Dit is:
a. een klaagtopic omdat ik even stoom af moet blazen
b. een 'vrouw in nood' topic
Huidige situatieIk zit nu op een zeer instabiel onbeveiligd netwerk van een buurman omdat ik niet op mijn eigen netwerk van Tele2 kan komen. Na een langdurig telefoongesprek met Tele2 nog steeds niet. Meer informatie volgt!
GeschiedenisZo'n 1,5 jaar geleden nam ik internet bij Tele2 omdat je daar een gratis laptop bij kreeg. Daarmee kon ik niet op internet komen. Na langdurige telefoongesprekken waarmee er meer mis ging dan goed, werd ik uiteindelijk vlot en goed geholpen door de tweede lijn, de technische helpdesk. Dat ging dus 1,5 jaar uitstekend en ik was zeer tevreden over Tele2. Nu is die Tele2 laptop gesneuveld en heb ik een laptop van een vriendin te leen gekregen. Géén internetverbinding en de hele cyclus van bellen met de helpdesk begon weer van voor af aan.
Moderne geschiedenis: telefoon'gesprek' 1Disclaimer: Vrije Interpretatie, resultaat 100% correct"Welkom bij de telefonische klantenservice van Tele2, toets 1 als u belt voor mobiele telefonie, 2 voor internet..."
2
"Toets 1 als u belt voor produktinfoprmatie, 2 voor verbinding maken met draadloos internet..."
2
"Ga naar
www.tele2.nl/draadloosinternet en volg daar de instructies op. U bent dan binnen 5 minuten verbonden met het draadloos internet" [repeat]
Tuut tuut tuut
!!!
Ik hèb geen internet, hoe kan ik nou naar
www.tele2.nl gaan

en dan gewoon opgehangen worden ipv; bent u hiermee geholpen? Toets 1 voor ja en 2 voor nee. Maar goed. Weer bellen en "andere vraag" geselecteerd.
Moderne geschiedenis: telefoongesprek 2Jongeman van de eerste lijn doet heel erg zijn best. Ik herken de meeste dingen die hij wil, het merendeel is onzin omdat mijn internet het op zich prima doet, alleen niet op deze laptop. Ik leg uit dat ik dit probleem 1,5 jaar geleden ook al had en dat ziet hij. Hij gaat er verder niet op in en werkt zijn stappenplan af.
Hij verwijst me uiteindelijk door naar de technische dienst. Ik bedank hem vriendelijk voor de moeite.
Moderne geschiedenis: telefoongesprek 3Een vrouw. Ik heb niets tegen vrouwen, ik ben er zelf ook één. Maar zodra ik een medewerker van een technische helpdesk als computern00b moet verbeteren en moet vertellen hoe je bepaalde dingen wel kunt wijzigen dan gaat het al mis in mijn hoofd. Maar goed, ze herhaalt enkele stappen die ik al met de jongeman van gesprek 1 had gedaan. Daarna komt ze tot de conclusie dat
ze me niet kan helpen. Punt. Ik vraag om iemand die wel verstand heeft van Vista en ze zegt dat er niemand is. Ik vraag of iemand anders me kan helpen en ze zegt dat dat niet kan. Het ligt aan de pc, zegt ze. Het is verdorie een nieuwe pc heel gewoon zonder rare dingen, gewoon uit de winkel, gewoon met Vista dat nu al bijna 2 jaar op héél veel pc's draait, er is niets bijzonders met deze pc. Dat moeten ze op kunnen lossen!!
Maar nee. Ik word opgehangen. Ik moet maar...
a. een andere pc kopen (alles is met Vista!!)
b. weg bij Tele2
....maar b mag niet, want ik heb een kapotte laptop van ze

en daarmee ook een contract voor 2 jaar.
Terug naar het hier & nuIs er heel misschien een fokker die wèl verstand heeft van computers, vista en internetverbindingen.
DetailHet is een onbeveiligd netwerk want beveiligd supporten ze niet
Dit topic?TS uitlachen mag. Commentaar op tele2 ook. Maar het allerliefst wil ik vanavond op mijn eigen netwerk zitten en niet op dat van de buren dat steeds aan en uit gaat.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."