abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68215386
quote:
Op maandag 20 april 2009 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Mooi man, zo'n wijzigingsblad

Met NS vooruit in de tijd, Plan V vervangen door SGMm

[ afbeelding ]

Met connexxion daarentegen TERUG in de tijd, Protos vervangen door... Plan V

[ afbeelding ]

Nothing's changed...... really
De NS rijdt ook weer met mat '64 tussen Zp - Nm, voor uit
Daarbij vind ik persoonlijk een behoorlijke overcapaciteit om met een SGM-3 een treindienst Ah-Ede Wageningen te doen...
  Redactie Sport maandag 20 april 2009 @ 20:44:03 #202
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_68215502
quote:
Op maandag 20 april 2009 20:41 schreef Brembo het volgende:

[..]

De NS rijdt ook weer met mat '64 tussen Zp - Nm, voor uit
Misschien is er niet genoeg SGMm-III beschikbaar, bijvoorbeeld omdat de instroom van SLT nog niet zo hard gaat als gehoopt.
quote:
Daarbij vind ik persoonlijk een behoorlijke overcapaciteit om met een SGM-3 een treindienst Ah-Ede Wageningen te doen...
Het is niet handig om een eilandbedrijfje mat'64 of SGMm-II's te hebben, daarom rijden er toch SGMm-III's. De lijn Ede=Wageningen-Arnhem zie ik trouwens nog wel een keer overgaan naar Connexxion, doorgetrokken vanuit Amersfoort.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 20 april 2009 @ 20:50:58 #203
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68215816
quote:
Op maandag 20 april 2009 20:37 schreef Ofyles2 het volgende:
De Sapsan kan momenteel slechts 250 km/h, met een upgrade zou dat zomaar 300 km/h kunnen worden (of iets hoger).
Technisch kunnen ze dus 330 zonder probleem. Maar nou het spoor nog
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_68216198
Heeft er iemand een lijst met afkortingen van de bakken?

Zoals Bk enz...Ik zal niet weten wat het betekend
  Redactie Sport maandag 20 april 2009 @ 20:59:54 #205
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_68216266
quote:
Op maandag 20 april 2009 20:58 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Heeft er iemand een lijst met afkortingen van de bakken?

Zoals Bk enz...Ik zal niet weten wat het betekend
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bak_(trein)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_68216462
quote:
Merci
pi_68217797
quote:
Op maandag 20 april 2009 20:41 schreef Brembo het volgende:

[..]

De NS rijdt ook weer met mat '64 tussen Zp - Nm, voor uit
Daarbij vind ik persoonlijk een behoorlijke overcapaciteit om met een SGM-3 een treindienst Ah-Ede Wageningen te doen...
Er rijden zelfs een paar slagen VIRM-4
quote:
Op maandag 20 april 2009 18:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Elk wissel moet minimaal eenmaal per 24 uur bereden worden, anders werkt het mogelijk niet goed meer
Ah op die fiets dat spoor!
pi_68218931
quote:
Op maandag 20 april 2009 21:33 schreef Nightshadow het volgende:

[..]

Er rijden zelfs een paar slagen VIRM-4
[..]

Ah op die fiets dat spoor!
Ja klopt, waar wordt SGMm dan onderhouden in Amsterdam of zo?
Maar het meest logische zou zijn doortrekking van de treinverbinding Amf - Ah en deze uitlaten voeren door Connexxion.
  Redactie Sport maandag 20 april 2009 @ 22:01:03 #209
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_68219074
SGMm wordt dacht ik onderhouden in Leidschendam
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 20 april 2009 @ 22:06:48 #210
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_68219379
quote:
Op maandag 20 april 2009 19:35 schreef Dr_Flash het volgende:
fucking scheve platen wel
Dat bier hč.

Oh wacht.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 20 april 2009 @ 22:10:19 #211
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68219552
quote:
Op maandag 20 april 2009 20:41 schreef Brembo het volgende:

Daarbij vind ik persoonlijk een behoorlijke overcapaciteit om met een SGM-3 een treindienst Ah-Ede Wageningen te doen...
Nou valt wel mee hoor. Eerder reden er altijd 4 bakken. V+V of zelfs T.
quote:
Op maandag 20 april 2009 22:06 schreef Duvel het volgende:
Dat bier hč.
Dat moest toen nog komen jah
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 20 april 2009 @ 22:11:51 #212
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68219631
quote:
Op maandag 20 april 2009 20:44 schreef dennistd het volgende:
De lijn Ede=Wageningen-Arnhem zie ik trouwens nog wel een keer overgaan naar Connexxion, doorgetrokken vanuit Amersfoort.
Alsjeblieft zeg, nog meer gekluns op een hoofdlijn.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 21 april 2009 @ 00:04:55 #213
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_68224541
quote:
Op maandag 20 april 2009 17:02 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Oke hoeveel stammen ICK komen er totaal naar Nijmegen
11 toch?
  dinsdag 21 april 2009 @ 00:06:26 #214
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68224592
quote:
Op maandag 20 april 2009 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Technisch kunnen ze dus 330 zonder probleem. Maar nou het spoor nog
Dat gaat nog al wat moeilijk, technisch maar vooral financieel.
pi_68225995
!vooraankondiging

Morgen even met het toestel op pad voor een reportage.
pi_68226788
iemand plat tussen alkmaar en uitgeest
  Moderator dinsdag 21 april 2009 @ 09:42:34 #217
155227 crew  Guppy
dus
pi_68228717
en n wisselstoring tussen utrecht en tiel
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_68228939
Zit nu in de intercity naar den bosch, eens kijken hoeveel last ik daar van zal hebben

het zit niet echt mee vandaag
  dinsdag 21 april 2009 @ 10:13:25 #219
140226 Novus
Ofwel Noof.
pi_68229441
Trein 8030 schijnt een ongelukje te hebben gehad in Zwolle.. .weer een emmer V naar z'n gallemiezen. ;o
Say your prayers and light a fire; we're going to start a war.
pi_68229907
zat vorige week in de icl, wat een comfortabele trein is dat toch


ICL op station Deventer


Gangpad in de 1e klas


1e klas interieur

Moest ook ontzettend naar de wc ineens, zat achteraan en nadat ik klaar was keek ik even uit de achterdeur
en tot mijn grote verbazing zag ik allemaal bruine vlekken op de loc zitten, die verdacht veel weg hadden
van mijn poep qua kleur had er maar een foto van gemaakt:


1800-loc met bruine poep vlekken
  dinsdag 21 april 2009 @ 10:30:57 #221
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_68229936
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 10:30 schreef RubenK het volgende:
zat vorige week in de icl, wat een comfortabele trein is dat toch

[ afbeelding ]
ICL op station Deventer

[ afbeelding ]
Gangpad in de 1e klas

[ afbeelding ]
1e klas interieur

Moest ook ontzettend naar de wc ineens, zat achteraan en nadat ik klaar was keek ik even uit de achterdeur
en tot mijn grote verbazing zag ik allemaal bruine vlekken op de loc zitten, die verdacht veel weg hadden
van mijn poep qua kleur had er maar een foto van gemaakt:

[ afbeelding ]
1800-loc met bruine poep vlekken
Doe eens resizen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 21 april 2009 @ 11:17:37 #222
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68231435
mijn modem, wat DOE je?

en die poepvlekken staan misschien op een andere foto?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 21 april 2009 @ 11:20:54 #223
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_68231556
Ligt het nou aan mij of is er eigenlijk praktisch geen verschil tussen 1e en 2e klas in ICL? Nou ja beter een tweede klas die sprekend lijkt op eerste klas dan andersom zoals in stoptreintjes. Maar in beide gevallen heeft het weinig zin een 1e-klaskaartje te kopen.
pi_68233153
De stoelen in de 1e klas zijn harder, breder en er zijn 5 zitplaatsen in de coupe's ipv 6
En het zijn niet heel veel vlekken, kleine klei-achtige dingetjes linksonder ergens

foto's zijn gemaakt met mobiel, zal ze vanmiddag resizen (zit nu bij een bushalte)
  dinsdag 21 april 2009 @ 12:06:04 #225
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_68233183
2e klas ICL heeft ook 5 zitplaatsen per coupé, dat is het 'm nou juist.
pi_68235558
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 10:13 schreef Novus het volgende:
Trein 8030 schijnt een ongelukje te hebben gehad in Zwolle.. .weer een emmer V naar z'n gallemiezen. ;o
Oh wat was er gebeurt dan?
  Moderator dinsdag 21 april 2009 @ 13:59:37 #227
155227 crew  Guppy
dus
pi_68236717
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:06 schreef ReisT het volgende:
2e klas ICL heeft ook 5 zitplaatsen per coupé, dat is het 'm nou juist.
de 2de klas compartimenten hebben toch gewoon 6 stoelen?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 april 2009 @ 14:03:54 #228
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68236867
In het ICL is dat niet het geval. Dat zijn er echt maar 5
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_68237307
Fotootje als bewijs

* Whatever floats your goat!
pi_68237565
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 07:22 schreef RubenK het volgende:
iemand plat tussen alkmaar en uitgeest
Naar horen zeggen heeft iemand geprobeerd bij castricum tussen de spoorbomen te gaan, weer eens wat anders dan bij Heiloo
  Moderator dinsdag 21 april 2009 @ 14:35:28 #231
155227 crew  Guppy
dus
pi_68237822
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 14:17 schreef MetalMike het volgende:
Fotootje als bewijs

[ afbeelding ]
oh ja

ik heb niks gezegd ik heb ook al te lang niet meer in een ICL gezeten...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 21 april 2009 @ 15:39:44 #232
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_68239912
ICL is voor mij ook alweer een tijdje geleden hoor, maar zo'n markante indeling vergeet ik gewoon niet snel.

Die treintjes waren wel nog veel leuker toen ze al die verschillende kleurtjes hadden.

  Redactie Sport dinsdag 21 april 2009 @ 15:44:45 #233
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_68240098
Die heb ik ook als een van de custom header ingesteld: http://dennistd.nl/fok/headers/icl.jpg
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_68240927
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:06 schreef ReisT het volgende:
2e klas ICL heeft ook 5 zitplaatsen per coupé, dat is het 'm nou juist.
Heel logisch ook als je er over nadenkt, door die drie/twee opstelling zit je niet zo snel met de knieeen tegen elkaar, zoals in een (volle) ICK nog wel eens het geval kon zijn, voornamelijk lange mensen, of mensen zoals ik die standaard een relaxte houding aannemen (andere mensen noemen dat onderuitgezakt ).
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  dinsdag 21 april 2009 @ 16:12:47 #235
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68241144
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:06 schreef Guard het volgende:

[..]

Heel logisch ook als je er over nadenkt, door die drie/twee opstelling zit je niet zo snel met de knieeen tegen elkaar
Logisch qua indeling wel ja, maar de ruimtebenutting gaat er niet echt op vooruit. ICK was al erg met zes stoelen per raam, maar dat is nog erger.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_68241458
Wat is eigenlijk verschil Tussen ICK (Bm235 ) en ICL (Aimz261, Bimz264 en Bimdz268.)

De bakken hebben alleen een andere indeling, en technisch wat anders?

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2009 16:24:22 ]
pi_68241513
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:12 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Logisch qua indeling wel ja, maar de ruimtebenutting gaat er niet echt op vooruit. ICK was al erg met zes stoelen per raam, maar dat is nog erger.
Je raakt wel weer zitplaatsen kwijt ja, dat dan weer wel. Trade-off: meer ruimte, minder stoelen, of juist andersom...
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  dinsdag 21 april 2009 @ 16:39:39 #238
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_68242082
Het kost wel best veel zitplaatsen. Een 2e klasrijtuig heeft bij:
ICL: 60 ziplaatsen
ICK: 72 zitplaatsen
ICRm: 80 zitplaatsen

De reiziger heeft het liefst natuurlijk veel ruimte, NS propt het liefs zoveel mogelijk stoelen in een trein. Tegenstrijdige belangen dus.
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:21 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Wat is eigenlijk verschil Tussen ICK (Bm235 ) en ICL (Aimz261, Bimz264 en Bimdz268.)

De bakken hebben alleen een andere indeling, en technisch wat anders?
Het zal 'm vooral in de indeling zitten, technisch zijn het allemaal varianten van hetzelfde type
http://nl.wikipedia.org/wiki/UIC-X-rijtuigen_van_de_DB

ICL heeft wel altijd "im" in de afkorting zitten, dat zijn dus rijtuigen die in de jaren '80 zijn verbouwd tot InterRegio. De bakken die wij ICK noemen hebben niet zo'n verbouwing gehad.

[ Bericht 10% gewijzigd door ReisT op 21-04-2009 16:52:45 ]
  dinsdag 21 april 2009 @ 18:11:45 #239
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68245039
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 07:22 schreef RubenK het volgende:
iemand plat tussen alkmaar en uitgeest
Dat zou verboden moeten worden!
  dinsdag 21 april 2009 @ 18:12:36 #240
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68245061
Vanaf deze week Oranjeretours verkrijgbaar op alle stations, dé handige kaartjes waarmee je naast de trein ook gebruik kunt maken van GVB volgende week donderdag.
pi_68245215
VOORTGANGSREPORTAGE
(Zeekering)werkzaamheden Harlingen Haven (Hlge/ Hlga - Hlgh)


Een klein stuk (dubbel)spoor met oud stootblok waar al een tijd geen trein meer rijdt. Even voorbij station Harlingen Centraal.


De laatste spoorwegovergang voor Harlingen Haven met hekwerk dat de doorgang verspert.


Het spoor bij diverse werkzaamheden.


Zand erbij.


Het spoor nadert Harlingen Haven. Op de achtergrond de veerboot naar het waddeneiland Terschelling.


Abrupt einde spoorweg.


Een zandkuil waar ooit station Harlingen Haven was.


Niets meer van te zien.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 april 2009 @ 18:19:45 #242
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68245295
Dat viel me laatst op ja dat er van station Harlingen Haven niets meer overgebleven was. Best wel geinig om te zien.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_68246857
Wel mooi dat we er volgend jaar een 4-sporig overdekt kopstation voor terug krijgen.
  dinsdag 21 april 2009 @ 19:09:35 #244
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68247110
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 19:02 schreef Socios het volgende:
Wel mooi dat we er volgend jaar een 4-sporig overdekt kopstation voor terug krijgen.
Waarvoor dat nou weer?? Ik wou net vragen wat ze ervan gingen maken trouwens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_68247265
En weer wat Benelux materieel naar de gallemiezen.

Naar wat ik opving van de machinist hebben de batterijen van de stuurstand (die voor mijn treintje stond) het vanmorgen even voor Antwerpen begeven. Eerst half uurtje stilgestaan daarna teruggekacheld naar Kapellen, alwaar ik met de NMBS verder kon. Resultaat: +110
  dinsdag 21 april 2009 @ 19:14:04 #246
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68247283
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 19:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waarvoor dat nou weer?? Ik wou net vragen wat ze ervan gingen maken trouwens
Kunnen ze de Harlingerlijn niet meteen verdubbelen ofzo?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 april 2009 @ 19:18:11 #247
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68247448
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 19:14 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Kunnen ze de Harlingerlijn niet meteen verdubbelen ofzo?
Dat gaat ook gebeuren en het stuk wordt ook meteen geëlektrificeerd.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 21 april 2009 @ 19:18:25 #248
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68247458
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 19:14 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Kunnen ze de Harlingerlijn niet meteen verdubbelen ofzo?
Ja

En electrificeren
En met 25 kV
En ERTMS

Want dat is nodig.

Ergens voor. Of zo.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 21 april 2009 @ 19:20:09 #249
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68247514
Meteen ook een verbinding tussen de lijn Heerenveen - Leeuwarden en de Harlingerlijn?
pi_68247643
Ja, in plaats van de twee buslijnen van nu.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')