abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68146296
Zoals de topictitel het al zegt, kan je een buitenlamp met een bewegingsensor zodanig instellen dat je het ook constant kan laten branden?
Ik wil een in de tuin hangen omdat ik via de tuin (parkeerplek achter) het huis binnengaat. Dan is zo'n bewegingsensor handig, maar zal wel handig zijn bijv als we laat in de avond nog in de tuin zitten en de lamp constant kan laten brangen.
pi_68146339
het bewegings element eruit slopen?
pi_68146497
De bewegingsmelder zit nu tussen de spanning toevoer en de lamp.
Oftewel gewoon de draad ff doorverbinden en klaar is ...
Bla Bla Bla Blaadjes aan de boom
  Donald Duck held zaterdag 18 april 2009 @ 19:15:14 #4
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_68146661
Wellicht zit er ook al een knopje voor op, om altijd te branden
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_68146715
quote:
Wellicht zit er ook al een knopje voor op, om altijd te branden
Dat zocht ik dus, bij de bouwmarkt wezen kijken, maar zit alleen een knop voor tijdsduur en een met een maantje en zonnetje.
Ik wil dus een lamp die gewoon op beweging werkt, maar als het nodig is dat ik dmv knopje deze constant laten branden voor een bbq-avond bijv.
pi_68146905
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 19:17 schreef 330d het volgende:
Dat zocht ik dus, bij de bouwmarkt wezen kijken, maar zit alleen een knop voor tijdsduur en een met een maantje en zonnetje.
Ik wil dus een lamp die gewoon op beweging werkt, maar als het nodig is dat ik dmv knopje deze constant laten branden voor een bbq-avond bijv.
Die lampen zijn er iig wel. Ik heb er hier ook eentje hangen met drie standen, beweging, constant of uit. Geen idee van welk merk, hing er al toen ik het huis kocht.
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_68150942
Sommige lampen kun je de bewegingsmelder aan of uit zetten door de lamp uit te schakelen en gelijk weer in te schakelen.
(stroomtoevoer afsluiten en aansluiten)
Bij sommige lampen moet daar een bepaalde tijd tussen zitten.
Wellicht geeft de gebruiksaanwijzing helderheid hierin.
Indien je zo helder was om deze in een duister ogenblik weg te gooien, kun je hem misschien nog downloaden via de website van de fabrikant of via een gebruiksaanwijzing website, welke via google makkelijk te vinden zijn.
pi_68151875
wij hebben een losse melder ( en losse lamp natuurlijk )

gewoon een schakelaar gezet OVER de bewegingsmelder heen

schakelaar in rust -> lamp reageert op de melder
schakelaar uit rust -> lamp aan en melder vind t allemaal prima

simpel doch functioneel
pi_68160611
Onze lamp kan binnen aan of uit..

Bij aan werkt de bewegingsmelder en gaan de lampen aan als ze iemand in het schemer zien bewegen (overdag niet ivm schemering wat lamp zelf regelt)

En bij uit blijft de lamp gewoon branden (dus is bewegingsmelder uit)
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
pi_68161062
Thanks, heb al een losse melder gevonden die je inderdaad (vermelding in gebruiksaanwijzing) 2x snel achter elkaar aan/uit zetten het licht constant kan laten branden. Ik heb aan de voordeur ook een met ingebouwde melder van Massive, deze werkt helaas niet.
pi_68298314
Af en toe vrolijk zwaaien naar de lamp als je buitenzit?
Zo ongeveer:
pi_68835330
quote:
Op donderdag 23 april 2009 11:25 schreef Kwameisje het volgende:
Af en toe vrolijk zwaaien naar de lamp als je buitenzit?
Zo ongeveer:
Ja kan natuurlijk ook, ga maar even om de minuut zwaaien als je savonds tot laat in de tuin zit bijv. na een bbq.

btw, heb gister de probeerd om de sensor aan te sluiten, al ben ik een leek op dit gebied, gaf de gebruiksaanwijzing wel duidelijke instructies. Alles aangesloten, sensor reageert goed, alleen het vreemde is als de lamp uitgaat, gaat deze niet helemaal uit. De lamp knippert heel zwak, als er beweging is gedetecteerd, dan brand deze wel volluit. Wat kan er mis zijn?? Gelukkig heb ik het nog niet opgehangen en deed een test met lange draden enzo.
pi_68835933
Het klinkt raar maarvolgens mij zitten mensen bij een BBQ avond niet op dezelfde plek...
"Echte rijkdom is niet het vermeerderen van vermogen, maar het verminderen van hebzucht".
pi_68836081
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 09:03 schreef 330d het volgende:

[..]

Ja kan natuurlijk ook, ga maar even om de minuut zwaaien als je savonds tot laat in de tuin zit bijv. na een bbq.
meer bier schenken, dan valt er af en toe iemand van z'n stoel en moet je zelf niet zwaaien.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_69603299
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 21:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
wij hebben een losse melder ( en losse lamp natuurlijk )

gewoon een schakelaar gezet OVER de bewegingsmelder heen

schakelaar in rust -> lamp reageert op de melder
schakelaar uit rust -> lamp aan en melder vind t allemaal prima

simpel doch functioneel
Wat bedoel je hier eigenlijk mee? Ik heb namelijk bij de ene lichtpunt een schakelaar in de woonkamer en bij de lichtpunt aan schuurtje 2 wisselschakelaars, de een in woonkamer en de ander in het schuurtje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')