abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 april 2009 @ 20:36:42 #199
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68215178
Klopt ja, die rijdt het in 4:30. De gewone nachttreinen doen er 8:30 over ongeveer..
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 20 april 2009 @ 20:37:49 #200
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68215228
De Sapsan kan momenteel slechts 250 km/h, met een upgrade zou dat zomaar 300 km/h kunnen worden (of iets hoger).
pi_68215386
quote:
Op maandag 20 april 2009 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Mooi man, zo'n wijzigingsblad

Met NS vooruit in de tijd, Plan V vervangen door SGMm

[ afbeelding ]

Met connexxion daarentegen TERUG in de tijd, Protos vervangen door... Plan V

[ afbeelding ]

Nothing's changed...... really
De NS rijdt ook weer met mat '64 tussen Zp - Nm, voor uit
Daarbij vind ik persoonlijk een behoorlijke overcapaciteit om met een SGM-3 een treindienst Ah-Ede Wageningen te doen...
  Redactie Sport maandag 20 april 2009 @ 20:44:03 #202
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_68215502
quote:
Op maandag 20 april 2009 20:41 schreef Brembo het volgende:

[..]

De NS rijdt ook weer met mat '64 tussen Zp - Nm, voor uit
Misschien is er niet genoeg SGMm-III beschikbaar, bijvoorbeeld omdat de instroom van SLT nog niet zo hard gaat als gehoopt.
quote:
Daarbij vind ik persoonlijk een behoorlijke overcapaciteit om met een SGM-3 een treindienst Ah-Ede Wageningen te doen...
Het is niet handig om een eilandbedrijfje mat'64 of SGMm-II's te hebben, daarom rijden er toch SGMm-III's. De lijn Ede=Wageningen-Arnhem zie ik trouwens nog wel een keer overgaan naar Connexxion, doorgetrokken vanuit Amersfoort.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 20 april 2009 @ 20:50:58 #203
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68215816
quote:
Op maandag 20 april 2009 20:37 schreef Ofyles2 het volgende:
De Sapsan kan momenteel slechts 250 km/h, met een upgrade zou dat zomaar 300 km/h kunnen worden (of iets hoger).
Technisch kunnen ze dus 330 zonder probleem. Maar nou het spoor nog
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_68216198
Heeft er iemand een lijst met afkortingen van de bakken?

Zoals Bk enz...Ik zal niet weten wat het betekend
  Redactie Sport maandag 20 april 2009 @ 20:59:54 #205
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_68216266
quote:
Op maandag 20 april 2009 20:58 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Heeft er iemand een lijst met afkortingen van de bakken?

Zoals Bk enz...Ik zal niet weten wat het betekend
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bak_(trein)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_68216462
quote:
Merci
pi_68217797
quote:
Op maandag 20 april 2009 20:41 schreef Brembo het volgende:

[..]

De NS rijdt ook weer met mat '64 tussen Zp - Nm, voor uit
Daarbij vind ik persoonlijk een behoorlijke overcapaciteit om met een SGM-3 een treindienst Ah-Ede Wageningen te doen...
Er rijden zelfs een paar slagen VIRM-4
quote:
Op maandag 20 april 2009 18:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Elk wissel moet minimaal eenmaal per 24 uur bereden worden, anders werkt het mogelijk niet goed meer
Ah op die fiets dat spoor!
pi_68218931
quote:
Op maandag 20 april 2009 21:33 schreef Nightshadow het volgende:

[..]

Er rijden zelfs een paar slagen VIRM-4
[..]

Ah op die fiets dat spoor!
Ja klopt, waar wordt SGMm dan onderhouden in Amsterdam of zo?
Maar het meest logische zou zijn doortrekking van de treinverbinding Amf - Ah en deze uitlaten voeren door Connexxion.
  Redactie Sport maandag 20 april 2009 @ 22:01:03 #209
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_68219074
SGMm wordt dacht ik onderhouden in Leidschendam
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 20 april 2009 @ 22:06:48 #210
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_68219379
quote:
Op maandag 20 april 2009 19:35 schreef Dr_Flash het volgende:
fucking scheve platen wel
Dat bier hč.

Oh wacht.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 20 april 2009 @ 22:10:19 #211
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68219552
quote:
Op maandag 20 april 2009 20:41 schreef Brembo het volgende:

Daarbij vind ik persoonlijk een behoorlijke overcapaciteit om met een SGM-3 een treindienst Ah-Ede Wageningen te doen...
Nou valt wel mee hoor. Eerder reden er altijd 4 bakken. V+V of zelfs T.
quote:
Op maandag 20 april 2009 22:06 schreef Duvel het volgende:
Dat bier hč.
Dat moest toen nog komen jah
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 20 april 2009 @ 22:11:51 #212
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68219631
quote:
Op maandag 20 april 2009 20:44 schreef dennistd het volgende:
De lijn Ede=Wageningen-Arnhem zie ik trouwens nog wel een keer overgaan naar Connexxion, doorgetrokken vanuit Amersfoort.
Alsjeblieft zeg, nog meer gekluns op een hoofdlijn.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 21 april 2009 @ 00:04:55 #213
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_68224541
quote:
Op maandag 20 april 2009 17:02 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Oke hoeveel stammen ICK komen er totaal naar Nijmegen
11 toch?
  dinsdag 21 april 2009 @ 00:06:26 #214
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68224592
quote:
Op maandag 20 april 2009 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Technisch kunnen ze dus 330 zonder probleem. Maar nou het spoor nog
Dat gaat nog al wat moeilijk, technisch maar vooral financieel.
pi_68225995
!vooraankondiging

Morgen even met het toestel op pad voor een reportage.
pi_68226788
iemand plat tussen alkmaar en uitgeest
  Moderator dinsdag 21 april 2009 @ 09:42:34 #217
155227 crew  Guppy
dus
pi_68228717
en n wisselstoring tussen utrecht en tiel
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_68228939
Zit nu in de intercity naar den bosch, eens kijken hoeveel last ik daar van zal hebben

het zit niet echt mee vandaag
  dinsdag 21 april 2009 @ 10:13:25 #219
140226 Novus
Ofwel Noof.
pi_68229441
Trein 8030 schijnt een ongelukje te hebben gehad in Zwolle.. .weer een emmer V naar z'n gallemiezen. ;o
Say your prayers and light a fire; we're going to start a war.
pi_68229907
zat vorige week in de icl, wat een comfortabele trein is dat toch


ICL op station Deventer


Gangpad in de 1e klas


1e klas interieur

Moest ook ontzettend naar de wc ineens, zat achteraan en nadat ik klaar was keek ik even uit de achterdeur
en tot mijn grote verbazing zag ik allemaal bruine vlekken op de loc zitten, die verdacht veel weg hadden
van mijn poep qua kleur had er maar een foto van gemaakt:


1800-loc met bruine poep vlekken
  dinsdag 21 april 2009 @ 10:30:57 #221
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_68229936
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 10:30 schreef RubenK het volgende:
zat vorige week in de icl, wat een comfortabele trein is dat toch

[ afbeelding ]
ICL op station Deventer

[ afbeelding ]
Gangpad in de 1e klas

[ afbeelding ]
1e klas interieur

Moest ook ontzettend naar de wc ineens, zat achteraan en nadat ik klaar was keek ik even uit de achterdeur
en tot mijn grote verbazing zag ik allemaal bruine vlekken op de loc zitten, die verdacht veel weg hadden
van mijn poep qua kleur had er maar een foto van gemaakt:

[ afbeelding ]
1800-loc met bruine poep vlekken
Doe eens resizen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 21 april 2009 @ 11:17:37 #222
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68231435
mijn modem, wat DOE je?

