Jawel, maar dat wordt wel moeilijker dan de deze handelingen, daar kun je vergif op innemen. En je moet de mogelijkheid hebben om dat, in t begin zeker, vaker te oefenenquote:Op maandag 20 april 2009 14:10 schreef Qwea het volgende:
[..]
Maaaaar, dat zou je dus wel kunnen oefenen als de hond de hele tijd er is. Dus stel dat ik de hond van mn zus een paar uur leen?
Hmmm oke. Point takenquote:Op maandag 20 april 2009 14:12 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Jawel, maar dat wordt wel moeilijker dan de deze handelingen, daar kun je vergif op innemen. En je moet de mogelijkheid hebben om dat, in t begin zeker, vaker te oefenen
Kunnen we al bijna gaan juichenquote:Op maandag 20 april 2009 15:50 schreef Qwea het volgende:
Und ook de 2de kleer, zonder probs met clicker de trap op. Hij gaat bij de clicker zelfs sneller lopen op de trap
Dat is nog niet alles trouwens. Ook olifanten, paarden en nog een paar diersoortenquote:Op maandag 20 april 2009 15:46 schreef DuchessX het volgende:
Wij hebben ook met onze honden clickertraining gevolgd bij een Martin Gaus-hondenschool en het werkt idd heel goed. De clicker hadden we al snel niet meer nodig en ik moet eerlijk zeggen dat onze honden écht heel goed luisteren![]()
Denk wel dat dat komt door de basis die ze hebben met de clickertraining
Het schijnt trouwens ook dat je ook een kat kunt trainen met een clickerNog nooit geprobeerd overigens, want onze honden reageren nog steeds op de clicker na al die jaren dus dan zou het een zootje worden hier thuis
![]()
Ja maar die heb ik nietquote:Op maandag 20 april 2009 15:53 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Dat is nog niet alles trouwens. Ook olifanten, paarden en nog een paar diersoorten
Dat vind ik dus ookquote:Op maandag 20 april 2009 17:32 schreef Phedre77 het volgende:
Overigens gaat het er mijns inziens niet om of je een clicker nodig hebt, als je een al gehoorzame hond hebt of een hond die alles al kan. Het is voor de hond een vreselijk leuk denkspelletje, je stimuleert hem er mee. En het is zo leuk! Mijn hond kon op een gegeven moment 'Stoep zoeken' (wat een geleidehond ook doet, voorpootjes op de stoep zetten). Dat is heel erg leuk om te zien. Vooral ook om te zien wat hij allemaal herkent als stoep. Een laag bultje, een andere kleur. Heel leuk om dan te zien hoe zo'n hond gaat denken.
Ja, daarna doe ik het meestal nog wel een paar keer, alleen voor de volledige oefening dus, niet alleen meer voor een zit maar zit breid ik uit naar zit & blijf -> weglopen -> hierrrr -> click. Krijgt ie nog een paar keer een click voor dan. Maar ik doe het eigenlijk al maanden zonder zelfs een koekje, gewoon aai en goeeedzooo jaaa en hij doet het nogquote:Op maandag 20 april 2009 18:58 schreef Miss_Isis het volgende:
Interessant topic, ik ben erg benieuwd hoe dit in de praktijk werkt. Gebruik je de methode gewoon totdat de hond de truc helemaal snapt en dat je het belonen daarna af kan met 'braaaaaaf!' of een koekje? Of blijf je de clicker gewoon altijd gebruiken? En raakt de hond niet op een gegeven moment zo gefocust op een 'click' dat gewoon een aai of 'brave hond!' niet meer werkt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |