Ik zie ze in Sichuan niet snel Kantonese Kip eten.quote:Op donderdag 16 april 2009 22:45 schreef El_Mismo_Loco het volgende:
Chinese Kantonese Kip .... want er bestaat ook Portugese en zweedse Kantonese kip? dat je je maar niet vergist![]()
klacht: Lompheid van sommige product bedenkers
Dat is het punt ook niet.quote:Op donderdag 16 april 2009 22:46 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Ik zie ze in Sichuan niet snel Kantonese Kip eten.
je maakt een grap niet? zo stupid?quote:Op donderdag 16 april 2009 22:46 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Ik zie ze in Sichuan niet snel Kantonese Kip eten.
Ik geef een tweede reden aan waarom Chinees fout gebruikt wordt.quote:Op donderdag 16 april 2009 22:49 schreef El_Mismo_Loco het volgende:
[..]
je maakt een grap niet? zo stupid?
Eh, ja dat dus.quote:Op vrijdag 17 april 2009 09:45 schreef MaLo het volgende:
Dat is voor al die domme consumenten die "Kantonese" niet snappen en het daarom niet zouden kopen
En dat zeggen terwijl ze een nasi naar binnen werken, natuurlijkquote:Op vrijdag 17 april 2009 @ 09:56 schreef wikwakka2 het volgende:
De gemiddelde dombo snapt het anders ook gewoon niet. "BAH buitenlands voedsel, dat lus ik niet!".
En dan Chinees parallel leggen aan Indisch, maar dat is een andere zaak.quote:Op vrijdag 17 april 2009 09:53 schreef Beauregard het volgende:
TS, jij begrijpt het niet helemaal, he?
Het is niet dat de productontwikkelaars zo achterlijk zijn, in tegendeel. Die weten dat hun doelgroep achterlijk is, dus passen ze de naam van het product daar op aan.
"Kantonese kip? KANTONEES!? Gatverdamme dat klinkt vies!"
...
"Oh, Chinese Kantonese kip? CHINEES DA'S LEKKER GAST!11! IK KOOP HET!!!"
Zoiets.
Post het bovenstaande nu nog eens, maar dan op een manier waaruit daadwerkelijk blijkt wat je wil zeggen.quote:Op vrijdag 17 april 2009 13:04 schreef dithje het volgende:
Tis een wereld gerecht.....dat hoort erbij, anders past die niet in de lijn....
Damn... En het viel me echt pas op bij die chinese kantonese kipquote:en:
Chinese Kantonese Kip
Indiase Chappati
Nasi Rames
Italiaanse Lasagnette Verdi
Mexicaanse Enchiladas
Zweedse Gehåkt Bullår
Argentijnse Beef Chimichurri
Chinese Beef Shanghai
Griekse Kofta
Griekse Moussaka
Indiase Kip Madras