en die poepvlekken staan misschien op een andere foto?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 21 april 2009 @ 11:20:54 #223
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_68231556
Ligt het nou aan mij of is er eigenlijk praktisch geen verschil tussen 1e en 2e klas in ICL? Nou ja beter een tweede klas die sprekend lijkt op eerste klas dan andersom zoals in stoptreintjes. Maar in beide gevallen heeft het weinig zin een 1e-klaskaartje te kopen.
pi_68233153
De stoelen in de 1e klas zijn harder, breder en er zijn 5 zitplaatsen in de coupe's ipv 6
En het zijn niet heel veel vlekken, kleine klei-achtige dingetjes linksonder ergens

foto's zijn gemaakt met mobiel, zal ze vanmiddag resizen (zit nu bij een bushalte)
  dinsdag 21 april 2009 @ 12:06:04 #225
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_68233183
2e klas ICL heeft ook 5 zitplaatsen per coupé, dat is het 'm nou juist.
pi_68235558
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 10:13 schreef Novus het volgende:
Trein 8030 schijnt een ongelukje te hebben gehad in Zwolle.. .weer een emmer V naar z'n gallemiezen. ;o
Oh wat was er gebeurt dan?
  Moderator dinsdag 21 april 2009 @ 13:59:37 #227
155227 crew  Guppy
dus
pi_68236717
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:06 schreef ReisT het volgende:
2e klas ICL heeft ook 5 zitplaatsen per coupé, dat is het 'm nou juist.
de 2de klas compartimenten hebben toch gewoon 6 stoelen?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 april 2009 @ 14:03:54 #228
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68236867
In het ICL is dat niet het geval. Dat zijn er echt maar 5
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_68237307
Fotootje als bewijs

* Whatever floats your goat!
pi_68237565
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 07:22 schreef RubenK het volgende:
iemand plat tussen alkmaar en uitgeest
Naar horen zeggen heeft iemand geprobeerd bij castricum tussen de spoorbomen te gaan, weer eens wat anders dan bij Heiloo
  Moderator dinsdag 21 april 2009 @ 14:35:28 #231
155227 crew  Guppy
dus
pi_68237822
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 14:17 schreef MetalMike het volgende:
Fotootje als bewijs

[ afbeelding ]
oh ja

ik heb niks gezegd ik heb ook al te lang niet meer in een ICL gezeten...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 21 april 2009 @ 15:39:44 #232
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_68239912
ICL is voor mij ook alweer een tijdje geleden hoor, maar zo'n markante indeling vergeet ik gewoon niet snel.

Die treintjes waren wel nog veel leuker toen ze al die verschillende kleurtjes hadden.

  Redactie Sport dinsdag 21 april 2009 @ 15:44:45 #233
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_68240098
Die heb ik ook als een van de custom header ingesteld: http://dennistd.nl/fok/headers/icl.jpg
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_68240927
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:06 schreef ReisT het volgende:
2e klas ICL heeft ook 5 zitplaatsen per coupé, dat is het 'm nou juist.
Heel logisch ook als je er over nadenkt, door die drie/twee opstelling zit je niet zo snel met de knieeen tegen elkaar, zoals in een (volle) ICK nog wel eens het geval kon zijn, voornamelijk lange mensen, of mensen zoals ik die standaard een relaxte houding aannemen (andere mensen noemen dat onderuitgezakt ).
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  dinsdag 21 april 2009 @ 16:12:47 #235
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68241144
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:06 schreef Guard het volgende:

[..]

Heel logisch ook als je er over nadenkt, door die drie/twee opstelling zit je niet zo snel met de knieeen tegen elkaar
Logisch qua indeling wel ja, maar de ruimtebenutting gaat er niet echt op vooruit. ICK was al erg met zes stoelen per raam, maar dat is nog erger.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_68241458
Wat is eigenlijk verschil Tussen ICK (Bm235 ) en ICL (Aimz261, Bimz264 en Bimdz268.)

De bakken hebben alleen een andere indeling, en technisch wat anders?

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2009 16:24:22 ]
pi_68241513
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:12 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Logisch qua indeling wel ja, maar de ruimtebenutting gaat er niet echt op vooruit. ICK was al erg met zes stoelen per raam, maar dat is nog erger.
Je raakt wel weer zitplaatsen kwijt ja, dat dan weer wel. Trade-off: meer ruimte, minder stoelen, of juist andersom...
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  dinsdag 21 april 2009 @ 16:39:39 #238
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_68242082
Het kost wel best veel zitplaatsen. Een 2e klasrijtuig heeft bij:
ICL: 60 ziplaatsen
ICK: 72 zitplaatsen
ICRm: 80 zitplaatsen

De reiziger heeft het liefst natuurlijk veel ruimte, NS propt het liefs zoveel mogelijk stoelen in een trein. Tegenstrijdige belangen dus.
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:21 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Wat is eigenlijk verschil Tussen ICK (Bm235 ) en ICL (Aimz261, Bimz264 en Bimdz268.)

De bakken hebben alleen een andere indeling, en technisch wat anders?
Het zal 'm vooral in de indeling zitten, technisch zijn het allemaal varianten van hetzelfde type
http://nl.wikipedia.org/wiki/UIC-X-rijtuigen_van_de_DB

ICL heeft wel altijd "im" in de afkorting zitten, dat zijn dus rijtuigen die in de jaren '80 zijn verbouwd tot InterRegio. De bakken die wij ICK noemen hebben niet zo'n verbouwing gehad.

[ Bericht 10% gewijzigd door ReisT op 21-04-2009 16:52:45 ]
  dinsdag 21 april 2009 @ 18:11:45 #239
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68245039
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 07:22 schreef RubenK het volgende:
iemand plat tussen alkmaar en uitgeest
Dat zou verboden moeten worden!
  dinsdag 21 april 2009 @ 18:12:36 #240
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68245061
Vanaf deze week Oranjeretours verkrijgbaar op alle stations, dé handige kaartjes waarmee je naast de trein ook gebruik kunt maken van GVB volgende week donderdag.
pi_68245215
VOORTGANGSREPORTAGE
(Zeekering)werkzaamheden Harlingen Haven (Hlge/ Hlga - Hlgh)


Een klein stuk (dubbel)spoor met oud stootblok waar al een tijd geen trein meer rijdt. Even voorbij station Harlingen Centraal.


De laatste spoorwegovergang voor Harlingen Haven met hekwerk dat de doorgang verspert.


Het spoor bij diverse werkzaamheden.


Zand erbij.


Het spoor nadert Harlingen Haven. Op de achtergrond de veerboot naar het waddeneiland Terschelling.


Abrupt einde spoorweg.


Een zandkuil waar ooit station Harlingen Haven was.


Niets meer van te zien.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 april 2009 @ 18:19:45 #242
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68245295
Dat viel me laatst op ja dat er van station Harlingen Haven niets meer overgebleven was. Best wel geinig om te zien.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_68246857
Wel mooi dat we er volgend jaar een 4-sporig overdekt kopstation voor terug krijgen.
  dinsdag 21 april 2009 @ 19:09:35 #244
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68247110
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 19:02 schreef Socios het volgende:
Wel mooi dat we er volgend jaar een 4-sporig overdekt kopstation voor terug krijgen.
Waarvoor dat nou weer?? Ik wou net vragen wat ze ervan gingen maken trouwens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_68247265
En weer wat Benelux materieel naar de gallemiezen.

Naar wat ik opving van de machinist hebben de batterijen van de stuurstand (die voor mijn treintje stond) het vanmorgen even voor Antwerpen begeven. Eerst half uurtje stilgestaan daarna teruggekacheld naar Kapellen, alwaar ik met de NMBS verder kon. Resultaat: +110
  dinsdag 21 april 2009 @ 19:14:04 #246
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68247283
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 19:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waarvoor dat nou weer?? Ik wou net vragen wat ze ervan gingen maken trouwens
Kunnen ze de Harlingerlijn niet meteen verdubbelen ofzo?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 april 2009 @ 19:18:11 #247
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68247448
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 19:14 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Kunnen ze de Harlingerlijn niet meteen verdubbelen ofzo?
Dat gaat ook gebeuren en het stuk wordt ook meteen geëlektrificeerd.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 21 april 2009 @ 19:18:25 #248
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68247458
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 19:14 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Kunnen ze de Harlingerlijn niet meteen verdubbelen ofzo?
Ja

En electrificeren
En met 25 kV
En ERTMS

Want dat is nodig.

Ergens voor. Of zo.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 21 april 2009 @ 19:20:09 #249
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68247514
Meteen ook een verbinding tussen de lijn Heerenveen - Leeuwarden en de Harlingerlijn?
pi_68247643
Ja, in plaats van de twee buslijnen van nu.
  dinsdag 21 april 2009 @ 19:55:20 #251
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68248935
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 19:20 schreef Ofyles2 het volgende:
Meteen ook een verbinding tussen de lijn Heerenveen - Leeuwarden en de Harlingerlijn?
De Deinumse Spitsboog

HARD nodig zeg ik je.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 april 2009 @ 19:57:03 #252
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68249008
Met een ongelijkvloerse kruising met het spoor naar Sneek
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 21 april 2009 @ 19:57:31 #253
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68249033
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 19:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De Deinumse Spitsboog

HARD nodig zeg ik je.
Ik zit zelf ook te denken aan een spoorverbinding tussen Den Helder en Texel.

Over natte dromen gesproken.
  dinsdag 21 april 2009 @ 20:00:10 #254
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68249115
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 19:57 schreef Peterselieman het volgende:
Met een ongelijkvloerse kruising met het spoor naar Sneek
Oh ja ook nog idd. Nee dan weet ik wat beters Maak van Mantgum gewoon een ongelijkvloers kruisstation zoals Duivendrecht, Sloterdijk, of Berlin Hbf

En wie geeft er NU zure melk huh?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 april 2009 @ 20:00:57 #255
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68249140
Dat kan niet. Dan moet de trein vanaf Deinum wel een hele scherpe bocht maken. Dat lukt niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 21 april 2009 @ 20:01:38 #256
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68249162
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 20:00 schreef Peterselieman het volgende:
Dat kan niet. Dan moet de trein vanaf Deinum wel een hele scherpe bocht maken. Dat lukt niet.
dan vanaf Franeker, kan best
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 april 2009 @ 20:03:09 #257
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68249217
Dronrijp kan ook wel. Dan haalt ie het ook

Krijg je ook nog een mooi spoorwegviaduct over de N359 naar Bolsward
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 21 april 2009 @ 21:20:09 #258
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_68251994
quote:
De opknapbeurt van de historische trein de Diesel III bij Nedtrain in Tilburg is afgerond. Zondag rijdt de trein weer terug naar Het Spoorwegmuseum in Utrecht.

In de loods van Nedtrain is twee jaar gewerkt aan de Diesel III, die in de jaren dertig een ware sensatie was. Mensen stormden letterlijk op de trein af en vochten om binnen te komen. De trein had voor die tijd erg brede zitplaatsen en een interieur dat leek op een luxe filmdecor.

De vormgeving was geīnspireerd op de stroomlijnvorm uit Amerika die ook hier een rage was. Zondag wordt de trein uit de Tilburgse werkplaats getrokken. Om half drie 's middags wordt de Diesel III in het museum verwacht.
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
pi_68252062
ik zag m van de week staan ja

zit nu in de stoptrein van den bosch naar utrecht (voorin), hoor steeds belletjes en dan remt ie af als een gek elke keer weer
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 april 2009 @ 21:22:46 #260
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68252078
Jammer dat het geen algehele technische revisie is geweest
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 21 april 2009 @ 21:23:40 #261
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_68252115
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 21:22 schreef RubenK het volgende:
ik zag m van de week staan ja
Kan kloppen. De laatste weken stond ie ook regelmatig buiten.
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
pi_68252205
koppelden net ZO hard op geldermalsen dat kan niet goed zijn (vloog bijna uit mn stoel bij wijze van spreken)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 april 2009 @ 21:30:08 #263
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68252356
DD-AR zeker. Dat moet met redelijk wat snelheid, omdat het spul anders niet wil koppelen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 21 april 2009 @ 21:30:14 #264
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68252359
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 21:26 schreef RubenK het volgende:
koppelden net ZO hard op geldermalsen dat kan niet goed zijn (vloog bijna uit mn stoel bij wijze van spreken)
Bij een snelheid hoger dan 3 km/h?
  dinsdag 21 april 2009 @ 21:32:45 #265
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68252459
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 21:30 schreef Peterselieman het volgende:
DD-AR zeker. Dat moet met redelijk wat snelheid, omdat het spul anders niet wil koppelen.
DD-AR moet je gewoon zo snel en zo hard mogelijk kort rijden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 21 april 2009 @ 21:35:09 #266
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68252556
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

DD-AR moet je gewoon zo snel en zo hard mogelijk kort rijden
Ik ben blij dat je geen machinist geworden bent.
pi_68252894
Bedacht mij vanavond ineens, heb nog helemaal geen SGMmtjes in Twente op de plaat voor bij zien komen, dus ik ben er even op uit getrokken om er wat vast te leggen, de winst is mager, want er reed ook wat ICM in de 7000 serie, maar dat mag de pret niet drukken, de foto's zijn gemaakt rondom Wierden.

