abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 april 2009 @ 22:34:34 #1
102156 dazzlestan
The Truth is Out There
pi_68089899
Ha klussers,

Ik heb een solid douchecabine, kwartrond 90, van Bruynzeel laten plaatsen.
Deze heb ik gekocht via Gamma en geplaatst op een douchebak van Praxis met een radius van 55.

Echter nu is deze gemonteerd en sluit de deur NIET goed af. Links waar de deur sluit, sluit deze wel goed aan op het rubber. Echter aan de andere kant waar de deur in de wand schuift als het ware, sluit deze totaal niet af. Er zit een ruimte van 1 cm tussen.

Wie weet hoe ik dit kan verstellen. Ik kan wel de deur hoger of lager plaatsen, maar dat mag en kan geen verschil uitmaken. Het lijkt er op dat de deur te ver van de rails zit, zodat deze niet goed aansluit.
Kan het zo zijn dat de rubbers verkeerd omzitten? Volgens de handleiding moet dit gewoon kloppen.

Groet,

Stan

[ Bericht 7% gewijzigd door dazzlestan op 16-04-2009 23:13:55 ]
Groet,
Stan
pi_68090330
Misschien kun je wat grotere foto's en detailfoto's plaatsen. Op basis van dit postzegelformaat kan niemand je helpen óf ze moeten toevallig dezelfde cabine hebben.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  donderdag 16 april 2009 @ 22:47:46 #3
102156 dazzlestan
The Truth is Out There
pi_68090387
Dit is de foto die ik van de bruynzeel site heb. Dan weet je iig om welke cabine het gaat.
Hieronder, zoals ik hem heb gezien bij de Gamma. Daar sluit het perfekt aan. Op foto 3 en 4 zie je de desbetreffende rubberen rand. Bij mij zit daar dus nog een verschil van 1 cm tussen.
Van de cabine thuis heb ik geen foto's.

[ Bericht 25% gewijzigd door dazzlestan op 16-04-2009 22:56:51 ]
Groet,
Stan
  donderdag 16 april 2009 @ 23:05:38 #4
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_68091061
Je moet de schroeven, welke onder de douchebak zit, en waarmee de de rails vastgezet is iets losdraaien, rails verplaatsen, en klaar is kees

Ow, en natuurlijk weer vast
Frysk bloed tsjoch op!
  donderdag 16 april 2009 @ 23:12:58 #5
102156 dazzlestan
The Truth is Out There
pi_68091304
jij hebt ervaring met deze cabine dan?

Want begrijp niet zo goed wat je bedoelt met de schroeven in de de douchebak. Bedoel je de klemmen waarmee de deur vastzit in de rails? Deze zijn wel te verstellen in de hoogte...
Groet,
Stan
pi_68192229
Wij hebben deze cabine ook, ik kan niet aan je foto zien waar het probleem zit. Het is zo dat er bij ons aan het uiteinde van de "lange" zijwand een rubbertje zit en aan het uiteinde van de deur óók. Deze komen tegen elkaar aan als de deur dicht zit.
  dinsdag 21 april 2009 @ 12:57:02 #7
102156 dazzlestan
The Truth is Out There
pi_68234695
Wij hebben hem rechtsom (RH).

De korte zijde zit bij ons links, daarna komt de deur en dan de brede wand.
Waar de deur links afsluit zit het goed, waar de deur inschuift (brede/lange wand) daar zit het mis (1cm verschil)

Ik heb in de tussentijd de rubbertjes omgedraaid en Bruynzeel Technische Dienst gebeld. De rubbers zaten goed en kunnen ook maar op 1 manier worden bevestigd. Nu heb ik de deur wat strakker op de rails gezet en nu is het verschil minder dan 1mm. Ze sluiten redelijk aan, maar nog niet zoals bij het showmodel van de Gamma. Ik ga ervan uit dat de cabine niet goed op de douchebak (radius 55) staat, waardoor deze net niet goed afsluit.

Als het echt storend is (we gebruiken de douche nog niet), dan zal ik een extra breed rubbertje bestellen bij Bruynzeel.
Groet,
Stan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')