Nu heb ik afgelopen schooljaar (ja is alweer even geleden) mijn opleinding gehaald en nu ben ik toch weleens benieuwd wat jullie van het volgende vinden:
De school werkte met assesments, geen examens meer zoals vroeger, maar tijdens de opleiding moet je assesments maken (een stuk of 4), als je deze assesments en een paar stages met een voldoende hebt afgerond, heb je je diploma.
Het laatste assesment gegeven, bestond uit twee onderdelen. De eerste met een maatje, de tweede niet. Haal je een van beide niet moest je het jaar overdoen, zo verteld door de docent. Het eerste deel haalde ik onvoldoende. Toen bleek, zo beweerde de docent dat omdat 90% het niet had gehaald, we het over mochten maken. Tweede deel gemaakt, haalde ik in tegenstelling tot anderen wel voldoende. Toen bleek, zo vertelde dezelfde docent, dat dat niet erg was, ze konden het diploma een klein beetje aanpassen, dan hoefde je het jaar niet over te doen. Nu heeft hij dus tweemaal staan te liegen dat we de opleiding niet zouden halen.
Nu sprak ik iemand die een jaar eerder mijn opleiding had gedaan, en wat blijkt? Het gaat jaar in, jaar uit zo. Waarom verteld de docent dan niet gewoon direct dat het niet zo veel uitmaakt of je het wel/niet haalt?
Samenvatting: MBO opleiding, docent beweert tweemaal dat het jaar overgedaan dient te worden terwijl dat niet het geval is, en dat weet hij, want zo gaat dat ieder jaar. Hij staat dus gewoon te liegen.
Klacht: Docenten die staan te liegen over het verloop van de opleiding.
Hoe denken jullie hierover? Persoonlijk vind ik dat dus niet kunnen

. Slechte school!