Internationale trein onderweg naar Schiphol


ICMm 4029 onderweg als stoptrein naar Enschede


SGMmtje onderweg naar Apeldoorn als stoptrein


Intercity onderweg naar Enschede


Intercity onderweg naar Den Haag


Intercity onderweg naar Enschede


ICM onderweg als stoptrein naar Apeldoorn


SGMmtje onderweg als stoptrein naar Almelo


3x DM'90 onderweg als stopttrein naar Zwolle


Stoptrein naar Enschede


Internationale intercity onderweg naar BadBentheim
pi_68253070
"Station Den Burg, na Den Burg zal deze trein doorrijden als stoptrein en zal nog stoppen te De Cocksdorp, Oost-Vlieland, Terschelling-West, Nes, Schiermonnikoog en heeft als eindbestemming Rottumerplaat"

Even later:
"Station Rottumerplaat, u wordt allen verzorgd hier uit of over te stappen. Houdt u bij het uitstappen alstublieft rekening met eventueel eb of vloed"
Socialist in Mercedes
pi_68253232
Midsland intercitystation imo.
  dinsdag 21 april 2009 @ 21:57:15 #270
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68253460
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 21:48 schreef Charango het volgende:
"Station Den Burg, na Den Burg zal deze trein doorrijden als stoptrein en zal nog stoppen te De Cocksdorp, Oost-Vlieland, Terschelling-West, Nes, Schiermonnikoog en heeft als eindbestemming Rottumerplaat"
Faal.

Wat dacht je van Wangerooge Aansluiting?

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 21 april 2009 @ 22:19:00 #271
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68254318
En daarvandaan kan je gewoon doorhoppen naar Westerland (Sylt)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_68254515
Juist, ja.
  dinsdag 21 april 2009 @ 22:24:59 #273
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68254574

Ziet er leuk uit, dat Wangerooge.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 21 april 2009 @ 22:29:17 #274
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68254772
ja toch?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_68254952
Heb een keertje in de trein op Borkum gezeten, ook wel lachen.
pi_68259174
Wat een inzet vandaag op de Flevolijn.

Toen ik van Lelystad naar Amsterdam reed kwam ik bij Almere een VIRM tegen en toen ik rochting Amersfoort reed draaide er vanaf Amsterdam een SGMm de boog naar de Flevolijn op. Niet eens DDR-AR
pi_68259193
quote:
Op woensdag 22 april 2009 01:34 schreef RealZeus het volgende:
Niet eens DDR-AR
DDR-AR
hula
  woensdag 22 april 2009 @ 01:46:51 #278
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68259275
"Dames en heren, welkom in deze Intercity. Wij gaan voor u nog stoppen te Etten-Leur, Breda, Tilburg, 's-Hertogenbosch, Oss, Nijmegen, Nijmegen-Lent, Elst, Amsterdam-Zuid, Arnhem, *kuchkuch* Arnhem-Zuid, en Arnhem." Vanavond gehoord in de 3600 vlak na vertrek uit Rsd.

Ja, ik ben weer in Nederland. Ik heb nog wel een tijdje rondgehangen op Gare du Nord en wat Franse treinen op de foto gezet, die ga ik hier nog wel delen.
pi_68259287
quote:
Op woensdag 22 april 2009 01:36 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

DDR-AR
Ja, het zou prima materiaal voor in de DDR zijn.
pi_68259299
quote:
Op woensdag 22 april 2009 01:48 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ja, het zou prima materiaal voor in de DDR zijn.
Altijd beter dan de VIRM naar Pyongyang
hula
  woensdag 22 april 2009 @ 02:46:04 #281
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68259598
quote:
Op woensdag 22 april 2009 01:49 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Altijd beter dan de VIRM naar Pyongyang
Dat gaat nog al moeilijk in Noord-Korea, met al die onderstations die van ondeugdelijke kwaliteit zijn.
pi_68259629
quote:
Op woensdag 22 april 2009 02:46 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dat gaat nog al moeilijk in Noord-Korea, met al die onderstations die van ondeugdelijke kwaliteit zijn.
Ombouwen tot diesel
  woensdag 22 april 2009 @ 08:15:41 #283
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_68260496
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 10:30 schreef RubenK het volgende:
Moest ook ontzettend naar de wc ineens, zat achteraan en nadat ik klaar was keek ik even uit de achterdeur
en tot mijn grote verbazing zag ik allemaal bruine vlekken op de loc zitten, die verdacht veel weg hadden
van mijn poep qua kleur had er maar een foto van gemaakt:

[ afbeelding ]
1800-loc met bruine poep vlekken
pi_68260584
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 21:43 schreef thats-me het volgende:
Bedacht mij vanavond ineens, heb nog helemaal geen SGMmtjes in Twente op de plaat voor bij zien komen, dus ik ben er even op uit getrokken om er wat vast te leggen, de winst is mager, want er reed ook wat ICM in de 7000 serie, maar dat mag de pret niet drukken, de foto's zijn gemaakt rondom Wierden.

Internationale trein onderweg naar Schiphol
[ afbeelding ]

ICMm 4029 onderweg als stoptrein naar Enschede
[ afbeelding ]

SGMmtje onderweg naar Apeldoorn als stoptrein
[ afbeelding ]

Intercity onderweg naar Enschede
[ afbeelding ]

Intercity onderweg naar Den Haag
[ afbeelding ]

Intercity onderweg naar Enschede
[ afbeelding ]

ICM onderweg als stoptrein naar Apeldoorn
[ afbeelding ]

SGMmtje onderweg als stoptrein naar Almelo
[ afbeelding ]

3x DM'90 onderweg als stopttrein naar Zwolle
[ afbeelding ]

Stoptrein naar Enschede
[ afbeelding ]

Internationale intercity onderweg naar BadBentheim
[ afbeelding ]
Probeer bij de 2e foto achter dat zwarte hekje te staan, dat hek staat nu erg in de weg. En je hebt bijj de 4e foto een deel van een viaduct erop staan. Heel irritant! Helaas de 2 laatste foto's wat te donker!

Ik wil je niet afkraken met de foto's. Maar misschien tips voor de volgende keer!
  woensdag 22 april 2009 @ 08:31:23 #285
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_68260677
Also sprach der Meister.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 22 april 2009 @ 08:56:23 #286
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68261140
Gatverdamme ik heb ineens ZOOOO'N kriebel aan m'n viaduct, bah. Echt heel irritant
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_68261149
quote:
Op woensdag 22 april 2009 08:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Gatverdamme ik heb ineens ZOOOO'N kriebel aan m'n viaduct, bah. Echt heel irritant
  woensdag 22 april 2009 @ 09:03:37 #288
35154 James1988
Schommelbotenlover
  woensdag 22 april 2009 @ 10:23:24 #289
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_68263327
Gisteren een actie gehad, dat sloeg nergens op.

Ik stond al zo een 25 minuten e wachten op station Horst-Sevenum. Trein komt eraan met een plastic zak ofzo in de stroom afnemert van de loc gewaaid, en vonken enzo. Dus ik denk: "Kom DD, doe je goede daad en zeg het even tegen de machinist." Dus in plaats van de eerste deur van ICMm in te gaan loop ik naar de machinist en zeg wat er aan de hand is, stroomafnemer blalbla.

hij keek even vanaf het perron, kreeg iets terug van waar bemoei jij je mee. Ik loop naar de deur die al dichtging . Kwam dus de trein niet meer in, vervolgens gaat de ente panto op en de andere omlaag en weg was de trein weer... En ik niet

Zal godverredomme nog eens wat zeggen he...

Dat ie zijn hele loc technisch naar de klote mag rijden
  woensdag 22 april 2009 @ 10:32:28 #290
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_68263580
quote:
Op woensdag 22 april 2009 10:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Gisteren een actie gehad, dat sloeg nergens op.

Ik stond al zo een 25 minuten e wachten op station Horst-Sevenum. Trein komt eraan met een plastic zak ofzo in de stroom afnemert van de loc gewaaid, en vonken enzo. Dus ik denk: "Kom DD, doe je goede daad en zeg het even tegen de machinist." Dus in plaats van de eerste deur van ICMm in te gaan loop ik naar de machinist en zeg wat er aan de hand is, stroomafnemer blalbla.

hij keek even vanaf het perron, kreeg iets terug van waar bemoei jij je mee. Ik loop naar de deur die al dichtging . Kwam dus de trein niet meer in, vervolgens gaat de ente panto op en de andere omlaag en weg was de trein weer... En ik niet

Zal godverredomme nog eens wat zeggen he...

Dat ie zijn hele loc technisch naar de klote mag rijden
Goede reden voor een briefje naar NS dat ze hun personeel eens op communicatiecursus moeten sturen. Vermeld tijd, treinnummer en zo. Met een beetje mazzel krijg je een dagkaart 1e klasse cadeau.

Wat een kutstreek trouwens, goede reden om pissig te zijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 22 april 2009 @ 10:33:14 #291
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68263603
quote:
Op woensdag 22 april 2009 10:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Gisteren een actie gehad, dat sloeg nergens op.

Ik stond al zo een 25 minuten e wachten op station Horst-Sevenum. Trein komt eraan met een plastic zak ofzo in de stroom afnemert van de loc gewaaid, en vonken enzo. Dus ik denk: "Kom DD, doe je goede daad en zeg het even tegen de machinist." Dus in plaats van de eerste deur van ICMm in te gaan loop ik naar de machinist en zeg wat er aan de hand is, stroomafnemer blalbla.

hij keek even vanaf het perron, kreeg iets terug van waar bemoei jij je mee. Ik loop naar de deur die al dichtging . Kwam dus de trein niet meer in, vervolgens gaat de ente panto op en de andere omlaag en weg was de trein weer... En ik niet

Zal godverredomme nog eens wat zeggen he...

Dat ie zijn hele loc technisch naar de klote mag rijden
Klachtenbrief schrijven en geld eisen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 22 april 2009 @ 11:07:04 #292
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_68264623
quote:
Op woensdag 22 april 2009 10:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Klachtenbrief schrijven en geld eisen
Dit dus. Klote streek zeg
  woensdag 22 april 2009 @ 11:08:20 #293
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_68264669
quote:
Op woensdag 22 april 2009 10:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Gisteren een actie gehad, dat sloeg nergens op.

Ik stond al zo een 25 minuten e wachten op station Horst-Sevenum. Trein komt eraan met een plastic zak ofzo in de stroom afnemert van de loc gewaaid, en vonken enzo. Dus ik denk: "Kom DD, doe je goede daad en zeg het even tegen de machinist." Dus in plaats van de eerste deur van ICMm in te gaan loop ik naar de machinist en zeg wat er aan de hand is, stroomafnemer blalbla.

hij keek even vanaf het perron, kreeg iets terug van waar bemoei jij je mee. Ik loop naar de deur die al dichtging . Kwam dus de trein niet meer in, vervolgens gaat de ente panto op en de andere omlaag en weg was de trein weer... En ik niet

Zal godverredomme nog eens wat zeggen he...

Dat ie zijn hele loc technisch naar de klote mag rijden
Hmm, in het vervolg gewoon niet meer behulpzaam zijn
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
  woensdag 22 april 2009 @ 11:13:06 #294
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_68264817
Klachtenbrief schrijven ja.
  woensdag 22 april 2009 @ 11:14:10 #295
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68264849
quote:
Op woensdag 22 april 2009 10:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
van de loc [..]deur van ICMm in [..] zijn hele loc
Dit snap ik alleen niet helemaal.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport woensdag 22 april 2009 @ 11:50:39 #296
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_68266086
Ik denk ICRm
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_68266634
Doet mij denken aan dit filmpje nu we het over vonkende pantografen hebben



Lekker geluidje.
............................
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')