abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68154147
Vandaag wilde ik Pasta Vongole eten. Maar de Vongole was ingevroren aangeschaft. Alle schelpen stonden na ontdooiing dus open. Ook kwamen ze niet los uit de schelp.

Bij verse vongole gooi je de open schelpjes weg, maar dat was nu dus alles. Hoe maak je bij Vongole dan de selectie tussen goede schelpjes en niet goede schelpjes?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zondag 19 april 2009 @ 02:04:26 #2
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_68158787
Goede schelpen gaan open bij verwarmen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_68160392
Ja, levende schelpen. Die houden de boel potdicht tot ze dus warm en dus dood zijn.

Maar ingevroren schelpen zijn natuurlijk ook haske dood, dus het sluitspiertje (mgghighiihghi) doet het natuurlijk niet meer.

Maar dan moet er toch een manier zijn om uit te vogelen welke niet goed meer zijn?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  zondag 19 april 2009 @ 10:46:39 #4
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_68162251
Ingevroren moet je gewoon accepteren dat je ze niet zelf kan screenen en er van uit gaan dat je ze kan eten.
Gaat meestal goed.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_68212916
Brrrr. Doodeng!

Klopt het dan ook dat ze niet goed uit het schelpje komen? Of hebben ze dan gewoon niet lang genoeg gestoomd?
  maandag 20 april 2009 @ 19:38:02 #6
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68212985
je hebt met ingevroren vongole nauwelijks kans ziek te worden. misschien nog wel minder dan met verse. hopelijk zit er geen zand in, want dat is funest.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 25 april 2009 @ 16:30:27 #7
250425 troellie
Et in arcadia ego
pi_68368591
Je kunt ze niet meer screnen als vongole eenmaal ingevroren zijn. Dat is een nadeel. Maar je kunt ze tegenwoordig ook geblanceerd kopen in verpakkingen van 500 gram. Lang houdbaar en erg lekker.
Ik vind dat je schelpdieren niet moet invriezen..
I go from one extreme to another....
pi_68387139
schelpdieren, zoals vongole kun eigenlijk best wel goed invriezen. De versheid is beter te garanderen, dan als ze een paar dagen in de koelkast houd.
ze zijn zo klein, dat ze snel worden ingevroren en ook wel snel kunnen ontdooien.
Ik zeg, prima product voor in de vriezer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')