abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68190856

Werd vooral bekend bij het 'grote publiek' door Nederland met de scheppingsfolder te terroriseren. Dat kinderlijke wanproduct.

Visser uit Urk. Godsdienstwaanzinnige. Inhoudelijk al weinig tot niets zinvols te melden, maar de zelfingenomenheid waarmee en zijn hele houding zijn minstens zo storend. Slachtoffer van zijn eigen kortzichtigheid. Maakte zichzelf compleet belachelijk destijds bij Rondom10.

Zomaar een typerend citaat van zelfverklaard genie Jan Rein uit Urk:
quote:
In het groot is het net zo. Met het blote oog kunnen we de hemel boven ons afspeuren. We zien dan ontzettend veel dat in een complexe samenhang functioneert. Met een verrekijker zien we meer. Maak daar een telescoop van en er gaat een nog fascinerendere wereld voor je open. De grootste telescoop kan natuurlijk het verste zien. Hoe groot we de telescopen ook maken, we zien het eind van de kosmos niet. Met andere woorden, we zijn te klein, te beperkt. Laat staan dat we een allesverklarend model ontwikkelen die het ontstaan en de werking van het geheel beschrijft. We vragen ons af wat daarboven nog allemaal is en hoe het in elkaar zit.
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
pi_68190871
Wie?
  maandag 20 april 2009 @ 01:02:42 #3
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_68190901
quote:
Op maandag 20 april 2009 01:00 schreef Fosfolipide het volgende:
Wie?
Werd vooral bekend bij het grote publiek door Nederland met de scheppingsfolder te terroriseren. Dat kinderlijke wanproduct.

Visser uit Urk. Godsdienstwaanzinnige. Inhoudelijk al weinig tot niets zinvols te melden, maar de zelfingenomenheid waarmee en zijn hele houding zijn minstens zo storend. Slachtoffer van zijn eigen kortzichtigheid. Maakte zichzelf compleet belachelijk destijds bij Rondom10.

Zomaar een citaat van zelfverklaard genie Jan Rein uit Urk:
quote:
In het groot is het net zo. Met het blote oog kunnen we de hemel boven ons afspeuren. We zien dan ontzettend veel dat in een complexe samenhang functioneert. Met een verrekijker zien we meer. Maak daar een telescoop van en er gaat een nog fascinerendere wereld voor je open. De grootste telescoop kan natuurlijk het verste zien. Hoe groot we de telescopen ook maken, we zien het eind van de kosmos niet. Met andere woorden, we zijn te klein, te beperkt. Laat staan dat we een allesverklarend model ontwikkelen die het ontstaan en de werking van het geheel beschrijft. We vragen ons af wat daarboven nog allemaal is en hoe het in elkaar zit.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_68190954
quote:
Op maandag 20 april 2009 01:02 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Werd vooral bekend bij het grote publiek door Nederland met de scheppingsfolder te terroriseren. Dat kinderlijke wanproduct.

Zomaar een citaat van zelfverklaard genie Jan Rein uit Urk:
[..]

Ooohhh, die!
pi_68190968
quote:
Op maandag 20 april 2009 01:06 schreef Fosfolipide het volgende:

[..]

Ooohhh, die!
Je kunt toch lezen of niet?
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
  maandag 20 april 2009 @ 01:14:08 #6
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_68191074
wie?
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_68191091
  maandag 20 april 2009 @ 01:19:31 #8
pi_68191140
quote:
Op maandag 20 april 2009 01:15 schreef Tabula.Rasa het volgende:
[ afbeelding ]
raptorjesus?
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_68191187
quote:
Op maandag 20 april 2009 01:19 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:

[..]

raptorjesus?
Jan Rein belde net dat jij met een darwinistische bril op de feiten interpreteert. De aarde is pas 6000 jaar oud.
  maandag 20 april 2009 @ 01:23:32 #10
pi_68191196
quote:
Op maandag 20 april 2009 01:22 schreef Twerk het volgende:

[..]

Jan Rein belde net dat jij met een darwinistische bril op de feiten interpreteert. De aarde is pas 6000 jaar oud.
Wat een sukkel is die jan rein
pi_68191227
Laat hem zijn grote vriend eens heel snel opzoeken.
ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
  maandag 20 april 2009 @ 01:25:41 #12
237059 Twerk
The Spurs
pi_68191231
quote:
Op maandag 20 april 2009 01:23 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:

[..]

Wat een sukkel is die jan rein
Je zou hem eens moeten zien in Rondom10 28-2-2009:
http://rondom10.nl/?nav=tnrfxEsHtGAgcCvcCqGnG

Leedvermaak is groot.
  maandag 20 april 2009 @ 06:12:39 #13
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_68192192
quote:
Op maandag 20 april 2009 01:25 schreef Twerk het volgende:

[..]

Je zou hem eens moeten zien in Rondom10 28-2-2009:
http://rondom10.nl/?nav=tnrfxEsHtGAgcCvcCqGnG

Leedvermaak is groot.
Jezus wat een dom figuur. Ik krijg er plaatsvervangende schaamte voor het menselijk ras van
Ook geen sig dus
  maandag 20 april 2009 @ 08:56:43 #14
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_68193119
nou ben ik verder niet gelovig he, maar dat over het niet kunnen zien van het einde van het heelal; daar heeft 'ie toch gelijk in? Dat kunnen we volgens mij idd niet.
Ik heb al een boek.
  maandag 20 april 2009 @ 08:59:52 #15
191281 Gupje
straatsoldaat
pi_68193160
Hé mijn buurman !!
Blub
  maandag 20 april 2009 @ 09:33:47 #16
147291 SiemPie666
Sapperdeflap
pi_68193853
quote:
Op maandag 20 april 2009 08:56 schreef Rio het volgende:
nou ben ik verder niet gelovig he, maar dat over het niet kunnen zien van het einde van het heelal; daar heeft 'ie toch gelijk in? Dat kunnen we volgens mij idd niet.
Maar dat staat volledig los van de evolutietheorie die bovendien helemaal niet allesverklarend is. Rare vergelijkingen zijn die fundamentalisten wel goed in.
“Ignorance more frequently begets confidence than does knowledge: it is those who know little, and not those who know much, who so positively assert that this or that problem will never be solved by science.”
pi_68195154
Als je ooit nog eens een probleem hebt, kun je altijd bij hem terecht
Als ik lach met mijn lul, worden alle vrouwen gul.
Slepen ze me mee, hop naar de wc.
Spoelen maar, wat een mooi gebaar.
  maandag 20 april 2009 @ 16:18:53 #18
237059 Twerk
The Spurs
pi_68206456
quote:
Op maandag 20 april 2009 08:56 schreef Rio het volgende:
Alsof dat in de verste verte ook maar een argument zou zijn voor zijn creationistische verhalen. Omdat we dat nu niet kunnen zien volgens hem. Het is gewoon een domme boer die de wetenschap niet begrijpt of misbruikt en zelf wel denkt wetenschap te bedrijven.

Zo zou Andries Knevel volgens hem niet meer in het klassieke scheppingsverhaal geloven omdat hij de moderne wetenschappelijke literatuur niet heeft bijgehouden. Ook doet hij heel interessant over 1500 boeken die hij zou bezitten en die zijn theorieën ondersteunen.
  maandag 20 april 2009 @ 16:21:00 #19
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_68206537
mensen uit URK serieus nemen . En al helemaal niet als het om geloof gaat
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  maandag 20 april 2009 @ 16:21:32 #20
191281 Gupje
straatsoldaat
pi_68206561
quote:
Op maandag 20 april 2009 16:21 schreef wise het volgende:
mensen uit URK serieus nemen . En al helemaal niet als het om geloof gaat
Dat is de reden dat niemand mij hier serieus neemt
Blub
  maandag 20 april 2009 @ 16:35:48 #21
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_68207083
quote:
Op maandag 20 april 2009 16:21 schreef Gupje het volgende:

[..]

Dat is de reden dat niemand mij hier serieus neemt
hebben ze een brandweerkazerne op Urk? Daar word brand bestreden met emmertjes water ( die het hele dorp aan elkaar doorgeeft?)
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  maandag 20 april 2009 @ 16:43:51 #22
237059 Twerk
The Spurs
pi_68207381
quote:
Andries Knevel praat met twee 'klassieke' creationisten: Frans Gunnink (r) van de 'Mediagroep in Genesis' en Jan Rein de Wit (l) van 'Stichting De Oude Wereld'. Vinden zij dat christenen die de evolutietheorie aanvaarden nog binnen de christelijke orthodoxie passen?
http://www.eo.nl/programm(...)sp?broadcast=9965469 [klik rechts op audio]

Je gelooft je oren niet.

".. Sterker nog: Ik zie creationist als een geuzennaam"
  maandag 20 april 2009 @ 17:01:05 #23
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_68207991
Verder is het idd gewoon een fundamentalist met het brein van een paasei.
Ik heb al een boek.
pi_68275652
quote:
Schrijver én Urker Appie Baantjer opende afgelopen zaterdag de expositie 'De Ark van Noach' op de zolder in museum Het Oude Raadhuis. De kleurrijke en informatieve tentoonstelling dient volgens samensteller Jan Rein de Wit een belangrijk doel: het wetenschappelijk onderbouwen van de bijbelverhalen. "Het verhaal van de zondvloed wordt door de huidige maatschappij ontkracht en daarmee verliest het verhaal ook waarde voor onze jeugd. Zij gaan de bijbel alleen nog maar als iets symbolisch zien en stellen dan op een gegeven moment zelfs vraagtekens bij de zondeval, één van de belangrijkste pijlers van ons geloof. Voor ons moeten de verhalen dus historisch zijn in plaats van symbolisch", aldus Jan Rein de Wit over zijn motivatie.

Het resultaat van de motivatie van De Wit is een overzichtelijk geheel van opeenvolgende gebeurtenissen tijdens de zondvloed geworden. Zo wordt helder beschreven hoe de aarde zich weer vormde na de lange regenval en hoe de dieren uit de ark fungeerden als oertypen voor alle rassen die wij nu kennen. Een blikvanger op de expositie is natuurlijk de ark zelf, die op schaal is nagebouwd.

Die aap blijft ook constant over wetenschap praten. Zoals ook in rondom10 meerdere malen: "Je hebt de keuze uit 2 wetenschappelijke modellen. De evolutietheorie of het scheppingsverhaal

Mental.
pi_68276330
Ik word altijd zo moe van deze mensen die zichzelf slimmer denken dan anderen. Zeker als iedereen die niet besmet is met het geloofsvirus kan zien dat er onzin geluld word.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')