abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 april 2009 @ 18:00:14 #1
183846 joepie91
Eentjes en nulletjes genoeg.
pi_68244696
Concierge bij ons op school startte zijn pc op, en kreeg alleen maar een zwart scherm. Alleen zijn fans draaiden nog. Hij dus langs de Heijligers, waar de betreffende PC vandaan kwam. Ze rekenden 30 euro onderzoekskosten. Dat is dan nog te begrijpen. Vervolgens deelden ze hem mee dat zijn moederbord kapot was en dat hij een nieuwe nodig had. Ze maakten even dit lijstje:
* Nieuw moederbord + montage: 50 euro
* Backuppen documenten & formatteren: 50 euro
* Nieuwe Windows XP licentie: 70 euro
* Onderzoekskosten: 30 euro.

In totaal zou de schade dus 200 euro zijn, om een nieuw moederbord erin te zetten. Maar WAAROM in vredesnaam documenten backuppen, de schijf formatteren, en windows opnieuw installeren en een nieuwe licentie ervoor moeten kopen terwijl hij er al een had?!
Gewoon nieuw moederbord erin, aansluiten, aanzetten en draaien met die hap. De PC was 4,5 jaar oud, dus een vervangend moederbord zou je voor 20 euro o.i.d. op internet/op computerbeurs op de kop kunnen tikken. Nadat de concierge dit aan mij vertelde (ik fix meestal zijn pc) vertelde ik hem dat dat allemaal onzin was, en ging hij bellen om de reparatie te annuleren. Toen wilden ze eerst nog 60 euro onderzoekskosten rekenen, terwijl dat eerst maar 30 euro was. Uiteindelijk is het hem gelukt om er met 30 euro vanaf te komen (er waren nog geen reparaties uitgevoerd) en heeft ie de pc terug. Hij laat nu een kennis ernaar kijken.

Sub-Klacht: Proberen mensen een nieuwe Windows XP licentie (van 30 euro inkoop!) voor 70 euro te verkopen
Bonusklacht: Heel grote poster op het raam hebben hangen met in koeienletters "wij repareren uw pc binnen 24 uur voor xxx euro!". En daaronder dan in hele kleine lettertjes de vijfduizend addertjes onder het gras. "Wij zijn niet verplicht binnen 24 uur de computer af te leveren, als het langer duurt rekenen wij extra kosten", "de aangeboden prijs geldt alleen voor herinstallatie", en nog meer van dat soort meuk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Danny op 22-04-2009 18:10:54 ]
ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
  PR/Manusje van alles dinsdag 21 april 2009 @ 18:01:20 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_68244729
quote:
* Backuppen documenten & formatteren: 50 euro
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_68244757
Helaas voor meneer joepie91 kost een Windows licentie geen 30 euro inkoop maar 65

en inderdaad, 50 euro voor backuppen is wel wat aso
No Guts, No Glory
  dinsdag 21 april 2009 @ 18:04:15 #4
183846 joepie91
pi_68244811
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 18:02 schreef nuget het volgende:
Helaas voor meneer joepie91 kost een Windows licentie geen 30 euro inkoop maar 65

en inderdaad, 50 euro voor backuppen is wel wat aso

*zoekt bron*
Microsoft heeft een paar dagen geleden de prijzen verlaagd naar 30 euro. En 15 voor de netbook-versie ofzo.

EDIT: Ze zeiden ook nog dat ze alleen de documentenmap konden backuppen, en als hij nog iets anders op de schijf wilde behouden, moest ie meer betalen.
pi_68244816
Windows XP licentie kopen

kijk hier is voor de echte prijs

PS, als ts ze voor 30 euro kan krijgen wil ik er graag 50 bestellen
No Guts, No Glory
pi_68244840
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 18:04 schreef joepie91 het volgende:

[..]

*zoekt bron*
Microsoft heeft een paar dagen geleden de prijzen verlaagd naar 30 euro. En 15 voor de netbook-versie ofzo.

EDIT: Ze zeiden ook nog dat ze alleen de documentenmap konden backuppen, en als hij nog iets anders op de schijf wilde behouden, moest ie meer betalen.
tuurlijk, prijzen omlaag gooien terwijl een product schaars word... lekker slim
No Guts, No Glory
  dinsdag 21 april 2009 @ 18:05:50 #7
183846 joepie91
pi_68244853
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 18:04 schreef nuget het volgende:
Windows XP licentie kopen

kijk hier is voor de echte prijs

PS, als ts ze voor 30 euro kan krijgen wil ik er graag 50 bestellen
Ik heb het over de prijs die een computerwinkel betaalt. Dus net zoiets als de OEM-versie, maar dan niet specifiek voor één pc.
  † In Memoriam † dinsdag 21 april 2009 @ 18:07:16 #8
230491 Zith
pls tip
pi_68244899
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 18:05 schreef nuget het volgende:

[..]

tuurlijk, prijzen omlaag gooien terwijl een product schaars word... lekker slim
Software wordt nooit schaars. Wel wordt software out-dated en dat is dus het geval bij XP, niet?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_68244905
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 18:05 schreef joepie91 het volgende:

[..]

Ik heb het over de prijs die een computerwinkel betaalt. Dus net zoiets als de OEM-versie, maar dan niet specifiek voor één pc.
Ik ben werkzaam in een elektronica zaak, en de inkoop prijs is tussen de 40 en 60 euro, vershillende per leverancier...

maar nogmaals, als je ze voor 30 euro kan krijgen dan wil ik er graag 50 (volledige xp licenties gaarne).
No Guts, No Glory
  dinsdag 21 april 2009 @ 18:08:45 #10
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_68244943
TS is vriendjes met de conciërge.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  dinsdag 21 april 2009 @ 18:12:29 #11
183846 joepie91
pi_68245055
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 18:08 schreef LasTeR het volgende:
TS is vriendjes met de conciërge.
Uhu.
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 18:07 schreef nuget het volgende:

[..]

Ik ben werkzaam in een elektronica zaak, en de inkoop prijs is tussen de 40 en 60 euro, vershillende per leverancier...

maar nogmaals, als je ze voor 30 euro kan krijgen dan wil ik er graag 50 (volledige xp licenties gaarne).
Ik zeg niet dat ik ze voor 30 euro kan krijgen. Ik zeg dat computerwinkels dat kunnen.
pi_68245059
200 Euri is gewoon verschrikkelijk cheap, kom op zeg. Voor een PC van 4,5 jaar oud!

Dat ie gaat back-uppen is juist goed, stel je voor dat ie het nieuwe bord erin zet en er gaat iets mis met de schijf, wie heeft het dan gedaan?

Vind het zelf nogal grof om ze dan voor oplichters uit te maken, ik zou je voor laster aanklagen!
  dinsdag 21 april 2009 @ 18:13:13 #13
183846 joepie91
pi_68245076
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 18:12 schreef DtchDopey het volgende:
200 Euri is gewoon verschrikkelijk cheap, kom op zeg. Voor een PC van 4,5 jaar oud!

Dat ie gaat back-uppen is juist goed, stel je voor dat ie het nieuwe bord erin zet en er gaat iets mis met de schijf, wie heeft het dan gedaan?
Een beetje computerzaak heeft een testschijf liggen die ze eerst aansluiten om te kijken of alles goed gaat.
pi_68245119
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 18:13 schreef joepie91 het volgende:

[..]

Een beetje computerzaak heeft een testschijf liggen die ze eerst aansluiten om te kijken of alles goed gaat.
Zie je maar weer hoeveel verstand jij ervan hebt! Alsof dat hetzelfde is.... Maar wel janken als de documentjes weg zijn.
  dinsdag 21 april 2009 @ 18:24:41 #15
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_68245462
niks raars aan die prijzen,

onderzoeks kosten zijn normaal als je geen garantie meer hebt
nieuw moederbord wilt meestal ook zeggen andere chipset, windows wilt dan dus niet booten. daarvoor moet je dan windows opnieuw installeren, en de meeste mensen hebben geen partities, dus moet je ook gaan backuppen voor die dumbasses.
En als er geen Windows licentie sticker op je kast zit moet je ook een licentie aanschaffen ja, anders kan die computerzaak in problemen komen.

probleem opgelost
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_68245491
Opbokken met die TS is... reacties. ZIjn verwijderd.
U MAD?
  dinsdag 21 april 2009 @ 18:29:39 #17
183846 joepie91
pi_68245622
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 18:24 schreef junkiesietze het volgende:

nieuw moederbord wilt meestal ook zeggen andere chipset, windows wilt dan dus niet booten. daarvoor moet je dan windows opnieuw installeren, en de meeste mensen hebben geen partities, dus moet je ook gaan backuppen voor die dumbasses.
En als er geen Windows licentie sticker op je kast zit moet je ook een licentie aanschaffen ja, anders kan die computerzaak in problemen komen.

probleem opgelost
Ik zei ook dat de onderzoekskosten normaal waren.
Maar zelf heb ik de ervaring dat Windows ook met een andere chipset prima boot (XP in ieder geval wel). Plus, er zat dus WEL een Windows-sticker op...
pi_68245681
quote:

probleem opgelost
dat.

