3792807
quote:
Op woensdag 10 april 2002 19:55 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

War is hell

Trouwens, voor de duidelijkheid: ik keur de acties van Israel niet goed, maar ik vind ze wel begrijpelijk.

En als iemand jegens de zelfmoordacties ook maar enigzins tegen "begrijpelijk" aanleunt, dan is er verontwaardiging alom. Geweld tegen schuldigen is hoe dan ook fout. Wees dan tenminste consequent.
quote:
Op woensdag 10 april 2002 20:05 schreef Danny het volgende:
Ernstig offtopic:
[..]

Bovenstaand mailtje kun je ook in je mailbox terugvinden.

Uh-oh... Someone pissed of the Big Guy...
Ars longa, vita brevis
pi_3792824
quote:
Op woensdag 10 april 2002 20:14 schreef logisnack het volgende:

[..]

Komt ie in Nederland wonen en dan gaat ie zeiken dat ie zijn belastings geld niet aan zulke dingen uit wil geven
Betaal belasting of ga met pim praten.

Zeg golfer, waarom doe je steeds kennelijk niets telkens als ik racistische opmerkingen tegen me krijg aangeslingerd? Eerst van "netanyahu", nu van logisnack. (Overigens niet de eerste keer dat logisnack zich hier aan vuil maakt, zoek maar eens naar de keywords "antisemiet" en "snotneus".)

By the way: ik ben toevallig zelf in Nederland geboren. Had het me overigens minder rechten gegeven als ik evengoed Nederlands staatsburger, maar dan werkelijk van buitenlandse afkomst zou zijn geweest?

Ars longa, vita brevis
pi_3792826
quote:
Op donderdag 11 april 2002 00:41 schreef motown het volgende:

[..]

Please define "ze"...

en

Verdorie, en de mensen die niets met de terroristen te maken willen hebben, maar nog steeds tegen de Israelische bezetting en agressie zijn, waarom vergeet iedereen die mensen nou? Wat denk je wat we aanstaande zaterdag gaan doen? Wat dacht je van vreedzaam demonstreren?

Hey motown, nachtbraker

Skull heeft m.i. wel een prima verhaal neergezet.

En ik denk dat Skull wel aan die mensen gedacht heeft, alleen sneeuwen zij onder. Aandacht voor zelfmoordacties verstommen de stemmen van de echte slachtoffers : Palestijnse burgers en Israëlische burgers.

P.s. Motown ik heb gereageerd op je posts van vorige nacht. Ik hoop op een antwoord.

P.s.s GLG gaat zaterdag demonstreren. GLG is, wat ik tot nu toe gelezen heb tenminste, die de schuldvraag bij beide partijen legt. Ik heb hem een vraag gesteld (over spandoeken). Ik stel jou ook dezelfde vraag.

pi_3792844
quote:
Op donderdag 11 april 2002 00:06 schreef SelfKicker het volgende:
Waarom Hiz?

Je probeert weliswaar over te komen als iemand die een neutraal standpunt inneemt, maar ik heb je anders geen of in verhouding weinig kritiek zien uitoefenen op fokkers die de schuld bij de Palestijnen kiezen en vierkant achter Israel staan.
Ars longa, vita brevis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')