Ik begrijp dat de doelstelling voor de komende meeting voor de maanden juni-juli is, helaas blijft animo, of beter gezegd een gebrek aan animo een probleem,
Misschien maakt een combinatie met een lezing, symposium, voorstelling of iets anders intellectueel prikkelend het wat interessanter voor mensen om naar de meeting komen, dan is er ook voldoende stof om over (na) te praten.
Op 6 september in het Muziektheater te Amsterdam zal de jaarlijkse Nexus-conferentie plaatsvinden. De conferentie is een dag gevuld met een aantal discussies van voornamelijk levensbeschouwelijke, cultuurfilosofisch en politieke aard. Voor jongeren is de toegang 25 Euro, voor andere iets meer. Persoonlijk ga ik er al zelf naar toe maar met WFL gezelschap kan de dag nog wel wat interessanter worden met misschien een leuke afsluiter (diner) ergens in Amsterdam.
Ook dit jaar staan er weer prominente gastsprekers op de lijst, waaronder filosoof John Gray, hoogleraar Islamitische studies en filosoof Tariq Ramadan en onze eigen minister van justitie Ernst Hirsch Balin.
Voor meer informatie verwijs ik je naar de website,
http://www.nexus-instituut.nl/pages.php/conferentie.html?tmple=23047&ixix=0Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden, misschien wel niet voor de reguliere meeting zoals jullie nu voor het oog hebben, maar anders als (jaarlijkse?) *special* van de meeting, de '
verlenging' zo je wil.