abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 april 2009 @ 14:12:54 #26
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_68202181
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:10 schreef Qwea het volgende:

[..]

Maaaaar, dat zou je dus wel kunnen oefenen als de hond de hele tijd er is. Dus stel dat ik de hond van mn zus een paar uur leen?
Jawel, maar dat wordt wel moeilijker dan de deze handelingen, daar kun je vergif op innemen. En je moet de mogelijkheid hebben om dat, in t begin zeker, vaker te oefenen
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 20 april 2009 @ 14:14:06 #27
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68202217
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:12 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Jawel, maar dat wordt wel moeilijker dan de deze handelingen, daar kun je vergif op innemen. En je moet de mogelijkheid hebben om dat, in t begin zeker, vaker te oefenen
Hmmm oke. Point taken

Eerst maar even bij de trap, de keuken en de gang houden
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 20 april 2009 @ 15:43:43 #28
202348 Susi
Temple of Love
pi_68205305
Puike methode. Die van ons heeft ook bij een Martin Gaus-hondenschool deze methode gevolgd, en had het systeem ook al vlug door. Momenteel gebruiken we 'm niet , maar ik denk dat als wij 'm weer gaan gebruiken, de hond het geluid van de clicker gelijk associeert met 'iets goed doen/iets lekkers'.
pi_68205392
Wij hebben ook met onze honden clickertraining gevolgd bij een Martin Gaus-hondenschool en het werkt idd heel goed. De clicker hadden we al snel niet meer nodig en ik moet eerlijk zeggen dat onze honden écht heel goed luisteren Denk wel dat dat komt door de basis die ze hebben met de clickertraining

Het schijnt trouwens ook dat je ook een kat kunt trainen met een clicker Nog nooit geprobeerd overigens, want onze honden reageren nog steeds op de clicker na al die jaren dus dan zou het een zootje worden hier thuis
#geen
  maandag 20 april 2009 @ 15:50:09 #30
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68205513
Und ook de 2de kleer, zonder probs met clicker de trap op. Hij gaat bij de clicker zelfs sneller lopen op de trap
  maandag 20 april 2009 @ 15:52:29 #31
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_68205585
Ik moet eerlijk toegeven dat ik hem ook al een lange tijd niet meer gebruikt heb Maar ik heb dan eigenlijk ook niets meer want ik hem op dit moment wil leren Wel de eerste hond waarbij wij de clicker hebben trouwens, en t was gelijk een succes
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:50 schreef Qwea het volgende:
Und ook de 2de kleer, zonder probs met clicker de trap op. Hij gaat bij de clicker zelfs sneller lopen op de trap
Kunnen we al bijna gaan juichen
  maandag 20 april 2009 @ 15:53:15 #32
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_68205607
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:46 schreef DuchessX het volgende:
Wij hebben ook met onze honden clickertraining gevolgd bij een Martin Gaus-hondenschool en het werkt idd heel goed. De clicker hadden we al snel niet meer nodig en ik moet eerlijk zeggen dat onze honden écht heel goed luisteren Denk wel dat dat komt door de basis die ze hebben met de clickertraining

Het schijnt trouwens ook dat je ook een kat kunt trainen met een clicker Nog nooit geprobeerd overigens, want onze honden reageren nog steeds op de clicker na al die jaren dus dan zou het een zootje worden hier thuis
Dat is nog niet alles trouwens. Ook olifanten, paarden en nog een paar diersoorten
pi_68207902
Misschien nog een interessante link: http://www.listentoclick.nl/ ik heb een cursus Bach bij deze vrouw gevolgd en zo ook de clickertraining leren kennen, zij heeft die methode voor het eerst in Nederland geïntroduceerd (en later is Martin Gaus er mee gaan pronken) en ik vond het, ondanks het gebrek aan honden, erg interessant om er meer over te horen. In principe is het ieder dier te leren , er zijn zelfs muizen en konijnen die getraind zijn met een clicker.
I had a signature once. It was awful.
pi_68208089
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:53 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Dat is nog niet alles trouwens. Ook olifanten, paarden en nog een paar diersoorten
Ja maar die heb ik niet
#geen
  maandag 20 april 2009 @ 17:32:46 #35
159367 Phedre77
To what end do I read?
pi_68209050
Grommen en klikken: je kunt voor een ontspannen houding klikken. Klikken voor niet-grommen, terwijl hij wel een gespannen houding heeft, is misschien dan niet handig. Maar stel dat ie lief doet en ontspannen is of je aankijkt, dan kun je goed klikken. Ik vond het boekje van Karen Pryor erg handig. Een hond en een dolfijn. Ik wilde mijn ratten proberen te clickeren...:-) Maar daar was ik tot nu toe te lui voor...

http://www.bol.com/nl/p/b(...)8A3FEBCF5AA27.ps2222

Overigens gaat het er mijns inziens niet om of je een clicker nodig hebt, als je een al gehoorzame hond hebt of een hond die alles al kan. Het is voor de hond een vreselijk leuk denkspelletje, je stimuleert hem er mee. En het is zo leuk! Mijn hond kon op een gegeven moment 'Stoep zoeken' (wat een geleidehond ook doet, voorpootjes op de stoep zetten). Dat is heel erg leuk om te zien. Vooral ook om te zien wat hij allemaal herkent als stoep. Een laag bultje, een andere kleur. Heel leuk om dan te zien hoe zo'n hond gaat denken.
  maandag 20 april 2009 @ 17:43:29 #36
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68209365
ik vind het nu al leuk om te doen. Al legt hij de link nog nietzo goed als ik dacht.

Als ik met hem in de kamer zit, en ik klik en ik geef hem wat lekkers (10x gedaan) dan ist prima. Als ik klik en het lekkers laat even op zich wachten, zie ik hem nog niet echt kijken
  maandag 20 april 2009 @ 17:48:03 #37
159367 Phedre77
To what end do I read?
pi_68209491
Maar dan lijkt het alsof hij de klik nog niet helemaal door heeft. Ik ben er echt wat uit, want ik weet ook niet zo goed meer wat je dan moet doen. Je moet hem dus eerst de betekenis van de clicker aanleren, voordat je met die clicker kunt gaan trainen.

Wat wel kan is dat je een duidelijke handbeweging maakt of iets dergelijks als je klikt en lekkers geeft en dus niet als dat niet direct gebeurt. Dan kan hij, als slim hondje zijnde, best eens snappen dat als er geklikt wordt EN die handbeweging is er, dat het dan pas iets voor hem betekent en niet als er alleen maar geklikt wordt.

Of je hebt iets lekkers wat niet lekker genoeg is. Je kunt ook 9 kaasjes en dan leverworst doen, voor de verrassing (tenzij hij kaas lekkerder vindt, dan andersom).
  maandag 20 april 2009 @ 18:20:02 #38
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_68210470
quote:
Op maandag 20 april 2009 17:32 schreef Phedre77 het volgende:

Overigens gaat het er mijns inziens niet om of je een clicker nodig hebt, als je een al gehoorzame hond hebt of een hond die alles al kan. Het is voor de hond een vreselijk leuk denkspelletje, je stimuleert hem er mee. En het is zo leuk! Mijn hond kon op een gegeven moment 'Stoep zoeken' (wat een geleidehond ook doet, voorpootjes op de stoep zetten). Dat is heel erg leuk om te zien. Vooral ook om te zien wat hij allemaal herkent als stoep. Een laag bultje, een andere kleur. Heel leuk om dan te zien hoe zo'n hond gaat denken.
Dat vind ik dus ook Vooral als je net met een nieuwe oefening begint, je ziet ze helemaal denken wat hij nu toch deed om een click te krijgen, en gaat dingen uitproberen om die prikkel weer te krijgen

Ik vind dat echt heel leuk om te zien

En dan ook als de oefening helemaal gelukt is, dan krijg ik echt een yaaaaay gevoel hehe
  maandag 20 april 2009 @ 18:34:05 #39
159367 Phedre77
To what end do I read?
pi_68210881
Hehe, ja. Gaan ze met die kop draaien, keek ik nou links of rechts? En je dan scheel vanuit een ooghoek in de gaten houden. Mijn ene hond kon links kijken en rechts kijken. Het doel was nee-schudden, maar dat werd constant heel veel links of heel veel rechts, maar de combi is niet gelukt.
  maandag 20 april 2009 @ 18:52:21 #40
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_68211446
Oh ja! We hadden ook touch. Dat je je hand links/recht moet uitsteken en dan moeten ze je hand aanraken met de neus.

Eerst bij links, click. Later links rechts click en dan steeds door elkaar heen en meerdere keren tot je weer ging clicken Was ook heel schattig
pi_68211635
Interessant topic, ik ben erg benieuwd hoe dit in de praktijk werkt. Gebruik je de methode gewoon totdat de hond de truc helemaal snapt en dat je het belonen daarna af kan met 'braaaaaaf!' of een koekje? Of blijf je de clicker gewoon altijd gebruiken? En raakt de hond niet op een gegeven moment zo gefocust op een 'click' dat gewoon een aai of 'brave hond!' niet meer werkt?
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 20 april 2009 @ 19:01:14 #42
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68211711
Ik heb een filmpje. Ik snap geen reet van mn hond. ene keer snapt hij het en heb ik zn aandacht, en de andere keer totaal NIET.

hara, in je msn scherm
  maandag 20 april 2009 @ 19:03:03 #43
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_68211770
quote:
Op maandag 20 april 2009 18:58 schreef Miss_Isis het volgende:
Interessant topic, ik ben erg benieuwd hoe dit in de praktijk werkt. Gebruik je de methode gewoon totdat de hond de truc helemaal snapt en dat je het belonen daarna af kan met 'braaaaaaf!' of een koekje? Of blijf je de clicker gewoon altijd gebruiken? En raakt de hond niet op een gegeven moment zo gefocust op een 'click' dat gewoon een aai of 'brave hond!' niet meer werkt?
Ja, daarna doe ik het meestal nog wel een paar keer, alleen voor de volledige oefening dus, niet alleen meer voor een zit maar zit breid ik uit naar zit & blijf -> weglopen -> hierrrr -> click. Krijgt ie nog een paar keer een click voor dan. Maar ik doe het eigenlijk al maanden zonder zelfs een koekje, gewoon aai en goeeedzooo jaaa en hij doet het nog
Daarna krijgt ie er weer een keer een click voor, gewoon omdat ie t nog steeds goed doet, mag beloond worden vind ik zelf. Maar om je vraag te beantwoorden in principe gebruik je het alleen om het aan te leren.
  maandag 20 april 2009 @ 20:05:13 #44
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_68213998

Zit, blijf en hier

Door de clicker had ie dit zo onder de knie, volgens mij ben ik met beide 2x 10 minuten bezig geweest. Rond de 10 weken was ie toen. Ja, op deze filmpjes niet, die zijn van nu

Bekijk deze YouTube-video

Af en blijf.
  maandag 20 april 2009 @ 20:13:23 #45
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68214339
Ik heb maar zalm gehaald om hem te voeren. Dat gaat beter. Maar zoals ik al tegen Hara zei ; Als MikeyMo hem met een bal afleid, boeit die clicker hem niet. Als MM tegen hem praat en ik klik, dan gaat zn kop wel naar mij toe
  maandag 20 april 2009 @ 21:47:53 #46
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_68218426
k Had even snel een filmpje voor Qwea gemaakt, dus t is geen kek filmpje en even snel the basics, maar misschien heeft iemand anders er ook wel iets aan

pi_68222786
Ik heb alleen de OP nog gelezen maar wat ik me nu afvraag over die clicker-training: als ik het goed begrijp klik je op het moment dat de hond je commando opvolgt en geef je hem dan wat lekkers. Maak je het jezelf dan niet onnodig moeilijk? Gewoon direct belonen met wat lekkers lijkt me handiger en minder omslachtig.
There is no love sincerer than the love of food.
  maandag 20 april 2009 @ 23:17:27 #48
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_68222930
DAt legt het stukje in quote tags uit.

En de honden zien dat als iets veeeeeeeeeel leukers dan alleen een koekje. Click is AAAAAAAAAAWESOOOOOOOMENESSSSSSSSS
  maandag 20 april 2009 @ 23:22:09 #49
159367 Phedre77
To what end do I read?
pi_68223120
De click ipv gewoon iets lekkers, is omdat de click heel specifiek een bepaald gedrag kan aanduiden (omdat het een heel kort momentje is) en het kan op afstand. Bovendien is de click altijd exact hetzelfde geluid, terwijl een mondeling iets vaak gekleurd is door je humeur en dergelijke.

De beloning na de click hoeft niet altijd een lekkertje te zijn. Het kan ook best dat hij even de bal krijgt. Als je een hond hebt die dus meer interesse in de bal heeft dan in lekkers, kun je dat beter gebruiken. Maar het is ook erg handig om wel een omgeving te creeren waarin de hond zich makkelijk kan concentreren, dus zonder vriendjes en speeltjes. Daar kun je later wel eventueel naar uitbouwen. Dus eerst oefening aanleren, daarna oefening in moeilijkere omgeving trainen. En in die tweede situatie click je weer even eerder dan in die omgeving zonder afleiding, je gaat dus in een nieuwe omgeving eerst weer een trede naar beneden.
pi_68223313
Ik denk dat ik Anoek niet aangeleerd krijg dat een click iets leuks is. Ze schrikt zich de pleuris van mensen met zo'n ding en schiet in paniek weg dan.
There is no love sincerer than the love of food.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')