TS heeft echt geen flauw idee waar hij het over heeft, en zeker het backuppen van documenten buiten de mijn documenten mappen is een gedoe. Zodra er iets mist, gaat de klant klagen bij jou en stelt jou aansprakelijk voor het verlies van data. Zoals hierboven vermeld, doet men in computerzaken niet aan illegale versies onder het mom 'maar hij heeft er al eentje betaald' - alleen als deze licentie op de kast zit. Daarbij moet het pand/personeel/materiaal betaald worden, en moet de baas er ook nog iets aan verdienen. Zo kom je er wel.

Beetje voorbarig om ze af te schilden als 'oplichters' als je zelf niet weet hoe het zit. Zo lever je ze wel mooi negatieve PR op, terwijl zij gewoon hun werk doen.
pi_68245740
ik wacht op de reactie van bedrijf
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
  dinsdag 21 april 2009 @ 18:34:42 #20
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_68245797
quote:

Vind het zelf nogal grof om ze dan voor oplichters uit te maken, ik zou je voor laster aanklagen!
___!
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  dinsdag 21 april 2009 @ 18:35:26 #21
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_68245831
quote:

Voor wat zou je ze aanklagen?
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  dinsdag 21 april 2009 @ 18:36:49 #22
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_68245882
quote:

probleem opgelost
hahahaha, nooit gehoord van PartitionMagic, of een van de andere tientallen programma's? laat me niet lachen
computerzaak heeft niet aan de concierge gevraagd of hij een nieuwe windows wilt, dus dat.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  dinsdag 21 april 2009 @ 18:37:46 #23
183846 joepie91
pi_68245919
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 18:31 schreef 3lmo het volgende:

[..]

dat.

TS heeft echt geen flauw idee waar hij het over heeft, en zeker het backuppen van documenten buiten de mijn documenten mappen is een gedoe. Zodra er iets mist, gaat de klant klagen bij jou en stelt jou aansprakelijk voor het verlies van data. Zoals hierboven vermeld, doet men in computerzaken niet aan illegale versies onder het mom 'maar hij heeft er al eentje betaald' - alleen als deze licentie op de kast zit. Daarbij moet het pand/personeel/materiaal betaald worden, en moet de baas er ook nog iets aan verdienen. Zo kom je er wel.

Beetje voorbarig om ze af te schilden als 'oplichters' als je zelf niet weet hoe het zit. Zo lever je ze wel mooi negatieve PR op, terwijl zij gewoon hun werk doen.
Ik hoor precies dezelfde verhalen van veel anderen. Bovendien was ik nog een klein dingetje vergeten, namelijk de reden die ze noemden om de schijf te moeten backuppen: "we moeten een ander formaat moederbord gebruiken dan een normaal moederbord".

Bovendien was het helemaal niet nodig geweest om Windows opnieuw te installeren als de schijf niet geformatteerd zou worden. Ik snap ook wel dat ze geen illegale Windows gaan installeren.
  dinsdag 21 april 2009 @ 18:39:20 #24
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_68245967
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 18:37 schreef joepie91 het volgende:

[..]

Bovendien was het helemaal niet nodig geweest om Windows opnieuw te installeren als de schijf niet geformatteerd zou worden. Ik snap ook wel dat ze geen illegale Windows gaan installeren.
dit wel.

als het moederbord een andere chipset heeft werkt de windows installatie niet meer. (meeste gevallen)
  dinsdag 21 april 2009 @ 18:40:38 #25
183846 joepie91
pi_68246011
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 18:39 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

dit wel.

als het moederbord een andere chipset heeft werkt de windows installatie niet meer.
Mijn ervaringen daarmee zijn toch iets anders. Zelfs bij het overschakelen naar andere fabrikanten van hardware, bleef Windows gewoon werken. Soms verschrikkelijk traag (vraag me niet waarom) totdat je de een of andere driver-cd installeerde, maar hij deed het wel. Meestal ging het gewoon gelijk helemaal goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')