De NS rijdt ook weer met mat '64 tussen Zp - Nm, voor uitquote:Op maandag 20 april 2009 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Mooi man, zo'n wijzigingsblad![]()
Met NS vooruit in de tijd, Plan V vervangen door SGMm
[ afbeelding ]
Met connexxion daarentegen TERUG in de tijd, Protos vervangen door... Plan V
[ afbeelding ]
Nothing's changed...... really
Misschien is er niet genoeg SGMm-III beschikbaar, bijvoorbeeld omdat de instroom van SLT nog niet zo hard gaat als gehoopt.quote:Op maandag 20 april 2009 20:41 schreef Brembo het volgende:
[..]
De NS rijdt ook weer met mat '64 tussen Zp - Nm, voor uit![]()
Het is niet handig om een eilandbedrijfje mat'64 of SGMm-II's te hebben, daarom rijden er toch SGMm-III's. De lijn Ede=Wageningen-Arnhem zie ik trouwens nog wel een keer overgaan naar Connexxion, doorgetrokken vanuit Amersfoort.quote:Daarbij vind ik persoonlijk een behoorlijke overcapaciteit om met een SGM-3 een treindienst Ah-Ede Wageningen te doen...
Technisch kunnen ze dus 330 zonder probleem. Maar nou het spoor nogquote:Op maandag 20 april 2009 20:37 schreef Ofyles2 het volgende:
De Sapsan kan momenteel slechts 250 km/h, met een upgrade zou dat zomaar 300 km/h kunnen worden (of iets hoger).
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bak_(trein)quote:Op maandag 20 april 2009 20:58 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Heeft er iemand een lijst met afkortingen van de bakken?
Zoals Bk enz...Ik zal niet weten wat het betekend
Merciquote:Op maandag 20 april 2009 20:59 schreef dennistd het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bak_(trein)
Er rijden zelfs een paar slagen VIRM-4quote:Op maandag 20 april 2009 20:41 schreef Brembo het volgende:
[..]
De NS rijdt ook weer met mat '64 tussen Zp - Nm, voor uit![]()
Daarbij vind ik persoonlijk een behoorlijke overcapaciteit om met een SGM-3 een treindienst Ah-Ede Wageningen te doen...
Ah op die fiets dat spoor!quote:Op maandag 20 april 2009 18:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Elk wissel moet minimaal eenmaal per 24 uur bereden worden, anders werkt het mogelijk niet goed meer
Ja klopt, waar wordt SGMm dan onderhouden in Amsterdam of zo?quote:Op maandag 20 april 2009 21:33 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Er rijden zelfs een paar slagen VIRM-4
[..]
Ah op die fiets dat spoor!
Nou valt wel mee hoor. Eerder reden er altijd 4 bakken. V+V of zelfs T.quote:Op maandag 20 april 2009 20:41 schreef Brembo het volgende:
Daarbij vind ik persoonlijk een behoorlijke overcapaciteit om met een SGM-3 een treindienst Ah-Ede Wageningen te doen...
Dat moest toen nog komen jahquote:
Alsjeblieft zeg, nog meer gekluns op een hoofdlijn.quote:Op maandag 20 april 2009 20:44 schreef dennistd het volgende:
De lijn Ede=Wageningen-Arnhem zie ik trouwens nog wel een keer overgaan naar Connexxion, doorgetrokken vanuit Amersfoort.
11 toch?quote:Op maandag 20 april 2009 17:02 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Oke hoeveel stammen ICK komen er totaal naar Nijmegen
Dat gaat nog al wat moeilijk, technisch maar vooral financieel.quote:Op maandag 20 april 2009 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Technisch kunnen ze dus 330 zonder probleem. Maar nou het spoor nog
Doe eens resizen.quote:Op dinsdag 21 april 2009 10:30 schreef RubenK het volgende:
zat vorige week in de icl, wat een comfortabele trein is dat toch
[ afbeelding ]
ICL op station Deventer
[ afbeelding ]
Gangpad in de 1e klas
[ afbeelding ]
1e klas interieur
Moest ook ontzettend naar de wc ineens, zat achteraan en nadat ik klaar was keek ik even uit de achterdeur
en tot mijn grote verbazing zag ik allemaal bruine vlekken op de loc zitten, die verdacht veel weg hadden
van mijn poep qua kleurhad er maar een foto van gemaakt:
[ afbeelding ]
1800-loc met bruine poep vlekken
Oh wat was er gebeurt dan?quote:Op dinsdag 21 april 2009 10:13 schreef Novus het volgende:
Trein 8030 schijnt een ongelukje te hebben gehad in Zwolle.. .weer een emmer V naar z'n gallemiezen. ;o
de 2de klas compartimenten hebben toch gewoon 6 stoelen?quote:Op dinsdag 21 april 2009 12:06 schreef ReisT het volgende:
2e klas ICL heeft ook 5 zitplaatsen per coupé, dat is het 'm nou juist.![]()
Naar horen zeggen heeft iemand geprobeerd bij castricum tussen de spoorbomen te gaan, weer eens wat anders dan bij Heilooquote:
oh jaquote:
Heel logisch ook als je er over nadenkt, door die drie/twee opstelling zit je niet zo snel met de knieeen tegen elkaar, zoals in een (volle) ICK nog wel eens het geval kon zijn, voornamelijk lange mensen, of mensen zoals ik die standaard een relaxte houding aannemen (andere mensen noemen dat onderuitgezaktquote:Op dinsdag 21 april 2009 12:06 schreef ReisT het volgende:
2e klas ICL heeft ook 5 zitplaatsen per coupé, dat is het 'm nou juist.![]()
Logisch qua indeling wel ja, maar de ruimtebenutting gaat er niet echt op vooruit. ICK was al erg met zes stoelen per raam, maar dat is nog erger.quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:06 schreef Guard het volgende:
[..]
Heel logisch ook als je er over nadenkt, door die drie/twee opstelling zit je niet zo snel met de knieeen tegen elkaar
Je raakt wel weer zitplaatsen kwijt ja, dat dan weer wel. Trade-off: meer ruimte, minder stoelen, of juist andersom...quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:12 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Logisch qua indeling wel ja, maar de ruimtebenutting gaat er niet echt op vooruit. ICK was al erg met zes stoelen per raam, maar dat is nog erger.
Het zal 'm vooral in de indeling zitten, technisch zijn het allemaal varianten van hetzelfde typequote:Op dinsdag 21 april 2009 16:21 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Wat is eigenlijk verschil Tussen ICK (Bm235 ) en ICL (Aimz261, Bimz264 en Bimdz268.)
De bakken hebben alleen een andere indeling, en technisch wat anders?
Waarvoor dat nou weer??quote:Op dinsdag 21 april 2009 19:02 schreef Socios het volgende:
Wel mooi dat we er volgend jaar een 4-sporig overdekt kopstation voor terug krijgen.
Kunnen ze de Harlingerlijn niet meteen verdubbelen ofzo?quote:Op dinsdag 21 april 2009 19:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarvoor dat nou weer??Ik wou net vragen wat ze ervan gingen maken trouwens
Dat gaat ook gebeuren en het stuk wordt ook meteen geëlektrificeerd.quote:Op dinsdag 21 april 2009 19:14 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Kunnen ze de Harlingerlijn niet meteen verdubbelen ofzo?
Jaquote:Op dinsdag 21 april 2009 19:14 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Kunnen ze de Harlingerlijn niet meteen verdubbelen ofzo?
De Deinumse Spitsboogquote:Op dinsdag 21 april 2009 19:20 schreef Ofyles2 het volgende:
Meteen ook een verbinding tussen de lijn Heerenveen - Leeuwarden en de Harlingerlijn?
Ik zit zelf ook te denken aan een spoorverbinding tussen Den Helder en Texel.quote:Op dinsdag 21 april 2009 19:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De Deinumse Spitsboog![]()
HARD nodig zeg ik je.
