hé men wat is dit voor een gebouw hier tis wel wat stoffig maar aan al die geweeeeeeeldige kleurtjes te zien moet het suuuuuper gezellig zijn geweest zeg.
* voorzichtig geeft magneet de deur een zwieper die met een enorme pieeeeeeeeep opengaat
sjeeeeeezus hé wat een geweldige plaats mén en een enorme tap wow!
* snel loopt magneet naar de tap waar hij de tap test en waar heerlijk bier uitkomt, snel spoelt hij een 2 literglas om en loopt met het glas in zijn hand een rondje.
Sjeeemig hé wat een gaaaaaaf zweeeembad, ik zie zelf s een fucking sauna en een fitness zal en en.
* magneet valt vol van verbazing achterover op 1 van de megarelaxte stoelen bij het zwembad eb besluit hier maar eens even te blijven liggen met die vaas pils in zijn hand.
He Magneetje, heb ik je toch weer gevonden, weet jij wat dit voor gebouw is?
* Amethist zwaait met haar lange toverstaf en uit een kast komt een emmer tevoorschijn, wat zeep en een zwabber die zich samen naar een gootsteen bewegen en na een sopje gemaakt te hebben, wachten tot een bezem en stoffer en blik, de vloer hebben schoongeveegt.
Zo dat is even makkelijker en sneller. ![]()
Maar had je het over een feestje? Misschien een leuk idee voor een heropeningsfeestje, ik weet alleen niet wat de eigenaar(s) er van zal vinden.
Het VTC.... vrije tijds centrum.. Mevrouw Faat & Odulla.
Hij stapt naar binnen waar hij een beetje een verlopen chaos aantreft. En een paar mensen die zich met schoonmaak werkzaam heden bezich houdt.
Mevrouw Faat...... Ja .. Simon kent die naam goed.
Mevrouw Faat ?? .....
* Dan stort hij ineen op de kale houten vloer
Volgens mij zei hij iets over Faat ofzo, maar ik kan me vergissen, wil je even een glas water ofzo pakken, volgens mij is hij namelijk alleen maar flauwgevallen, hij ademt nog normaal en ook reageert hij op mijn handelingen. Ik denk dat we gewoon moeten wachten tot hij bijkomt.
Mevrou...w ... F..a...a.t .. Zoek.. Mevrouw Faat......
* Dan valt hij weer buiten bewustzijn..
* en zoef magneet is weg
Zoek Mevrouw Faat, dat is wat ik hoorde, hij zoekt Faatje. Maar o jee, waar moeten we haar zoeken, ik weet niet eens waar Faatje is, weet jij waar we zoeken moeten Magneet?
* Amethist luistert naar Magneet en ziet hoe hij weg sprint en besluit een deken te gaan zoeken voor de bewusteloze man
Wat een rust hier, lijkt wel alsof het al een tijdje leeg staat, maar het is wel zo dat er net iemand geweest is en het ziet er ook redelijk schoon uit.
Goedemorgen allemaal, is er iemand hier die mij van een cappuchino kan voorzien?
Sorry zei je wat?
Hallo mensen, weten jullie toevallig wat voor gebouw dit is? Het ziet er wel gezellig uit en samen met amethist heb ik het al wat gepoetst maar we willen het ook weer openen maar weten niet zeker van wie het is, ik denk ene Faat omdat er een man binnenviel die nog net "mevrouw Faat" uit wist te brengen voor hij flauwviel.
He Magneet, waar is die man gebleven?
* Dagobert kijkt wat om zich heen en beseft zich dan pas in wat voor staat het ooit zo kleurijke middelpunt van het eilandse leven zich bevind.
Kom je eindelijk eens terug is de hele boel veranderd hier.
Sorry, ik zal het even uitleggen. Dit is het VTC. Ooit het bruisende middelpunt van het eilandse leven. Daar waar de eilanders mekaar troffen. ´s Ochtends voor een kopje cappuchino, tussen de middag voor de lunch, later op de middag tijd voor een regenboogcocktail en dan tot diep in de avond gezelligheid. En zo ging het dag in dag uit, ooit.
* hierna draait magneet zich om naar amethist en zegt dat hij de man kwijtgeraakt is in het bos
* Amethist gaat aan de slag om het wat gezelliger te maken en ziet dan iemand in het zwembad oefeningen doen
* Dagobert loopt naar de keuken en zet een pot koffie.
Nog iemand trek in een bakkie?
Hé Dagobert! Ben je koffie aan het zetten? Lekker hoor! Wil je voor mij ook een bakkie inschenken?"
* De herinneringen komen allemaal weer bovenborrelen. Die gezellige tijd hier. De heerlijkste geuren die uit de keuken kwamen en je het water in de mond lieten lopen als chefkok Faat bezig was. De goedlachse Odulla die altijd klaarstond voor een hartelijk gesprek. Dr. Kasper die keer op keer een aanslag pleegde op ieders trommelvliezen met zijn karaoke machine...
"Maar zeg me, vrienden, wordt het VTC weer heropend? Met een groot feest, dan zeker? Als ik ergens mee moet helpen, moeten jullie het zeggen hoor!"
* Dagobert schenkt twee kopjes koffie in en gaat aan een tafeltje zitten.
Het lijkt erop alsof er hier weer wat leven in de brouwerij komt, maar wat de precieze plannen zijn weet ik ook niet.
"Dat is mooi, Magneet! Kan ik je ergens mee helpen? Ow... en we moeten het natuurlijk wel groots aankondigen. Hang je een mooie affiche op de Fok!Eiland ::Aanplakzuil:: ?"
* Dan kijkt ze naar Dagobert.
Inderdaad, mijn beste. Het leven komt weer op gang op het Eiland!
Hmmmm dat poetsen heeft wel geholpen maar ik denk ook dat er hier en daar wel wat rot hout zit zo te zien en een likje verf kunnen we ook wel gebruiken.
* In een uurtje heeft magneet zijn gereedschap gehaald bij zijn werkplaats en begint te timmeren en te timmeren totdat er een compleet nieuw podium staat en ook al het rotte houtwerk vervangen is
Zo nu eerst maar eens even de keuken op orde brengen en daarna het zwembad dat zijn toch wel de dingen die absoluut nodig zijn bij de opening, al die andere ruimtes die ik gezien heb komen wel een keer. Enige wat er daarna nog moet gebeuren is het schilderwerk, zou wel leuk zijn als ik daar hulp voor kan krijgen misschien. Ik denk dat ik maar een briefje op de deur hang dat de mensen die willen helpen dit mogen doen.
* magneet loopt naar de deur en hangt een briefje op dat mensen die graag willen helpen dat kunnen doen
Verdorie, wat is er hier aan de hand allemaal? ![]()
Hij kijkt vanuit zijn geheime schuilplaats waar hij de laatste maanden gewoond
heeft verbaasd naar een poetsende vrouw en een timmerende gozer die in de
verste verte niet op Faat of Odulla lijken ![]()
Oh dear, die bitches zullen het VTC toch niet verkocht hebben, moppert Alexanderr
Alexander blijkt al maanden in het VTC te wonen, omdat hij zijn hele
kapitaal er in de V.S. doorheen gejaagd heeft en samen met een fles
wiskey op een nieuw plan om kapitaal te vergaren zat te broeden. Nu blijkt dat
het VTC weer open gaat zal hij moeten verkassen, maar waar kan Alexanderr heen?
Chagrijinig pakt Alex zijn schamele bezittingen bij elkaar, steelt een laatste
fles wiskey en loopt mokkend het VTC uit......
Ongemerkt loopt Faat richting het VTC, het oude gebouw dat eigenlijk niet meer
onderhouden is sinds zij en Odulla besloten dat rentenieren hen beter lag dan werken
Maar? Wat is dit nu? Faat kijkt naar het oude gebouw dat er ineens behoorlijk fris en schoon
en vooral gerepareerd uitziet. Ze wrijft nog eens in haar ogen en kijkt goed, nee maar....ongelooflijk
Nieuwsgierig stapt ze het VTC binnen en kijkt hoe de oude glorie in ere herstelt is
Mensen lijken er nog niet te zijn, maar alle tafeltjes staan netjes, de gordijnen zijn gewassen,
de stoelen en vloeren schoongemaakt en de geur van nieuwe verf hangt zwaar in de lucht
Faat stapt de keuken in en ziet alles als vanouds weer blinken, al haar potten en pannen
het waanzinnig mooie grote gasfornuis met de gigantische oven eronder waarin in
het verleden vele stoofschotels, kippetjes, allerhande taarten en cakes gebakken zijn ![]()
Verbaasd dwaalt ze nog wat rond en roept: hallllllllllo is hier misschien iemand?
Maar wat leuk zeg dat je interesse hebt, laat ik het pand nu toevallig te koop hebben staan ![]()
Faat en Magneet staan gedurende lange tijd te kletsen en Magneet krijgt een totale
rondleiding en uitleg over alle functies en doeleinden van het mooie vrijetijdscentrum.
Als ze uiteindelijk om de tafel zitten pakt Faat een papiertje en schrijft hierop
het bedrag dat ze in gedachten had voor het VTC met alles erop en eraan natuurlijk.
Magneet bekijkt het even, verslikt zich dan bijna, loopt beurtelings rood en wit
aan en mompelt dan bijna onverstaanbaar dat hij accoord gaat met de prijs ![]()
Faat en Magneet trekken een fles champagne open en klinken op de overeenkomst
Goed Magneetje, als jij morgenochtend met het geld komt, uiteraard cash ![]()
Dan ben ik hier morgen samen met mijn compagnon om je de sleutel te overhandigen.
Al die papier rompslomp slaan we gewoon over, zonde van onze tijd verder toch?
Zullen we zeggen zo tegen een uurtje of half 8 in de morgen? Oké?! tot dan!! ![]()
Faat loopt het VTC weer uit en bedenkt zich hoe grappig dingen soms kunnen lopen....
She keeps Moet et Chandon in her pretty cabinet
Let them eat cake she says just like Marie Antoinette
A built-in remedy for Kruschev and Kennedy
At anytime an invitation you cant decline
Caviar and cigarettes
Well versed in etiquette
Extraordinarily nice
Chorus:
Shes a Killer Queen
Gunpowder, gelatine
Dynamite with a laser beam
Guaranteed to blow your mind anytime
Recommended at the price
Insatiable an appetite
Wanna try?
To avoid complications she never kept the same address
In conversation she spoke just like a baroness
Met a man from China went down to Geisha Minah
Then again incidentally if youre that way inclined
Perfume came naturally from Paris
For cars she couldnt care less
Fastidious and precise
Chorus
Drop of a hat shes as willing as
Playful as a pussy cat
Then momentarily out of action
Temporarily out of gas
To absolutely drive you wild, wild
Shes all out to get you
Chorus
Recommended at the price
Insatiable an appetite
Wanna try?
You wanna try
One vision Queen
Hey
One man, one goal, one mission
One heart, one soul, just one solution
One flash of light, yeah one god, one vision
One flesh, one bone, one true religion
One voice, one hope, one real decision
Wowowowowowo, gimme one vision, hey
No wrong, no right
Im gonna tell you theres no black and no white
No Blood, no stain
All we need is one world wide vision
One grace, one hope, one real decision
Wowowowowo oh yeah oh yeah oh yeah
I had a dream when I was young
A dream of sweet illusion
A glimpse of hope and unity
And visions of one sweet union
But a cold wind blows
And a dark rain falls
And in my heart it shows
Look what theyve done to my dream
(One vision)
So give me your hands
Give me your hearts, Im ready!
Theres only one direction
One world, one nation
Yeah one vision
No hate, no fight, just excitation
All through the night its a celebration
Wowowowowowo yeah
(One one one one one one one one)
(One baby) (4x)
One voice, one hope, one real decision
Gimme one night, yeah
Gimme one hope, hey
Just gimme one
One man, one man, one bar, one night, one day, hey hey
Just gimme gimme gimme gimme fried chicken
woei queen ruled door deze karaoke set.
Faatje!!!! ![]()
Odulla vliegt Faat om haar nek en pakt snel de mok koffie die Faat in haar hand heeft van haar af.
Hmmmmmmmm... hier was ik echt aan toe!
Thanx!
hier heb je lekker een verse mok koffie, maaruh.....vertel eens waarom jij erziet
alsof je de hele nacht wilde sex hebt gehad, slaap je zo onrustig offuh......?
quote:Ha goedemorgen Magneet
Op dinsdag 9 september 2003 07:27 schreef Magneet het volgende:
* magneet komt ook aangelopen en ziet de 2 dames met een heerlijke bak koffie zitten
Hmmmm die kan ik ook wel 1 gebruiken.
* Zeker hier heb een bak koffie
pssst Odullla, we hebben het er nog wel over
Odulla staat snel op om een mok koffie voor Magneet te pakken...
Faat nog wat nodig?
En hoe is het met Magneet? Alles een beetje rond kunnen krijgen gisteren nog?
Alle oude sokken en matrassen leeggemaakt enzo? Want ja, laten we wel wezen
4,7 miljoen euro is natuurlijk een royaal bedrag om even bij elkaar te sprokkelen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |