quote:CAMBRIDGE - De wereldberoemde Britse natuurkundige en kosmoloog Stephen Hawking (67) is met spoed opgenomen in het ziekenhuis.
Dat maakte de universiteit van Cambridge maandag bekend, meldden Britse media.
Hawking, die wiskunde doceert aan de universiteit van Cambridge, is ''erg ziek''. Hij is opgenomen in het Addenbrooke ziekenhuis in Cambridge, waar een ambulance hem in allerijl naar toe bracht.
Wat er precies met de wetenschapper aan de hand is, liet een woordvoerder van de universiteit niet weten.
Door een zeldzame spierziekte zit Hawking sinds zijn 21e in een rolstoel en kan hij alleen spreken via een computer.
hoezo ironisch? wat heeft ie dan?quote:Op maandag 20 april 2009 18:52 schreef Handschoen het volgende:
Stephen is de koning! Is zo ironisch dat zo'n briljante geest zo eindigd...
het is vooral ironisch dat men hem bijna al doodverklaard als hij enkel in het ziekenhuis ligt .... gezien zn ziekte kan een kleine aandoening al grote en zeer dringende gevolgen hebben, en dat kan ook de dringende ziekenhuisgang veroorzaakt hebben.quote:Op maandag 20 april 2009 18:52 schreef Handschoen het volgende:
Stephen is de koning! Is zo ironisch dat zo'n briljante geest zo eindigd...
Bedoel je hiermee dat hij dácht dat hij een enorme kater had, maar eigenlijk ziek was? Ik begrijp deze zin niet helemaalquote:Op maandag 20 april 2009 18:58 schreef RM-rf het volgende:
... en zelfs de eerste symptomen door hem verwisseld met een sterke en aanhoudende kater of dronkenschap)
Heb je gezien hoe hij erbij zit (sowieso)... En wat zo'n vent zou kunnen bereiken of doen als hij 'normaal' zou zijn geweest...quote:Op maandag 20 april 2009 18:54 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hoezo ironisch? wat heeft ie dan?
je bent in de war met willie wortel.quote:Op maandag 20 april 2009 19:24 schreef __Saviour__ het volgende:
Zou wel zuigen. Hij was juist bezig met de afronding van zijn laatste uitvinding, het aquarium met matglas
Hij is wel vaker in de war.quote:Op maandag 20 april 2009 19:32 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je bent in de war met willie wortel.
Bedoel je de ziekte ALS?quote:
Alle Ledematen Stil?quote:Op maandag 20 april 2009 18:33 schreef Pyjama het volgende:
ALS ?
Of bedoel je dat niet?quote:Amyotrofische Lateraal Sclerose (ALS) is een ziekte van de zenuwcellen die de spieren aansturen. Deze neuromusculaire (zenuw-/spier-) aandoening leidt tot het onvoldoende functioneren van de spieren. Dat komt doordat de motorische zenuwcellen in het ruggenmerg en het onderste deel van de hersenen - de zogenaamde hersenstam - afsterven. Hierdoor komen de signalen vanuit de hersenen niet meer aan bij de spieren. De hersenen kunnen dan geen spierbewegingen meer op gang brengen.
Verloop
De ziekte veroorzaakt meestal geen pijn en tast het verstand niet aan. Ook blijven de zintuigen (gevoel, smaak, gezicht, reuk en gehoor) doorgaans intact, evenals de werking van darmen en blaas. Wel worden geleidelijk aan steeds meer spieren aangedaan. Behalve de hartspier. Het uitvallen van de ademhalingsspieren is meestal de oorzaak van het overlijden van iemand met ALS. Hoe snel dat gaat verschilt per persoon. Maar de gemiddelde levensverwachting van een ALS-patiënt is slechts drie tot vijf jaar.
Dat schijnt een raadsel te zijn. Hij is lang geleden al opgegeven.quote:Op maandag 20 april 2009 19:37 schreef vosss het volgende:
[..]
Bedoel je de ziekte ALS?
Een collega van mij heeft dat en die hebben ze 5 jaar gegeven.
Hoe kan het dat hij hier al zo lang mee leeft?
Okay, maar hij heeft dus ook ALS?quote:Op maandag 20 april 2009 19:39 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Dat schijnt een raadsel te zijn. Hij is lang geleden al opgegeven.
héél nonchalantquote:Op maandag 20 april 2009 19:41 schreef Pyjama het volgende:
(ofzo)
? Ik heb het fout gespeld geloof ik.quote:Op maandag 20 april 2009 19:44 schreef starla het volgende:
[..]
héél nonchalant![]()
het endoplasmatisch reticulum....ofzo
Zijn hersenen zijn niet aangetast. Als hij die spierziekte niet had gehad, zou hij dus geen betere wetenschapper zijn geweest. Misschien zelfs een slechtere, als je verder niets kan ga je misschien vanzelf meer nadenken over dingen.quote:Op maandag 20 april 2009 19:23 schreef Handschoen het volgende:
[..]
Heb je gezien hoe hij erbij zit (sowieso)... En wat zo'n vent zou kunnen bereiken of doen als hij 'normaal' zou zijn geweest...
Nou er zijn wel meer geniale wetenschappers geweest, maar deze is er 1 die bij deze tijd hoort.quote:Op maandag 20 april 2009 22:43 schreef StateOfMind het volgende:
Hopelijk komt ie er weer bovenop
Eén van de geniaalste wetenschappers die de mensheid ooit heeft voortgebracht. Mocht ie het onverhoopt niet redden zou dat een groot verlies zijn voor de mens.
Hoezo één van de geniaalste wetenschappers die de mensheid ooit heeft voortgebracht?quote:Op maandag 20 april 2009 22:43 schreef StateOfMind het volgende:
Eén van de geniaalste wetenschappers die de mensheid ooit heeft voortgebracht. Mocht ie het onverhoopt niet redden zou dat een groot verlies zijn voor de mens.
Lucasian professor of mathematics wordt je niet zomaar.quote:Op dinsdag 21 april 2009 10:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoezo één van de geniaalste wetenschappers die de mensheid ooit heeft voortgebracht?
Bron: http://www.google.com/hos(...)Y_JoiFK-q3wD97MQ3T00quote:Stephen Hawking expected to recover from infection
LONDON (AP) — Cambridge University says the family of physicist Stephen Hawking expects him to recover fully from a chest infection that has left him hospitalized. The university issued a statement Tuesday saying that Hawking "was being kept in observation" at Addenbrooke's hospital. The statement says Hawking's family was "looking forward to a full recovery."
Hawking, 67, gained renown for his work on black holes and has remained active despite being diagnosed at age 21 with ALS, (amyotrophic lateral sclerosis), an incurable degenerative disorder also known as Lou Gehrig's disease. Hawking has been almost entirely paralyzed for years and communicates through an electronic voice synthesizer activated by his fingers.
quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:53 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Bron: http://www.google.com/hos(...)Y_JoiFK-q3wD97MQ3T00
mensen hebben een natuurlijke drang tot overleven en er het beste van maken. geluk zit hem dan in andere dingen dan jij nu kan voorstellen.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:18 schreef hverburg84 het volgende:
ik vraag me werkelijk af of die man nu wel echt gelukkig is.
het enige wat die kan is denken, denken denken denken...
communicatie heel langzaam en continu jarenlang verpleegd worden.
een van de meest geniale mensen maar zou die ook echt gelukkig zijn?
Jij hebt vast geen idee hoe prachtig natuurkunde en de kosmos kunnen zijn, ik kan mij er echter wel wat bij voorstellen. Ga er maar vanuit dat hij het naar zijn zin heeft, anders hou je het niet 47 jaar vol met zo'n ziekte en dan ook nog een hoge functie aan een van de beste universiteiten ter wereld. Ik erger eerlijk gezegd kapot aan als die mensen die daar zomaar even hun mening over klaar hebben liggen omdat Hawking een handicap heeft...quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:18 schreef hverburg84 het volgende:
ik vraag me werkelijk af of die man nu wel echt gelukkig is.
het enige wat die kan is denken, denken denken denken...
communicatie heel langzaam en continu jarenlang verpleegd worden.
ik denk dat hawkin ook gewoon van het leven kan genieten zonder aan natuurkunde of kosmos te denken.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Jij hebt vast geen idee hoe prachtig natuurkunde en de kosmos kunnen zijn, ik kan mij er echter wel wat bij voorstellen. Ga er maar vanuit dat hij het naar zijn zin heeft, anders hou je het niet 47 jaar vol met zo'n ziekte en dan ook nog een hoge functie aan een van de beste universiteiten ter wereld. Ik erger eerlijk gezegd kapot aan als die mensen die daar zomaar even hun mening over klaar hebben liggen omdat Hawking een handicap heeft...
Oh, dat zeker, maar ik weet gewoon hoeveel plezier je kan halen uit kennis, natuurkunde en sterrenkunde kunnen echt machtig interessant zijn.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:37 schreef zoalshetis het volgende:
ik denk dat hawkin ook gewoon van het leven kan genieten zonder aan natuurkunde of kosmos te denken.
Dat komt vaak eerder door het beperkte denkraam wat die mensen bezitten (en dat is helaas 80% van de wereld bevolkingquote:Op dinsdag 21 april 2009 14:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik erger eerlijk gezegd kapot aan als die mensen die daar zomaar even hun mening over klaar hebben liggen omdat Hawking een handicap heeft...
Niks slechts over deze man, maar je overdrijft echt zwaar.quote:Op maandag 20 april 2009 22:43 schreef StateOfMind het volgende:
Niet echt.quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:49 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Niks slechts over deze man, maar je overdrijft echt zwaar.
Isaac Newton akkoord, Dirac weet ik zo niet, maar Hawkins dat was immers de vraag...quote:Op dinsdag 21 april 2009 12:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Lucasian professor of mathematics wordt je niet zomaar.Maar zelfs die leerstoel heeft minder illustere voorgangers gekend dan bijvoorbeeld Isaac Newton en Paul Dirac.
natuurlijk weet ik dat wel, vind wetenschap ook fascinerend en kan me voorstellen dat iemand er helemaal in op gaat.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Jij hebt vast geen idee hoe prachtig natuurkunde en de kosmos kunnen zijn, ik kan mij er echter wel wat bij voorstellen. Ga er maar vanuit dat hij het naar zijn zin heeft, anders hou je het niet 47 jaar vol met zo'n ziekte en dan ook nog een hoge functie aan een van de beste universiteiten ter wereld. Ik erger eerlijk gezegd kapot aan als die mensen die daar zomaar even hun mening over klaar hebben liggen omdat Hawking een handicap heeft...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |