abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68245780
Hallo,

Ik ben uitgenodigd om morgen te verschijnen om een verdachte verklaring af te leggen. Hier ben ik best van geschrokken aangezien ik, zover ik weet, nooit iets verkeerds heb gedaan. Wel heb ik een paar maanden geleden 112 gebeld omdat er een inbraak bij een winkel plaatsvond waar ik getuige van was. Alleen staat dat hele 'verdachte' me totaal niet aan en zit hierdoor best in de stress. Je zou toch denken dat er dan in die brief stond dat ik een 'getuige' verklaring moet afleggen.

Daarom vroeg ik me af of er misschien iemand is die mij hier wat meer info over kan geven of die hetzelfde heeft meegemaakt?

Groeten (van een kloon)
pi_68245830
Bel ze even zou ik zeggen, soms kan je zelfs via 09008844 info daar over krijgen waar het over gaat
pi_68245872
Ja ik heb al gebeld, en toen zeiden ze dat het niet perse betrekking hoeft te hebben op mijn persoon, maar dan nog vind ik het 'gedachte' nogal zwaar kut klinken...
pi_68245888
Lijkt me logisch dat ze even melden waarvan je verdacht wordt,
en daarna kun je altijd nog zwijgen.
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_68246016
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 18:34 schreef Politiebezoekje het volgende:
Hallo,

Ik ben uitgenodigd om morgen te verschijnen om een verdachtenverklaring af te leggen. Hier ben ik best van geschrokken aangezien ik, zover ik weet, nooit iets verkeerds heb gedaan. Wel heb ik een paar maanden geleden 112 gebeld omdat er een inbraak bij een winkel plaatsvond waar ik getuige van was. Alleen staat dat hele 'verdachte' me totaal niet aan en zit hierdoor best in de stress. Je zou toch denken dat er dan in die brief stond dat ik een 'getuige' verklaring moet afleggen.

Daarom vroeg ik me af of er misschien iemand is die mij hier wat meer info over kan geven of die hetzelfde heeft meegemaakt?

Groeten (van een kloon)
Waarom denk jij dat je verklaring verdacht is? Ik denk overigens dat de enige die je wat meer info kan geven, de politieagenten zijn die jou ergens van verdenken.

Kun je geen beroep doen op een rechtsbijstandsverzekering? Zodat je iemand mee krijgt die je bij kan staan zodat je geen domme dingen zegt?
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_68246060
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 18:40 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Waarom denk jij dat je verklaring verdacht is? Ik denk overigens dat de enige die je wat meer info kan geven, de politieagenten zijn die jou ergens van verdenken.

Kun je geen beroep doen op een rechtsbijstandsverzekering? Zodat je iemand mee krijgt die je bij kan staan zodat je geen domme dingen zegt?
Denk ik dat mijn verklaring verdacht is? Wat bedoel je precies? Ik zei dat ik juist geen flauw idee heb waar ik verdacht van zou kunnen zijn
pi_68246117
Als je zeker weet dat je niets gedaan hebt, dan gaat het vast daarover.
pi_68246208
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 18:41 schreef Politiebezoekje het volgende:

[..]

Denk ik dat mijn verklaring verdacht is? Wat bedoel je precies? Ik zei dat ik juist geen flauw idee heb waar ik verdacht van zou kunnen zijn
Ik denk dat hij doelt op het feit dat je een spatie zet tussen verdachte en verklaring, waardoor het is alsof de verklaring die je aflegt heeeeel verdacht is, zegmaar.
Een verdachtenverklaring is denk ik wat het moet zijn. Een verklaring die door een verdachte (of misschien voor?) afgelegd wordt...
De sint verzon op z'n gemak,
dit voor het oude wrak.
pi_68246389
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 18:34 schreef Politiebezoekje het volgende:
Hallo,

Ik ben uitgenodigd om morgen te verschijnen om een verdachte verklaring af te leggen. Hier ben ik best van geschrokken aangezien ik, zover ik weet, nooit iets verkeerds heb gedaan. Wel heb ik een paar maanden geleden 112 gebeld omdat er een inbraak bij een winkel plaatsvond waar ik getuige van was. Alleen staat dat hele 'verdachte' me totaal niet aan en zit hierdoor best in de stress. Je zou toch denken dat er dan in die brief stond dat ik een 'getuige' verklaring moet afleggen.

Groeten (van een kloon)
Neem een asperientje, dat verlaagt het gevoel van stress. Doe dat iedere 4 uur en over 24 uur weet je precies waar het over ging.

S6 morgen
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_68246464
Ik citeer uit de brief:

"[ ] Een geldboete van EUR 0 te voldoen, waartoe u door de te op dd maand jjjj bent veroordeeld.

[x] Een verdachte verklaring af te leggen.

[ ] Een gerechtelijk schrijven in ontvangst te nemen.

[x] U heeft het recht voorafgaand aan het verhoor een advocaat te raadplegen.

[x] is van toepassing
"

Dat is wat er staat en waar ik het tot morgenochtend mee moet doen
pi_68246541
Geen verstand van, maar ik lees het als dat jij verdacht wordt van een strafbaar feit, en dat de politie je daarover wil horen. Dat wil nog niet zeggen dat je het feit ook daadwerkelijk begaan hebt overigens.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_68246614
Oh, je verklaring is verdacht, jij bent niet verdacht.
  dinsdag 21 april 2009 @ 18:58:14 #13
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_68246701
volgens mij bedoelen ze wel degelijk "de verklaring van een verdachte", dat ben jij dus
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  dinsdag 21 april 2009 @ 19:03:53 #14
181657 LordNemephis
computer says no
pi_68246894
Kafka
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_68246904
Ik lees net wel dat er een doorbraak is in de A73-moord. Neem je tandenborstel mee!
pi_68246993
je krijgt een paar elektronen op je hoofd en daarna moet je naar een paar plaatjes kijken

dat is alles
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 21 april 2009 @ 19:07:45 #17
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_68247028
Zeer verdacht allemaal
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 21 april 2009 @ 19:08:19 #18
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_68247050
Wel tof dat ze nu al weten dat jouw verklaring verdacht is
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
  dinsdag 21 april 2009 @ 19:08:38 #19
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_68247072
Als je niets fout hebt gedaan hoef je je toch geen zorgen te maken.

Misschien een parkeerschade veroorzaakt die je niet gemerkt hebt? Getuige schrijft jouw kenteken op en de politie wilt jou horen alszijnde verdachte van "Verlaten plaats ongeval".

Dat soort kleine zaken kunnen het ook zijn, gewoon heengaan en aanhoren.
Geef mij maar Amsterdam
pi_68247192
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 19:08 schreef Bullebak het volgende:
Als je niets fout hebt gedaan hoef je je toch geen zorgen te maken.

Misschien een parkeerschade veroorzaakt die je niet gemerkt hebt? Getuige schrijft jouw kenteken op en de politie wilt jou horen alszijnde verdachte van "Verlaten plaats ongeval".

Dat soort kleine zaken kunnen het ook zijn, gewoon heengaan en aanhoren.
Ik maak me juist zorgen om het feit dat ik niet weet waar het over gaat, die onwetendheid is echt kut!

Daarbij heb ik ook nog geen rijbewijs (moet ik echt eens mee beginnen..), dus dat kan het ook niet zijn.
pi_68247513
Je krijgt daatr en brief over ???, makkelijker kunnen ze het niet maken voor hunzelf.
Misschien heeft de computer jou naam geprikt omdat je op 3 willekeurig lijsten voorkwam, en kreeg je een geautomatiseerd schrijven daarover.

Je hebt tenslotte niks te verbergen he , succes.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_68247581
Vette TVP!
pi_68247666
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 18:45 schreef Market_Garden het volgende:

[..]

Ik denk dat hij doelt op het feit dat je een spatie zet tussen verdachte en verklaring, waardoor het is alsof de verklaring die je aflegt heeeeel verdacht is, zegmaar.
Een verdachtenverklaring is denk ik wat het moet zijn. Een verklaring die door een verdachte (of misschien voor?) afgelegd wordt...
Dat bedoelde ik inderdaad.

Maar heb je geen advocaat, misschien via de rechtsbijstand, die je kan raadplegen?
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  dinsdag 21 april 2009 @ 19:24:11 #24
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_68247667
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 19:20 schreef longinus het volgende:
Je krijgt daatr en brief over ???, makkelijker kunnen ze het niet maken voor hunzelf.
Misschien heeft de computer jou naam geprikt omdat je op 3 willekeurig lijsten voorkwam, en kreeg je een geautomatiseerd schrijven daarover.

Je hebt tenslotte niks te verbergen he , succes.
Voor kleine zaken wordt er altijd een ontbiedingsbrief gestuurd, niets vreemds aan.
Geef mij maar Amsterdam
pi_68247765
Het lijkt me wel zo redelijk als ze graag willen dat je langskomt, dat ze even zeggen waarom. Dan kun je ook bepalen of je wilt komen of niet. Tenzij je moet komen, wanneer je bijvoorbeeld inderdaad ergens van verdacht wordt, en in dat geval moet je je goed voor kunnen bereiden en verder gewoon sowieso je mond houden.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')