Oh ja ook nog idd. Nee dan weet ik wat betersquote:Op dinsdag 21 april 2009 19:57 schreef Peterselieman het volgende:
Met een ongelijkvloerse kruising met het spoor naar Sneek
dan vanaf Franeker, kan bestquote:Op dinsdag 21 april 2009 20:00 schreef Peterselieman het volgende:
Dat kan niet. Dan moet de trein vanaf Deinum wel een hele scherpe bocht maken. Dat lukt niet.
quote:De opknapbeurt van de historische trein de Diesel III bij Nedtrain in Tilburg is afgerond. Zondag rijdt de trein weer terug naar Het Spoorwegmuseum in Utrecht.
In de loods van Nedtrain is twee jaar gewerkt aan de Diesel III, die in de jaren dertig een ware sensatie was. Mensen stormden letterlijk op de trein af en vochten om binnen te komen. De trein had voor die tijd erg brede zitplaatsen en een interieur dat leek op een luxe filmdecor.
De vormgeving was geīnspireerd op de stroomlijnvorm uit Amerika die ook hier een rage was. Zondag wordt de trein uit de Tilburgse werkplaats getrokken. Om half drie 's middags wordt de Diesel III in het museum verwacht.
Kan kloppen. De laatste weken stond ie ook regelmatig buiten.quote:
Bij een snelheid hoger dan 3 km/h?quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:26 schreef RubenK het volgende:
koppelden net ZO hard op geldermalsen dat kan niet goed zijn (vloog bijna uit mn stoel bij wijze van spreken)
DD-AR moet je gewoon zo snel en zo hard mogelijk kort rijdenquote:Op dinsdag 21 april 2009 21:30 schreef Peterselieman het volgende:
DD-AR zeker. Dat moet met redelijk wat snelheid, omdat het spul anders niet wil koppelen.
Ik ben blij dat je geen machinist geworden bent.quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
DD-AR moet je gewoon zo snel en zo hard mogelijk kort rijden
Faal.quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:48 schreef Charango het volgende:
"Station Den Burg, na Den Burg zal deze trein doorrijden als stoptrein en zal nog stoppen te De Cocksdorp, Oost-Vlieland, Terschelling-West, Nes, Schiermonnikoog en heeft als eindbestemming Rottumerplaat"
Altijd beter dan de VIRM naar Pyongyangquote:Op woensdag 22 april 2009 01:48 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ja, het zou prima materiaal voor in de DDR zijn.
Dat gaat nog al moeilijk in Noord-Korea, met al die onderstations die van ondeugdelijke kwaliteit zijn.quote:Op woensdag 22 april 2009 01:49 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Altijd beter dan de VIRM naar Pyongyang
Ombouwen tot dieselquote:Op woensdag 22 april 2009 02:46 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat gaat nog al moeilijk in Noord-Korea, met al die onderstations die van ondeugdelijke kwaliteit zijn.
quote:Op dinsdag 21 april 2009 10:30 schreef RubenK het volgende:
Moest ook ontzettend naar de wc ineens, zat achteraan en nadat ik klaar was keek ik even uit de achterdeur
en tot mijn grote verbazing zag ik allemaal bruine vlekken op de loc zitten, die verdacht veel weg hadden
van mijn poep qua kleurhad er maar een foto van gemaakt:
[ afbeelding ]
1800-loc met bruine poep vlekken
Probeer bij de 2e foto achter dat zwarte hekje te staan, dat hek staat nu erg in de weg. En je hebt bijj de 4e foto een deel van een viaduct erop staan. Heel irritant! Helaas de 2 laatste foto's wat te donker!quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:43 schreef thats-me het volgende:
Bedacht mij vanavond ineens, heb nog helemaal geen SGMmtjes in Twente op de plaat voor bij zien komen, dus ik ben er even op uit getrokken om er wat vast te leggen, de winst is mager, want er reed ook wat ICM in de 7000 serie, maar dat mag de pret niet drukken, de foto's zijn gemaakt rondom Wierden.
Internationale trein onderweg naar Schiphol
[ afbeelding ]
ICMm 4029 onderweg als stoptrein naar Enschede
[ afbeelding ]
SGMmtje onderweg naar Apeldoorn als stoptrein
[ afbeelding ]
Intercity onderweg naar Enschede
[ afbeelding ]
Intercity onderweg naar Den Haag
[ afbeelding ]
Intercity onderweg naar Enschede
[ afbeelding ]
ICM onderweg als stoptrein naar Apeldoorn
[ afbeelding ]
SGMmtje onderweg als stoptrein naar Almelo
[ afbeelding ]
3x DM'90 onderweg als stopttrein naar Zwolle
[ afbeelding ]
Stoptrein naar Enschede
[ afbeelding ]
Internationale intercity onderweg naar BadBentheim
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 22 april 2009 08:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Gatverdamme ik heb ineens ZOOOO'N kriebel aan m'n viaduct, bah. Echt heel irritant
Goede reden voor een briefje naar NS dat ze hun personeel eens op communicatiecursus moeten sturen. Vermeld tijd, treinnummer en zo. Met een beetje mazzel krijg je een dagkaart 1e klasse cadeau.quote:Op woensdag 22 april 2009 10:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Gisteren een actie gehad, dat sloeg nergens op.
Ik stond al zo een 25 minuten e wachten op station Horst-Sevenum. Trein komt eraan met een plastic zak ofzo in de stroom afnemert van de loc gewaaid, en vonken enzo. Dus ik denk: "Kom DD, doe je goede daad en zeg het even tegen de machinist." Dus in plaats van de eerste deur van ICMm in te gaan loop ik naar de machinist en zeg wat er aan de hand is, stroomafnemer blalbla.
hij keek even vanaf het perron, kreeg iets terug van waar bemoei jij je mee. Ik loop naar de deur die al dichtging. Kwam dus de trein niet meer in, vervolgens gaat de ente panto op en de andere omlaag en weg was de trein weer... En ik niet
Zal godverredomme nog eens wat zeggen he...![]()
Dat ie zijn hele loc technisch naar de klote mag rijden![]()
Klachtenbrief schrijven en geld eisenquote:Op woensdag 22 april 2009 10:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Gisteren een actie gehad, dat sloeg nergens op.
Ik stond al zo een 25 minuten e wachten op station Horst-Sevenum. Trein komt eraan met een plastic zak ofzo in de stroom afnemert van de loc gewaaid, en vonken enzo. Dus ik denk: "Kom DD, doe je goede daad en zeg het even tegen de machinist." Dus in plaats van de eerste deur van ICMm in te gaan loop ik naar de machinist en zeg wat er aan de hand is, stroomafnemer blalbla.
hij keek even vanaf het perron, kreeg iets terug van waar bemoei jij je mee. Ik loop naar de deur die al dichtging. Kwam dus de trein niet meer in, vervolgens gaat de ente panto op en de andere omlaag en weg was de trein weer... En ik niet
Zal godverredomme nog eens wat zeggen he...![]()
Dat ie zijn hele loc technisch naar de klote mag rijden![]()
Dit dus. Klote streek zegquote:Op woensdag 22 april 2009 10:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Klachtenbrief schrijven en geld eisen
Hmm, in het vervolg gewoon niet meer behulpzaam zijnquote:Op woensdag 22 april 2009 10:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Gisteren een actie gehad, dat sloeg nergens op.
Ik stond al zo een 25 minuten e wachten op station Horst-Sevenum. Trein komt eraan met een plastic zak ofzo in de stroom afnemert van de loc gewaaid, en vonken enzo. Dus ik denk: "Kom DD, doe je goede daad en zeg het even tegen de machinist." Dus in plaats van de eerste deur van ICMm in te gaan loop ik naar de machinist en zeg wat er aan de hand is, stroomafnemer blalbla.
hij keek even vanaf het perron, kreeg iets terug van waar bemoei jij je mee. Ik loop naar de deur die al dichtging. Kwam dus de trein niet meer in, vervolgens gaat de ente panto op en de andere omlaag en weg was de trein weer... En ik niet
Zal godverredomme nog eens wat zeggen he...![]()
Dat ie zijn hele loc technisch naar de klote mag rijden![]()
Dit snap ik alleen niet helemaal.quote:Op woensdag 22 april 2009 10:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
van de loc [..]deur van ICMm in [..] zijn hele loc
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |