De NS rijdt ook weer met mat '64 tussen Zp - Nm, voor uitquote:Op maandag 20 april 2009 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Mooi man, zo'n wijzigingsblad![]()
Met NS vooruit in de tijd, Plan V vervangen door SGMm
[ afbeelding ]
Met connexxion daarentegen TERUG in de tijd, Protos vervangen door... Plan V
[ afbeelding ]
Nothing's changed...... really
Misschien is er niet genoeg SGMm-III beschikbaar, bijvoorbeeld omdat de instroom van SLT nog niet zo hard gaat als gehoopt.quote:Op maandag 20 april 2009 20:41 schreef Brembo het volgende:
[..]
De NS rijdt ook weer met mat '64 tussen Zp - Nm, voor uit![]()
Het is niet handig om een eilandbedrijfje mat'64 of SGMm-II's te hebben, daarom rijden er toch SGMm-III's. De lijn Ede=Wageningen-Arnhem zie ik trouwens nog wel een keer overgaan naar Connexxion, doorgetrokken vanuit Amersfoort.quote:Daarbij vind ik persoonlijk een behoorlijke overcapaciteit om met een SGM-3 een treindienst Ah-Ede Wageningen te doen...
Technisch kunnen ze dus 330 zonder probleem. Maar nou het spoor nogquote:Op maandag 20 april 2009 20:37 schreef Ofyles2 het volgende:
De Sapsan kan momenteel slechts 250 km/h, met een upgrade zou dat zomaar 300 km/h kunnen worden (of iets hoger).
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bak_(trein)quote:Op maandag 20 april 2009 20:58 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Heeft er iemand een lijst met afkortingen van de bakken?
Zoals Bk enz...Ik zal niet weten wat het betekend
Merciquote:Op maandag 20 april 2009 20:59 schreef dennistd het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bak_(trein)
Er rijden zelfs een paar slagen VIRM-4quote:Op maandag 20 april 2009 20:41 schreef Brembo het volgende:
[..]
De NS rijdt ook weer met mat '64 tussen Zp - Nm, voor uit![]()
Daarbij vind ik persoonlijk een behoorlijke overcapaciteit om met een SGM-3 een treindienst Ah-Ede Wageningen te doen...
Ah op die fiets dat spoor!quote:Op maandag 20 april 2009 18:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Elk wissel moet minimaal eenmaal per 24 uur bereden worden, anders werkt het mogelijk niet goed meer
Ja klopt, waar wordt SGMm dan onderhouden in Amsterdam of zo?quote:Op maandag 20 april 2009 21:33 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Er rijden zelfs een paar slagen VIRM-4
[..]
Ah op die fiets dat spoor!
Nou valt wel mee hoor. Eerder reden er altijd 4 bakken. V+V of zelfs T.quote:Op maandag 20 april 2009 20:41 schreef Brembo het volgende:
Daarbij vind ik persoonlijk een behoorlijke overcapaciteit om met een SGM-3 een treindienst Ah-Ede Wageningen te doen...
Dat moest toen nog komen jahquote:
Alsjeblieft zeg, nog meer gekluns op een hoofdlijn.quote:Op maandag 20 april 2009 20:44 schreef dennistd het volgende:
De lijn Ede=Wageningen-Arnhem zie ik trouwens nog wel een keer overgaan naar Connexxion, doorgetrokken vanuit Amersfoort.
11 toch?quote:Op maandag 20 april 2009 17:02 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Oke hoeveel stammen ICK komen er totaal naar Nijmegen
Dat gaat nog al wat moeilijk, technisch maar vooral financieel.quote:Op maandag 20 april 2009 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Technisch kunnen ze dus 330 zonder probleem. Maar nou het spoor nog
Doe eens resizen.quote:Op dinsdag 21 april 2009 10:30 schreef RubenK het volgende:
zat vorige week in de icl, wat een comfortabele trein is dat toch
[ afbeelding ]
ICL op station Deventer
[ afbeelding ]
Gangpad in de 1e klas
[ afbeelding ]
1e klas interieur
Moest ook ontzettend naar de wc ineens, zat achteraan en nadat ik klaar was keek ik even uit de achterdeur
en tot mijn grote verbazing zag ik allemaal bruine vlekken op de loc zitten, die verdacht veel weg hadden
van mijn poep qua kleurhad er maar een foto van gemaakt:
[ afbeelding ]
1800-loc met bruine poep vlekken
Oh wat was er gebeurt dan?quote:Op dinsdag 21 april 2009 10:13 schreef Novus het volgende:
Trein 8030 schijnt een ongelukje te hebben gehad in Zwolle.. .weer een emmer V naar z'n gallemiezen. ;o
de 2de klas compartimenten hebben toch gewoon 6 stoelen?quote:Op dinsdag 21 april 2009 12:06 schreef ReisT het volgende:
2e klas ICL heeft ook 5 zitplaatsen per coupé, dat is het 'm nou juist.![]()
Naar horen zeggen heeft iemand geprobeerd bij castricum tussen de spoorbomen te gaan, weer eens wat anders dan bij Heilooquote:
oh jaquote:
Heel logisch ook als je er over nadenkt, door die drie/twee opstelling zit je niet zo snel met de knieeen tegen elkaar, zoals in een (volle) ICK nog wel eens het geval kon zijn, voornamelijk lange mensen, of mensen zoals ik die standaard een relaxte houding aannemen (andere mensen noemen dat onderuitgezaktquote:Op dinsdag 21 april 2009 12:06 schreef ReisT het volgende:
2e klas ICL heeft ook 5 zitplaatsen per coupé, dat is het 'm nou juist.![]()
Logisch qua indeling wel ja, maar de ruimtebenutting gaat er niet echt op vooruit. ICK was al erg met zes stoelen per raam, maar dat is nog erger.quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:06 schreef Guard het volgende:
[..]
Heel logisch ook als je er over nadenkt, door die drie/twee opstelling zit je niet zo snel met de knieeen tegen elkaar
Je raakt wel weer zitplaatsen kwijt ja, dat dan weer wel. Trade-off: meer ruimte, minder stoelen, of juist andersom...quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:12 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Logisch qua indeling wel ja, maar de ruimtebenutting gaat er niet echt op vooruit. ICK was al erg met zes stoelen per raam, maar dat is nog erger.
Het zal 'm vooral in de indeling zitten, technisch zijn het allemaal varianten van hetzelfde typequote:Op dinsdag 21 april 2009 16:21 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Wat is eigenlijk verschil Tussen ICK (Bm235 ) en ICL (Aimz261, Bimz264 en Bimdz268.)
De bakken hebben alleen een andere indeling, en technisch wat anders?
Waarvoor dat nou weer??quote:Op dinsdag 21 april 2009 19:02 schreef Socios het volgende:
Wel mooi dat we er volgend jaar een 4-sporig overdekt kopstation voor terug krijgen.
Kunnen ze de Harlingerlijn niet meteen verdubbelen ofzo?quote:Op dinsdag 21 april 2009 19:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarvoor dat nou weer??Ik wou net vragen wat ze ervan gingen maken trouwens
Dat gaat ook gebeuren en het stuk wordt ook meteen geëlektrificeerd.quote:Op dinsdag 21 april 2009 19:14 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Kunnen ze de Harlingerlijn niet meteen verdubbelen ofzo?
Jaquote:Op dinsdag 21 april 2009 19:14 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Kunnen ze de Harlingerlijn niet meteen verdubbelen ofzo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |