Hallo allemaal,
Om het verhaal een beetje duidelijk uit te leggen: ik ben al vanaf mijn geboorte zwaar slechthorend. Dit houdt in dat altijd op een speciale school gezeten heb tot mijn 16de. Vanaf mijn 18 installatietechniek gevolgd op een reguliere school, maar in het eerste jaar afgekapt, omdat de baas waar ik werkte, tegen mij zei dat de werkomgevingen op de bouw te gevaarlijk waren.
2 jaar geleden Bedrijfsadministratief Mederwerker gevolgd op een MBO school in Hengelo en hierbij niveau 2 afgerond. Ik ben nu dus 23 jaar (word 24 dit jaar) en heb absoluut niet het motiverende gevoel om nog even 1/2 jaar het simpele 'MBO' te gaan volgen. Ik haalde niveau 2 al met beide vingers in mijn neus en behaalde de op een na beste resultaten van 26 leerlingen.
Het verhaal komt er nu een beetje op neer dat ik 3-4 jaar achterstand heb op mensen van mijn leeftijd. Het is ook zo simpel om dingen neer te gooien en er niet meer naar om te kijken.
Nu ben ik onderhand 2 maanden thuis van een 5 maanden reis in Azië. Op vakantie heb ik echt goed nagedacht over wat ik wil in de toekomst. Bij thuiskomst meteen geinformeerd bij het Saxion over de opleidingen die mij mogelijk wel interesseren. MER, hier dacht ik al een lange tijd over na, maar ik skip deze opleiding. Nu is mijn neus gevallen op Facility Management op het Saxion in Deventer.
Dus dat betekent dat ik nu een 21+ toelatingstest moet maken. Ik kan dit in 2 maanden gaan doen.
Mijn motivatie is er. En ik vind persoonlijk dat (misschien zijn sommigen het er niet mee eens), dat als de motivatie er is, dat dat hoger moet wegen, dan het maken van zo'n stomme toets. Ik bedoel maar, ik kijk er namelijk al een lange tijd naar uit om te starten op het HBO. Want HBO behalen, zou 't hoogst mogelijk kunnen zijn voor mij.
Ik wil graag mijn 21+ toets halen, ik weet dat ik aandacht moet besteden aan wiskunde en een beetje Nederlands. Met Engels verwacht ik niet echt problemen. Misschien kan het wel wat lastig gaan worden.
Mijn vraag is dus: welk keuze kan ik beter maken? Wiskunde A of B?
Wiskunde A word schriftelijk afgenomen. (duh)
Wiskunde B word ook schriftelijk afgenomen, maar met gesloten vragen.
Quote van een forum via Internet:
quote:
Van wiskunde B wordt gezegd dat het het moeilijkst is. Het is vooral algebra geloof ik.
Laat ik nu zeggen dat ik nooit algebra gehad heb...

Dan lijkt het me nu al verstandig om gewoon voor A te gaan.
* Degene die ook zo'n test gemaakt hebben bij het Saxion, wat vond je ervan? Was het moeilijk?
Ik dank u alvast voor uw tips en advies.
Maar mijn hoofdvraag op het moment: A of B? Wil het formuliertje zo snel mogelijk de bus op doen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weasel
I pwn u!