abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68197965
Dit is:
a. een klaagtopic omdat ik even stoom af moet blazen
b. een 'vrouw in nood' topic

Huidige situatie
Ik zit nu op een zeer instabiel onbeveiligd netwerk van een buurman omdat ik niet op mijn eigen netwerk van Tele2 kan komen. Na een langdurig telefoongesprek met Tele2 nog steeds niet. Meer informatie volgt!

Geschiedenis
Zo'n 1,5 jaar geleden nam ik internet bij Tele2 omdat je daar een gratis laptop bij kreeg. Daarmee kon ik niet op internet komen. Na langdurige telefoongesprekken waarmee er meer mis ging dan goed, werd ik uiteindelijk vlot en goed geholpen door de tweede lijn, de technische helpdesk. Dat ging dus 1,5 jaar uitstekend en ik was zeer tevreden over Tele2. Nu is die Tele2 laptop gesneuveld en heb ik een laptop van een vriendin te leen gekregen. Géén internetverbinding en de hele cyclus van bellen met de helpdesk begon weer van voor af aan.

Moderne geschiedenis: telefoon'gesprek' 1
Disclaimer: Vrije Interpretatie, resultaat 100% correct

"Welkom bij de telefonische klantenservice van Tele2, toets 1 als u belt voor mobiele telefonie, 2 voor internet..."
2
"Toets 1 als u belt voor produktinfoprmatie, 2 voor verbinding maken met draadloos internet..."
2
"Ga naar www.tele2.nl/draadloosinternet en volg daar de instructies op. U bent dan binnen 5 minuten verbonden met het draadloos internet" [repeat]
Tuut tuut tuut

!!!

Ik hèb geen internet, hoe kan ik nou naar www.tele2.nl gaan en dan gewoon opgehangen worden ipv; bent u hiermee geholpen? Toets 1 voor ja en 2 voor nee. Maar goed. Weer bellen en "andere vraag" geselecteerd.

Moderne geschiedenis: telefoongesprek 2
Jongeman van de eerste lijn doet heel erg zijn best. Ik herken de meeste dingen die hij wil, het merendeel is onzin omdat mijn internet het op zich prima doet, alleen niet op deze laptop. Ik leg uit dat ik dit probleem 1,5 jaar geleden ook al had en dat ziet hij. Hij gaat er verder niet op in en werkt zijn stappenplan af.
Hij verwijst me uiteindelijk door naar de technische dienst. Ik bedank hem vriendelijk voor de moeite.

Moderne geschiedenis: telefoongesprek 3
Een vrouw. Ik heb niets tegen vrouwen, ik ben er zelf ook één. Maar zodra ik een medewerker van een technische helpdesk als computern00b moet verbeteren en moet vertellen hoe je bepaalde dingen wel kunt wijzigen dan gaat het al mis in mijn hoofd. Maar goed, ze herhaalt enkele stappen die ik al met de jongeman van gesprek 1 had gedaan. Daarna komt ze tot de conclusie dat ze me niet kan helpen. Punt. Ik vraag om iemand die wel verstand heeft van Vista en ze zegt dat er niemand is. Ik vraag of iemand anders me kan helpen en ze zegt dat dat niet kan. Het ligt aan de pc, zegt ze. Het is verdorie een nieuwe pc heel gewoon zonder rare dingen, gewoon uit de winkel, gewoon met Vista dat nu al bijna 2 jaar op héél veel pc's draait, er is niets bijzonders met deze pc. Dat moeten ze op kunnen lossen!!

Maar nee. Ik word opgehangen. Ik moet maar...
a. een andere pc kopen (alles is met Vista!!)
b. weg bij Tele2

....maar b mag niet, want ik heb een kapotte laptop van ze en daarmee ook een contract voor 2 jaar.

Terug naar het hier & nu
Is er heel misschien een fokker die wèl verstand heeft van computers, vista en internetverbindingen.

Detail
Het is een onbeveiligd netwerk want beveiligd supporten ze niet

Dit topic?
TS uitlachen mag. Commentaar op tele2 ook. Maar het allerliefst wil ik vanavond op mijn eigen netwerk zitten en niet op dat van de buren dat steeds aan en uit gaat.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_68198145
de internetverbinding werkt wel gewoon op andere pc's in huis (mits beschikbaar)

heb je het al eens met een netwerkkabel van je laptop naar het modem geprobeerd (dus niet draadloos)

draadloze netwerkproblemen op afstand oplossen is niet zo eenvoudig.

edit tele2
pi_68198150
Wat gaat er precies mis dan ?
"Zie" je op de laptop je tele2 accespoint niet? Of kan je er geen verbinding mee maken?
pi_68198220
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:10 schreef Salatrel het volgende:
de internetverbinding werkt wel gewoon op andere pc's in huis (mits beschikbaar)

heb je het al eens met een netwerkkabel van je laptop naar het modem geprobeerd (dus niet draadloos)

draadloze netwerkproblemen op afstand oplossen is niet zo eenvoudig.

edit tele2
Netwerk werkt op 3 andere pc's in huis
1. LAN verbinding, windows XP
2. Windows XP computer die het vanaf het begin uitstekend deed met deze verbinding
3. Windows Vista computer die nu kapot is, in het begion grote moeite met dit netwerk had, maar het uiteindelijk na de technische helpdesk uitstekend deed.

en computer 4: deze met Vista die het niet doet.

Volgens de helpdesk zag de pc de modem wel, maar het modem ziet de pc niet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_68198235
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:10 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
"Zie" je op de laptop je tele2 accespoint niet? Of kan je er geen verbinding mee maken?
"verbinding maken mislukt"

Hij ziet het modem wel.
pi_68198246
Heb je trouwens al gevraagt dat je de gemaakte kosten van telefoongesprek terug wilt hebben?
pi_68198270
Je hebt geen MAC filter oid aanstaan?

En in de settings van je modem is hij wel visible en discoverable voor nieuwe apparaten?
pi_68198281
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:14 schreef Pakspul het volgende:
Heb je trouwens al gevraagt dat je de gemaakte kosten van telefoongesprek terug wilt hebben?
Doen ze dat? Ik kon wel een klanttevredenheidsonderzoek na het gesprek doen. Je kan de antwoorden wel raden.
pi_68198287
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:10 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
Dat dus, en, zoals ook eerder al aangegeven werd, kijk eens bedraad.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  maandag 20 april 2009 @ 12:16:02 #10
244916 Cp.
Cp. does not mean Child Pron!!
pi_68198318
En kan je wel internetten als je het met een kabeltje aansluit?, als dit zo is dan ligt het zeker op het wireless en moeten we daar verder kijken, en je hebt wel bereik met wireless> vind je het goede modem ook? dat je niet op het verkeerde netwerk probeert te komen?
pi_68198319
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:14 schreef Loveless85 het volgende:
Je hebt geen MAC filter oid aanstaan?

En in de settings van je modem is hij wel visible en discoverable voor nieuwe apparaten?
Ho! Computern00b stond er in de openingspost

Dat eerste weet ik niet.
Dat tweede moet wel aan staan, want toen ik het modem kreeg kon ik direct met mijn oude XP laptop het netwerk op. Zonder problemen.
pi_68198321
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Doen ze dat? Ik kon wel een klanttevredenheidsonderzoek na het gesprek doen. Je kan de antwoorden wel raden.
Weet niet of ze verplicht zijn, maar je kunt het altijd vragen als jij door hun in extra kosten komt dan kun je dat gewoon bij hun terug halen.
pi_68198338
Ga anders ff met een van de PC's die wél verbinding hebben naar de config pagina van je router en maak ff wat screenshots van de settings e.d.
pi_68198341
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:15 schreef AlphaOmega het volgende:

Dat dus, en, zoals ook eerder al aangegeven werd, kijk eens bedraad.
Ik wil niet bedraad, tenzij dat jullie meer verteld over het probleem en het uiteindelijk onbedraad opgelost kan worden.
pi_68198362
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:16 schreef Loveless85 het volgende:
Ga anders ff met een van de PC's die wél verbinding hebben naar de config pagina van je router en maak ff wat screenshots van de settings e.d.
Stappenplan om daar te komen? Dan doe ik het graag.
pi_68198380
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

"verbinding maken mislukt"

Hij ziet het modem wel.
Zou het misschien toch kunnen dat het netwerk beveiligd is?
pi_68198395
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ho! Computern00b stond er in de openingspost

Dat eerste weet ik niet.
Dat tweede moet wel aan staan, want toen ik het modem kreeg kon ik direct met mijn oude XP laptop het netwerk op. Zonder problemen.
Hmm dan zijn beide erg onwaarschijnlijk, als je zo met een andere PC zonder moeite kon connecten.
Is t niet zo dat Vista standaard gaat bokken als netwerken volgens Vista 'te slecht' beveiligd zijn? Kan het in het type encryptie zitten? Als je bij de eigenschappen van je verbinding kijkt, hoe issie dan beveiligd?
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 20 april 2009 @ 12:18:39 #18
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_68198413
Tele2 is idd flamoes avec poires (zoals de Engelsen zeggen.. )..

Maarre, maken die andere 2 PC's die het nog wel doen verbinding via een kabeltje of draadloos? Zie je het draadloze netwerk als je probeert verbinding te maken? Of maakt hij wel draadloos verbinding maar gaat er daarna wellicht iets mis?
pi_68198427
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:18 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:

Zou het misschien toch kunnen dat het netwerk beveiligd is?
nee, de dame aan de telefoon zei dat het netwerk helemaal onbeveiligd was en de buurman zegt dat ook.
pi_68198448
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Stappenplan om daar te komen? Dan doe ik het graag.
start - uitvoeren - 'cmd' <enter>

tik: ipconfig

kijk wat er bij default gateway staat, tik IP adres over in de adresbalk van je browser. Wellicht moet je inloggen, meestal is dat gewoon login en pass beide iets van 'admin' oid, anders ff in je gebruiksaanwijzing kijken
  maandag 20 april 2009 @ 12:20:05 #21
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_68198471
quote:
Terug naar het hier & nu
Is er heel misschien een fokker die wèl verstand heeft van computers, vista en internetverbindingen.
verkapt isabeau wil een date vanavond met een fok-nerd topic

pi_68198548
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:18 schreef qltel het volgende:
Tele2 is idd flamoes avec poires (zoals de Engelsen zeggen.. )..

Maarre, maken die andere 2 PC's die het nog wel doen verbinding via een kabeltje of draadloos? Zie je het draadloze netwerk als je probeert verbinding te maken? Of maakt hij wel draadloos verbinding maar gaat er daarna wellicht iets mis?
1 pc middels kabel, 2 pc's draadloos (waarvan dus 1 XP en 1 Vista computer) zonder problemen verbonden. (ok, genuanceerder is dat niet helemaal waar, maar daar gaat dit topic niet over)

Als ik probeer verbinding te maken dan ziet hij het draadloze netwerk keurig in het rijtje staan, zelfs met 100% balkjes groen.

Extra info:
Via de cmd kan ik ping doen naar bijv. www.nu.nl en dan worden 4 van de 4 packages ontvangen. geen idee wat ik nu zeg of wat dat betekent, maar dat moest ik van de eerste meneer proberen. Daarna raakte hij in de war dat ik nog steeds geen verbinding kon maken.
pi_68198558
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:20 schreef Holy_Goat het volgende:

verkapt isabeau wil een date vanavond met een fok-nerd topic

Ik heb vanavond reanimatie training, dus helaas
pi_68198574
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:19 schreef Isabeau het volgende:

[..]

nee, de dame aan de telefoon zei dat het netwerk helemaal onbeveiligd was en de buurman zegt dat ook.
Je buurman kan dus zonder password probleemloos verbinding maken met jouw modem?
Als het namelijk een onbeveiligde modem is en je hebt dit probleem dan gaat het een lastig verhaal worden waarschijnlijk. Een grote kans dan namelijk dat de wifi electronica in je huidige laptop niet goed samenwerkt met je modem.
pi_68198590
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]

1 pc middels kabel, 2 pc's draadloos (waarvan dus 1 XP en 1 Vista computer) zonder problemen verbonden. (ok, genuanceerder is dat niet helemaal waar, maar daar gaat dit topic niet over)

Als ik probeer verbinding te maken dan ziet hij het draadloze netwerk keurig in het rijtje staan, zelfs met 100% balkjes groen.

Extra info:
Via de cmd kan ik ping doen naar bijv. www.nu.nl en dan worden 4 van de 4 packages ontvangen. geen idee wat ik nu zeg of wat dat betekent, maar dat moest ik van de eerste meneer proberen. Daarna raakte hij in de war dat ik nog steeds geen verbinding kon maken.
Dan heb je dus nog gewoon verbinding met dat netwerk van je buurman
Je moet dus ook wat ik hiervoor zei doen vanaf een pc die wél met het juiste netwerk is verbonden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')