Op woensdag 22 april 2009 23:29 schreef HeijligersComputers het volgende:We hebben het even aangezien, maar vonden het tijd worden voor een reactie van onze kant.
Heijligers Computers is de grootste Computerspeciaalzaak van de regio Drechtsteden en bestaat dit jaar 15 jaar.
Wij zijn gespecialiseerd in zowel de verkoop van computers en Laptops als de reparatie hiervan.
Dit doen wij in onze technische dienst in veel gevallen binnen 24 uur, maar ook bij de klant aan huis.
Tevens kent ons bedrijf een Automatiseringstak waarin wij netwerkonderhoud leveren aan het midden en kleinbedrijf.
Op internet zijn wij onder andere actief met Eizo monitoren waarin wij een leidende rol vervullen in Nederland naar de consument.
Heijligers Computers is aangesloten bij de NLCW, de branchevereniging van de betere computerspeciaalzaken (www.NLCW.nl) en draagt ook het keurmerk hiervan, wat inhoudt dat Heijligers Computers handelt volgens de regelementen van de NLCW. Dit betekent in de praktijk onder andere duidelijkheid naar de klanten toe, geen ongevraagde reparaties, het geven van garanties etc., kortom een correcte handelswijze.
Het mag duidelijk zijn dat in de IT branche een 15 jarig bestaan zeldzaam is, en dit alleen haalbaar is door klantgericht te werk te gaan en service hoog in het vaandel te hebben.
De beloning hiervan is dat wij in 2007 uitgeroepen zijn tot Computerwinkel van het jaar, wat onderstreept dat we ons richten op het leveren van kwalitatief betere producten en het bieden van een correcte service hierop.
Afgelopen jaren hebben we diverse merken de rug toe gekeerd omdat in de praktijk bleek dat de kwaliteit te laag bleek. Ook bouwen we tegenwoordig weer nagenoeg alle computers zelf, wat absoluut een verhoging van zowel kwaliteit als prestaties met zich mee heeft gebracht. Nadeel hiervan is inderdaad dat wij niet de allergoedkoopste componenten gebruiken maar altijd uitgaan van componenten waarvan we zeker zijn dat ze meerdere jaren mee zullen gaan. Dus geen zwakke voedingen, goedkope mainboarden, OEM geheugen etc, maar merkcomponenten, die er voor zorgen dat onze Pc's niet alleen stabieler werken maar ook langer mee zullen gaan.
Vanaf aanstaande maand zullen wij eveneens het logo Microsoft Certified Partner mogen dragen. Dit houdt in dat we niet alleen een verregaande kennis hebben van de Microsoft producten, maar ook ons houden aan de regels rondom de licenties. Dit houdt in dat wij geen besturingssysteem installeren zonder dat wij een officiele licentie van een klant ontvangen. Een nummer op een briefje geschreven geldt dus niet als geldige licentie. Een licentie die eenmaal aan een Pc is toegekend mag overigens nog steeds worden gebruikt na wisseling van een mainboard. In dit geval was er gewoon geen enkele licentie aanwezig en kunnen wij niets anders dan de klant een licentie aanbieden.
Wij betreuren de post van joepie91, vooral omdat deze persoon waarschijnlijk nooit in onze winkel is geweest en aantoont weinig kennis van zaken te hebben.
De Pc is inderdaad bekeken door ons en de conclusie was een defect mainboard. De vervanger -inderdaad een Azrock- heeft een nieuwere chipset, wat in de praktijk meestal inhoudt dat Windows of niet meer opstart of met een berg foutmeldingen weer draait maar een stuk minder optimaal zal werken. En inderdaad, heb je heel veel geluk dan loopt het weer redelijk.
joepie91 suggereert het plaatsen van een gebruikt mainboard. Wij doen afstand van dit idee. Niet alleen garanderen wij weer een jaar garantie op de vervangen hardware, maar wij staan simpelweg achter een degelijke manier van werken en gaan niet aanmodderen met gebruikte (defecte??) componenten van Marktplaats zonder enige historie. Als de gerepareerde Pc de deur uit gaat moet deze weer in een degelijke staat zijn en geen opgelapt ding wat elk moment weer in elkaar kan lopen. Wil je wel lapmiddelen ga dan inderdaad naar een kennis of buurman.
Wij rekenen onderzoekskosten van 30 Euro. Gaat de klant akkoord dan zullen de onderzoekskosten onderdeel worden van de reparatie. Dus kan de klacht binnen het eerste half uur verholpen worden betaalt de klant nog steeds 30 Euro. Wil de klant de reparatie niet uitgevoerd hebben dan kost dit dus de prijs van de onderzoekskosten, 30 Euro. Jammer dat er dan nog een leugen aan geknoopt moet worden. Wij adviseren de klant in veel gevallen liever een gebruikt systeem van onder de 200 Euro, inclusief XP, dan een reparatie van een systeem van 4,5 jaar oud.
En XP licenties van 30 Euro zijn een fabeltje, een duidelijke blijk van niet weten waar je over praat. De goedkoopste versie van Windows XP is de OEM variant welke uitsluitend met de aanschaf van een nieuwe computer mag worden verkocht kost inclusief BTW overigens al meer dan de door joepie verzonnen 70 Euro. Nee joepie, deze is echt specifiek voor 1 Pc en moet als de Pc wordt weggegooid worden vernietigd.
Wij repareren desktops in 24 uur. Uitzonderingen het wachten op specifieke onderdelen, het wachten op een back-up of recoverproces en notebooks. De kleine letters lijken opeens zo logisch. Jammer, maar misschien te moeilijk.
En nee, een herinstallatie kost ¤ 59,- voor ieder merk. Wij leveren hier geen gratis mainboard bij, gaan niet je data back-uppen die je hebt beveiligd met een wachtwoord wat je bent vergeten, en geven er ook geen OS bij weg, gek he.