Ik heb het niveau niet.quote:
Ja, ik zie het nu ook. Wat stom zeg.quote:Op vrijdag 17 april 2009 15:40 schreef Walter81 het volgende:
Is TS dan zo goed in goede brieven schrijven? Hij heeft al problemen met een topictitel foutloos schrijven
Ik vind het niet erg als het formeel is. Ik vind het erg als mensen gewichtig doen en als ze aan de lopende band woorden als 'dynamisch', 'transparant' en 'uitdaging' gebruiken.quote:Op vrijdag 17 april 2009 15:46 schreef Florian_ het volgende:
Jij wilt dat mensen er meer een eigen draai geven aan hun sollicitatiebrief. Maar ik geloof dat veel sollicitanten dat soort brieven al snel associėren met vlotte 50'ers die met Comic Sans als lettertype even een briefje in elkaar frutselen. Veel mensen houden het liever gewoon zo formeel mogelijk, en dat levert inderdaad vaak saaie en onoriginele brieven op.
Idd, dit soort gelul is niet te pruimen. proactieve instelling.quote:Op vrijdag 17 april 2009 11:47 schreef Federer-fan het volgende:
Maar een passage als "Ik ben ervan overtuigd dat ik met mijn proactieve instelling een meerwaarde ben voor uw organisatie. Ik heb veel respect voor uw professie" is toch wel heel triest, of niet?
Nee, inderdaad. Het lijkt wel een relatiewebsite. Daar leeft iedereen met "100% passie" en doen vrijwel alle vrouwen aan diepzeeduiken, motorrijden en parachutespringen en zijn ze allemaal openminded.quote:Op vrijdag 17 april 2009 15:53 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Idd, dit soort gelul is niet te pruimen. proactieve instelling.![]()
Uitdagingen zien. Denken in oplossingen...
De meesten hadden zeker ook geen 9 tot 5 mentaliteit?
Ach voor iemand die opleidingen volgt om bij een telefonische hulpdienst te gaan werken kom je ook niet erg 'normaal' over en probeer je juist zelf 'gewichtige' uitspraken te doen, niet dat het werkt maar toch:quote:Op vrijdag 17 april 2009 15:50 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik vind het niet erg als het formeel is. Ik vind het erg als mensen gewichtig doen en als ze aan de lopende band woorden als 'dynamisch', 'transparant' en 'uitdaging' gebruiken.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Die opleiding om te werken bij een telefonische hulpdienst heb ik twaalf jaar geleden een keer gedaan. Maar wat voor gewichtige uitspraken doe ik dan in dat topic?quote:Op vrijdag 17 april 2009 15:57 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ach voor iemand die opleidingen volgt om bij een telefonische hulpdienst te gaan werken kom je ook niet erg 'normaal' over en probeer je juist zelf 'gewichtige' uitspraken te doen, niet dat het werkt maar toch:
manier van praten van mensen met een sociaal beroep
Kortom, je opent kuttopics om jezelf te strelen oid?
quote:Graag solliciteer ik naar de functie van algeheel directeur van uw bedrijf. Ik denk dat ik over de juiste kwaliteiten beschik om deze functie te vervullen. Ik verwacht u dan ook morgen op mijn kantoor.
quote:Ik reageer naar aanleiding van uw vacture in het Limburgs Dagblad.
Ik zou u graag willen mededelen dat ik geen interesse heb.
quote:Mijne heren
Reagerende op uw advertentie waarin u personeel vraagt, overwegende en aanvaardende zulks door u omschreven, mede overwegende voetnoot twee van uw vacature, en wel zodanig dat derhalve concluderende als ondergetekende een dergelijke functie te ambieren, verblijf ik
Hopende dat ik hiermee een sollicitatiebrief heb geschreven, teken ik
In afwachting van uw afwijzing, etcetera, etcetera
Je kunt ook eens proberen om niet altijd het onderste uit de kan te halen maar mensen eens een kans te geven.quote:Op vrijdag 17 april 2009 11:40 schreef Federer-fan het volgende:
Er is op mijn werk en vacature. Van de week waren er wat sollicitatiebrieven binnengekomen met gare passages. Ik ben geen brief tegengekomen waarin het woord uitdaging ontbrak (ze gaven vrijwel allemaal aan dat ze problemen altijd positieve uitdagingen zien; ben benieuwd of ze dat ook nog vinden als ze tijdens hun proeftijd zouden worden ontslagen.) En iedereen had erin staan dat ze eigenlijk geen verstand hadden van het vakgebied maar dat ze ervan overtuigd waren dat ze het zich snel eigen zouden kunnen maken (dat kun je ook goed beoordelen als je er niets van weet..
Je bent nog geen advocaat?quote:
zal ik er een hbo draai aan gevenquote:Op vrijdag 17 april 2009 16:07 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Je bent nog geen advocaat?
Wat doe je dan precies.
Dat is niet echt aan de orde. Ik zit helemaal niet in de sollicitatiecommissie. We hebben gewoon in het team even de sollicitatiebrieven besproken. Ik geef mijn mening over de brieven maar de selectie daarvan bepaal ik niet en de gesprekken voer ik ook niet.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:04 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je kunt ook eens proberen om niet altijd het onderste uit de kan te halen maar mensen eens een kans te geven.
Dat was een grap. Nee, ik ben gewoon jurist, maar ik heb gewoon niet zo vaak iets wat ik in WGR wil posten. Maar dat doe ik af en toe wel.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:07 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Je bent nog geen advocaat?
Wat doe je dan precies.
Vmbo Rechten.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
zal ik er een hbo draai aan geven
Ach het gaat mij er meer om dat je dit topic gebruikt om aan te geven dat men zich niet uitdrukt zoals jij dat wilt, ze gebruiken te dure woorden.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:03 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Die opleiding om te werken bij een telefonische hulpdienst heb ik twaalf jaar geleden een keer gedaan. Maar wat voor gewichtige uitspraken doe ik dan in dat topic?
Au.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:15 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ach het gaat mij er meer om dat je dit topic gebruikt om aan te geven dat men zich niet uitdrukt zoals jij dat wilt, ze gebruiken te dure woorden.
In het andere topic vind je dat mensen hun taalgebruik en methodes niet goed zijn. Sterker nog, je hebt diverse topics over dit onderwerp. Dit doet mij vermoeden dat men juist jouw op je taalgebruik wijst en je hier de grote jongen tracht te zijn.
Nou ja, wat een onzin zeg. Mensen komen juist naar mij toe met hun taalvragen en het is een interesse van me. Ik zie mezelf niet echt als een grote jongen als ik een topic open waarin ik ergens over klaag hoor.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:15 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ach het gaat mij er meer om dat je dit topic gebruikt om aan te geven dat men zich niet uitdrukt zoals jij dat wilt, ze gebruiken te dure woorden.
In het andere topic vind je dat mensen hun taalgebruik en methodes niet goed zijn. Sterker nog, je hebt diverse topics over dit onderwerp. Dit doet mij vermoeden dat men juist jouw op je taalgebruik wijst en je hier de grote jongen tracht te zijn.
Ik heb juist het idee dat solliciteren minder krampachtig gaat dan vroeger het geval was.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:42 schreef Keramiekplaatser het volgende:
Tegenwoordig zijn sollicitatiebrieven belangrijker dan het werk zelf. Dan krijg je al gauw dat mensen allemaal onzin gaan verkondigen in hun brieven.
Omdat het een onderwerp is wat echt helemaal nergens over gaat.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:47 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nou ja, wat een onzin zeg. Mensen komen juist naar mij toe met hun taalvragen en het is een interesse van me. Ik zie mezelf niet echt als een grote jongen als ik een topic open waarin ik ergens over klaag hoor.Voel jij je een grote jongen als je op Fok! ergens over klaagt?
Waarom ga je trouwens niet gewoon in op de inhoud van wat ik schrijf in plaats van op mij als persoon?![]()
Je presenteert je op je best met woorden als transparant en dynamisch? Als je dat vindt verschillen we gewoon van mening.quote:Op vrijdag 17 april 2009 17:35 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Omdat het een onderwerp is wat echt helemaal nergens over gaat.
In mijn optiek is het logisch wanneer iemand een solli schrijft, dat hij zich op zijn best presenteert. En dat doe je dan met dat soort bewoordingen, lijkt mij duidelijk.
Ja, maar ik ben geen grote jongen dus ik hoor helemaal niet in WGR.quote:Ik voel me overigens zeker geen grote jongen als ik op FOk ga klagen. Dat is onmogelijk daar KLB echt niet voor grote jongens is, post dan in WGR
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |